אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הלקוח ✔מעורבות רגשית מול לקוח - הזדהות עם הלקוח / הזדהות עם מקום העבודה, מרגיש לא בנוח לבקש כסף מלקוח, לא אוהב לעבוד במכירות, לאהוב את הלקוחות ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מעורבות רגשית מול לקוח - הזדהות עם הלקוח / הזדהות עם מקום העבודה, מרגיש לא בנוח לבקש כסף מלקוח, לא אוהב לעבוד במכירות, לאהוב את הלקוחות שלך

מצב 1 - חוסר הזדהות מוחלט עם הרצון של הלקוח. לראות בלקוח, רק ארנק זז, שבמקום לשדוד אותו, מוכרים לו מוצר. הלקוח לא מעניין. הכסף של הלקוח הוא המטרה ולא טובת הלקוח.

מצב 2 - הלקוח מעניין ברמה האישית. רע לך כשרע ללקוח. אתה מוכר ללקוח רק את מה שהוא באמת צריך. אתה רוצה לעשות טוב ללקוח. מחובר רגשית לרצון של הלקוח. אוהב את הלקוח, רוצה שיהיה לו טוב.

יתרונות במצב 1 - של חוסר הזדהות עם הלקוח. יותר קל לעשות כסף מהלקוח. יותר קל לסגור עסקה, מההיבט שרוצים יותר את הכסף של הלקוח, מאשר שללקוח יהיה טוב. איש המכירות, יותר ממוקד מטרה בלסגור את הלקוח.

חסרונות במצב 1 - של חוסר הזדהות, במקרה כזה העבודה עשויה להיות הרבה יותר מתישה. כי היא הרבה יותר "עבודה" מאשר אינטראקציה של חברות / אהבה. רמת הקונפליקט הרגשי מול הלקוח עשויה לעלות. איש המכירות עשוי לשנוא את עצמו, להרגיש שהוא לא בסדר, לא לאהוב את מה שהוא עושה, להרגיש שהוא דופק את הלקוח. ובעיקר, להרגיש יותר תחושת "עבודה" מאשר הנאה בתהליך המכירה. (שיחות נכנסות = אתה חבר של הלקוח, הוא רוצה ממך משהו / שיחות יוצאות = אתה יותר רוצה מהלקוח משהו, מאשר הוא רוצה ממך).

יתרונות במצב 2 - של הזדהות רגשית עם הלקוח. אווירה פחות עוינת. איש המכירות מרגיש שהוא עם חברים. מרגיש הרמוניה, רוצה לעשות טוב לאנשים, מרגיש נחמד עם האנשים שסביבתו. מרגיש פחות ב"עבודה", מרגיש יותר בחברת אנשים שהוא אוהב אותם ורוצה בטובתם. ממילא יותר כיף לעבוד ופחות שחיקה.

חסרונות במצב 2 - של הזדהות עם הלקוח. במצב כזה, יכול להיות שלא יסגור עסקה עם הלקוח, וירוויח פחות כסף, כי הלקוח לא באמת צריך את המוצר. יקח מהלקוח פחות כסף ממה שהוא יכול. יתן הנחות ללקוח, על חשבון העסק. וירגיש לא בנוח, לדאוג לאינטרס של העסק, מול האינטרס של הלקוח.

בכל עסקה, יש ניגוד אינטרסים. בעל עסק, כשהוא לוקח מוצר מהעסק של עצמו, הוא עושה זאת על חשבון העסק (בגדול / במינימום עלות). האינטרס של העסק, לעשות כסף. האינטרס של הלקוח, לשמור את הכסף אצלו. כשיש יותר מידי אהבה ללקוח, זה על חשבון האהבה למהות העבודה, שהיא לעשות כסף.

זה בין השאר אחד הגורמים שבגללם יש בעלי עסקים שקשה להם לבקש כסף. כי הם מרגישים שזה בא על חשבון הנתינה שלהם. שהם הופכים להיות אויבים של הלקוחות שלהם. שהם פחות אוהבים את הלקוחות שלהם.

מצד שני, כשאין הזדהות עם הלקוח, זאת אחת הסיבות המרכזיות שבגללן אנשי מכירות מרגישים שחיקה. כי הם מרגישים כמו גנבים / שודדים, שהם כל היום בקונפליקט רגשי מול הלקוח. תחושה של עויינות.

ובהיבט הטיפולי: כאשר מדובר על מקצוע טיפולי שבו עוזרים ללקוח לפתור את הבעיות האישיות / עסקיות שלו (יעוץ אישי / אימון אישי / טיפול רגשי וכיו"ב), במקרה כזה הזדהות רגשית עם הלקוח / מטופל, עלולה בנוסף ליצור גם בעיות רגשיות אצל המטפל עצמו. כי הוא לוקח ללב את...

