אז מה את אומרת?
ש: אני שואלת כשאני מתבוננת אז אני חווה או מבינה לא יודעת שאני אף פעם לא מרוצה.
אליעד: שניה רגע חכי בואי נדייק את אף פעם לא מרוצה זאת ההגדרה המדויקת או שאת אף פעם לא מרוצה במאה אחוז?
ש: אני אף פעם לא מרוצה במאה אחוז זאת ההגדרה.
אליעד: יפה אז קודם כל תדייקי "אני מתבוננת ואני רואה שאני אף פעם לא מרוצה במאה אחוז" זה נכון, להגיד "אני אף פעם לא מרוצה" זה לא נכון את כן מרוצה לפעמים רק את לא מרוצה במאה אחוז אוקי.
ש: וזה לא מספיק לי כי זה שאני לא מרוצה במאה אחוז זה משאיר לי סבל משאיר אותי בסבל.
אליעד: בגם סבל.
ש: בגם סבל כי אני מרגישה את החיסרון שלי.
אליעד: נכון אוקי אז מה את רוצה מה השאלה?
ש: אני רוצה פעם אחת להיות מרוצה במאה אחוז.
אליעד: אוקי עכשיו מה הוא הציע לך הוא אמר או מה הוצע כאן קודם, הוצע כאן קודם תביני שאין דבר כזה להיות מרוצה במאה אחוז אם תביני את זה אז לא תחפשי את זה.
ש: חשבתי על זה גם.
אליעד: אוקי עכשיו מה האמת שקודם כל זה נכון מהיבט מסוים אבל עדיין זה לא ייתן לך לב שלם, למה זה לא ייתן לך לב שלם כי המוח יגיד "ואולי יש פתרון ואני לא יודע" תמיד כי המוח לא יכול להשתכנע במאה אחוז שאין פתרון כי הוא לא בטוח במאה אחוז שהוא צודק. למשל למה הדבר דומה אתה זוכר את הנושא של "האין תשובה אין שאלה" יפה, יש את ההוא שהבין שאין תשובה ואז הוא אמר "טוב אז אין תשובה אז אין שאלה כי אין תשובה" אבל זה לא נכון כי אין תשובה זה אין תשובה ואין שאלה זה אין שאלה שניהם שונים נגיד "למה, למה, למה" אין תשובה אבל זה לא אומר שאין שאלה יש שאלה ויש תשובה.
זאת אומר בהקשר ההוא להגיד "למה, למה, למה" אין תשובה זה כאילו להגיד יש תמיד חיסרון אבל זה שתמיד יש חיסרון זה לא הופך את זה לאין חיסרון יש תמיד חיסרון, אתה בעצם אומר לה תראי תביני שאין תשובה כאילו זה כמו תביני "שלמה, למה, למה" לא מוביל אותך לשום מקום ואז תפסיקי לחפש כי אין תשובה אבל זה לא נכון כאילו זה נכון הרבה אנשים גם מורים רוחניים גם מלמדים את זה תראה שאין תשובה ואז לא תחפש אבל זה לא באמת נכון כי בלב שלך המוח אומר "ואולי יש איזושהי פרצה אולי יש משהו" וגם אם המוח יוכיח שאין תשובה עדיין המוח לא יכול להיות בטוח שהוא צודק ולכן תמיד המוח יגיד "אולי יש עוד איזה קומבינה למרות שיש ומי שמחפש את התשובה למרות שאין תשובה הוא רואה שאין שאלה.
זה לא בגלל שאין תשובה אין שאלה מי שהגיע לאין תשובה ובכל זאת יחפש תשובה אז הוא יראה שאין שאלה אם יהיה חשוב לך למצוא תשובה למרות שאין תשובה אז את תטיל ספק בשאלה ואז לא תהיה שאלה אבל זה לא אין תשובה זה אין שאלה. מה שאני מסביר פרקטית בנושא שלך זה שלהגיד "תמיד יש חיסרון" זה נכון ביומיום בסופו של דבר אחד הדברים שינחמו אותך יהיה "ההבנה" שתמיד יש חיסרון אבל זאת לא נחמה בלב שלם, אם את רוצה נחמה בלב שלם צריך למצוא לזה פתרון ותכף אני אגיד לך מה הפתרון.
