...
ופנימיות - מתי צריך חיצוניות? למה לפעמים צריך חיצוניות, למרות שיש
פנימיות? כפי שכבר ביארתי וכפי שמובן מאליו, ככל שהדבר טוב יותר בפני עצמו, כך צריך ... היא חלק מאמצעי השיווק של המוצר. וככל שהמוצר יותר טוב, כל הוא מוכר את עצמו, וכך צריך פחות להשקיע בעטיפה החיצונית שלו. ונמצא אם כן, כי ככל שיש יותר
פנימיות, כך צריך פחות את החיצוניות. ואף על פי כן, ישנם מצבים שבהם צריך חיצוניות. ולא בגלל שאין
פנימיות, אלא בגלל
שהפנימיות כ"כ גדולה, עד שאי אפשר לגשת אליה ישירות, אלא רק באמצעות החיצוניות שלה. כי ... מאוד. אבל האדם כן יכול לראות תמונה מוקטנת של הדבר. והתמונה המוקטנת של הדבר, היא בעצם החיצוניות והעטיפה של הדבר. וישנם מצבים שבהם צריך חיצוניות, כי
הפנימיות היא כ"כ גדולה, והאדם לא יכול להיחשף אליה בבת אחת, ואז צריך לצמצם לאדם את
הפנימיות הגדול הזאת, בהמון צמצומים שונים. כדי שדרך הצמצומים האלו, יוכל האדם לשער בדעתו את
הפנימיות. והדבר דומה למטבע שיש לו שני צדדים. שהאדם לא יכול בבת אחת לראות את שני ... האדם לא יכול בבת אחת לראות את הדבר השלם, אז צריך לצמצם לו אותו לחלקים שונים, שדרכם הוא יוכל להבין את הדבר השלם. ונמצא אם כן, כי למרות שככל שיש יותר
פנימיות כך יש פחות חיצוניות, אבל יש
פנימיות כ"כ גדולה, שאי אפשר להשיג אותה, אלא רק באמצעות חיצוניות. כי לוקחים הרבה עטיפות וכל עטיפה חיצונית, היא ביטוי לחלק כלשהו מהמוצר
הפנימי. והאדם דווקא באמצעות החיצוניות, דווקא באמצעות זה הוא יכול להשיג את
הפנימיות וכולי. ...