נניח שרוצים למכור למישהו את הרעיון שאומר שבעצם הטוב תלוי בו ולא במה שקורה לו, יש את הנושא שטוב זה כשהמציאות כרצונך רע זה שהיא לא כרצונך ואם המציאות לא כרצונך אתה יכול או לשנות את המציאות או לשנות את רצונך. עכשיו כשאתה אומר למישהו שכשרע לו יכול להיות שזה בעצם בגלל הרצון שלו מהיבט מסוים זה עושה לו רע כי זה כאילו מוסיף לו אחריות נכון?
ש: מצב שני הוא יכול לשנות את זה.
אליעד: מצד שני הוא יכול לשנות את זה אבל מהיבט מסוים זה גם עושה לו רע. עכשיו השאלה היא זה איך למכור לו את הרעיון הזה, אז התשובה אומרת כזה דבר כשאתה רוצה למכור למישהו רעיון תנסה למכור לו את הרעיון דרך סיטואציה שהוא גם רוצה לקנות את הרעיון. מה זאת אומרת תבדוק מה הרעיון שאתה רוצה להגיד לו באיזה מקרה יש לו אינטרס לחשוב שזה נכון ותמכור לו את זה דרך הדבר הזה, לדוגמא מהמקרה הספציפי שלנו אתה נגיד שאני רוצה למכור לו את הרעיון שהוא יכול לשנות את הרצון שלו ולא רק את המציאות, נגיד זה מה שאני רוצה למכור לו את הרעיון הזה.
למה אני רוצה למכור לו מסיבה כלשהי מה שצריך לדוגמא לעשות זה לחכות שמישהו יתלונן עליו וכשהוא יספר לי שמישהו מתלונן עליו וכשהוא יספר לי שהוא מרגיש רע מזה שמישהו מתלונן עליו ואז אני אגיד לו "תקשיב אתה לא צריך להרגיש רע מזה שהוא מתלונן עליך אתה לא חייב לשנות את ההתנהגות שלך, זאת בעיה שלו אתה לא אשם שהוא רוצה את זה שהוא ישנה את הרצון שלו לא אתה את ההתנהגות שלך, תבין כשרע לו אתה לא חייב כשהוא אומר לך למה אתה עושה לי רע שיסתדר שילמד לקבל את הרעש".
ואז הוא אומר "נכון בן אדם לא חייב לשנות את המציאות הוא יכול לשנות את הרצון שלו" ואז אני אומר נכון גם אתה לא חייב לשנות את המציאות גם אתה יכול לשנות את הרצון שלך. זה הכל זאת אומרת תמצא באיזה מצב יש לו אינטרס לקנות את הרעיון תמכור לו את זה דרך זה. הבנו את זה?
...