אוקי אז עוד פעם מה שהוא אומר זה נכון בפרקטי זה די נכון אבל אם את רוצה בלב שלם אז לב שלם אי אפשר להגיד ללב שלם "תבין שאין פתרון אז בלב שלם תקבל את זה" איך אני אקבל את זה כאילו זה כמו להגיד למישהו "תקבל את זה שאתה מת כי אתה חייב למות" למה שאני אקבל את זה אני הבנתי שאני חייב למות אבל לא מקבל את זה שאני מת בסדר זה ברור לא שהוא הולך למות אבל הוא לא רוצה למות כי עדיין הוא חושב שיש אפשרות שאולי הוא לא ימות.
למרות שזה לא כל כך דומה למה זאת לא ראיה כי אפשר להגיד ככה ההוא שאומרים לו "אתה בטוח הולך למות" מחויב לו שהוא ימות מצד הידיעה אבל לא מצד השכל אז הוא אומר מאחר שהוא יכול להטיל ספק ולהגיד "אולי אני ספציפית לא אמות" ולכן הוא לא רוצה למות לעומת זאת במקרה הזה שלו מצד השכל מחויב שאין תשובה ואולי אם מצד השכל מחויב שאין תשובה אולי זה כן יכול להכריח את הבן אדם לקבל את המצב.
מי הבין מה אני מבין אתה הבנת אותי תראו אני נתתי דוגמא הוא אמר או נאמר מתישהו שאם אתה תבין שאין תשובה לא תהיה לך שאלה ואני נתתי דוגמא לכך שזה לא נכון, אמרתי הנה בן אדם מבין שהוא אף פעם לא יכול לא למות והוא עדיין לא רוצה למות ואז ניסיתי להפריך את זה כבר אוטומטית כבר בא לי ההיפוך של זה, מה ההיפוך של זה ההיפוך של זה אומר תקשיב בן אדם שאומרים לו "אתה בסוף הולך למות" הסיבה שיכולה להיות שהוא לא יקבל את זה זה בגלל שההבנה שהוא הולך למות היא לא מחויבת מצד השכל לכן הוא יכול להתנגד לזה ולא לרצות למות לעומת זאת ההבנה שתמיד יש חיסרון היא מחויבת מצד השכל ולכן שמה אולי אם נאמר שהוא ישתכנע מצד השכל שתמיד יש חיסרון אז אולי לזה הוא לא יכול להתנגד.
ש: למה מצד השכל הוא לא מחויב למות?
אליעד: כי למה שהוא יהיה מחויב למות יש חוק פיזיקלי שאומר שאתה חייב למות גם חוק פיזיקלי זה לא שכל.
ש: לא משנה אבל השכל שלו אומר שאם זאת אמת.
אליעד: מה יותר ודאי לך שאת תמות שאתה אישית תמות או שאי אפשר להכניס מטר על מטר לתוך קובייה של סנטימטר על סנטימטר, מה יותר ודאי לך?
ש: החלק השני.
אליעד: יפה למה כי זה אין אפשרות גם אם יהנדסו את העולם מחדש גם אם ימצאו תרופה לסרטן וימצאו תרופה לכל המחלות המדענים אף פעם לא יצליחו להכניס מטר לתוך חצי מטר, אין אפשרות מטר זה מטר חצי זה חצי.
ש: אבל גם למות זה.
אליעד: למה לא זה משהו גנטי יכולים לשנות את זה ויפטרו לך את זה למה לא גם פעם לא האמינו שאפשר להגיע לירח נכון הנה הגיעו לירח, האמנת שאפשר להגיע לירח לא הנה הגיעו מחר ימציאו טריק שברגע שאתה נגיד תהיה חולה יחליפו לך את החלק הזה אולי החלק הזה וזהו תמשיך ככה לרוץ אינסוף זמן כמו שאפשר לעשות ברכב אתה יכול להחליף כל הזמן חלקים, לפעמים לא שווה לך אבל אם זה שווה לך אתה יכול כל פעם שמשהו מתקלקל תחליף את החלק אתה רוצה תחליף את השלדה תחליף את המנוע תחליף את הצמיג תיסע איתו אלף שנה קדימה.
