ש: לפני הרצון רגע לפני הרצון יש העדר רצון למשל יש את הרצון לדיאטה שלפניו לא היה.
אליעד: אתה מדבר מתוך ידיעה מתוך מה אתה מדבר?
ש: מתוך תחושה.
אליעד: אז עוד פעם לפני הרצון?
ש: רצון לדיאטה למשל, בסדר לפניו אין רצון לדיאטה.
אליעד: זאת לא האמת יש פחות רצון לדיאטה.
ש: פחות רצון לא משנה.
אליעד: לא אל לא משנה תדייק אתה יודע, איך מתחילות שאלות כי אתה לא מדייק במשהו לא מדייק אומר לא משנה, איך מתחילות מוסר אינפורמציה לא נכונה ואתה אומר "טוב מה זה משנה עוד אינפורמציה לא נכונה מה זה משנה" ואז שתיהן נהיה לך סתירה ואתה אומר "לא יש לי שאלה".
ש: פחות רצון, פתאום צץ רצון כלשהו נכון?
אליעד: הוא לא צץ הוא מתחזק ועדיין נשאר גם ההפך שלו.
ש: הוא מתחזק ומתחזק עד כדי כך שאתה כאילו רודף אחריו.
אליעד: או שהוא רודף אחריך כן אתם רודפים אחד אחרי השני.
ש: ולהחזיר את זה הפוך הרבה יותר קשה כאילו ברגע שיש לך רצון כלשהו.
אליעד: למי יותר קשה לך יותר קשה.
ש: לי יותר קשה.
אליעד: כן מה יותר קשה?
ש: נניח שיש לך רצון כלשהו כרגע חזק להחזיר אותו לאין רצון הזה שהיה קודם כביכול הוא תהליך כאילו בכלל לא פשוט, למה זה ככה כאילו למה.
אליעד: אתה אומר למה לפעמים לשנות רצון יותר קל מאשר להחזיר את הרצון מקודם?
ש: כן.
אליעד: מה התשובה הבנתם את השאלה אם נגיד אתה בטלן יותר קל לשכנע אותך לעבוד מאשר אם כבר עבדת והחלטת להתבטל ואז יותר קשה לשכנע אותך לעבוד, נכון זאת השאלה נכון מה התשובה? כי אם אתה בטלן ולא עבדת ואחר כך גם נגיד את ההפך, אם אתה בטלן ולא עבדת יותר קל להשלות אותך שאם תעבוד יהיה יותר טוב אבל אם כבר עבדת ועזבת עכשיו אי אפשר להשלות אותך שאם תעבוד יהיה יותר טוב אבל אתה יודע שגם כשעבדת לא היה יותר טוב.
לכן אם אתה החלפת את הרצון וחזרת עכשיו אתה כבר מכיר בדיוק את הסיפור אתה לא יכול להשלות את עצמך עוד פעם, מצד שני זה הפוך אם בטלן ועוד לא עבדת אז מאוד קשה לך לדמיין כמה טוב יהיה לך אם תעבוד למרות זאת אם כבר עבדת וחזרת ואומרים לך "מה אבל אתה לא זוכר כמה טוב היה כשעבדת" לכן זה מתקזז, מהיבטים מסוימים אם רצית משהו והפסקת יותר קל לך לחזור אליו ולפעמים יותר קשה לך לחזור אליו. אתה הבנת?
ש: באופן יחסי.
אליעד: מה הבנת באופן יחסי?
ש: באופן יחסי הבנתי שחשיפה לחוויה כבר כאילו גורמת.
אליעד: מהיבט מסוים אתה לא יכול להשלות את עצמך עוד פעם מהיבט שני יותר קל לך להשלות את עצמך עוד פעם.
ש: למה זה לא פשוט בכלל מה שאתה רוצה פתאום להרגיש לא רוצה את זה? משהו שאתה רוצה כרגע.
אליעד: תשובה כי זאת לא האמת.
ש: למה זאת לא האמת אבל למה זה כל כך קשה להשתלט על.
אליעד: לרצות זאת בעיה מלכתחילה לרצות זה שקר הרצון בשקר יסודו.
ש: נכון אבל אם זה.
אליעד: לא בהכרח שזה רע ולא בהכרח שאם זה רע שזה רע שזה רע אבל אני אומר אף על פי כן לרצות זה שקר לרצות זה לשקר זאת אותה מילה זאת מילה נרדפת, מה זה לרצות להגיד שמשהו יותר טוב ממשהו אחר זה כבר סוג של שקר.
ש: נכון אבל למה זה כל כך קשה לבטל את הרצון הזה.
אליעד: כי אתה שקרן מאוד טוב וקשה לך לשקר את השקרים של עצמך עד שכבר שיקרת והצלחת לשקר על משהו אז מה עכשיו להפוך אותו.
ש: הרי אם כבר יש רצון אז מה אכפת לך.
אליעד: מצד שני גם מאוד קל להחליף רצונות כי הרי זה בסך הכל שקר מה הבעיה לשקר את השקר.
ש: זה מאוד קשה להחליף רצונות.
אליעד: לך לפעמים.
ש: נכון.
אליעד: יפה זאת התשובה לפעמים קשה לפעמים קל, מה זה רצון זאת תפיסה יחסית שהפכה להיות מוחלטת אז מהיבט מסוים מאוד קשה להחליף אותה כי יחסי הפך להיות מוחלט, אם אתה שקרן כל כך טוב איך תהפוך אותו מצד שני זה בסך הכל יחסי אז מה הבעיה להפוך אותו חזרה. הבנו?
ש: לא.
אליעד: מה לא הבנו? או שאתה מנסה להבין מה לא הבנת.
ש: כן.
אליעד: למה הוא מנסה להבין מה הוא לא הבין? כי הוא כנראה לא שאל את מה שהוא רצה לשאול ועכשיו הוא מנסה לבדוק "רגע איך מה שהוא אמר לי עונה לי למה שרציתי לשאול" ואז הוא מנסה לבדוק אם זה עונה או לא ולפי זה להמציא שאלה אחרת.
ש: נכון.
אליעד: הוא רצה לשאול משהו אבל הוא לא שאל הוא שאל שאלה אחרת אז הוא קיבל על זה תשובה ואז הוא מנסה לבדוק "רגע מה שהוא ענה לי על זה זה עונה על מה שרציתי לשאול" כאילו הוא מנסה לבדוק את הדבר.
ש: אוקי אני לא דייקתי בשאלה אני מנסה להבין איך לדייק בשאלה.
אליעד: עכשיו למה הוא אומר "אני מנסה להבין איך לדייק בשאלה" כי הוא מלכתחילה מנסה לשקר, מה זאת אומרת אם הוא היה שואל את מה שהוא רוצה לשאול הוא היה שואל את מה שהוא רוצה לשאול וזהו אבל הוא מלכתחילה לא שאל...