עכשיו לגבי נושא של מחשבות שליליות לפעמים בן אדם יש לו מחשבה שלילית ומה שהוא עושה הוא מנסה להתכחש אליה, תן דוגמא למחשבה שלילית נגיד מחשבה שאומרת לך שאתה רוצה נגיד להרוג מישהו שאתה לא רוצה להרוג אותו, נגיד לדוגמא מחשבה שאומרת לך שאתה רוצה להרוג את עצמך מחשבה שלילית כזו או אחרת מחשבה שאומרת לך נגיד שאתה הומו נניח בהנחה שזה שלילי, בסדר מחשבות שליליות כאלה ואחרות.
עכשיו מה שאנשים בדרך כלל עושים זה מתכחשים "לא נכון מה פתאום" מה שקורה בחלק גדול מהמקרים כשמתכחשים המחשבה רודפת אחריך עוד ועוד ולכן הפתרון למחשבות שליליות, עכשיו רגע שנייה עכשיו מה האמת שכל מחשבה בעולם היא נכונה מהיבט מסוים לא משנה איזה מחשבה תביא יש בה איזה היגיון יש בה איזו אמרת כל מחשבה בעולם ביזארית חולנית מוזרה, טובה רעה כל מחשבה יש בה איזה היגיון.
לא תמיד היא נכונה במאה אחוז אבל כל מחשבה נכונה באפס אפס משהו אחוז כל מחשבה, לכן אם בן אדם יש לו איזו מחשבה והוא אומר "המחשבה הזאת לא נכונה בכלל" המוח אומר לו "אבל זה כן נכון" ואז הוא מתחיל להתווכח "כן נכון לא נכון" לכן הכי טוב זה להיצמד לאמת. מה זה אומר להיצמד לאמת להגיד "נכון יש היבט מסוים שזה נכון ככה וככה אבל אני לא באמת רוצה את זה אבל זה לא באמת מעניין אותי" אבל אם אתה אומר "זה בכלל לא מעניין אותי מה פתאום שאני אחשוב ככה אין בזה שום היגיון" איך שאתה אומר "אין בזה שום היגיון" המוח אומר לך "באמת אין בזה שום היגיון אולי יש היגיון ואתה מתכחש".
כשמחשבה רודפת אחריך העניין זה תיצמד לאמת תראה מאיזה היבט זה נכון ותיתן למחשבה את חיותה תן לה לחיות מהאמת שלה ואת הפרופורציה וזהו כי אם אתה תגיד "זה לא נכון בכלל" אתה בבעיה "תמיד זה נכון קצת אבל לא רלוונטי לי".
ש: תסביר את זה יותר תעמיק בזה.
אליעד: נגיד שהמוח אומר לך נגיד פתאום באה אליך מחשבה נגיד שאתה רוצה נגיד להתאבד נניח.
ש: נניח.
אליעד: אוקי הוא יגיד "לא מה פתאום אני לא רוצה להתאבד" עכשיו מה האמת שאיפשהו בתוכך אתה רוצה להתאבד.
ש: נכון.
אליעד: כי כל דבר אתה גם רוצה לחיות לנצח בו זמנית אבל כל אחד רוצה כל דבר כל הזמן וכו' אז אם נגיד "לא מה פתאום אני לא רוצה להתאבד אני בכלל לא רוצה להתאבד מה פתאום" המוח אומר "רגע אני בכלל לא רוצה להתאבד באמת לא רוצה להתאבד" כי אתה איך שאתה מוסיף את ה - "בכלל לא רוצה להתאבד" המוח אומר "לא נכון אולי אתה כן רוצה למה אתה אומר שאתה בכלל לא רוצה" כי המוח קשה לו לתפוס את ה - "בכלל" הזה את ה - "בכלל לא רוצה" קשה לו לתפוס ואז הוא מתחיל לרדוף אותך "אתה כן רוצה להתאבד" ואז אתה אומר "רגע למה המחשבה הזאת רודפת אותי מה אני רוצה להתאבד הרי אני לא רוצה להתאבד".
ואז אתה עוד יותר נלחץ אתה אומר "לא נכון אני בכלל לא רוצה להתאבד" ואז המוח עוד יותר ואז אתה עוד יותר נאחז ב - "בכלל" ואז המוח עוד יותר רודף אותך.
ש: למה?
אליעד: כי המוח לא מאמין לעצמו המוח כשאתה אומר "אני בכלל לא רוצה להתאבד" נניח אז המוח אומר "אבל זה לא באמת זאת לא האמת" כי מה האמת שאתה באמת גם רוצה.
ש: נכון.
אליעד: המוח לא מאמין לגרסה שאומרת "בכלל לא רוצה" איזו גרסה יותר אמיתית "נכון יש היבט מסוים שנגיד אני רוצה להתאבד אבל באופן יחסי אני רוצה פי מיליון לחיות" שזאת האמת זהו תיצמד לאמת.
ש: למה אתה מתכוון מה כאילו כי לפעמים נשמע לי שאתה אומר על אמת מסוימת או אמת פשוטה שלי.
אליעד: באופן יחסי זאת האמת בסדר לא האמת המוחלטת לא יודע אם היא מוחלטת באופן יחסי.
ש: הבנתי.
אליעד: אם מחשבה רודפת אותך אתה לא חייב להתכחש אליה אתה יכול להיפטר מהמחשבה לא רק אם תתכחש אליה אלא גם אם תגיד את האמת שהיא נכונה מהיבט מסוים אבל יש 99% שהיא לא נכונה היא נכונה מהיבט מסוים זה הכל. בא נגיד ניקח את הישראלים והפלסטינים נגיד לדוגמא אנחנו עושים להם עוולות וצריך להחזיר להם את כל השטחים נניח.
"לא מה פתאום אנחנו לא עושים להם שום עוולות לא צריך להחזיר להם כלום, לא נכון מהיבט מסוים עושים להם עוולות מהיבט מסוים צריך להחזיר להם את השטחים ואף על פי כן לא רוצה להחזיר להם את השטחים" זה הכל למה להסתבך תגיד את האמת.
ש: עוד פעם את זה.
אליעד: לא, נותן לך דוגמא כי אם אתה נאחז ואומר "לא אני לא עושה להם עוולות בכלל" יתחילו לרדוף אותך יגידו לך "ואם אתה כן עושה להם", מה האמת אבל לך על האמת מה האמת שלפעמים באמת אתה עושה להם עוולות מהיבט מסוים זה שטח שלהם מהיבט מסוים ככה אז מה זה הכל אז מה ככה זה, לא צריך לפחד מהאמת כי אם אתה משקר אתה מסתבך עוד יותר זה הרעיון כשמחשבה רודפת אותך אתה לא צריך לברוח ממנה לא חייב לברוח ממנה תיצמד לאמת והכל יסתדר זה הכל.
יש ברבי נחמן את הסיפור על הגן שהיה גן מאוד יפה ואנשים היו נכנסים אליו אבל כל מי שהיה נכנס לגן היה יוצא משם פצוע ואז שאלו למה אנשים יוצאים פצועים, אז מה שהיה שאנשים היו נכנסים לגן והייתה שם שאלה...