יהדות, חילוני מאושר,
דתי מאושר,
חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, שמירת מצוות, שכר ועונש,
קיום מצוות, אמיתות התורה, שמירת שבת, לשמור
שבת, לחזור בתשובה, לצאת בשאלה, לחזור בשאלה, אמונה באלוהים - פרומו אליעד: אני טוען שאם תחקור את הנושא של טוב ורע, ותבין מה זה טוב ומה זה רע, אז ממילא כל הנושאים של מיצוות,
שמירת שבת, מתן
תורה, כל הנושאים האלה יפלו אצלך. למה? במקום לשאול האם לשמור
שבת או לא, אתה תתחיל לחקור את תכלית הדבר. התכלית עבורך באם זה יעשה לך טוב. כשאתה שואל האם עלי לשמור
שבת, אתה למעשה שואל האם זה שאשמור
שבת יעשה לי טוב? ולכן עליך לחקור את הטוב והרע, ולשאול מה עושה לי טוב או רע, ולפי זה להתקדם. אתה ... של הטוב והרע. מדוע אם תחקור את הטוב והרע, המיצוות כבר לא יהיו רלונטיות לגביך? כי
היהדות מבוססת על הסתכלות חיצונית ולא הסתכלות פנימית. למה? כי הטוב והרע נמדדים בשינוי חיצוני.
בתורה נאמר לגבי השכר ועונש שזה חיצוני. היום שרוצים להחזיר אדם בתשובה, אומרים לו שהוא יקבל שכר רוחני בעולם הבא. אבל
בתורה עצמה ללא פירושים, לא מוזכר שכר ועונש רוחני, אלא מוזכר שכר ועונש גשמי.
היהדות של היום זה לא
היהדות של פעם, למה? בתקופה של הסיפור התנכי, האנשים עבדו עץ ואבן, וכאשר שאלו שאלות כמו מי מזיז את ... כועס עלינו ולכן עשה צונאמי. אבל העובדה היא שהייתה רעידת אדמה, וזה לא קשור באם אתה
דתי או חילוני. אם תחקור את הנושא של שכר ועונש, זה יהפוך את כל העניין של
היהדות למיותר. אם תבין מה זה טוב ומה זה רע, ותבין שטוב ורע תלוי במה שאתה רוצה, אז כל המנגנון של ... מבינים שלא משנה אם יש או אין אלא מה שמשנה זה האם יש התאמה בין הרצון למציאות. שאלה:
ביהדות הם אומרים שהתת מודע רוצה לקיים מיצוות. אליעד: מי מניח תפילין אתה או התת מודע שלך? אתה מניח. ... אתה לא רוצה שום דבר. אם תשאל מה אני באמת רוצה? באמת באמת אתה לא רוצה כלום. שאלה: לפי
היהדות האדם רוצה להתקרב לאלוהים, והמיצוות מחברות אותך לאלוהים. אליעד: אני קראתי ספר שאומר שאתה לא רוצה להתקרב לאלוהים אלא להיות אלוהים. ומה שיקרב אותך לאלוהים זה הבנה ולא מיצוות.
כשהיהדות אומרת שהנפש שלך רוצה להתקרב לאלוהים, זה עדיין הנפש רוצה, הטוב ורע עדיין תלויים במה שהנפש ... אתה נמצא בגן עדן או בגיהנום, מה שחשוב זה האם אתה רוצה את המציאות או לא? שאלה: לפי
התורה, מי שיצר את הכוס יודע גם מה המילוי שלו. אליעד: לפי זה,
התורה שלי, מי שיצר את הכוס, גם הרצון שלו לא מלא, כי אם הרצון שלו היה מלא הוא לא היה יוצר את הכוס. האם מישהו בדק את זה?
ביהדות היכן הם נעצרים, בשאלה למה ברא את העולם? כי ככה עלה ברצונו. אף אחד באמת לא יודע מה עבר ...