... של NLP, טעויות
של שכנוע, טעויות של מכירות, איך ללמוד NLP? איך ללמוד
לשכנע? ממי ללמוד NLP, איפה ללמוד NLP? איפה ללמוד מכירות? איפה ללמוד
שכנוע? איך ללמוד נכון? לימוד NLP שלום לכולם הפעם אני
רוצה לדבר על אחת מהטעויות של אנשים שלומדים
שכנוע לומדים NLP לומדים
שכנוע, לומדים מכירות לומדים ניהול משא ומתן או בעיקרון לומדים כל תחום, כן אבל כרגע נתמקד כי מה שאני אגיד עכשיו זה נכון גם בכל תחום אבל כרגע נתמקד באנשים שלומדים את כל הנושא
של שכנוע ומכירות ואחת הטעויות שלהם. ואחת הטעויות היא שאנשים שהם מנסים ללמוד
שכנוע בעצם לומדים איך
לשכנע, מה זאת אומרת למה שמישהו שלומד איך
לשכנע זאת תהיה טעות מה הוא צריך ללמוד? התשובה היא שבן אדם שלומד איך
לשכנע איך למכור צריך ללמוד לא רק איך
לשכנע אלא למה השיטה של
השכנוע היא כך ולא אחרת. מה זאת אומרת לדוגמא נגיד אומרים לך "אם אתה
רוצה לשתול למישהו מחשבה תגיד ככה תעשה ככה" ואז בן אדם לומד "וואלה אם אני ארצה לשתול מחשבה אני אעשה ככה אני אגיד ככה" אבל השאלה היא האם אתה מבין למה אם אתה תעשה ככה זה ישתול לו מחשבה למה אם אתה תעשה ככה זה
ישכנע אותו, למה אם אתה תגיד ככה וככה הוא יקנה פחות למה אם תגיד ככה וככה הוא יקנה יותר. עכשיו חלק גדול מהאנשים גם יגידו "מה זאת אומרת? אנחנו לומדים מה לעשות ... לו ככה, למה אם נדבר לבן אדם בצורה כזאת הוא ישתכנע ואם נדבר בצורה כזאת הוא לא ישתכנע, למה פה יש יותר סיכוי שהוא ישתכנע ופה פחות סיכוי שהוא ישתכנע למה מה
הסיבה?". תכף אני גם אסביר גם למה חשוב להבין את ה - "למה" הזה אבל מה שאני
רוצה לחדד שבן אדם שיגיד כי "מחקרים הראו ש..." או "מחקרים שנעשו הראו ש..." אין לזה משמעות כי אתה עדיין לא מבין אבל למה זה ככה, זה שעשו סטטיסטיקה וראו שב - 99% ... מה החוקיות המוחלטת שימו לב שנכונה ב - 100% מהמקרים לא ב - 99% מהמקרים לא ב - 80% לא ב - 20%, מה החוקיות האחת והיחידה שנכונה ב - 100% מהמקרים לגבי איך
לשכנע אנשים ואיך היא מתבטאת בחוק שנגזר ממנה לגבי אם להגיד בצורה כזאת או להגיד לבן אדם בצורה אחרת. ועכשיו אני אסביר את זה קצת יותר לעומק והנושא הוא פשוט יש ... שכל שיטות המכירה לצורך העניין יכוונו אותנו לדבר החד ערכי שבו בסוף הבן אדם רכש את המוצר כי רכישת מוצר זה דבר מוגדר הוא רכש את המוצר או לא רכש את המוצר,
שכנעת אותו לא
שכנעת אותו עשה שיעורים לא עשה שיעורים, אוקי זה חד ערכי לעומת זאת איך להגיע לאותו דבר חד ערכי? אז בכל מיני דרכים תעשה מפה תעשה משם. ועכשיו מה שאני מנסה לומר זה שיש איזו חוקיות אחת חד ערכית שכאשר היא קוראת מצליחים
לשכנע את הבן אדם מצליחים לסגור את העסקה, כשהיא לא קוראת לא מצליחים. עכשיו כל השיטות הן רק דרכים לנסות להגיע לאותה חוקיות ואת אותה חוקיות רוב ככל האנשים לא יודעים ולא לומדים ולא מבינים, עכשיו מה הבעיה באנשים שלומדים
שכנוע למה זאת טעות ללמוד
שכנוע בלי להבין למה זה ככה מה הטעות בזה? הטעות בזה היא די פשוטה הבעיה הי די פשוטה כי רוב החוקים שמלמדים אנשים הם חוקים שהם לא נכונים ב - 100% מהמקרים הם ... את הבן אדם חוק נגיד שמלמדים בן אדם חוק ואומרים לו "תקשיב אם אתה מדבר ללקוח בצורה כזאת הוא יקנה את המוצר", עכשיו אתה בתור אחד בתור בן אדם שהולך ללמוד
שכנוע מכירות NLP או כל שטות אחרת, למה אני קורא לזה שטות? כי בסופו של דבר מי שמבין את הפרינציפ אז זה כבר נחשב לשטות, מי שיודע איך עובד המוח של הבן אדם אז גם כל הנושא
של שכנוע זה כבר הופך למשחק ילדים עבורו כי זה לא מורכב יותר מדי. בכל מקרה בן אדם הולך ללמוד ואז אומרים לו "תקשיב תעשה ככה תעשה ככה וזה יעבוד", עכשיו אתה כאדם ... שימו לב בא נניח נגיד שהחוק הזה נכון ב - 100% מהמקרים יש או שהחוק הזה נכון ב - 100% מהמקרים או שלא, עכשיו אם החוק הזה לא נכון ב - 100% מהמקרים אז אנחנו
רוצים להבין אז ההיגיון אומר "אוקי אז בא תסביר לי מתי זה עובד ומתי זה לא עובד", עכשיו זה הצוואר בקבוק של כל אלה שמלמדים מכירות או לצורך העניין מלמדים כל נושא. ... הם לא יודעים? כי פשוט הם לא יודעים, לא יודעים לא חקרו לא מבינים את התחום שאותו הם מתיימרים ללמד. בכל מקרה עכשיו אם התלמיד חכם, אוקי אם הוא עוד לומד והוא
רוצה להיות חכם אז מה שהוא צריך לעשות זה לנסות להבין למה נגיד שאתה אומר לי שב - 90% מהמקרים 90% מהאנשים אוהבים שמציעים להם כוס מים, "למה 90% מהאנשים אוהבים את זה אני
רוצה לדעת למה 10% מהאנשים לא אוהבים את זה, אני
רוצה לדעת איך לפעול אני
רוצה לדעת לזהות גם את ה10% מהמקרים" כי שימו לב כשיודעים את החוק את החוקיות האמיתית אז המכירה הופכת להיות טובה פי אינסוף יותר מאשר אם לא יודעים את החוקיות. כי ...