לדאוג הזדהות רגשית חוויות בעיות אישיות יכול להיות עובדים שונא את עצמי חסר הלקוחות שלך להזדהות עם יהיה טוב אהבה אוהב במכירות הזדהות הזדהות עם הזדהות עם הלקוח הזדהות עם מקום העבודה הלקוח הלקוחות שלך העבודה הרגשה חוויה חוויות כסף לא אוהב לא אוהב לעבוד לא אוהב לעבוד במכירות לאהוב לאהוב את לאהוב את הלקוחות שלך לבקש לבקש כסף לבקש כסף מלקוח להזדהות להזדהות עם לעבוד לעבוד במכירות לקוח לקוחות מול לקוח מול לקוחות מכירות מעורבות רגשית מול לקוח מקום מקום עבודה מרגיש מרגיש לא בנוח מרגיש לא בנוח לבקש מרגיש לא בנוח לבקש כסף עבודה עם הלקוח רגישות רגש רגשות רגשיות תחושה תחושות
איתור צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 1
... צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 1 בתהליך מכירה, יש תת תהליך שנקרא איתור צרכי הלקוח. איתור צרכי הלקוח פירוש, שאיש המכירות מנסה לאתר למצוא ולהבין את הצרכים של הלקוח. הצרכים של הלקוח פירושו, הדברים שהלקוח צריך בהקשר של המוצר שאותו מנסים למכור ללקוח. לדוגמא, לקוח רוכש מים לשתיה, כי הוא צמא. הצורך של הלקוח, הוא לא להיות צמא. לכן הלקוח רוכש מים לשתות, כדי לא להיות צמא. דוגמא נוספת, לקוח רוכש כיסא, כי הוא רוצה שיהיה לו משהו לשבת עליו, זה הצורך של הלקוח, לכן הוא רוכש כיסא והכיסא ממלא ללקוח את הצורך שלו. כמו כן, הצורך של הלקוח יכול להיות אמיתי ומוצדק, או שגוי. אבל עדיין זה הצורך של הלקוח. לדוגמא, לקוח שרוכש מוצר שהוא לא באמת צריך אותו, בגלל שהוא חושב שהוא כן צריך אותו. הצורך של הלקוח, הוא שהוא חושב שהוא צריך את המוצר. והמוצר ממלא ללקוח את הצורך שהלקוח חושב שיש לו. האם באמת יש ללקוח את הצורך הזה? האם באמת הלקוח צריך את המוצר הזה? האם באמת המוצר הזה ימלא ללקוח את הצורך שלו? זאת כמובן שאלה אחרת. אבל בטוח נכון, שהלקוח חושב שיש לו צורך מסויים, והלקוח חושב שרכישת המוצר תמלא לו את הצורך שלו באופן יחסי והלקוח חושב שכדאי לו לרכוש את המוצר ולכן הלקוח רוכש את המוצר, למרות שאולי הצורך שלו שגוי ולא מוצדק. הצורך של הלקוח, יכול להיות לא מוצדק ושגוי, גם בכך שהוא בכלל לא צריך את המוצר מסיבות שונות וגם לדוגמא בגלל שאולי הצורך של הלקוח אמיתי, אבל המוצר הספציפי הזה ... אחרים. לדוגמא, לקוח שרוכש מוצר שהוא באמת צריך, אבל בגלל זה הוא נכנס לחובות ולסיבוכים שהם יותר גרועים מהצורך המקורי של המוצר. כך שהאם הלקוח באמת צריך את המוצר, האם באמת המוצר ימלא ללקוח את הצורך שלו? האם באמת כדאי ללקוח לרכוש את המוצר? אלו שאלות שונות. אבל בטוח נכון, שהלקוח חושב שיש לו צורך שהוא רוצה ...
