זה עושה אצלך איזו משיכה מינית נכון להבין מתי ובמה זה תלוי, במה תלויה עוצמת המשיכה המינית אז דיברנו על זה הרבה מאוד פעמים בא נסביר את זה עוד פעם קודם כל מה זה משיכה מינית בוא נתמלל את זה למשהו נהפוך את זה למה שרבי נחמן קורא אהבה נפולה, מה זה משיכה מינית זה אומר שיש צורה ויש עוד צורה וצורה אחת נמשכת לצורה אחרת על בסיס מיני נכון עכשיו מהות המשיכה היא מינית מין כזה ומין כזה אחד נמשך לשני בגלל שהוא יש לו חיסרון מסוים וכו' ויש בזה איזה שכל למה זה דווקא מיני. עכשיו אבל מה המהות של המשיכה המינית המהות של המשיכה המינית זה בעצם אהבה נפולה יש לך משיכה לצורה ספציפית יותר מאשר לשאר הצורות נכון ובצורה מאוד חזקה נגיד.
עכשיו בא נלך אחד אחורה בעיקרון תמיד יש לך משיכה למשהו אם אתה קיים אז זה אומר שיש לך משיכה למשהו זה אומר שיש צורה שאתה מזדהה איתה יותר מאשר מצורות אחרות, תסתכל להגיד אני קיים מחויב במציאות שמעצם הקיום אז תהיה לך משיכה לצורה אחת יותר מאשר לשאר הצורות האחרות הגיוני לך כי בעצם אתה נמשך לצורה של האני יותר מאשר לצורה של הלא אני, עכשיו לכן קודם כל אם אתה קיים תמיד יש משיכה למשהו ועכשיו השאלה היא מה המשהו הזה אז קודם כל לפעמים אתה נמשך לאני ולפעמים המשיכה של האני או המשיכה של הלא אני, תראה יש גם משיכה לאני יותר מאשר ללא אני אבל מצד שני האני תמיד נמשך ללא אני כדי להשלים את עצמו כי אתה גם נמשך לקיום שלך אבל אתה גם מנסה כל הזמן להתחבר למה שאתה לא בשביל להגיע לשלמות שלך.
השלמות היא החיבור של האני והלא אני ומהיבט מסוים כדי להיות קיים אתה צריך לאני ולדחות את הלא אני ומהיבט מסוים אתה נמשך ללא אני להכליל אותו בתוך האני כדי להתאחד לחזור למצב של לפני הקיום של השלמות, עכשיו ברמת העיקרון תמיד יש לבן אדם משיכה למשהו לצורה כלשהי עכשיו יכול להיות שהצורה הזאת היא גשמית ויכול להיות שהצורה הזאת היא רוחנית יכול להיות, עכשיו המשיכות שלך הן מנוגדות מהיבט מסוים אתה נמשך להיות קיים ומהיבט הפוך אתה כל הזמן רוצה להיות קיים ומהיבט שני אתה נמשך להעלים את עצמך להגיע לאין קיום. עכשיו בזמן נתון אם נגיד לוקחים אותך בזמן נתון לוקחים בן אדם בזמן נתון אז בזמן נתון יש לו משיכה למשהו, לכל בן אדם בכל רגע אם הוא קיים יש לו משיכה אבל לא רק ברמה שהוא נמשך לאני גם יש לו משיכה ברמת צורות יש לו משיכה לצורות כלשהן שזאת כבר שאלה איך מהמשיכה מינית תהיה משיכה לצורות אבל בעיקרון לכל בן אדם יש משיכה לצורה כלשהי.
