... ממילא זה אומר, שיכולה להיות מציאות שבה, יהיה לאדם רק טוב, ושהאדם יוכל להכיר בטוב שלו, בלי שיהיה לו כל רע כלל. ולמרות שעכשיו במציאות שלנו, האדם מעריך את
הטוב בגלל הרע, אבל כאשר בוחנים את העניין מנקודת מבט, שקודמת להפרדה שבין הטוב לבין הרע, מנקודת המבט הזאת, אין שום סיבה מוצדקת, לכך שיהיה ... לעשות כך, שהאדם ירגיש תמיד טוב, גם בלי ההקדמה של הרע. ויש כאן כמה נקודות להתבוננות. והנקודה הראשונה היא, שכנ"ל צריך לזכור, שרק עכשיו האדם מכיר את ערך
הטוב בגלל הרע, אבל באותה המידה ממש, הייתה יכולה להיות מציאות, שבה יהיה רק טוב תמיד, בלי שום רע כלל, ושהאדם כן יוכל להעריך את הטוב, גם בלי ...