איתור צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 2
... צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 2 אז למה בעצם לאתר את צרכי הלקוח? למה חשוב לאתר את צרכי הלקוח? כאשר איש המכירות רוצה לבצע תהליך של מכירה, עליו לאתר את צרכי הלקוח. דהיינו, על איש המכירות לאתר ולמצוא את הצרכים של הלקוח, שבאמצעותם איש המכירות יכול להגדיל את הסיכוי שלו לבצע מכירה מוצלחת. ונתחיל באופן הפשוט ביותר. לקוח נכנס לחנות למוצרי חשמל. איש המכירות צריך לנסות להבין מה המוצר שאותו הלקוח צריך, כדי להפנות את הלקוח למוצר שהוא צריך. במילים אחרות, איתור צרכי הלקוח, משמש בראש ובראשונה כדי לעזור להתאים את המוצר אל הלקוח. דהיינו, אם לאיש המכירות יש מגוון של מוצרים שאותם הוא יכול למכור ללקוח ולא רק מוצר אחד בלבד, הרי שכדי שנגדיל את הסיכוי לכך שתתבצע עסקה, עלינו לגרום ללקוח לרצות לרכוש את המוצר. וכדי שהלקוח ירצה לרכוש את המוצר, על הלקוח לחשוב שהוא רוצה את המוצר. וכדי שהלקוח ירצה את המוצר, לשם כך עלינו להציע ללקוח את המוצר שיש יותר סיכוי שהוא ירצה את אותו המוצר. וזה אפשרי על ידי זה שמבינים את הצרכים של הלקוח, ואז אפשרי להתאים ללקוח את המוצר שלו. דהיינו, אם יש לך כמה מוצרים שאותם אתה מוכר, הרי שעליך לאתר את צרכי הלקוח. בגלל שרק כך תוכל להתאים את המוצר שאותו אתה רוצה למכור אל הלקוח. אבל מה קורה אם יש לך רק מוצר אחד שאותו אתה מוכר ללקוח? מה קורה אם הלקוח מתעניין אך ורק במוצר ספציפי שאתה מוכר? מה קורה אם הלקוח לא מוכן לשמוע על שום מוצר אחר אלא אך ורק על מוצר ספציפי, למה גם במקרה כזה מאוד חשוב לאתר את צרכי הלקוח? התשובה לכך היא, משום שבאמצעות איתור צרכי הלקוח, ניתן להגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח ירכוש את המוצר הספציפי שעליו אנחנו מדברים. בגלל, שבמה תלוי אם הלקוח ירכוש את המוצר? זה תלוי בכך שהלקוח ירצה לרכוש את המוצר. וזה עצמו במה תלוי? זה תלוי בכך ש
איתור צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 3
... צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 3 ואיך לאתר את צרכי הלקוח? כאן זה חלק יותר מורכב. כי את צרכי הלקוח אפשרי לאתר במגוון רחב של צורות ודרכים. כאשר לכל דרך יש יתרונות וחסרונות וגם רמות קושי שונות. והדרך הפשוטה ביותר לאתר את צרכי הלקוח, היא כמובן לשאול את הלקוח באופן פשוט וישיר, מה אתה צריך? מה אתה מחפש? וכיו"ב. במילים אחרות, לאתר את צרכי הלקוח, באמצעות זה ששואלים את הלקוח בצורה ישירה ופשוטה, מה אתה צריך? לשיטה הזאת יש כמובן יתרון, בגלל שהיא פשוטה וברורה. אבל יש לה גם כל מיני חסרונות. חיסרון אחד לדוגמא בלשאול את הלקוח מה הוא צריך, היא בכך שהרבה פעמים הלקוח חושש מכך שמנסים לרמות אותו ומנסים למכור לו משהו שהוא לא באמת צריך וכולי. והרבה פעמים הלקוח לא באמת יספר לנו מה באמת הצרכים שלו, בגלל שהוא חושש מכך שאיש המכירות ישתמש במידע שהלקוח מסר לו, כדי למכור ללקוח מוצר שלא באמת מתאים לו וכיו"ב. או במילים אחרות, זה בעייתי לאתר את צרכי הלקוח רק באמצעות לשאול את הלקוח בצורה ישירה מה הוא צריך, משום שהלקוח עצמו לא תמיד ירצה לחשוף בפני איש המכירות את הצרכים שלו כלקוח. אז איך לפתור את הבעיה הזאת? זה כמובן אפשרי באמצעות יצירת אמון עם הלקוח, שזה כמובן נושא אחר שהסברתי עליו במקומות אחרים, לגבי איך ליצור אמון עם לקוח וכולי. כמו כן, הלקוח עצמו לא תמיד מבין מה בדיוק הוא צריך. הלקוח עצמו לא תמיד מודע לכל השיקולים שלו ולכל המחשבות והספקות שלו, לגבי רכישת המוצר. והתופעה הזאת מאוד נפוצה כמובן, בגלל שרוב ככל האנשים לא באמת מודעים ... רוצה וצריך בתת המודע שלו. כך שגם זו סיבה לכך שלא כדאי לסמוך אך ורק על המידע שמתקבל מהלקוח, לגבי הצרכים של הלקוח. אז אם לא נשאל את הלקוח מה הוא צריך ואם לא נסמוך על מה שהלקוח אומר לגבי מה שהוא צריך, איך בעצם נוכל לדעת מה הצרכים של הלקוח? כאן התשובה היא פשוטה ומורכבת. התשובה לכך היא שכדי לאתר את צרכי
