יש משפט שאומר "זה לא אתה זה אני" נכון?
ש: כן.
אליעד: עכשיו השאלה היא מה האמת האם זה לא אתה זה אני זאת השאלה.
ש: מה באיזה עניין אומרים את זה?
אליעד: נפרדים ממישהו אז אומרים לו "תקשיב זה לא אתה זה אני" כאילו נגיד "זאת לא שהחברה דפוקה אני פשוט לא רוצה לעבוד פה", עכשיו השאלה היא מה האמת האם באמת זה לא אתה זה הוא האם תמיד זה אתה האם תמיד זה אני מה האמת פה בסיפור.
ש: תמיד שניהם.
אליעד: מה האמת נגיד לדוגמא נגיד שאתה מסביר למישהו משהו והוא לא מבין אתה יכול להגיד "הוא מטומטם שהוא לא מבין" ואתה יכול להגיד "אני מטומטם שאני לא יודע להסביר לו" מה האמת?
ש: שזה תמיד שניהם.
אליעד: שזה תמיד שניהם השאלה, לא שנייה אז קודם כל יש את ההיבט שאומר שזה תמיד שניהם בסדר אבל כי אפשר לראות את זה ככה ואפשר לראות את זה ככה, שנייה אפשר לראות את זה ככה ואפשר לראות את זה ככה אבל מה האמת אפשר לראות ככה ואפשר לראות ככה אבל יש פה עוד איזה היבט ההיבט אומר כזה דבר אם אתה נגיד לדוגמא מנסה לשכנע מישהו במשהו ונגיד הוא אומר.
מישהי נגיד לא רוצה אותך נניח עכשיו אם נאמר שהמציאות הזאת אקראית אם נאמר שמה שקורה פה זה אקראי אז האמת היא שזה אף פעם לא אתה זה תמיד הוא באופן אקראי הוא לא רוצה את זה זה לא אתה הוא באופן אקראי לא רוצה את זה.
ש: אבל אתה יכול להגיד לעצמך זה הרצון שלו.
אליעד: בסדר זה מה שאמרתי אבל.
ש: לא על הרצון שלך.
אליעד: אם מישהו לא רוצה אותך ונאמר שהמציאות הזאת היא אקראית יענו רצונות הם אקראיים ממילא זה אומר שזה שהוא רוצה אותך זה הוא זה לא אתה, זה לא שבך יש חיסרון בהכרח אלא הוא באופן אקראי לא רוצה אותך, למה הוא לא רוצה אותך אקראי ממילא גם מי שרוצה אותך זה אקראי כן אבל אם מישהו לא רוצה אותך זה אקראי. לעומת זאת אם זה סיבתי אז זה שהוא לא רוצה אותך זה תמיד אתה, למה זה תמיד אתה כי מחויב במציאות שאם היית יותר טוב היה רוצה אותך זאת האמת אין מה לעשות.
זאת אומרת שגם אם מישהי אומרת לך "זה לא אתה זה אני" זה תמיד אתה ואך ורק אתה בהנחה שהמציאות הזאת סיבתית זה אומר שיש בך חיסרון, המהות של השאלה היא כזאת אם מישהו אומר לך "זה לא אתה זה אני" האם אתה אמור עכשיו להרגיש שיש בך חיסרון כן או לא אז אם זה אקראי בסדר אקראי הוא לא רוצה אקראי אבל גם כשמישהו רוצה אותך זה אקראי אבל אם זה סיבתי אז מה האמת שיש בך חיסרון כי אם לא היה בך חיסרון היו רוצים אותך זאת האמת.
ש: מה האמת זה אקראי או סיבתי?
אליעד: האמת שתבחר לראות את זה איך שאתה רוצה הבנו?
ש: רגע שנייה.
אליעד: כן.
ש: יש מישהו שלא רוצה משהו עכשיו אפשר להאשים את זה את הצורה איך לא להשתנות ואז הרצון היה מתמלא.
אליעד: כן.
ש: ואפשר לשנות גם את הרצון של ההוא שרצה.
אליעד: אל תסבך אני אומר פשוט אם הרצון שלו הוא אקראי אז אתה לא אשם שהוא לא רוצה אותך אם הרצון שלו הוא סיבתי אז זה גם קשור אליך שהוא לא רוצה אותך.
ש: כן אז למה לא להאשים את הרצון שלו למה להאשים את הצורה שלי.
אליעד: לא האשמתי אף אחד, אם בן אדם רוצה את מה שהוא רוצה באופן אקראי אז זה שהוא לא רוצה אותך זה לא בהכרח קשור אליך הוא באופן אקראי יש לו התניה במוח שהוא לא אוהב את איך שאתה נראה זאת ההתניה שלו ככה אקראי אבל אם הוא אמר שזה לא רק.
ש: בסדר אבל אפשר להגיד גם בגלל הרצון שלו.
אליעד: והרצון שלו אקראי או סיבתי, תשובה אם הרצון שלו אקראי זה לא בגללך ואם הרצון שלו סיבתי זה בגללך הבנת?
ש: בסדר אבל יש, רגע שנייה את זה הבנתי מה שאתה אומר אבל יש את ההיבט הנוסף שכאילו יש את הרצון אפשר לשנות את צורת הרצון ואפשר לשנות את הרצון, מצד זה נניח אני רוצה.
אליעד: לא מעניין אותי הסיפור הזה בכלל לא יודע, זה היה נושא אחד נושא שני היה לגבי לקיחת אחריות והסרת אחריות האם זה יהיה הגיוני שתיקח אחריות ותגיד "אני לא ידעתי לעשות להסביר או שהוא לא הבין אותי" לדוגמא ופה התשובה תהיה מה שבא לך כי האמת היא שאתה יכול לקחת אחריות האמת היא שאתה יכול להסיר אחריות מה שבא לך כאילו...