... או אין
הבדל, משנה או לא משנה, זאת השאלה - האם זה באמת משנה? מי שרוצה באמת לחוות ולהרגיש את האחדות של המציאות, עליו להטיל ספק בכל נפרדות שהיא. ובכל פעם שנדמה לאדם שדבר אחד שונה מדבר אחר, ... כל הזמן נדמה לאדם, שדבר אחד שונה מדבר אחר, כי גם חווית ה"אני" של האדם, גם היא נובעת מכך שנדמה לאדם שיש
הבדל כלשהו, בין ה"אני" שלו לבין כל שאר הדברים, אז בכל פעם, דהיינו, כל הזמן, כשהאדם נתקל בחוויה של נפרדות, על האדם לכפור בהכל, ולהטיל ספק בהכל, ולברר את האמת, האם באמת יש
הבדל בין הדברים האלו, או שלא? ובכל פעם שהאדם חוקר ושואל, האם באמת יש
הבדל, בין היש צורה אחת לבין האין צורה אחרת, הוא בהתחלה תמיד נתקל בתשובה, ש כן , יש
הבדל בין צורה אחת לבין צורה אחרת. ועל האדם להמשיך ולשאול תמיד, למה יש
הבדל בין הצורות האלו? ואולי אין באמת
הבדל? ואולי
ההבדל הוא שקרי? ומה יוצר את
ההבדל? ומה גורם לדבר אחד להיות שונה מדבר אחר? ולמה יש הפרדה בין הצורות השונות? ואולי ההפך הוא הנכון? כי אולי אין שום
הבדל כלל? ואולי בכלל, אין אפילו לא
הבדל של צורות? ואולי אין צורות בכלל, אלא הכל אחד ממש? ועל האדם לשאול תמיד, האם זה באמת משנה? דהיינו, האם באמת יש שינוי? ואולי זה לא משנה? דהיינו, אולי אין כאן שינוי אמיתי, אלא הכל ... רק טועה, שחושב שיש שינוי? ואולי הכל אחד תמיד? ואולי אין שום שינוי כלל? כי האדם הוא טועה, והוא בטוח שיש
הבדל, למרות שבאמת אין שום
הבדל כלל. ומי שיחקור וישאל עד הסוף, מהו
ההבדל הזה? ולמה יש
הבדל? ואולי אין
הבדל אמיתי? ומה יוצר את
ההבדל? וכולי, מי שימסור את נפשו להבין את הסבל שלו, שהוא נובע רק בגלל התחושה של הנפרדות, מי שימסור את נפשו, להבין למה הוא סובל, הוא בסוף יראה את האמת שהכל אחד ממש, ואז האדם מגלה את ... מכה את תפישת הנפרדות של האדם, בפחות מרגע אחד. כי כאשר האדם שואל באמת, שהוא באמת רוצה לדעת האם יש או אין
הבדל ונפרדות, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד. ואז כל החומות הדמיוניות נעלמות כלא היו, והאדם רואה את האמת, שהוא כבר נמצא בגן עדן ממש. ואז האדם חי חיים טובים באמת. ...