איתור צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 4
... צרכי הלקוח - מה זה צרכי הלקוח? מה הלקוח צריך? מה זה אומר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לאתר את צרכי הלקוח? איך לא לאתר את צרכי הלקוח? טעויות של אנשי מכירות? איך אסור לאתר את צרכי הלקוח? איך לא להכשיל עסקה? מהם הצרכים של הלקוח? - חלק 4 וכאשר אנחנו באים לאתר את צרכי הלקוח, עלינו לעשות זאת בזהירות. כי איתור צרכי הלקוח בצורה לא נכונה, יכול לגרום לנזק ולהכשלת העסקה ממגוון סיבות. וכאן נסביר גם על אחת הסיבות שרוב אנשי המכירות לא מודעים אליה כדלקמן. והסיבה הראשונה לכך שאיתור צרכי הלקוח יכול לגרום להכשלת העסקה ולגרום לעסקה להיכשל, היא משום שמצד הלקוח יש חשדנות טבעית כלפי איש המכירות. כי בדרך כלל יש ניגוד אינטרסים בין המוכר לבין הקונה או לפחות כך מאמינים רוב הלקוחות. ומאחר שהדרך של איש המכירות לגרום ללקוח לרכוש, היא גם באמצעות איתור צרכי הלקוח, לכן הלקוח עשוי להרגיש רע להיות כנה ולספר על הצרכים שלו. כי הוא לא רוצה שישתמשו בנשק הזה כנגדו. כי איש מכירות מיומן, יודע באמצעות איתור צרכי הלקוח, להתאים את המכירה ולהתאים את המוצר ללקוח, ברמה כזאת שיהיה קשה מאוד ללקוח להתנגד לתהליך הרכישה ולכן באופן מובנה, לקוח בפרט כזה שמודע לכך שאפשרי ... פעמים המחיר של המוצר, מותאם לתקציב של הלקוח. והלקוח מאמין, שאם הוא יגיד לאיש המכירות מה באמת התקציב האמיתי שלו כלקוח, אז אולי יציעו לו לרכוש את המוצר במחיר גבוה יותר, בגלל שהתקציב של הלקוח מאפשר את התאמת המחיר ללקוח. ולכן לדוגמא לקוח עשוי לחשוש מלשתף מה באמת התקציב שלו וכיו"ב. כך שצריכים לדעת איך לשאול את הלקוח בצורה מאוד עדינה לגבי הצרכים שלו כלקוח, כדי ליצור אמון וכדי לא לעורר חשדנות. אבל בתהליך של איתור צרכי הלקוח יש עוד משהו מאוד עקרוני וחשוב שצריכים לדעת, והוא שאיתור צרכי הלקוח בצורה לא נכונה, יכולים להכשיל את העסקה בצורה מאוד קריטית. ולשם כך יש להבין משהו עקרוני על תהליך של רכישת כל מוצר. והוא, שמצד האמת אין שום מוצר מושלם. ולא משנה מה הצרכים של הלקוח ולא משנה מה המאפיינים של המוצר, כל מוצר באשר הוא וכל לקוח באשר הוא, לעולם המוצר לא באמת יתאים במאה אחוז לצרכים הלקוח. כי אין שום מוצר מושלם וכל מוצר יש לו את החסרונות שלו. ובמאה אחוז, ששום מוצר בעולם לא באמת מתאים במאה אחוז לשום לקוח כלשהו בעולם. וכל האנשים בעולם ... שהוא רק מתאים להם במאה אחוז, אלא רק בגלל שהלקוח חושב שהמוצר גם מתאים לו, יותר מתאים לו מאשר לא מתאים לו. וכל רכישת מוצר, נעשית למרות החסרונות של המוצר בגלל היתרונות של המוצר. והכל כמובן בעיני הלקוח, שהלקוח חושב שזה שהוא ירכוש את המוצר, זה יעשה לו כלקוח יותר טוב מאשר רע, שהיתרונות שהלקוח חושב שיש ברכישת המוצר, גדולים על החסרונות שהלקוח חושב שיש במוצר. וזה בעצם אומר, שאם איש המכירות יותר מידי יחקור את הלקוח על הצרכים של הלקוח, הרי שבוודאות של מאה אחוז, שכל מוצר בעולם, במאה אחוז שהוא לא יתאים לשום לקוח. או במילים אחרות, אם נחקור את
איתור צרכי הלקוח, באיזה סדר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לייעל את תהליך איתור צרכי הלקוח? אופטימיזציה של תהליך מכירה, טעויות באיתור צרכי הלקוח, כמה לאתר את צרכי הלקוח? שאלות סינון ללקוח, שאלות סינון בתהליך מכירה, שאלות סינון צרכי הלקוח, מכירות למתקדמים
