... שכל אין דאגות,
המנגנון של האושר, לדעת או לא לדעת, ידיעה חלקית, ידיעה מלאה, לא לדעת שום דבר ובו יתבאר העניין של השכל האנושי. ויתבאר מה טוב יותר, לדעת או לא לדעת כל מיני דברים? ויתבאר, כיצד ... כי אומנם קיימים אין סוף דברים בעולם, ואומנם קיימים אין סוף רצונות אפשריים שהאדם יכול לרצות, ולהרגיש בגללם טוב או רע. אבל בסופו של דבר, הבנת
המנגנון של האושר של האדם, היא דבר סופי, שאפשר לדעת את כולו. והכוונה היא, כי האושר של האדם, תלוי בהמון דברים. כי יש לכל אדם בתת המודע שלו, אין סוף דברים שהוא רוצה להשיג. כי ... האחד, שלפיו נקבע האם הוא ירגיש טוב או רע. כי בסופו של דבר, כדי להיות מאושר, לשם כך לא צריך לדעת את כל הדברים. אבל כן צריך להבין בשלמות, את
המנגנון של האושר. כי בסופו של דבר, האדם רוצה להיות מאושר. וכדי להיות מאושר, לשם כך צריך להבין את המנגנון
האמיתי של האושר. כי האושר של האדם משתנה כל הזמן. והאדם כל הזמן נמצא במרדף אחרי האושר שלו, בלי להשיג אותו לעולם. ומי שרוצה להיות מאושר, עליו, או לא לדעת בשום פנים ואופן ... ואין לו מושג, איך לגרום לה להיות כפי מה שהוא רוצה. והרעיון הוא, שאומנם אי אפשר לדעת את הכל בכל התחומים. אבל בהחלט כן אפשר לדעת את הכל, על
הנושא של האושר הפנימי של האדם. דהיינו, שעל האדם להבין היטב ובשלמות, מהו בדיוק האושר שאותו הוא מחפש. והאם בכלל אפשר להשיג את מה שהוא מחפש. וכאשר האדם בודק לעומק את
הנושא של האושר האישי שלו, אז יכולות לקרות כמה אפשרויות שונות. אפשרות 1 - שהאדם יפסיק לגמרי לרצות את האושר. 2 - שהאדם ימשיך לרצות את האושר, ויגלה איך להשיג אותו. 3 - שהאדם ... להשיג את האושר, הרי שגם זה גורם לכך, שהוא יפסיק לחפש את האושר. כי כנ"ל, האדם יכול לרצות, רק את מה שהוא יכול לדמיין. ואם האדם חוקר בשלמות את
הנושא של האושר, ומגיע להבנה שהוא לא יכול להשיג את האושר בשום צורה שהיא, אז באותו הרגע הוא מפסיק לחפש את האושר. כי הוא כבר יודע בוודאות, שהאושר שלו הוא בלתי מושג מבחינתו, ... איך להשיג את זה. או שהוא יגלה מה בדיוק הוא רוצה, ויגלה שאי אפשר להשיג את זה. ואז הוא יפסיק לרצות את זה. ובכל מקרה, ידיעה שלמה והבנה שלמה, של
המנגנון של האושר, מביאה את האדם אל האושר, בכל מקרה. ...