... מכל רגע, איך להנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם
הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך
לגרום לילד לעשות שיעורי בית?
חינוך ילדים, שלום בית - פרומו שאלה: איך אפשר ליהנות מכל רגע - בעבודות הבית, בשיעורי בית עם
ילד ושיחה עם האישה? אליעד: יש כאן שלושה דברים, אז ... והיא יותר מועילה לו ממזיקה, כי אחרת לא היה עובד. מה יותר קל לך, לשפשף את הריצפה או ללמוד עם
הילד? שאלה: ללמוד עם
הילד. אליעד: למה? כל פעולה יכולה להביא לך תועלת ונזק בשתי ... למצוא חיות במחשבה שאומרת, אני לא רוצה לשפשף את הרצפה? מה שאני רוצה להגיד בעצם, שלשפשף רצפה או
לעשות שיעורי בית עם
הילד - זה בעצם משחק של מחשבות. מה זה אומר? שכול החיים האלה ... מחשבה שעה שלמה. יש מחשבה שאתה לא אוהב אותה, ואתה צריך לחשוב אותה שעה שלמה. לדוגמא, שאתה צריך
לשכנע את הילד שלך
לעשות משהו, ואתה לא אוהב את המחשבה הזאת אפילו לרגע אחד, ... ואם אתה צריך לחשוב מחשבה שעה שלמה שיש בה קונפליקט, אז ברור שלא תרגיש טוב. אם אגיד לך, בוא תאכל
אוכל טעים, זאת מחשבה שעושה לך טוב, ולכן תרצה
לאכול אפילו שעה. אבל אם אומרים לך, שפשף את הרצפה, זה מעלה ... וזה שאתה לא מבין אותו, אז אתה משתעמם ממנו. זה אומר, שלשטוף כלים לא מעניין אותך, כי אין שם שכל,
ולגרום לילד להכין שיעורי בית, זה משעמם אותך כי יש שם יותר מדי ... ואז זה משעמם אותך. אך האיזון הוא, להצליח שאת הדבר הקשה להפוך לקל, שזה אומר שלנסות לחשוב איך
לגרום לילד להכין שיעורים ובאותו כוח למצוא שכל בשטיפת כלים. כאשר ... שלך, את האין שכל אתה יכול להפוך ליש שכל, כמו שבשטיפת כלים אתה יכול למצוא שכל חדש. ומהלימוד עם
הילד אתה יכול להפוך את היש שכל לאין שכל, יש שם שכל מאוד ... לשאול הרבה שאלות על הכלים ועל מה שאתה רואה מולך. ואז תקבל תובנות. ואם אתה מכין שיעורים עם
הילד תתחיל לשאול שאלות, מה אני לא מבין, מה אני יכול
לעשות כדי שהוא יאהב את השיעורים? עד שתבין. השאלות שאתה שואל ... אז מה עושים אם אתה שואל שאלות ולא מצליח להפיק שכל חדש. שכל זה יצירת הפרדה בין דבר לדבר, וניתן
לעשות זאת על ידי שאלות. שואלים שאלות עד שזה הופך להיות ... אלוהים הוא גם הכלום וגם הכל, כשאני מסביר לך איך ליהנות משטיפת כלים ואיך ליהנות משעורי הבית עם
הילד, אני למעשה מסביר לך איך לקחת שכל גדול ממך ולהכניס ... לפעמים הסבל נוצר מהשכל, ולכן כאשר אין שכל גם יכולה להיות הנאה. למשל לשטוף כלים או להתווכח עם
הילד אתה יכול ליהנות מזה גם בלי שכל. כי להיות יש זה לא רק ... אם אתה רוצה להגיע ליש - יותר קיים, אז אתה צריך להפעיל שכל. ואם אתה שוטף כלים או מתווכח עם
הילד ולא מוצא שם שום שכל, אז אתה יכול ליהנות מכך שזה גורם ... משהו, אז זה אומר שאתה תמיד יכול ליהנות ותמיד יכול לסבול. לדוגמא, חוטפים אותך ואתה נאלץ כל היום
לעשות כלים. איך ליהנות מזה? יש שתי דרכים. דרך אחת, על ידי ... הוא חושב שיש לו יכולות והוא לא מבטא אותם. אז אומרים לו, במקום לשטוף כלים, תכין שיעורי בית עם
הילד. בו תבטא את היכולות שלך עם
הילד, הוא לא רוצה לאמץ את השכל שלו, הוא רוצה פעולות ... שהאדם תמיד רוצה את ההפך. אבל אם האדם מבין את העניין, אז אם מבקשים ממנו להכין שיעורי בית עם
הילד, הוא ירגיש שיש לו כאן הזדמנות לבטא את היצירתיות שלו, ... את עצמו, אז הוא יגיע למצב שהוא תמיד באותה דבקות, פעם אתה שוטף כלים ופעם אתה מכין שיעורים עם
הילד, שניהם שווים, זאת צורה וזאת צורה, שכל ואין שכל זה שתי ... ליהנות פעמיים ולסבול פעמיים. אם אתה נהנה מההפכים אתה גם סובל מההפכים. למשל כאשר את מלמד את
הילד שלך, אתה יכול ליהנות בתהליך משני דברים, גם להפעיל את ... ואם תהיה רק יש, גם לא תהנה כי אתה מתחיל לסבול מחווית הצמצום, ולכן זה גם וגם. אתה יודע למה
הילד לא רוצה להכין שיעורי בית? אחת הסיבות כי זה גורם לו ... והשיעורים משעממים אותו וזאת כמו חווית מוות / אין, כבר מגיל קטן הוא לא רוצה למות. אז איך מצליחים
לגרום לילד להכין שיעורים, אחד - לעניין אותו בשיעורי בית, והשני - ...