אמת, רגע לכן מה שבאתי להגיד שזה שבן אדם כשאומרים לו "אתה חייב למות" הוא עדיין לא רוצה למות זה לא הוכחה לכך שאם נגיד לו משהו שמצד השכל מחויב שהוא יתנגד לזה אבל אף על פי כן אני אומר שגם אם זה מחויב מצד השכל זה לא מחויב כי עדיין יש במוח מקום שאומר "אז מה אם השכל אמר אולי זה לא מחויב". מה אתה רצית להגיד?
ש: רציתי להגיד לגבי מה שנאמר קודם בדיוק כמו שאתה אמרת שההבנה שהמציאות תמיד תהיה חסרה או במילים אחרות להגיד לבן אדם נדפקת וזה זה לדעתי אפילו עושה יותר גרוע לבן אדם זה לא שזה עוזר לו כי זה עושה הרבה יותר גרוע.
אליעד: רק יותר גרוע?
ש: זה לא רק יותר גרוע לא כלומר, אני אסביר, כי הרי בן אדם רוצה להרגיש שלמות או את השלמות הזאת כתוצאה מאיזה שורש ברשימו שהוא יודע שזה קיים אז אתה אומר לו נדפקת כאילו הוא לא יכול לקבל את זה.
אליעד: אבל הוא לא אמר את זה הוא אמר שאם אתה תהיה בטוח במאה אחוז שאין פתרון זה יגרום למוח שלך להפסיק לחפש פתרון אבל מה הבעיה שקודם כל זה נכון ומצד שני אתה לא יכול להיות בטוח במאה אחוז כי השכל לא יכול להיות בטוח שהוא צודק.
ש: גם יש לך רשימו אתה לא יכול להיות בטוח במאה אחוז במשהו שהוא לא מאה אחוז ודאי ככה גם בזה אפשר להטיל ספק.
אליעד: שמה?
ש: זה לא מאה אחוז ודאי שזה גם יוביל לשם כאילו אם הבן אדם רוצה משהו זה מגיע מאיזה שורש.
אליעד: הוא טען טענה, הוא אמר הרצון של הבן אדם קיים וזה גם אני הסברתי את זה הרבה פעמים בגלל שהוא רוצה לשנות את מניחה שאפשר להשיג אושר במאה אחוז ואז את רוצה את זה אם תהיי בטוחה שאין דבר כזה אז גם לא תרצי את זה, זה מה שהוא אומר שזה נכון מהיבט מסוים.
ש: אני מבינה את מה שהוא אומר.
אליעד: אבל את לא היית בטוחה במאה אחוז שאין פתרון.
ש: כי השכל שלי אמר יכול להיות שכן יש פתרון אולי בגלל זה לא הייתי מוכנה לקבל את זה.
אליעד: השכל שלך אמר שאולי יש פתרון כי לא השתמשת בו מספיק אם היית משתמשת בשכל שלך מספיק היית רואה שאין פתרון, השכל שלך לא היה אומר אולי אין פתרון כי הוא היה מבין שאין פתרון. רגע אתם הבנתם זה שכשהשכל שלך אמר לך אין פתרון זה לא סיפק אותך זה כי גם בשכל עצמו את לא הבנת במאה אחוז שאין פתרון ואז מה שהוא אומר הוא אומר "תקשיבי אבל אם את תהיי בטוחה במאה אחוז שאין פתרון בשכל שלך אז תראי שזה סיפק אותך" ואני אומר שאת לא יכולה להיות בטוחה בגלל שאת לא יכולה להיות בטוחה שהשכל צודק.
