... של אלוהים, סקרנות, מי אתה באמת, מעל השכל,
סרטים מצוירים, באיזו דרך ללכת - פרומו שאלה: אם אני במקום של אחדות, למה שאבחר לשחק? אליעד: השאלה שלך מראה שאינך יודעת מה היא אחדות, האחדות היא לא משהו ... וזה עושה אסוציאציה לתהליך אחר. למשל שני
אנשים רבים. אפשר לראות שמאחורי אחד מהם יש פילוסופית חיים שלמה, וגם לשני יש פילוסופיה אחרת, או העדר פילוסופיה, שזוהי צורת חשיבה. ואז למשל כשאתה רואה שני
אנשים רבים, זה לא שני
אנשים רבים אלא שני צורות חשיבה שרבות, שני חלקים של אלוהים שרבים. ואם זה נראה לך מריבה שטותית, אז יש בזה הרבה שכל, כי אם זה באמת היה שטותי, הם לא היו ... לא מהמקום הנכון, כי היא נשארה ללא המפתח.
אנשים בטוחים שהם בהתקדמות רוחנית. הם מרגישים שהם נהיים יותר קטנים, אבל כשהוא יגיע לדלת הוא יראה שאין לו מפתח. אם מראש היא הייתה חושבת על המפתח, אז היא ... דרך העיניים של היוצר. היא נסחפת לים, ורואה
אנשים מסתובבים מסביב להר קט., יש פה מרוץ שיש לו תכלית, אבל התכלית לא מובנת, הכל זה רק בירבורים, אין סוף כי אין התחלה. איך אתה רוצה שתהיה לעולם תכלית, ... בגלל הסקרנות שלהן נאכלות. מה המשמעות? לכל
האנשים יש רצון להבין, אבל הרצון הזה דופק אותם. כמו שהנחש אמר לחווה, אתם תהיו כאלוהים, תבדילו בין טוב לרע. האדם יכול להיות בגן עדן, במקום שבו הכל אחד. אבל
אנשים אומרים לו, האם זה טוב מצב שאין בו שכל? לא. בו תבדיל בין טוב לרע, והסקרנות להבין היא זאת שדפקה את האדם. אבל זה לא רע רצון להבין, כולנו פה כי יש ... אלוהים, אבל בכל זאת הוא אמר לעם מה לעשות.
אנשים שלושת אלפים שנה הולכים אחרי מישהו שלא ראה את אלוהים. ואפילו אם היה רואה, זה לא פוטר את האדם עצמו לרצות לראות את אלוהים. כשאני אומר שהיהודים ... לא שם לב שזה הדמיון שלו שרואה מפלצת? אבל
האנשים כל כך רגילים לעשות משהו, אז הוא אפילו מוכן להרוס את הבית שלו, העיקר להרגיש שהוא עשה משהו. במקום להבין הוא כבר רץ לתת פתרונות. כולם פועלים מתוך ... כאילו מעביר לה שיעור בדקדוק. מדוע אנו לא
אוהבים דקדוק, כי זה משהו שמצמצם אותנו, תגיד ככה, ככה זה לא טוב, ככה זה טוב וכו'. כל הזמן מתקנים אותך איך אתה מדבר, כבר לדבר אי אפשר. לאדם אין משמעות ...