... המציאות, שהופך
למחוייב המציאות - להפוך את האפשרי
למחוייב ואת המחוייב לאפשרי כי יש את אפשרי המציאות ויש גם את
מחוייב המציאות. ואפשרי המציאות, פירושו, ... ולכן, כל דבר שקיים, קיומו הוא רק אפשרי ולא
מחוייב. כי אם קיומו של הדבר היה
מחוייב, הרי שלא היה יכול להיות קיים שום ... קיים עוד דבר אחר, הרי ששום דבר, קיומו הוא לא
מחוייב, אלא רק אפשרי בלבד. וא"כ מהו הדבר, שקיומו הוא
מחוייב המציאות, ומה
מחוייב שיהיה קיים? תשובה: שום דבר. כי ... הוא רק אפשרי. ורק הכלום / שום דבר, רק הוא
מחוייב להיות קיים. שגם העדר הקיום שלו, ... של הדבר, זהה לדבר עצמו, אז ורק אז, קיומו הוא
מחוייב. ומנקודת מבט נוספת, גם הכלום, קיומו הוא לא
מחוייב, כי יש גם את מה שאינו כלום. וא"כ שום דבר ממש לא
מחוייב וכולי. וכאשר האדם הופך את האפשרי
למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ... גם רעה מאוד. והעניין הוא, כי שום דבר, אינו
מחוייב כלל. וכל דבר בעולם, תמיד ניתן ... הן רק אפשרי המציאות, אך אף אחת מהן, היא אינה
מחוייבת המציאות. כי כל אמת שאליה מגיע ... שהוא רק אפשרי, על ידי זה ממילא האדם מתחבר
למחוייב המציאות. עד שאפילו קיומו הנפרד ... הוא רק אפשרי, שאז ממילא האדם מתחבר אל
המחוייב, על ידי זה, כל הנפרדות של האדם ... כל מחשבה שהיא. כי שום מחשבה, קיומה הוא לא
מחוייב, אלא קיומה הוא רק אפשרי. כי כל ... דבר שהוא רק אפשרי המציאות להיות אמת, אלא הוא
מחוייב המציאות להיות אמת, על ידי זה האדם מתאחד עם "שום דבר", שרק הוא
מחוייב המציאות. ובפועל, מי שרוצה להתאחד ... מזדהה ומתייחס אל הדבר האפשרי, כאילו הוא היה
מחוייב. ובלי אמונה, לא היה ניתן להתייחס אל אפשרי המציאות, כאל
מחוייב המציאות. והאמונה, היא מאפשרת להתייחס אל האפשרי, כאל
מחוייב. שהאדם מאמין שהדבר הוא נכון, למרות, שלא
מחוייב שכך היא האמת האובייקטיבית, שאותה ... הוא רק אפשרי המציאות בלבד להיות נכון, אך לא
מחוייב שהוא אכן כך, על ידי זה האדם מאמין, והופך את האפשרי
למחוייב. שהאדם חושב, שהפירוש וההבנה שלו, ... להיות נכונה, היא נדמית לו, כאילו היא אכן
מחוייבת להיות נכונה. ובכל פעם ופעם, ... הרי שזו אמונה, שבה האדם הופך את האפשרי
למחוייב. וכאשר האדם הופך את האפשרי
למחוייב, על ידי זה נוצרת נפרדות של טוב ...