... שחרור
מסבל, טוב בלי רע,
סבל ואושר, אושר
וסבל, להשתחרר
מהסבל, חוויה רוחנית, שינוי חוויה מורים רוחניים מדברים על לעשות דרך ולהגיע לשחרור
מסבל. השאלה היא האם השחרור
מסבל קיים ברמה של אחדות, כלומר, רמה פנימית לחלוטין שלא באה לביטוי כלפי חוץ. אלה כמה שאלות. בעיקרון שחרור
מסבל היא עסקת חבילה. מי שמבטיח לך את ביטול
הסבל, מבטיח לך גם את ביטול האושר, כלומר, בו זמנית מבטיח לך שלא תהיי שמחה משום דבר. זה ההיפוך שלו. אם אדם אינו
סובל אז הוא גם אינו שמח. האם ניתן לחוות אושר ללא
סבל? אפשר אבל במצב זה לא תוכל לדעת שאתה מאושר. כדי לדעת שאתה מאושר אתה צריך
לסבול. בחוקיות שאנחנו מכירים כך מחויב. שאלה: ואם אתה יוצא מהחוקיות הזו, אולי יש מקום שבו יש אושר שלא קשור לחוקיות הזו? יש מקום שבו חוקי הלוגיקה לא עובדים ושם אתה ... לי טוב ואני ידע שטוב לי בלי שיהיה לי רע אבל מאחר שאין שם רע, בו זמנית גם רע לי. כשמשתחררים
מהסבל זה אומר שמשתחררים מהאושר. אלא מה, אם "משתחררים מהשכל" אז ניתן הכל אבל כשיכולים הכל כבר יש הכל. אנחנו גם רק באושר, גם רק
בסבל, גם רק באושר וגם
בסבל. כעיקרון שחרור
מסבל הוא שחרור מרצון. ללא רצון לא
תסבול אבל ללא רצון גם לא תחווה אושר. זוהי עסקת חבילה. כשאתה משתחרר מהכל יש לך את כל הצורות. או שאתה ב... או שאתה בנפרדות בכל הצורות. אתה גם רק מאושר, אתה גם רק ... גם רק עבד, ואתה גם רק חצי חצי, ואתה גם רק אחד, וגם טוב וגם רע... זוהי שלמות, זה הכל. יש חופש
מסבל אבל חופש
מסבל הוא חופש משמחה. שאלה: הרבה אנשים מגיעים לעולם הרוחני כדי למצוא אושר. רוב האנשים באים כדי להרגיש טוב. טוב מוגדר. אבל אם אתה מפתח עוד משהו אתה מבין שזה כלום. ואז שאתה אומר שאם אתה משתחרר
מהסבל רק אז אתה מאושר, לאותם אנשים קשה להבין את זה. כשאומרים לאדם תשתחרר
מסבל ומתכוונים להגיד לו תהיה רק שמח, זה שקר. לא ניתן להיות שמח באופן מוגדר ללא שום
סבל. אפשר להגיד תשתחרר מהרבה
סבל ויהיה לך הרבה אושר, אבל גם זה לא כל כך נכון כי האושר הוא רק פונקציה של
הסבל. אדם שמח בהתאם למידה שבה
סבל קודם. אתה נהנה מהאוכל בהתאם לכמה שהיית רעב. אין אפשרות אחרת. שאלה: יש פה חוקיות מטרידה. עצם זה שיש חוקיות אני מוטרד. תשובה: נכון. אבל יש מקום שאין ... בן אדם נכנס ל"עולם של הרוחניות" כי בעצם הוא מנסה להפסיק לחפש. לא אכפת לו אושר, לא אכפת לו
סבל, מהרצון להפסיק לחפש לשנות כל הזמן. לא משנה שאמשיך
לסבול, אפסיק לרצות לשנות את זה. אבל אומר לך משהו מעבר, בסוף אתה גם מחפש וגם לא מחפש. מהצד שזה אחד אתה לא מחפש. מהצד שזה נפרד אתה מחפש ויודע שאין סוף לחיפוש. אתה ... בפרספקטיבה של הבחוץ זה גם נותן לך את האחד וזה גם נותן לך את האופציה לרצות את זה. כשיש לאדם
סבל הוא לא רוצה את זה, אבל כשאדם נמצא גם בחוץ אז קודם כל הוא גם באחד שזה שווה לו ואם הוא באחד אז הוא יכול גם לרצות את זה. כי מהאחד ניתן גם לרצות את הרע ואז
הסבל הוא טוב מאוד. ...