... לאחר המוות, אמת או
טוב, אמת היא
רעה ויוצרת
רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה - פרומו שאלה: למה רק הרוחניות מעניינת אותי? אליעד: מה שאני רוצה ... מחפשת. שאלה: אני בתוכי לא יודעת אחרי מה אני רודפת. אליעד: אז בואי נבין מה את באמת מחפשת? מה מניע אותך? מה הראשון שמניע אותך? שאלה: להיות
מאושרת. אליעד: למעשה את מחפשת
להרגיש טוב. כאשר היית ילדה קטנה, והביאו לך משחקים וצעצועים זה גרם לך
להרגיש טוב. אז למעשה את רק מחליפה משחקים. את היום, ולפני עשר שנים, ולפני עשרים שנה, זה את, רק ... כאן, ומסביבך הכל זה המציאות, היא בתוכך, מעליך, מסביבך, היא מכל הצדדים וגם בתוכך. מי יכול לעזור לה להבין, מה היא רוצה? שאלה: היא רוצה
להרגיש טוב. אליעד: אז מה את באמת רוצה? את רוצה להגיע לאמת? כן, אז כדי להגיע לאמת עליך להיות ... שאת רוצה את האמת, ומוכנה לסבול עבורה. למה כי בדימוי הפנימי שלך את לא רוצה להגיד שאת אגואיסטית. אם את רוצה את האמת, תגידי שאת מחפשת
להרגיש טוב. כול האנשים שסובלים, זה רק בגלל שהם מחפשים את האמת. יש את
הטוב האגואיסטי, ויש את האמת. מה הכוונה באמת? הערך שמעל האגו. האנשים סובלים רק בגלל שהם שקרנים, כאילו שאכפת להם הערך שמעל האגו. ואז הם גם לא מקבלים את האגו, וגם לא משיגים את מה שהם רוצים. גם לא משיגים את האמת וגם
רע להם. לכן תהיה איש אמת. תגיד, חשוב לי האינטרס שלי. אמנם אז אתה
תרגיש רע, אבל תקלוט היכן אתה נמצא עכשיו. אם לא הייתה חשובה לבן האדם האמת בכלל, אז היה לו
טוב מיד. אם לאדם לא חשובה בכלל האמת, למה תוך שנייה הוא היה
מרגיש טוב? אם הוא לא רוצה את האמת, אז אין לו בעיה לשקר. אם אין הבדל בין אמת לשקר, אז אין הבדל בין
טוב ורע. למשל כואבת לך הרגל, ולא אכפת לך מהאמת, אז תשקרי ותגידי שלא כואבת לך הרגל. אני רוצה להראות לכם, שאם האדם לא היה רוצה את האמת, אז כל מה שקורה לו היה בסדר, וכך היו נפתרות לו הבעיות. אבל האדם רוצה את האמת ולכן הוא סובל.
רע לאנשים בגלל שהם רוצים את האמת, אבל האמת היא מה שקורה עכשיו, והם לא רוצים את מה שקורה עכשיו. אם ... קורה, אז אין בעיה. אם אתה רוצה את האמת, ורוצה את המציאות, אז אין לך בעיה. אבל אם אתה לא רוצה את המציאות, וגם חשוב לך שבאמת תרצה אותה, אז
רע לך. למעשה אדם שמחפש את האמת, מחפש משהו אחר ממה שקיים כרגע. בפשטות,
רע לך, כי לא קורה את מה שאתה רוצה, ואם לא אכפת לך מהאמת, אז תגיד שאתה רוצה את זה. למשל כואב לך הגב, ... הגב, או לשקר ולהגיד שאת רוצה את הכאב גב. שאלה: אבל אין מצב כזה. אליעד: לא אמרנו שיש מצב כזה, אנחנו מנסים להבין מה את רוצה באמת. בפשיטות,
רע לך כאשר אתה לא רוצה את מה שקורה. עכשיו אם לא אכפת לך לשקר, דהיינו, אתה השקרן הכי גדול בעולם ואין ... כי אם לא היית מבדיל בין אמת לשקר, אז איך אתה יודע שזה קורה, אולי זה לא קורה? אם אתה חושב שהאמת היא, שכואב לך הראש, אז אתה באמת סובל, אתה
חווה נפרדות. אני רוצה להביא אותך למצב, שאם תכאב לך הרגל, את
תחווי שלא כואבת לך הרגל. ובנוסף את תוכלי לבחור, אם את רוצה לשקר או לא. ותהיי אפילו שקרנית כל כך
טובה, שאפילו שלא תכאב לך הרגל, תגידי שכואבת לך הרגל ואפילו תסבלי מהכאב. למעשה תוכלי ליצור
רע. אני אלמד אותך את השקר בשלמות, ואפילו תוכלי לבחור אם את רוצה אמת או שקר. למעשה כאשר האדם מתחיל להתבגר, והוא מתחיל להבין בין אמת לשקר, ואז הוא מתחיל להתחרפן, ואז המוח שלו מתחיל להשתבש. ואז הוא
מרגיש כל כך
רע, והוא שואל למה אני סובל, מה המשמעות? ואז הוא מחפש משמעות. כל הבעיה היא שהוא מחפש את האמת. אני קודם ... מה אני אחפש? אליעד: תפסיקי לחפש. תגידי לעצמך, אני לא מחפשת כלום, תתחילי עם מה שבא ברוך הבא, ואחר נמשיך עם משהו יותר מפותח. פה יש אמת שהיא
טוב ורע, אך מבחינתי האמת היא הפוכה, ביחס למה שאנו קוראים לו האמת. יש מה לחפש אך לא משנה איך ... עדיין מחפש את האמת? שאלה: אני לא מחפש כלום. אבל רציתי להגיד.. אליעד: אם אתה לא מחפש כלום, אז למה אתה רוצה להגיד? למה אתה עושה פעולות?
בחוויה שלך לא חסר לך כלום? הכל מושלם בעיניך עכשיו? כן. אז למה אתה מנסה לשנות? אם אתה רוצה להגיד משהו, זה סימן לרצון, ורצון זה סימן לחסר. שאלה: החסר הוא חלק מהשלמות. אליעד: אם יש רק שלמות, מה שייך חסר? אתה אומר, שאתה
חווה עכשיו רצון להגיד לי, ואתה אומר שזה גם השלמות שאתה אומר לי, נכון? עכשיו, אם אנחנו עוצרים את העולם, ... אם רצון לומר לי משהו, נכון? כן. אבל אתה אומר שכרגע זה מושלם, מה זה אומר? שהחסר שלך מושלם כחסר. זה שיש לך רצון להסביר לי משהו, זה עצמו
טוב, בלי קשר אם תסביר לי או לא תסביר לי. אז אם
טוב לך מזה שאתה רוצה, מדוע אתה עדיין מעוניין להסביר לי? שאלה: כי כשאני רוצה את זה, אני נמצא בהפרדה ...