... צרכי הלקוח, באיזה סדר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לייעל את תהליך איתור צרכי הלקוח? אופטימיזציה של תהליך מכירה, טעויות באיתור צרכי הלקוח, כמה לאתר את צרכי הלקוח? שאלות סינון ללקוח, שאלות סינון בתהליך מכירה, שאלות סינון צרכי הלקוח, מכירות למתקדמים כאשר אנחנו באים לאתר את צרכי הלקוח, צריכים לזכור כי לאיתור צרכי הלקוח יש כל מיני סיבות. אחת הסיבות היא, כדי לדעת איך להציג ללקוח את המוצר, ביחס לצרכים שלו. לדוגמא אם הכי חשוב לו זה שהרכב יהיה מהיר, אז נדבר איתו על המהירות ... לזכור, כי לאיתור צרכי הלקוח יש עוד סיבה בסיסית ביותר והיא, כדי לדעת איזה מוצר להציג ללקוח מתוך כל המוצרים שלנו. וכדי לדעת האם הלקוח בכלל מתאים להיות הלקוח שלנו, כי אולי הוא בכלל לא הלקוח שלנו מסיבות שונות, כי אין לנו מוצר שמתאים לו. ולכן, כאשר מאתרים את צרכי הלקוח, צריכים לשים לב לכך, שקודם כל אנחנו שואלים את שאלות הסינון של הלקוח שלנו ורק אחר כך ממשיכים לשאלות יותר רחבות על צרכי הלקוח באופן כללי. לדוגמא, נניח שאנחנו מוכרים רק ללקוחות שיש להם סכום כסף כלשהו, ונניח שרוב העסקאות נופלות על המחיר, במובן שאנחנו לא רוצים להקדיש זמן למי שאין ... שבמקרה כזה באיתור צרכי הלקוח, נשאל בשלב כמה שיותר מהר, לגבי מה התקציב שלו כלקוח, כדי לדעת אם הוא מתאים לנו או לא. או נניח שיש לנו רק מוצר מסוג מסוים ספציפי, אז קודם כל ננסה להבין אם הלקוח אכן צריך את המוצר הספציפי שלנו, ורק אחר כך ננסה לאתר את שאר צרכי הלקוח לצרכי התאמת המוצר ללקוח. ואני אחדד. יש חוסר התאמה של המוצר ללקוח, שבו אנחנו רוצים כן לנסות למכור ללקוח. שאז במקרה כזה, כדאי לא לדבר עם הלקוח על צרכי הלקוח שעשויים להעלות לו את התנגדות המכירה, אלא קודם כל לדבר איתו על צרכי הלקוח, שאנחנו מניחים שכן נוכל להתאים ללקוח. אבל יש חוסר התאמה של המוצר ללקוח, שאנחנו לא רוצים לנסות למכור קרח לאסקימואים, שאנחנו לא רוצים לנסות לשכנע את הלקוח, שאז כדאי כבר בהתחלת איתור צרכי הלקוח, להתחיל עם שאלות סינון ללקוח לדעת אם הלקוח מתאים לנו. בקיצור, קודם כל לשאול שאלות סינון ללקוח, באיתור צרכי הלקוח. אחר כך לשאול איתור צרכי הלקוח בדברים שכנראה הלקוח ייהנה מהתשובה שלנו. ורק אחר כך לדבר על צרכי הלקוח שאולי המוצר שלנו פחות מתאים ללקוח. ...
צרכי הלקוח, טעויות בבירור צרכים של הלקוח - איך לבצע זיהוי צרכי הלקוח? איך לעשות בירור צרכי הלקוח? באיזה סדר לעשות איתור צרכים של הלקוח, איך לעשות זיהוי צרכים של הלקוח? האם להתעקש או לוותר על העסקה? איך לעשות איתור צרכי הלקוח? שאלות סינון, שאלות קירוב
... הלקוח, טעויות בבירור צרכים של הלקוח - איך לבצע זיהוי צרכי הלקוח? איך לעשות בירור צרכי הלקוח? באיזה סדר לעשות איתור צרכים של הלקוח, איך לעשות זיהוי צרכים של הלקוח? האם להתעקש או לוותר על העסקה? איך לעשות איתור צרכי הלקוח? שאלות סינון, שאלות קירוב וכאן נסביר נקודות מבט שונות לגבי איתור הצרכים של הלקוח. אז ראשית נסביר, מהו איתור צרכי הלקוח? איתור צרכי הלקוח פירושו, להבין מה הלקוח שלנו מחפש, מה הוא רוצה לקנות? מה הוא רוצה לרכוש? מה המוצר האידיאלי עבורו? מה הלקוח צריך? מה יעשה ללקוח שלנו טוב וכולי. ולמה אנחנו רוצים לאתר את צרכי הלקוח? ממגוון סיבות. סיבה 1 - כדי לדעת האם הלקוח בכלל מתאים לנו ולמוצרים שלנו. אולי הלקוח רוצה לדוגמא לרכוש רק משאית ויש לנו רק אופנועים. סיבה 2 - כדי לדעת איזו משאית להתאים ללקוח, בהתאם למה שהוא ... שנוכל להתאים את תהליך המכירה לצרכים של הלקוח, מבחינת המסרים שלנו ללקוח וכולי. ובקצרה, יש 2 סיבות לאיתור צרכי הלקוח. 