זאת אומרת השכל יכול להוכיח שאין פתרון אבל השכל לא יכול להוכיח שהוא צודק כשאת אמרת אולי יש פתרון זה עדיין היה בשכל אז אני אומר משהו אחר, אני אומר "האולי יש פתרון" הוא מחוץ לשכל בשכל אם את תפעילי אותו לא תבוא לך מחשבה שאומרת אולי יש פתרון, אם את תפעילי את השכל שלך מספיק לא תבוא לך מחשבה שאומרת אולי יש פתרון, לא כי בשכל אין אפשרות לחשוב שיש פתרון. עוד פעם אם בן אדם מפעיל את השכל שלו מספיק לא אפשרי שהשכל שלו יגיד לו "תקשיב ואולי יש איזה פתרון הגיוני לבעיה ואני לא יודעת אותו" אין אפשרות.
ש: למה?
אליעד: כי אם אתה תפעיל את השכל עד הסוף אתה תראה שמחויב שתמיד יש חיסרון שבשביל קיום צריך חיסרון ואז מחויב שתהיה בחיסרון ואין לזה מה לעשות, לא כשהיא אמרה שהיא בדקה בשכל וזה לא סיפק אותה כי היא עדיין רצתה פתרון זה כי השכל שלה חשב שעדיין יש פתרון הגיוני ואני אומר שגם אם השכל שלה יהיה בטוח במאה אחוז שאין פתרון, למה אין פתרון כי אם אתה קיים בשביל להיות קיים צריך להרגיש משהו שאתה לא אתה לא אז גם חסר לך, חסר לך אז אתה בחיסרון. בסדר אלא עדיין גם השכל מבין את זה והוא רואה את זה אין מה לעשות "אתה רואה אתה קיים, קיים חיסרון אין מה לעשות" עדיין הוא אומר "אבל אולי יש אין שכל אולי באין שכל יש איזה פתרון שאני לא יודע אותו". מה אתה רוצה להגיד?
ש: אני אומר אני חושב גם שהחיסרון עצמו שהיא דיברה עליו הוא דווקא מגיע מהמקום של האין שכל כלומר, התשובה חייבת להגיע מאותו מקום התשובה לא יכולה להגיע מהשכל.
אליעד: לא יודע זה לא מחויב אבל בגלל שהמוח שלך מודע איפשהו גם לאין שכל לכן חסר לך כי ביחס לאין שכל יש לך תמיד אופציה שלא חשבת עליה המוח תמיד בתת מודע אומר ואולי השכל לא צודק. טוב עכשיו בואו נתקדם, עכשיו מהתחלה מה את רוצה את רוצה שלא יהיה שום חיסרון נכון עכשיו השאלה היא זה כמה את רוצה את זה, כמה את רוצה את זה אמרת "אני לא רוצה שיהיה שום חיסרון" כמה את לא רוצה שום חיסרון, כמה רע לך מזה שטיפה רע לך מה את אומרת את אומרת "רע לי מזה שאפילו טיפה רע לי" נכון אבל כמה רע לך מזה שטיפה רע לך.
מאה אחוז רע לך מזה שטיפה רע לך שני אחוז רע לך מזה שטיפה רע לך, את הצבת מטרה חדשה את אמרת "תקשיב אני רוצה מטרה להיות מרוצה במאה אחוז" אבל כמה אחוז את רוצה להיות מרוצה במאה אחוז. למה זה משנה אתם הבנתם יש בן אדם שאומר תקשיב "אני רוצה לאכול פיצה למרות שאני יודע שאני לא אהיה מרוצה אין בעיה" יש בן אדם לעומת זאת שאומר "תקשיב אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז" ואז אומרים לו כמה אחוז אתה רוצה להיות מרוצה במאה אחוז כאילו כמה אתה בלב שלך אתה מרגיש שאתה רוצה את המאה אחוז.
