NLP, איך לשכנע לקוח לקנות?
איך לגרום ללקוח לקנות?
איך למכור יותר? טיפים
לשכנוע לקוחות,
טריקים לשכנוע אנשים,
איך להגדיל מכירות?
איך לעשות כסף?
איך להרוויח כסף?
טכניקות לשכנוע, כושר
שכנוע - פרומו אליעד: עיסקה, זה בעצם חליפין בין שני אנשים. האדם נותן ... העיסקה הזו. אולם, לפעמים יש מצב של סיכון - חוסר ודאות אם באמת תקבל את היתרון, או כמה באמת זה טוב לך. במקרה כזה, כדי לבצע עיסקה, לא מספיק
לשכנע את הלקוח שיש יתרון מעל חיסרון, אלא, יש צורך בפער גדול של יתרון ... יתרון). אבל בנאדם כן ימכור את הבית שלו, לפעמים בהימורים, בשביל האופציה להרויח במכה אחת את כל הקזינו (יתרון גדול מאד). על כן, אם רוצים
לשכנע מישהו לסגור עיסקה, יש להגדיל את היתרון שהוא חושב שהוא יקבל, ... הוא רוצה ואז להקשיב לו, להקליט במוח ולנתח את מה שהוא אומר ומה הכי מחויב שהוא רוצה. למשל - לקוח: "אני רוצה לסלון החדש שלי, טלוויזיה חדשה".
ניתוח דברי הלקוח: הלקוח יכול היה לומר זאת אחרת: אני רוצה טלויזיה \ ... מדביקים לרכב קונוטציה של "אני רוצה" כדי שהלקוח ירצה לקנות את הרכב. זה משפיע על הקונה כי מוח האדם פועל לפי אסוציאציות. מהלך כזה נקרא
מניפולציה. ניתן לבצע
מניפולציה (כמו בדוגמא לעיל) במספר וריאציות: - קודם להגיד את ... הסלון החדש שלך, טלויזיה חדשה עבורך, הטלויזית פלזמה דגם X במחיר Y,שהוא מתאים בדיוק לסלון החדש שלך ובשביל הטלויזיה החדשה שלך!". (חזק מאד)
טכניקה נוספת
למניפולציה היא - לבטא את דבריי הלקוח בלשון הווה או בלשון עבר, כדי ... כמה שנים, הטלויזיה הזאת מאד טובה והיא עדיין תהיה הטלויזיה החדשה שלך, בסלון החדש שלך". (עבר) כל מה שהוסבר עד עכשיו, רלוונטי לגבי כל בנאדם
במחשבות שלו עם עצמו. איפה בתוכך יש מוכר? איפה בתוכך יש קונה? איפה בתוכך ... קונה חכם שמגיע לחנות והמוכר "עובד" עליו, פתאום מרגיש, שהוא רוצה את הטלויזיה שהמוכר הציע לו, אבל, הוא יודע למה הוא מרגיש ככה - בגלל
הטכניקות (מניפולציות) שהמוכר הפעיל עליו. לכן, אי אפשר "לעבוד עליו". כשיש לך ... כדי להשיגה. המאמץ הוא עלות. מה שאתה חושב שתקבל כשתשיג את המטרה - היא התועלת. כלומר, גם אתה בתוך עצמך, מנסה למכור לעצמך. לדוגמא: יש לך
מחשבה שאומרת - "אם אני אעשה ספורט, אז אני ארד במשקל". המוכר הוא
המחשבה "לרדת במשקל", והקונה הוא זה שצריך לשלם ב"לעשות ספורט". אם אתה רוצה
לשכנע את עצמך לעשות משהו, או אם אין לך מוטיבציה לעשות משהו, עליך לבדוק ולהבין למה זהו המצב. התשובה היא, שכנראה שמבחינתך, החיסרון גדול מהיתרון או שאין לך ודאות לגבי היתרון. אם תרצה, תוכל
לשכנע את עצמך שיש בדבר תועלת גדולה, או שיש ודאות שתקבל את התועלת ... אחד לאינסוף, אתה תוותר ותלך על בטוח, על האופציה הראשונה, לקחת בודאות 2 שקל. כך שהכל זה עניין של שקלול מול עצמך. המוח של האדם עושה עליו
מניפולציה. וזה לא בהכרח רע, כי החיים האלה קיימים בצורה
מניפולטיבית (מכלום לעשות משהו זה
מניפולציה). המוח של האדם אומר לו שהוא רוצה להיות מאושר, ואם הוא ...