1 - כדי לסנן את הלקוח, לראות שהוא מתאים לנו ולמוצרים שלנו. 2 - כדי לסגור עסקה באמצעות יצירת התאמה יותר טובה של המוצר ושל תהליך המכירה אל הלקוח. אז מה נעשה קודם? שאלות איתור צרכים שמטרתן סינון הלקוחות, או שאלות זיהוי צרים של יצירת התאמה עם הלקוח? כנראה שנרצה קודם לעשות סינון ללקוחות שלנו, אא"כ אין לנו שום לקוחות כלשהם, שאז אולי נרצה קודם ליצור התאמה ... התאמה. אז נניח שעשינו שאלות סינון והלקוח יכול להתאים לנו, עכשיו נעשה איתור צרכים שמטרתו לסגור עסקה עם הלקוח. אז כאן עלינו לדעת ולזכור, כי איתור צרכים, יכול לקרב אלינו את הלקוח, אבל גם יכול להרחיק את הלקוח מאיתנו. כי יכול להיות שיש לו צרכים, שלא תואמים את המוצר שלנו. וצריכים לזכור שיש הבדל בין מה שהלקוח מחפש ובין מה שהלקוח אומר וחושב שהוא מחפש, לבין מה שהלקוח צריך ורוצה, לבין מה שהלקוח ירכוש בסופו של דבר. ורוב האנשים לא נמצאים בזוגיות אידיאלית שאותה הם רצו מלכתחילה, אלא הם נמצאים בזוגיות ... ולכן צריכים לעשות הפרדה במוח, בין מה שהלקוח אומר שהוא צריך, לבין מה שיקרה בסופו של דבר. וצריכים להכין רשימה של צרכי
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
... של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על אחת ואחד מהגורמים שגורמים לכך שלפעמים אנשי ... לסגור עסקה, לפעמים בן אדם לקוח בא לקנות ממנו מוצר למוכר והמוכר עושה את הכל לכאורה לפי הספר בודק מה הלקוח רוצה מציע את זה ללקוח והלקוח לא רוצה לקנות ולפעמים אחת מהסיבות שבגללה לא מתבצעת המכירה היא משום אי הבנה. מה זאת אומרת אי הבנה? אי הבנה של המוכר את הצרכים של הלקוח המוכר לא בדיוק הבין מה הלקוח צריך, עכשיו יבוא המוכר ויגיד "מה זאת אומרת אבל אני הבנתי מה הלקוח צריך הלקוח אמר לי שהוא רוצה ככה וככה וזה מה שהצעתי לו ככה וככה והנה בכל זאת הוא לא קנה". ... לתת עוד נקודת מבט לגבי איך יכול להיות שעסקה לא תצליח בגלל חוסר הבנה של המוכר את הצרכים של הקונה של הלקוח למרות שהמוכר בטוח שהוא הבין את מה שהלקוח רוצה לקנות ואני רק אסביר שהדבר הזה נכון לאו דווקא רק בתהליך של מכירה אלא גם ... יכולות להיות כמה משמעויות. עכשיו לא רק שלאותה מילה יכולות להיות כמה משמעויות גם לפעמים יכול להיות שהלקוח אמר משהו אחד אבל בתוך תוכו הוא רצה להגיד משהו אחר הוא התכוון למשהו אחר, הוא ... אם הוא מנסה למכור ולא מצליח למכור הוא צריך לעשות רגע אחד סטופ ולשאול את עצמו "רגע אחד מה אני חושב שהלקוח רוצה לקנות בכלל מה הוא רוצה לקנות?" ואז התשובה תהיה "הלקוח אמר לי שהוא רוצה לקנות את זה ואת זה" ואז המוכר צריך לשאול את עצמו "רגע אחד זה שאני כמוכר חושב שהלקוח רוצה לקנות את זה ואת זה זאת עובדה או פירוש, האם זה בטוח במאה אחוז שזה מה שהלקוח רוצה לקנות או שזאת הצורה שבה אני מפרש את מה שהבנתי ממה שהלקוח אמר?". כי יש דברים שהלקוח אמר א' זה מה שהוא רוצה ויש דברים שהמוכר הבין משתמע לא לי כמוכר שאם הלקוח אמר ככה אז כנראה שהוא רוצה ככה וככה, אבל מי אמר שהוא רוצה ככה וככה כי הרבה פעמים לא רק שיש מילים שיכולות להתפרש לכמה דברים ולא רק שיש לפעמים שהלקוח אמר שהוא רוצה משהו והוא בכלל התכוון למשהו אחר או שהוא אמר משהו אחד והוא לא ... אמר משהו והוא התכוון לזה אבל המוכר בראש שלו משלים את הפרטים עושה השלם את החסר ומוסיף "אני חושב אם הלקוח אמר לי שהוא רוצה ככה אז כנראה שככה וככה", אדוני למה אתה מניח הנחות יסוד שוליות ... מסוים זה כבר פירושים והמון מקרים