... המציאות, שהופך למחוייב המציאות - להפוך את
האפשרי למחוייב ואת המחוייב לאפשרי כי יש את אפשרי המציאות ויש גם את מחוייב המציאות. ואפשרי המציאות, פירושו, כל דבר שקיומו ... את מה שאינו כלום. וא"כ שום דבר ממש לא מחוייב וכולי. וכאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. שהיא גם טובה מאוד, אך גם רעה מאוד. והעניין הוא, כי ... להיות נכון, אך לא מחוייב שהוא אכן כך, על ידי זה האדם מאמין, והופך את
האפשרי למחוייב. שהאדם חושב, שהפירוש וההבנה שלו, שהיא רק אפשרית להיות נכונה, היא נדמית לו, כאילו היא ... כאילו הוא היה נכון בצורה אובייקטיבית, הרי שזו אמונה, שבה האדם הופך את
האפשרי למחוייב. וכאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ורע. כי כאשר האדם לא מזדהה עם שום דבר שקיומו הוא רק ... הוא בריא, וגם כאשר הוא חולה, בדיוק באופן שווה. אך, כאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל המצב הבריאותי שלו, שהוא רק אפשרי, כאל דבר שהוא מחוייב. ... המציאות שהוא יהיה בריא, כדי שהוא יהיה מאושר, שאז בעצם האדם הופך את
האפשרי למחוייב. כי לא מחוייב שהוא יהיה בריא, וגם לא מחוייב שהאדם יהיה בריא, כדי שהוא יהיה מאושר. ... דהיינו, בשום דבר, על ידי זה אין שום טוב ורע כלל. אך כאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, דהיינו, כאשר האדם מתייחס אל דבר שקיומו הוא אפשרי, כאילו קיומו הוא מחוייב, על ידי זה ... רק הוא מחוייב, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואעפ"כ גם וכולי. וכדי להפוך את
האפשרי למחוייב, לשם כך צריך לשקר ולהאמין, שהאפשרי, הוא מחוייב. כי באמת, הוא לא מחוייב, אך צריך לשקר ... עם שום דבר, אז אין שום נפרדות, ואין טוב ורע כלל. ורק כאשר האדם הופך את
האפשרי למחוייב, רק אז האדם יכול להרגיש טוב ורע. שמנקודת מבט מסוימת, זה מיותר ורע, כי אין שום רע, כאשר ...