...
עובדים, איך לנהל
עובדים? טיפים לניהול, טיפים למנהלים, איך לשכנע
עובדים? איך לגרום
לעובדים להקשיב לך? שכנוע
עובדים, כיצד לנהל
עובדים? מנהל
עבודה, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים - פרומו ש: אולי אני לא יודע תגיד לי אם השאלה הזאת שאתה דיברת מקודם. אליעד: כן דיברנו על זה מקודם. ש: אוקי אז ... יעשה. עכשיו אתה רוצה לדעת זה קודם כל סתם כאינדיקציה עכשיו אתה רוצה לדעת האם הוא ילך לבצע את
העבודה, נכון אתה אומר "אני יודע שהוא הבין השאלה אם הוא יבצע את
העבודה", אוקי מה אתה חושב זאת אומרת מה מהות השאלה בעצם אתה רוצה לדעת מראש שאם הוא יבצע את
העבודה אין לך דרך מראש לדעת אם הוא יבצע את
העבודה זה כאילו הפרמטרים הכלליים האם הוא מזדהה עם מטרות
העבודה האם הוא מפחד לא לאבד את
העבודה כל הדברים האלה. ש: שפת גוף יש לה פה עניין מסוים? אליעד: כן. ש: נניח שהוא מדבר איתך מדבר ככה לא ישירות אליך. אליעד: זה לא מחויב הבעיה בשפת ... מראש שאם מחר אתה צריך להגיד להם "מה עשית מה קרה" זאת מהות השאלה, רגע בא תחשוב עוד פעם אתה אומר
לעובדים שלך משהו לעשות אוקי ואתה אומר אני רוצה לדעת האם הם הבינו או לא, הבנו הולכים ובודקים היום אין הבין או לא הבין אתה יודע, אני רוצה לדעת גם ... אתה לא יכול לדעת במאה אחוז מה יהיה אין לך דרך זה מכלול של הרבה פרמטרים זה על סמך ההיסטוריה שלו
כעובד על סמך הצורה שהוא מדבר, על סמך אם הוא מדבר בצורה מכובדת או לא כל מיני פרמטרים ובדרך כלל מה שעושים זה בודקים אותו בכל מקרה בודקים גם אם אתה ... הזמן שזה כרגע אבל אתה אומר אני רוצה לדעת האם הוא יעשה, יעשה זה בעתיד אתה לא יכול בוודאות על סמך
עובד לדעת מה יהיה בעתיד וזה גם משהו לא מוגדר זה משהו שהוא תהליך על פני זמן על פני זה על פני שם. אתה יכול להעריך אם הוא יעשה או לא אבל אתה יודע ... דוגמא, אני אתן לך דוגמא אתה רוצה אתה לתת דוגמא או שאני אתן דוגמא? ש: כן עדיף. אליעד: אתה אומר
לעובד שלך תקשיב אני מבקש כשאתה חותך את זה תשים לב שאתה לא חותך גדול מדי שלא לבזבז חומר והוא חתך גדול מדי נגיד עכשיו מה ההיגיון שלו סתם ... מה אני חושב שההיגיון שלו הוא אומר "תראה אם אני יתחיל עכשיו כל פעם לשים לב כמה אני חותך בדיוק
העבודה תהיה הרבה יותר קשה ואני אספיק פחות", סתם אם אני חושב מה יכול להיות ההיגיון שלו אומר ההיגיון שלו אומר "תראה עדיף אולי לחתוך מהר וחלק לזרוק אבל אז
העבודה תתבצע יותר מהר" סתם אני נותן לך היגיון אינטואיטיבי מה יכול להיות ההיגיון שלו אבל אתה אומר לו "תראה תשים לב איפה אתה חותך למרחק את האורך של ... קריטי" אבל נגיד שהוא אומר לך "כן אני מבין את החשיבות של לבזבז חומר". עכשיו כמו שחשוב לך לבצע את
העבודה, עכשיו תראה כי בהיגיון כמו שחשוב לו לבצע את
העבודה גם אמור להיות חשוב לו לא לבזבז חומר ואז נגיד אתה אומר לו "תגיד לי וכשבאת לחתוך מה חשבת מה המטרה שלך" אז הוא יגיד לך "המטרה שלי הייתה לחתוך ... כי הוא שכח את הסיבה, עכשיו ואם אתה אומר לו "אוקי ולמה לא חשבת" אז הוא יגיד לך "לא שמתי לב" זה לא
עובד אז צריך עוד פעם "תגיד לי ולמה אתה חושב שכל כך חשוב לשים לב לכמות של החומר", כי "ככה וככה" עכשיו לאט לאט תשים לב שכבר לא יהיה לו מה להסביר ... היה מבין שכל פעם כשהוא חותך משהו לא נכון וזורקים גם זורקים חלק מהמשכורת שלו הוא היה שם לב בדיוק
לעבודה. אתה מבין עכשיו זה הסיפור המטרה היא זה להסביר לו את "הלמה למה" את הלמה של הלמה ואם זה לא
עובד אז בא נלך עוד למה אבל פנימה ולמה זה חשוב, עכשיו בא נגיד שהוא יגיד לך "תראה אתה יודע למה אני לא שם לזה לב עזוב זה קשה לי מדי להתחיל לשים ... אליעד: איזה מהם? ש: לתת לו את ההפוך. אליעד: באתי להגיד שאם אתה רואה את הדברים בצורה מסוימת
והעובד שלך עושה משהו אחר והוא נותן לך תירוץ והתירוץ הזה אל מקובל עליך אז אל תחזור לו כמו תוכי תגיד לו "טוב אני אומר לך תעשה" תגיד לו "אוקי ... חשבת מה האמת לא שחכת, תגיד לי רק שחכת או שהייתה עוד סיבה, תגיד לי ואם לא היה את זה" נגיד שמישהו
העובד שלך אומר לך שחכתי אתה אומר לו "תגיד לי ואם לא היית מבקש ממך לעשות ככה וככה אתה חושב שהייתה לך
עבודה יותר קלה" הוא יגיד לך "כן הייתה לי
עבודה יותר קלה" יפה אז גילינו שזה לא רק ששכחת יש לו אינטרס זה גם יותר נוח לך לשכוח לדוגמא. ככה אתה חושף לא רק את "השכחתי" יש עוד סיבות נסתרות. ...