יש שבהם בן אדם אמר משהו אחד והמוכר הבין והוסיף ופירש המון פירושים שהלקוח לא התכוון אליהם הלקוח בכלל התכוון למשהו אחר. ולכן כאשר המוכר רוצה להיות מוכר יותר טוב כל שכן אם הוא ... והוא לא מצליח למכור הוא תמיד צריך לחזור צעד אחד אחורה ולשאול את עצמו "רגע אחד האם אני בטוח שזה מה שהלקוח אמר שהוא רוצה לקנות?", "כן איך אתה בטוח שזה מה שהלקוח אמר שהוא רוצה לקנות?", "כי הוא אמר ככה וככה", "רגע הוא אמר בדיוק את מה שאתה ... זה". ומפה נובעת האי הבנה והרבה פעמים נופלת בגלל זה מכירה, בגלל הטעות של עובדה ופירושים יש מה עובדתית הלקוח אמר שהוא רוצה ויש מה המוכר פירש ומבין וחושב שהלקוח רוצה וזה לא בהכרח מה ש
תמחור, איך לדעת מה התקציב של הלקוח? איך לגרום ללקוח לומר מה התקציב שלו? איך לדעת מה התקציב של הלקוח? איך לתמחר מוצר ללקוח? איך לגלות מה התקציב של הלקוח? איך לחשוף את התקציב של הלקוח? איתור צרכי הלקוח, איתור התקציב של הלקוח
... איך לדעת מה התקציב של הלקוח? איך לגרום ללקוח לומר מה התקציב שלו? איך לדעת מה התקציב של הלקוח? איך לתמחר מוצר ללקוח? איך לגלות מה התקציב של הלקוח? איך לחשוף את התקציב של הלקוח? איתור צרכי הלקוח, איתור התקציב של הלקוח וכאן אסביר, לגבי איך לדעת מה התקציב של הלקוח, כאשר מנהלים משא ומתן עם לקוח, או כאשר נמצאים באיתור צרכי הלקוח. וכאשר מדברים על התקציב של הלקוח, במובנים מסוימים יש כאן ניגוד אינטרסים בין המוכר לבין הקונה. כי המוכר ירצה לדעת מה התקציב של הלקוח ממגוון של סיבות, לדוגמא כדי להתאים ללקוח את המוצר המתאים בטווח המחירים של התקציב של הלקוח. כגון לדוגמא שיש למוכר מספר מוצרים בטווחי מחיר שונים והוא ... ללקוח. וגם חשוב למוכר לדעת מה התקציב של הלקוח, כדי שאז יהיה אפשרי למקסם את המחיר של המכירה. כי הרבה פעמים ... את המחיר של המוצר כלפי מעלה, אל התקציב של הלקוח. כי לפעמים המחיר גמיש ופתוח למשא ומתן, ואז המוכר רוצה לדעת מה התקציב של הלקוח, כדי להציע הצעת מחיר יותר גבוהה עבור הלקוח. כי יש 2 סוגים מוצרים. יש מוצרים עם מחיר קבוע ושידוע לכל ... לא נתון למשא ומתן, שאז ההבנה של מה התקציב של הלקוח, עשויה להשפיע רק על הניתוב של הלקוח אל המוצר שיכול להתאים לו. אבל יש גם מוצרים שהמחיר לא ידוע ... להתאים את המחיר של המוצר כלפי מעלה, עבור הלקוח. יחד עם זאת, יש גם את הצד של הלקוח, שהוא חושש שאם המוכר ידע מה התקציב שלו, אז המוכר עשוי להעלות את המחיר של המוצר, בהתאם לתקציב של הלקוח. ולכן בדרך כלל הלקוח לא ירצה לחשוף למוכר את התקציב שלו. אז איך בעצם אפשרי לדעת מה התקציב של הלקוח בלי שהלקוח ירגיש מאויים? והתשובה לכך היא, שאפשרי לנסות לנסח את השאלה לגבי התקציב של הלקוח, בצורה שהלקוח ירגיש לא מאויים מהשאלה. ואיך? כגון במקום לשאול את הלקוח "מה התקציב שלך" או "באיזה תקציב אתה מחפש" במקום זה אפשרי לשאול את הלקוח, "באיזה טווח מחירים אתה מחפש", "מה בערך התקציב שלך". כאשר ... שהוא לא מחוייב למחיר הזה ושזה מחיר גמיש. ואז הלקוח מרגיש פחות מאויים לענות לשאלה של מה טווח המחיר שלו, כי הוא ... ניסוח כזה פחות מרגיש מאיים ללקוח. ואם הלקוח מסרב לענות / הלקוח אומר שהוא לא יודע מה טווח המחיר שלו, אז אפשרי לומר ללקוח ...
התאמת המוצר ללקוח, התאמת המכירה ללקוח, איך למכור לנכון? בירור צרכי הלקוח, איתור צרכי הלקוח, אפיון צרכי הלקוח, איך לדבר עם לקוח? איך להבין את הלקוח? איך לשכנע את הלקוח?
התאמת המוצר ללקוח, התאמת המכירה ללקוח, איך למכור לנכון? בירור צרכי הלקוח, איתור צרכי הלקוח, אפיון צרכי הלקוח, איך לדבר עם לקוח? איך להבין את הלקוח? איך לשכנע את הלקוח?
