... של גן עדן /
עולם שכולו טוב - למה לא יכול להיות גן עדן? ומה האמת? חלק 2 ועכשיו השאלה הנשאלת היא, האם בכלל האדם יכול להגיע למצב כזה שבו לא יהיה לו רצון עצמי כלל? וכפי ... עצמה צריכה להיות חסרת רצון עצמי. כי מאחר שהרצון העצמי הוא שורש
הרע, הרי שאם הישות לא הצליחה להיפטר מהרצון העצמי של עצמה, אז כיצד היא תוכל להעלים לאדם את הרצון העצמי של עצמו. וכמובן שיש כאן עוד שאלה, והיא אם ... של השורש שלו. כי עץ תפוזים מוגבל להביא אך ורק פירות שיש אותן
בפוטנציאל של השורש שלו. ועיקר השאלה להתבוננות היא, האם המציאות עצמה היא בעלת רצון עצמי או לא. כי אם המציאות עצמה אין לה את החוסר רצון עצמי, הרי ... כלשהו, כדי להבין האם אפשרי הדבר שהאדם יהיה חסר כל רצון עצמי
וירגיש טוב באמת. כאשר עיקר השאלה היא, על המציאות עצמה, האם היא עצמה בעלת או חסרת רצון עצמי. וכאן יש שני דברים שצריך להעמיק בהם. והדבר ... תיאור ופירוש של רצף אירועים. כי יש רצף אירועים. וברגע אחד האדם
חווה רצון לאיזה דבר. וברגע שאח"כ האדם עושה את אותו הדבר. ולזה האדם קורה בחירה חופשית. אבל בעקרון יכול להיות שאין קשר בין האירועים האלו, או שאולי ... עצמו יהפוך להיות הכוח שמניע את העולם כולו, גם אז האדם ימשיך
להרגיש חיסרון. ואדרבה, בנקודת ההתחלה שם יש רק רצון. כי שם אין שום כוח אחר שיגביל את הרצון. והשאלה השנייה הייתה, האם במציאות שלנו יש ישויות שהן ... המים מכבים את האש, אלו שני אירועים, שמצד נקודת מבט חיצונית, אין
הבדל ביניהם. וגם אם יש ביניהם המון
הבדלים, הרי שבכל מקרה אפשר לומר, שכל כוח בעולם שמתגבר על כוח אחר, אפשר לומר שזה סוג של ביטוי של רצון עצמי. וגם אם הכוח עצמו מוגבל ביכולת שלו ... אומרים שהן שתי ישויות. וכל ישות שקיימת במציאות, (כולל ה"אין" שהוא
היפוך ה"יש"), הכל תמיד יש בו חיסרון. כי כל דבר שקיים, הוא תמיד חסר את כל מה
שנפרד ממנו. ולכן תמיד יש לאדם רצון עצמי, שהוא ביטוי לכך שהישות העצמית של האדם
נפרדת מכל שאר הדברים. וכל רצון עצמי, הוא ביטוי לכך שהישות חסרה את שאר הדברים. כי אף אחד לא
מרגיש חסר לגבי מה שיש לו, אלא רק לגבי מה שאין לו. ולכן לכל ישות יש תמיד רצון עצמי, והוא להיות
באחדות עם כל שאר הדברים. אבל הישות העצמית של הדבר, מגבילה אותו להיות
באחדות עם כל שאר הדברים. וזה בעצם אומר, שכל זמן שהאדם קיים כישות עצמית, הוא תמיד
ירגיש חסר, כי הוא תמיד יהיה חסר את השלמות של כל שאר הדברים
שנפרדים ממנו. וגן עדן הוא אולי מצב שבו האדם לא קיים כלל. אלא שאם הוא לא קיים כלל, אז ממילא אין מי שייהנה. וגן עדן צריך להיות מצב שבו האדם ימשיך להיות קיים, ושאף על פי כן הוא
יחווה את השלמות של חוסר הקיום. כי אם תודעה קיימת, ובו זמנית היא
חווה תחושה של חוסר קיום וחוסר
נפרדות בשלמות, הרי שרק זה גן עדן. כי אז אין שום רצון עצמי ושום
נפרדות כלל. אבל זה כמובן נגד השכל. כי איך ישות קיימת, יכולה בו זמנית
לחוות חוסר קיום מוחלט? ואם היא
חווה חוסר קיום מוחלט, אז מי
חווה את השלמות של חוסר הקיום המוחלט? ובסיכומו של דבר, גן עדן הוא עניין אחר לגמרי מכל מה שנדמה לאדם שזה גן עדן. כי בהחלט יש גן עדן. ויש גם דרך ... אמת, שהיא תפישת מציאות אחרת. כאשר האדם מגיע אליה, אז ורק אז הוא
מרגיש את גן עדן ממש. ואת זה יכול לגלות האדם, רק על ידי זה שהוא מחפש את האמת. ולחפש את האמת, פירושו שעל האדם לשאול שאלות, כגון למה אני רוצה את מה ...