ולמה זה משנה כי אם בן אדם אומר "אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז וכמה אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז במאה אחוז אני רוצה להיות מרוצה במאה אחוז" בן אדם כזה אפשר לתת לו פתרון, אפשר להגיד לו "תקשיב אתה רוצה להיות במאה אחוז מרוצה במאה אחוז", "כן" "אוקי תטיל ספק במה שאתה יודע לא תדע כלום ואתה מרוצה במאה אחוז" אבל אם אתה לא במאה אחוז רוצה להיות מרוצה במאה אחוז אז אתה גם לא כל כך מוכן להשקיע אתה רק אומר שאתה רוצה להיות מרוצה אבל אז אומרים לך "אוקי אתה מוכן להשקיע", "עזוב אני לא מוכן להשקיע לא פה ולא שם" למה זה לא שאתה לא רוצה אתה רוצה.
ש: אתה מדבר על הפתרון שהוא אמר?
אליעד: לא, אני אמרתי לך כזה דבר אם את רוצה להיות מרוצה במאה אחוז יש דרך הדרך הזאת אבל בשביל שתהיי מוכנה לשלם את המחיר את צריכה ממש לרצות להיות מרוצה במאה אחוז, אני לא אומר לך אין דרך להיות מרוצה במאה אחוז אני אומר יש דרך אבל הדרך להיות מרוצה במאה אחוז עוברת דרך הטלת ספק בכל הרצונות שלך במאה אחוז ובשביל שאת תהיי מוכנה להטיל ספק בכל הרצונות שלך את צריכה במאה אחוז או ב99% לרצות להיות מרוצה במאה אחוז. יש דבר שנקרא אושר מוחלט אם את תרצי באופן מוחלט אושר מוחלט את תקבלי אותו אבל אם את תרצי אושר מוחלט באופן יחסי לא תקבלי אותו, לא תקבלי אותו באופן מוחלט.
יש דבר שנקרא אושר יחסי אושר יחסי כולנו יודעים מה זה, יש לך משהו טוב לך אבל גם רע לך זה נקרא אושר יחסי יש דבר שנקרא אושר מוחלט מה זה אושר מוחלט שלא חסר לך כלום למה קוראים לזה אושר ככה אבל לא משנה "אושר מוחלט". עכשיו כמה אתה מאושר באושר מוחלט לפי כמה שאתה רוצה באופן מוחלט את האושר המוחלט אם בן אדם שני אחוז, הוא רוצה אושר מוחלט אבל כמה הוא מוכן להשקיע באושר המוחלט הזה שני אחוז אז הוא שני אחוז אם תבדוק בתוכך אתה תראה שבשני אחוז אתה גם מאושר באופן מוחלט אבל אם אתה תראה נגיד "אני רוצה במאה אחוז אושר מוחלט" אז אתה תשיג גם את האושר המוחלט במאה אחוז יש דרך.
ש: זאת אומרת כשאני אומרת לעצמי שאני לא מרוצה אז אני אמורה להטיל בזה ספק?
אליעד: מה צריך לעשות כדי להיות מרוצה במאה אחוז?
ש: לא בא נניח שאני מרגישה שיש לי חיסרון.
אליעד: דווקא את צריכה לשאול את עצמך "מי אמר שיש חיסרון, מי אמר שיש הבדל בין חיסרון ליתרון מי אמר שיש הבדל בין יש לאין" ואם תעשי את זה לא תוכלי לדעת שיש לך חיסרון. אני אתן לך דוגמא נגיד שאת מרגישה שחסר לך משהו תגידי לעצמך "מי אמר שחסר, מה חסר" נגיד שאת יושבת בבית ואת מרגישה שמשהו חסר לך ותשאלי את עצמך "מה חסר לי, מה חסר" תגידי "חסר לי זה מה איפה זה חסר, מה חסר מי אמר שזה חסר", תני לדוגמא לדבר אחד שחסר לך אחד משהו אחד נגיד בבית חסר מה חסר לך דבר אחד סתם דוגמא הכי בנאלית.
ש: לא חסר לי כלום.
אליעד: כלום לא תגידי את האמת אמרת קודם שחסר לך משהו.
ש: מה חסר לי חסר לי אושר מוחלט זה מה שאני חושבת שחסר לי.