... המוצר ללקוח, התאמת המכירה ללקוח, איך למכור לנכון? בירור צרכי הלקוח, איתור צרכי הלקוח, אפיון צרכי הלקוח, איך לדבר עם לקוח? איך להבין את הלקוח? איך לשכנע את הלקוח? שלום לכולם הפעם אני רוצה להתייחס לנושא הבא והוא כפי ... לו את החיסרון שלו. מה הכוונה? הכוונה היא שלפעמים המוכר מתמקד בלמכור את המוצר שלו בלי שהוא בכלל מבין מה הלקוח באמת רוצה, מה האינטרס של הלקוח מה הלקוח באמת מחפש וכפי שכבר הסברתי ברגע שמתחילה להתבצע עסקה ... בעיקרון אמור לא למכור את המוצר ולא להתחיל לשווק את המוצר, ולא להתחיל לדבר על המוצר ולא לנסות לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר עד שהוא לא מבין מה הלקוח צריך. בן אדם נכנס לחנות אומר למוכר "שלום אתה יכול לתת ... אני אתן לך מידע זה ככה וככה" אבל מה אתה נותן לו מידע אולי הוא בכלל צריך מוצר אחר. הכי טוב זה לשאול את הלקוח "מה אתה צריך מה אתה בדיוק מחפש, מה המטרה מה האינטרס שלך?" ולפי זה להתאים לו את המוצר. עכשיו השאלה הנשאלת היא זה בעצם מה עושים אם הלקוח לא רוצה לחשוף את הקלפים שלו, זאת אומרת הלקוח אומר "שלום אני רוצה פרטים על המוצר" ואז שואלים את הלקוח "מה בדיוק אתה מחפש, מה אתה צריך?" והוא לא נותן מידע ... המוצר, למכור לו את המוצר בצורה אחת ולבן אדם את אותו מוצר לעשות לו פרזנטציה אחרת. ולכן מה עושים בעצם אם הלקוח שאלנו אותו "מה אתה צריך?" והוא עדיין לא נתן תשובה ... במקרה כזה? אז התשובה היא שבמקרה כזה מה שצריך לעשות זה בעצם לתת ללקוח תשובה שהיא לא מוגדרת. זאת אומרת הלקוח שאלנו אותו שאלה מוגדרת אמרנו לו "מה אתה צריך?" הוא לא ... היא שצריך לספר לו באופן כללי להגיד לו "אתה יודע הרכב הזה הוא גם ככה וגם ככה" ולנסות בכל מחיר להוציא מהלקוח מידע לגבי מה שהוא מחפש ולראות איך הוא מגיב, לדוגמא ... אוקי והרעיון הוא, מה שאני מנסה להגיד זה שעדיף לא להגדיר, לא לצמצם את ההסבר ללקוח לקטגוריה אחת לפני שהלקוח הגדיר מה בדיוק הוא מחפש. זאת אומרת וזה גם אם שאלת את הלקוח, זאת אומרת גם אם שאלת את הלקוח אמרת לו "מה אתה רוצה? והוא לא נתן תשובה גם אם הוא לא ... מידע נוסף ורק אחר כך לתת לו את התשובה שמותאמת יותר לצרכים האישיים שלו. ולמה זה ככה? כי הרבה פעמים אם הלקוח בראש שלו יש לו חיסרון מסוים שהוא רוצה למלא באמצעות ... אז בעצם זה דווקא יכול לגרום ללקוח לא לקנות את המוצר למה? כי הוא חושב שהמוצר לא מתאים לו. אם לדוגמא נגיד הלקוח הכי חשוב לו ברכב שהרכב יהיה נגיד בטיחותי ואנחנו נספר לו כמה הרכב חסכוני בדלק אז בתת מודע של הלקוח הוא יכול להגיד "וואלה נכון זה רכב מאוד חסכוני בדלק אבל ... המכירות בחר באופן אקראי להתמקד דווקא בחיסכון במקום לדוגמא בבטיחות. אוקי מה שאני מנסה להגיד זה עוד פעם הלקוח בא אמר "אני מחפש מידע", "מה אתה מחפש, מה בדיוק אתה ... יגרום לו בסוף לא לקנות לדוגמא את המוצר וצריך דווקא לדבר באופן כללי יותר רחב יותר, לנסות בכל מחיר להוציא מהלקוח מה החסרונות שלו ואז ברגע שהוא אמר את מה שהוא צריך לפי ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעורבות רגשית מול לקוח - הזדהות עם הלקוח / הזדהות עם מקום העבודה, מרגיש לא בנוח לבקש כסף מלקוח, לא אוהב לעבוד במכירות, לאהוב את הלקוחות שלך
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הלקוח, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: הלקוח, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, גישור, אימון עסקי בתחום הלקוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 18_04_2024 השעה 15:32:49 - wesi1