הורות / חינוך ילדים - איך לדבר עם הילד בשפה שלו? איך לחנך ילד קטן לחשיבה בוגרת? ובו יתבאר, ... בצורה בוגרת.
וההורה מנסה ללמד את הילד שלו את צורת המחשבה הבוגרת. אבל יש פער, בין צורת המחשבה הבוגרת, לבין יכולת ... ואף אחד לא נהיה
הורה, ביום אחד. והאדם מתפתח בחייו, ולאט לאט הוא לומד דברים חדשים וצובר ידע, והיכולות השכליות של ... הבוגרת. ועכשיו
ההורה רוצה להנחיל את המורשת שלו ואת התובנות שלו, לדורות הבאים. והאדם לומד מהניסיון של עצמו, אך גם ... של אחרים.
וההורה רוצה שהילד שלו יחסוך לעצמו טעויות, ושילמד מהניסיון שלו
כהורה. אבל לילד, יש את היכולת השכלית שלו.
וההורה לא תמיד יודע לדבר בשפת הילד. והשאלה היא, איך אפשר להעביר צורת מחשבה בוגרת, לילד קטן? ונוסיף ... כללית יותר. כי יחסי
הורה וילד, קיימים בין כל שני גורמים בעולם, שאחד מהם מנסה ללמד משהו מישהו אחר. כי כל אדם בעולם ... שהוא בעצם סוג של
הורה, שמנסה לשתף את חוכמתו וניסיונו האישי, עם האדם האחר. והשאלה המרכזית היא, איך אפשר לגרום ... הוא, וכיצד יחנכו
ההורים את ילדיהם? והתשובה היא, כי הדרך להעביר לילד, כל מסר בוגר, היא על ידי זה שמדברים איתו בשפה ... האדם הבוגר. וכאשר
ההורה רוצה ללמד את ילדו איזה שכל כלשהו של אדם בוגר, על
ההורה לנסות להתבונן היטב, ולנסות לראות, כיצד השכל הזה הבוגר, כיצד הוא יכול לבוא לידי ביטוי בעולמו ... ולאחר מכן, במקום
שההורה יאמר לילד, את מה שהוא רוצה לומר בצורה ישירה, על
ההורה לנסות
להורות לילד את הדרך, בצורה עקיפה ובשפה של הילד. והדוגמא הפשוטה ביותר להסביר את העניין הזה, היא ... את המשל. וכאשר
ההורה רוצה להסביר לילד שלו איזה רעיון בוגר, על
ההורה לנסות למצוא איזה דבר פשוט, שבתוכו יהיה ניתן להכניס צמצום חלקי של השכל הגדול. ואת הצמצום הזה ... היא על ידי זה
שההורה לוקח את צורת המחשבה הבוגרת, ומנסה לחבר אותה לילד, בתוך החיים של הילד עצמו ובתוך העולם האישי ... מגילו. ולפעמים
ההורים נכנסים ללחץ, מכך שהילד לא מתפתח מבחינה אישית.
וההורים רוצים לראות את הילד שלהם, מתחיל לשחק במשחקים של ילדים יותר בוגרים. ואז בד"כ נוצר עימות ... בין הילד לבין
ההורים. וההורים מנסים לגרום לילד להתבגר, ולזרוק את משחקי הילדים שלו, ולהחליף אותם למשחקים של ילדים יותר ... שאינם לגילו, על
ההורה לא להילחם בילד שלו. אלא במקום זה, על
ההורה לעודד את הילד שלו להמשיך לשחק במה שהוא רוצה, אבל להוסיף לזה תוספת בוגרת. ובדוגמא של הילד שמשחק בבובות, על
ההורה לאפשר לילד שלו להמשיך לשחק בבובות, אבל לגרום לו להתייחס למשחק בבובות בצורה יותר בוגרת. כי ... בוגר. ולדוגמא,
ההורה יכול להציע לילד שלו, לעשות איזה משהו שכלי עם הבובות. כגון להציע לילד ליצור איזו הצגה של ... ולפעמים נדמה
להורה, שהילד שלו צריך לעשות דווקא משהו מסוים. אבל הילד, לא בהכרח מסוגל להכיל מבחינה שכלית ורגשית ... ואת המחשבה של
ההורה. ובמקרה כזה, אם זה לא ממש עקרוני, אז על
ההורה להיות חכם ולהשתמש בסוג של פסיכולוגיה הפוכה. דהיינו, במקום לומר לילד, לעשות את מה שאתה רוצה ... דעות בינו לבין
ההורים. והפער, הוא רק בגלל צורת המחשבה של הילד ושל ה