אליעד: באמת, אושר מוחלט בן אדם משיג אותו כשלא חסר לו כלום זאת תוצר אושר מוחלט זה תוצר כשבן אדם לא חסר לו כלום הוא מגיע לאושר מוחלט אם משהו חסר אז הוא לא באושר מוחלט. תגידי לי מה חסר אם באמת לא יהיה חסר לך שום דבר גם תקבלי אושר מוחלט, משהו חסר לך את בבית חסר לך מה חסר לך ריגוש אינסופי תחושה עילאית מה חסר לך, חסר לך שמשעמם לך בחיים מה חסר לך חסר לך אושר מוחלט אין בעיה.
ש: אני לא יודעת אבל אם אני חושבת שזה ימלא לי את החיסרון אז הייתי עושה דברים בשביל להשיג את זה אבל אני יודעת שאני.
אליעד: מה חסר לך אושר מוחלט חסר לך תגידי כן תגידי "כן חסר לי אושר מוחלט".
ש: כן חסר לי אושר מוחלט.
אליעד: אוקי מה זה אושר מוחלט תחושה שלא חסר כלום נכון, מה זה לא אושר מוחלט תחושה שחסר משהו נכון, יפה את בטוחה שיש הבדל בין תחושה שחסר משהו לתחושה שלא חסר משהו?
ש: אם אני בטוחה שיש הבדל?
אליעד: את בטוחה כי אם את אומרת "חסר לי אושר מוחלט" זאת אומרת שאת בטוחה שיש הבדל בין אושר מוחלט שזה לא חסר כלום ואושר יחסי שזה חסר משהו אז אם את רוצה להגיע לאושר מוחלט את צריכה לשאול את עצמך "האם אני בטוחה במאה אחוז שיש הבדל בין אושר יחסי לאושר מוחלט", הלב שלך אומר לך "אני רוצה להרגיש שלא חסר לי כלום" תגידי לו "באמת יש הבדל בין להרגיש שלא חסר כלום ללהרגיש שכן חסר משהו" זה כמו לשאול אותו האם יש הבדל בין חיסרון לשלמות.
ש: אז שאלתי את עצמי כאילו האם יש הבדל בין מרוצה ללא מרוצה.
אליעד: נכון מה קיבלת תשובה מה הייתה התשובה?
ש: אני לא יודעת.
אליעד: אז אני אגיד לך מה הייתה התשובה, התשובה הייתה שכן שיש הבדל כי אם המוח שלך היה אומר לך "אין הבדל או אני לא יודעת שיש הבדל" אז אי אפשר לרצות יותר את האושר המוחלט כי אין הבדל בין אושר מוחלט ליחסי. אני מסביר עוד פעם הדרך לאושר המוחלט עוברת בזה שתשאלי את עצמך האם יש הבדל בין האושר המוחלט לאושר היחסי וכשלא תדעי שיש הבדל בין מוחלט ליחסי לא תרצי את המוחלט ולא יהיה אכפת לך שאת ביחסי ואז ממילא את כבר במוחלט.
ש: אז אתה אומר כאילו שאני מטילה ספק בדברים ואני שואלת כאילו אם יש הבדל באופן מוחלט.
אליעד: שמה?
ש: אני לא מטילה ספק באופן מוחלט.
אליעד: כן.
ש: וזה באופן יחסי את כן שואלת כזה אבל לא באמת שואלת, אם באמת היית שואלת פעם אחת "באמת יש הבדל בין חיסרון לאין חיסרון" לא היית יודעת את זה ואז באותה שניה לא היה לך חיסרון או לא היית יודעת שיש לך חיסרון. אתה הבנת אותנו מה אתה מבין בערך?
ש: האמת שלא כל כך עקבתי.
אליעד: אוקי בסדר גמור, מה את הבנת גם את בפסק זמן מה אתה הבנת?
ש: הבנתי שמה שבעצם היא רוצה היא רוצה להיות מרוצה יותר היא לא רוצה להיות מרוצה באופן מוחלט.
אליעד: זה מה שהבנת היא רוצה באופן מוחלט הנה תשנה היא רוצה באופן מוחלט מה אני אומר לה?
