... ומוות, למה לחיות? למה
למות? התאבדות, לחיות או
למות, רצון לחיות, רצון
למות, סיבות לחיות, סיבות
למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה
למות ש: הנושא זה גם משהו אישי אבל נגיד מתוך דוגמא של העיתון, אני קורא עיתון בעיתון אסון שקרה לאיזה משפחה אז אני מנסה לבדוק זה טוב זה רע אז נגיד בדברים ... משהו שנראה טרגי או שכרגע נראה לי טרגי? ש: כרגע נראה לי טרגי אבל כרגע אני מנסה לספר לך את התהליך שעברתי, התהליך שעברתי מצד השכל שאני מתבונן האם טוב לחיות או טוב
למות אז אני באמת לא יודע. אליעד: זה טוב
למות אבל בעד ארצנו. ש: כן אז אני לא יודע מה יותר טוב מבחינת התבוננות השכל שלי, אני לא יודע בסופו של דבר כשאני עושה את המאזן אני לא יודע אם זה טוב אבל ... כי אני יודע שאני רוצה לחיות. אליעד: רק רוצה לחיות? ש: לא. אליעד: טוב אז מה השאלה? ש: אני מעדיף יש לי העדפה. אליעד: אתה צודק אז מה השאלה? ש: יש לי העדפה לחיות ולא
למות ואז אני גם שופט אותה. אליעד: ביחס להעדפה שלך. ש: כן אז. אליעד: נכון עד כאן נכון. ש: לא, אז אני שואל שאלתי את עצמי למה אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסוים למה הרצון שלי מעדיף את הצד של לחיות ולא את הצד
למות? אליעד: אתה שואל שאלה ואתה אומר "אם אני בשכל מבין שאין הבדל בין לחיות ללמות אז למה אני מעדיף דווקא לחיות ולא למות" זה מה שאתה שואל. ש: או יותר אני אחדד יותר. אליעד: זה מה שאתה שואל, כן תחדד את זה. ש: אני אחדד את זה אפילו נגיד בשכל יש איזה העדפה מסוימת נגיד ספציפית זה לא ברור אם עדיף
למות או לחיות, כן אבל נגיד בשכל באופן יחסי נגיד יש העדפה מסוימת לחיות אבל למה באמת לבחור לחיות כאילו. אליעד: לא כי העדפה, לא משנה יש העדפה. ש: אז מה עם ... את מה שיש לך את מה שאתה חושב יותר שנכון ואתה מעדיף את הדבר שנראה לך יותר נכון שכלית. תתרכז יש רק שתי אפשרויות או שתגיד לי שאתה חושב שבשכל יש יותר סיבות לחיות מאשר
למות ואז התשובה היא שזאת הסיבה שאתה רוצה לחיות ולא
למות או שתגיד לי "לא, בשכל יש לחיות ולמות אותן סיבות" ואז תשאל אותי "אם יש אותן סיבות אז למה אני רוצה לחיות ולא למות", תשובה אותה סיבה שיש נפרדות. זה כמו לשאול "אם הכל אחד אז איך זה שאני רואה שתיים" זאת אותה שאלה "אם המהות היא אותה מהות אז איך זה שנהיו שתי צורות שונות" זאת בדיוק אותה שאלה. ש: איך זה אם
למות זה. אליעד: בא נגיד שיש את אותו דבר אם המהות של המציאות היא אחד אז איך באחדות אחת נמשכו פעולות משתנות, איך באחדות אחת נהיה פעולות שונות זה כמו לשאול "אם הכל אחד, אם במהות הכל אחד אז איך זה שיש שתיים" זאת אותה שאלה. אז מה אני אגיד לך ולכן אם אתה רוצה לדעת למה באמת אתה רוצה לחיות ולא
למות למרות שאתה רואה שלחיות ולמות זה אותו דבר בכמות בשביל זה אתה חייב לדעת למה העולם קיים ורק שתדע למה יש נפרדות רק אז תדע למה יש נפרדות בצורה של רצון לחיות ולא
למות. נגיד אתה לא רוצה
למות כי אתה רוצה לדבר איתי זאת גם סיבה לא? למה אתה רוצה לחיות כי אתה מכיר אותי. ש: כן אבל אם אני הייתי מת אולי הייתי מדבר איתך יותר כי אני רוצה לדבר ... את השכל או אתה יכול להגיד השכל מחייב את הרצון, תגיד "לא, אני מבין" לא עכשיו זה כבר מחויב. ש: נו אז בסופו של דבר מה אז למה אני בוחר לחיות? אליעד: ואם היית בוחר
למות למה אתה בוחר
למות שאלה. ש: איך אני מחפש את התשובה. אליעד: אתה מנסה להבין למה העולם קיים אם תבין למה העולם קיים פתרת את כל השאלות. ש: איך הכיוון שלי לברר למה העולם ... שכותבים למה אבל. אליעד: אתה יש לך את התשובה? ש: לא אין לי את התשובה. אליעד: נסה אז תמצא את התשובה. ש: יש כל מיני דעות. אליעד: אתה רוצה לדעת למה אתה רוצה לחיות ולא
למות, אני מסביר לך אתה רוצה תשובה שיהיה לך מאה אחוז אתה צריך למצוא למה העולם קיים, כי אלוהים ברא אותו ולמה אלוהים ברא אותו צריך למצוא את התשובה. טוב ...