שכנוע - הקצנה לצורך ניטרול - איך
לשכנע את ההורים?
חינוך ילדים / איך
לשכנע ילדים? איך
לגרום לילד לעשות שעורי בית? דיבייטינג / רטוריקה / כושר
שכנוע / מניפולציות / ניהול משא ומתן / מכירות / שיווק וכאן אבאר עוד שיטת
שכנוע ושינוי עמדות. ואבאר, איך באפשרותך לגרום למישהו לשנות את ... עצמו אמר, ולנקוט בעמדה ההפוכה. הסבר: לפעמים אדם מביע רעיון כלשהו, ואתה רוצה לגרום לו לחשוב שונה ממה שהוא חושב. ואחת מהדרכים
לעשות זאת, היא על ידי זה שלוקחים את מה שהאדם אומר, ומקצינים את מה שהוא אומר, ומציגים לאדם את מה שהוא אמר, בצורה מוקצנת, ובצורה שהוא עצמו לא ירצה להזדהות איתה. כמו
ילדים, שרוצים
לשכנע את ההורים שלהם לקנות להם משהו. וההורים מסרבים. שאז לפעמים השיטה של
הילד לשכנע את ההורים שלו לקנות לו את אותו הדבר, היא על ידי זה שהוא מקצין את מה שההורה שלו אמר לו. כגון לדוגמא
שהילד אומר להורה שלו, "אתה לא אוהב אותי / לא אכפת לך ממני", ... שונים, שהם בעצם הקצנה של הרעיון המקורי. ואז ההורה שלא רוצה להזדהות עם מה שאמרו עליו, אז הרבה פעמים הוא נכנע והוא הולך וקונה
לילד את מה
שהילד ביקש. או לדוגמא
ילד שלא רוצה
לאכול ארוחת ערב. שאז לפעמים ההורה מקצין את מה
שהילד אמר, וההורה הופך את המשפט של "אני לא רוצה
לאכול ארוחת ערב" למשפט כמו "אני מבין שאתה לא רוצה יותר
לאכול ארוחות ערב" וכיו"ב. שאז
הילד בד"כ מתכחש לכך, אם ההקצה היא מספיק חזקה, כדי לגרום לו ... השיטה הזאת. והעניין הוא, שכל רעיון בעולם, הוא ביטוי של שני רעיונות מנוגדים, שנפגשים בנקודת האמצע שלהם. לדוגמא "אני לא רוצה
לאכול עכשיו ארוחת ערב", זה ביטוי של הרעיון שאומר "אני לא רוצה אף פעם
לאכול ארוחת ערב" וגם של הרעיון שאומר "אני תמיד רוצה
לאכול ארוחת ערב". והממוצע של שני הרעיונות האלו, הוא "אני לא רוצה עכשיו
לאכול ארוחת ערב". או לדוגמא
שהילד אומר, אין לי חשק
לעשות שיעורי בית. שהמשפט הזה הוא ממוצע של הרעיון שאומר, אני לעולם לא אעשה שעורי בית, עם המשפט שאומר אני תמיד אעשה שעורי בית. ונניח
שהילד אומר את אחד מהקצוות עצמם, כגון לדוגמא
שהילד אומר "אני שונא שעורי בית ואני אף פעם לא רוצה
לעשות שעורי בית". אז המשפט הזה לדוגמא, הוא האיזון והממוצע של ...