ש: אם היא רוצה באופן מוחלט אז היא צריכה לשאול את השאלות ואז להגיע להבנה שתגיע להבנה שאין הבדל בין אושר יחסי לאושר מוחלט ואז ממילא היא כבר תהיה שם.
אליעד: ולמה היא לא עושה את זה?
ש: כי היא לא רוצה.
אליעד: כי מה היא לא רוצה?
ש: היא לא רוצה באמת אושר מוחלט.
אליעד: היא רוצה אושר מוחלט אבל לא "באמת" באמת זה במאה אחוז.
ש: היא מגדירה את האושר המוחלט בצורה מסוימת וזה רצון ספציפי.
אליעד: היא עדיין רוצה אושר מוחלט רק היא לא רוצה אותו במאה אחוז.
ש: כן היא לא רוצה במאה אחוז.
אליעד: היא רוצה אושר מוחלט אבל היא מוכנה לשלם את המחיר לא אז זה לא נקרא שאתה מספיק רוצה.
ש: מה המחיר?
אליעד: להטיל ספק בהכל לא לדעת כלום. כן מה אתה רוצה להגיד?
ש: אני שמתי לבד לדוגמא נגיד שאנשים כאילו עושים את ההטלת ספק הם עובדים מאוד קשה יש אנשים מסוימים שעובדים מאוד קשה אבל הם הולכים החוצה הם לא הולכים כאילו אחד פנימה, זאת אומרת להטיל ספק זה שולחן זה כיסא זאת מנורה זה טוב לי זה רע לי אבל הם לא מטילים ספק.
אליעד: בהנחת יסוד של הטלת הספק.
ש: מהנחת היסוד אז אם יש הנחת יסוד במקום ללכת החוצה ללכת תמיד אחד פנימה.
אליעד: נכון אבל על זה דיברנו קודם כשאתה מטיל ספק אז תבדוק מה הנחת היסוד של הטלת הספק. עכשיו בואו אני אתן לכם דוגמא נגיד עכשיו נגיד יש שלושה ילדים שחטפו אותם נכון מה הם נקראים אזרחים ילדים לא משנה חטפו שלושה אנשים, עכשיו החליטו מה עושים שרוצים להחזיר אותם נכון והם מתפללים ורוצים וזה עכשיו מה היה קורה נגיד עכשיו רוצים להחזיר אותם רוצים להחזיר אותם, כמה רוצים להחזיר אותם מאוד, עכשיו מה היה קורה נגיד לדוגמא היו אומרים למדינת ישראל.
ש: זה בירושלים.
אליעד: שניה עזוב אותי מירושלים עכשיו תקשיב משהו אחר נגיד מדינת ישראל הייתה יודעת שיש עכשיו בשמיים מטוסים בדרך למדינת ישראל ועל כל מטוס יש פצצה גרעינית ויש מאה מטוסים כאלה לא שניים מאה, אלף מטוסים כאלה עם פצצות גרעיניות להפיל אותן על הראש של מדינת ישראל איך מדינת ישראל הייתה מגיבה מה היא הייתה עושה?
ש: מתפלת בהם במיידי.
אליעד: שניה אבל מה היא הייתה עושה מה היא הייתה עושה ומה היא לא הייתה עושה.
ש: מפסיקה את החיפושים.
אליעד: לא אכפת עכשיו חיפושים שכח חיפושים לא חטפו אותם בוא ניתן תרחיש אחר, תרחיש אחר לא חטפו אף אחד עכשיו יש תרחיש חדש מה התרחיש החדש יש מאה מטוסים בדרך כתוב על כל מטוס "פה יש פצצה גרעינית" יש וודאות שיש פצצה גרעינית כל פצצה יכולה להשמיד את כל מדינת ישראל ויש אלף כאלה בשמיים, איזה פעולות צבאיות מדינת ישראל הייתה עושה ואיזה פעולות צבאיות היא לא הייתה עושה?
ש: היא הייתה מתמקדת איך מנטרלים את האיום הזה בכל דרך אפשרית...