NLP, איך לשכנע לקוח לקנות?
איך לגרום ללקוח לקנות?
איך למכור יותר? טיפים
לשכנוע לקוחות,
טריקים לשכנוע אנשים,
איך להגדיל מכירות?
איך לעשות כסף?
איך להרוויח כסף? טכניקות
לשכנוע, כושר
שכנוע - פרומו אליעד: עיסקה, זה בעצם חליפין בין שני אנשים. האדם נותן משהו שלו, כדי לקבל משהו אחר. ולמה שהאדם יבצע עיסקה? כי הוא חושב שמה שהוא ... או כמה באמת זה טוב לך. במקרה כזה, כדי לבצע עיסקה, לא מספיק
לשכנע את הלקוח שיש יתרון מעל חיסרון, אלא, יש צורך בפער גדול של יתרון מעל חסרון. העוצמה של הפער לטובת היתרון מכפרת על אי הודאות אם זה באמת ... להרויח במכה אחת את כל הקזינו (יתרון גדול מאד). על כן, אם רוצים
לשכנע מישהו לסגור עיסקה, יש להגדיל את היתרון שהוא חושב שהוא יקבל, וכן, את רמת הודאות שלו לגבי היתרון. והכל עד כדי מוחלטות, כלומר, מחויב שמה ... רוצה. למשל - לקוח: "אני רוצה לסלון החדש שלי, טלוויזיה חדשה".
ניתוח דברי הלקוח: הלקוח יכול היה לומר זאת אחרת: אני רוצה טלויזיה \ אני רוצה טלויזיה חדשה \ אני רוצה לסלון החדש טלויזיה... מה הכי מחויב במשפט ... רוצה? את החדש? את הטלויזיה? את השלי? כי מאחורי כל מילה מסתתר
מסר - הוא רוצה להרשים ת'חבר'ה ("חדש")? רוצה להרגיש שהוא עושה דברים חדשים ("שלי")? פשוט לראות טלויזיה? מה הוא באמת רוצה? כשעונים לו תשובה, ... משפיע על הקונה כי מוח האדם פועל לפי אסוציאציות. מהלך כזה נקרא
מניפולציה. ניתן לבצע
מניפולציה (כמו בדוגמא לעיל) במספר וריאציות: - קודם להגיד את המחויב, ואח"כ את האפשרי - "יש לי בשביל הסלון החדש שלך, טלויזיה חדשה, הנה ... החדש שלך ובשביל הטלויזיה החדשה שלך!". (חזק מאד) טכניקה נוספת
למניפולציה היא - לבטא את דבריי הלקוח בלשון הווה או בלשון עבר, כדי להשרות תחושה, שרצונו של הלקוח מתממש כרגע \ כבר התממש: "הטלויזיה הזאת ... הציע לו, אבל, הוא יודע למה הוא מרגיש ככה - בגלל הטכניקות
(מניפולציות) שהמוכר הפעיל עליו. לכן, אי אפשר "לעבוד עליו". כשיש לך מטרה, שאתה רוצה להשיג אותה, עליך להשקיע מאמץ כדי להשיגה. המאמץ הוא ... כשתשיג את המטרה - היא התועלת. כלומר, גם אתה בתוך עצמך, מנסה
למכור לעצמך. לדוגמא: יש לך מחשבה שאומרת - "אם אני אעשה ספורט, אז אני ארד במשקל". המוכר הוא המחשבה "לרדת במשקל", והקונה הוא זה שצריך לשלם ב"לעשות ספורט". אם אתה רוצה
לשכנע את עצמך לעשות משהו, או אם אין לך מוטיבציה לעשות משהו, עליך לבדוק ולהבין למה זהו המצב. התשובה היא, שכנראה שמבחינתך, החיסרון גדול מהיתרון או שאין לך ודאות לגבי היתרון. אם תרצה, תוכל
לשכנע את עצמך שיש בדבר תועלת גדולה, או שיש ודאות שתקבל את התועלת מהדבר. כלומר, כל התהליך של מוכר - קונה נמצא בתוכך בכל פעולה. יש לך מלא ... כך שהכל זה עניין של שקלול מול עצמך. המוח של האדם עושה עליו
מניפולציה. וזה לא בהכרח רע, כי החיים האלה קיימים בצורה
מניפולטיבית (מכלום לעשות משהו זה
מניפולציה). המוח של האדם אומר לו שהוא רוצה להיות מאושר, ואם הוא ישיג את X, אז הוא יהיה מאושר. העוצמה שבה האדם רוצה את האושר המוחלט, ... לבעלה: " כשהתחתנו היה לנו טוב, ועכשיו תראה כמה אתה רע". זוהי
מניפולציה, כי "התחתנו" זה אמת, "היה לנו טוב" זה מונח שאתה רוצה להאמין שהוא אמת, "אתה רע" זה מונח שהוא אפשרי בלבד ובספק גדול מאד אם הוא נכון. כלומר, המשפט שהאישה אמרה הוא וריאציה של
מניפולציה (שהוסברה לעיל במאמר), בה לוקחים משהו אמיתי ומחויב ("התחתנו"), ומדביקים לו משהו שמוטל בספק ואפשרי ("אתה רע"), זאת
מניפולציה שהיא מוכרת והבעל קונה, והיא משיגה מכך משהו. יכול להיות שהאישה עשתה
מניפולציה על עצמה! יכול להיות שהיה לה ספק אם היא בסדר או לא בסדר, או שבן זוגה הוא בסדר או לא בסדר, ואז היא חשבה לעצמה: "כשהתחתנו היה לנו ...