... אובייקטיביות, סובייקטיביות, אמת אובייקטיבית, אמת
סובייקטיבית, אמת בלתי תלויה, אמת מחוייבת, אמת מוחלטת ובו יתבאר העניין של אובייקטיביות וסובייקטיביות. ויתבאר, מהי אמת אובייקטיבית ומהי אמת
סובייקטיבית? והאם באמת יש בעולם משהו שהוא כולו אך ... פירושו, אישי. דהיינו, שהוא תלוי במתבונן בו. לדוגמא אדם עיוור שלא רואה מולו בית. שמבחינה אישית /
סובייקטיבית, האמת שלו היא, שאין מולו בית. אבל ... כאשר האדם חושב על משהו כלשהו שהוא אמיתי, אך "באמת" הוא טועה, הרי שהאמת של אותו האדם, היא אמת אישית
וסובייקטיבית בלבד. אך כאשר האדם חושב על משהו שהוא ... ונחדד: אמת אובייקטיבית = אמת מוחלטת = אמת אחת = אמת מחוייבת = אמת בלתי תלויה - וזאת, לעומת אמת
סובייקטיבית = אמת יחסית = הרבה אמת = אמת אפשרית = ... כזו. וזו אמת מוחלטת, שהיא נכונה באופן מוחלט, ושמחוייב שהיא נכונה ושהיא אינה תלויה במתבונן בה. אבל אמת
סובייקטיבית, היא אמת יחסית, ביחס למתבונן בה. וממילא יש הרבה אמת
סובייקטיבית, כי יש הרבה מתבוננים. ואמת
סובייקטיבית, היא רק אפשרית, כי יש אפשרות שהיא ... ומי שיתבונן בעניין יראה מיד, כי כל הרעיון של אובייקטיביות מול סובייקטיביות, הוא מבוסס על הנחת יסוד (=אמת
סובייקטיבית), שאכן יש אמת אחת כלשהי אובייקטיבית. כי אם בסופו של דבר, יש יותר מאשר אמת אחת מצד האמת האמיתית, הרי שממילא אין שום משמעות לאמת
סובייקטיבית או אובייקטיבית. והאדם לא מסוגל לחשוב, ... נראה שמוכרח שבסופו של דבר, תהיה אמת אובייקטיבית אחת. אך מיד ניתן להבין, שגם המחשבה הזאת עצמה, היא רק
סובייקטיבית בלבד. כי אולי דווקא כן יכול להיות יש ... למי שיצליח להסתכל על הדברים בצורה אובייקטיבית. כי לדוגמא, בת היענה שטומנת את הראש שלה בחול, אז מבחינה
סובייקטיבית אישית שלה, לא רודפים אחריה. כי היא לא ... ממש עוזר לה. כי מבחינה אובייקטיבית, הסכנה כן קיימת, וכן יכולה לפגוע בה. ומי שמסתכל על הדברים מנקודת מבט
סובייקטיבית בלבד, הוא ממילא לא רואה את כל התמונה ... קיימת גם אם הוא לא רואה אותה. ואז זה יכול לפגוע בו. כי להתעלם מהאמת, זה לא ממש עוזר. ואם האדם בטוח באמת
סובייקטיבית, שאין בבית שלו שריפה, כי הדלת שלו ... לו שום העדפה אישית, ושום רצון אישי, ושום רגש אישי, ואפילו לא תחושה של קיום עצמי. שגם היא, תחושה אישית
סובייקטיבית בלבד. ונחדד ונבהיר, כי לדוגמא, מבחינה ... האמת האובייקטיבית שלו, בשלמות מוחלטת. דהיינו, שעל האדם להיצמד כמה שהוא יכול בכל כוחו, אל מה שהוא מבחינה
סובייקטיבית, חושב שזאת האמת האובייקטיבית שלו. ועל ... להיות גם אובייקטיבי, וגם סובייקטיבי. וצריך לדעת את היתרונות של החשיבה האובייקטיבית וגם את אלו של החשיבה
הסובייקטיבית. כי מבחינה אובייקטיבית לגמרי, אין שום העדפות אישיות, ואז ממילא אין טוב או רע. אבל רק בזכות החשיבה
הסובייקטיבית, רק בזכות זה יש העדפות אישיות וטוב ...