להצליח בעבודה, לחץ
בעבודה, ביטחון עצמי
בעבודה, אהבה עצמית ודימוי עצמי
בעבודה, חוסר ריכוז
בעבודה - פרומו אליעד: נתחיל מהגדרת המטרה, היעד הכללי
להצליח יותר בעבודה, והבנו שהדרך
להצליח בעבודה זה על ידי שחרור מהלחץ. עכשיו השאלה היא למה את לחוצה? והבנו שיש שתי אפשרויות לגבי הלחץ, האם הוא מוצדק או לא מוצדק. אם את רואה אריה, הלחץ מוצדק. אם הלחץ שלך
בעבודה מוצדק, אז זה טוב שאת לחוצה, ואז אני לא רוצה לשכנע אותך לא להיות לחוצה, אבל אם הלחץ שלך
בעבודה לא מוצדק, אז רצוי מאוד שלא תהיי לחוצה. ולכן מה שעליך
לעשות עכשיו זה לשאול את עצמך מדוע אני לחוצה? את חייבת ... להיכשל כדי שלא תאכזבי את הסובבים אותך ולא תרגישי רע. אז האם את סגורה שזה פחד להיכשל? שאלה: יש גם העניין שלא הסתדר לי
בעבודה בקודמת. אליעד: אז מה אכפת לך שלא הסתדר לך
בעבודה הקודמת? זה קודמת, את אולי מפחדת שכמו שהקודם ... אם היית בטוחה שאת הכי מושלמת בעולם, האם היית מפחדת להיכשל? לא, היית אומרת אפילו שנכשלתי זה סתם, כי אני יודעת שאני
מוצלחת. אז לא היה אכפת לך שנכשלת. את טובה בכל מקרה. זה ... מה זה אומר, היכן קבור הכלב? שאלה: בדימוי העצמי שלי. שאלה: בדימוי העצמי שלך מול עצמך. מה זה אומר לנו פרקטית? שאם את
תצליחי להביא את עצמך למצב, שבו את אומרת לעצמך, אני ... אהבת את עצמך בכל מקרה, נכון? לא פחדת לאכזב אף אחד, לא פחדת מה יגידו, ומה יחשבו, עשית מה שבא לך בראש, נכון? אז אם
תצליחי לחזור לתודעה הזאת, שבה את מסוגלת להסתכל במראה כמו שאת, ולהגיד אני אוהבת את זה. אני אגלה לך סוד, שאפילו אם
תצליחי בחיים את עדיין כישלון, למה? כי תמיד יש יותר גדול ... את עצמך תמיד, או שאת תמיד תחשבי שאת כישלון. אין דרך מילוט מזה. כמו אלו שרבים על הגז, כמה המדינה תקבל, ונאמר שהוא
הצליח לקבל 10% שזה עשרה מיליארד דולר, אבל הוא מרגיש ... תסבלי ממה שיגידו עליך ותפחדי להיכשל. זה הקו הכללי. לכן אם בתוכך יהיה שקט נפשי, אז לא תפחדי אם תכשלי או לא ואז ממילא
תצליחי יותר. את לא מפחדת להיכשל, את מפחדת שיקרה משהו ... ואת שלמה עם זה באמת כי את מקבלת את זה, אז את לא תפחדי להיכשל, כי את יודעת שתמיד את כישלון ביחס למה שיותר, ואת תמיד
הצלחה ביחס למה שפחות. שאלה: האם אני תמיד כישלון? ... פחדים, את יכולה לראות זאת בגני הילדים, ילד קטן עושה מה שהוא רוצה, הוא לא מפחד להיכשל, מה זה להיכשל? למשל ניסיתי ולא
הצלחתי, הוא לא חושב שזה כישלון. הילד מנסה, ואם הוא
מצליח טוב ואם לא גם טוב, יש אחד
שמצליח ואחד שלא
מצליח. אין לו עדיין את התפיסה שהוא נכשל, ולמה נכשל. ברגע שילד
מצליח וכולם מוחאים לו כפיים, אז הם עושים אותו אומלל, למה? זה כאילו הם אומרים לו, אתה יודע למה אנחנו מוחאים לך כפיים? כי
הצלחת. אבל אם לא
תצליח לא נמחא לך כף. הגננת חושבת שהיא עשתה אותו מאושר, ... קולטת שהיא עשתה אותו אומלל, למעשה הוא היה מאושר עוד לפני כן, אבל המבוגר לא מקובל עליו שהילד סתם יהיה שמח, אני צריך
לעשות אותו מאושר במירכאות, ואז הוא מתחיל לשבח אותו ...