עכשיו הצורה הזאת יכולה להיות גשמית והצורה הזאת יכולה להיות רוחנית להגיד אני מאוד רוצה להבין משהו זה גם כן סוג של משיכה עכשיו וזה גם כן סוג של משיכה מינית למה סוג של משיכה מינית כי אתה בעצם מה זה משיכה מינית בפשט אתה נמשך למישהו שהמין שלו שונה משלך, עכשיו ברגע שאתה נמשך להבין משהו אתה בעצם נמשך למשהו שהוא שונה משלך אתה כאילו אומר "שמה יש את מה שלי אין אני רוצה את ההבנה להתאחד עם ההבנה שאין לי אותה" כל משיכה בעולם היא סוג של משיכה מינית כי אתה תמיד נמשך לחיסרון שלך או להפך שלך אתה לא נמשך, אתה מבין את הכוונה כל משיכה היא מינית מהיבט מסוים כי אתה תמיד נמשך לדבר שחסר לך אתה לא נמשך ממה שיש לך אתה נמשך למה שחסר לך.
עכשיו ועכשיו תסתכל ככה מאחורי כל המשיכות של כל הצורות בין אם בן אדם נמשך לאישה בן אם בן אדם נמשך משיכה מינית לבשר ודם בין אם הוא נמשך משיכה למשהו רוחני מאחורה אתה מנסה להשיג משהו אחר בכלל שזה כאילו מהות הרצון שלך, זאת אומרת יש משיכה כללית של הבן אדם להגיד לשלמות לצורך העניין והמשיכה הזאת עכשיו יכולה להיות מלובשת בכל מיני צורות של משיכות ויש את המשיכה הכללית שאתה פשוט נמשך לשורש של עצמך נמשך להתאחד נמשך להיות אחד עם המציאות להיכלל להתמזג להיות בשלמות והמשיכה הזאת מתלבשת ומצטמצמת בתוך משיכות גשמיות ועכשיו מה זה אומר זה אומר כזה דבר זה אומר שלפעמים המשיכה שלך לשלמות מתלבשת בתוך "אני חייב להבין משהו" ולפעמים נגיד שאתה לא מצליח להשיג את זה או שאתה לא רוצה להשיג את זה אמרתי לא מצליח או לא רוצה להשיג את זה אז לפעמים המשיכה הזאת מתלבשת במשיכה מינית כדי להשיג דרכה את המשיכה הראשונה דרך צורה אחרת.
עכשיו אז עוד פעם יש את המשיכה הכללית של רוצה להגיע לאחדות רוצה נגיד להרגיש טוב רוצה להרגיש שלמות והמשיכה הזאת מתלבשת בכמה דברים לפעמים אתה חושב אתה בסופו של דבר אתה מחפש איזה סוג של תחושה אתה מחפש להרגיש תחושה מסוימת, עכשיו לפעמים אתה נמשך מאוד לקרוא ספר כי אתה כאילו אומר דרך הספר הזה אני אשיג את התחושה ולפעמים אתה כשאתה לא מצליח להשיג את זה דרך הספר או כשאתה לא רוצה להשיג את זה דרך הספר או מסיבות כאלה ואחרות אז אתה נמשך לצורה כדי דרך הצורה הספציפית להשיג את התחושה הספציפית, מה שאני מנסה לומר זה שאם אתה תתבונן בשכל של הדבר אתה תראה שגם כשאתה נמשך וגם כשאתה לא נמשך נגיד אתה נמשך למישהי לא נמשך למישהי לדוגמא אתה בשני המקרים אתה נמשך למשהו מעבר לשני הדברים האלה אלא שפעם אתה נמשך דרך המישהי ופעם אתה נמשך דרך משהו אחר.
עכשיו נגיד בן אדם נגיד שהוא בדיכאון שהוא לא נמשך לכלום למה הוא נמשך למה הוא בדיכאון כי הוא בתת מודע שלו הוא מאוד נמשך להגיע למשהו מוחלט והוא לא מצליח להשיג אותו לדוגמא.
ש: התאבדות גם היא תופעה של?
אליעד: משיכה?
ש: משיכה למשהו מוחלט שהוא לא משיג את הדבר הזה.
אליעד: כן זה גם סוג של, מה שאני בא להגיד שמאחורי המשיכה המינית יש שמה שכל בדבר כי אתה בעצם נמשך לצורה שדרכה ולפעולה מסוימת שדרכה אתה מנסה להשיג מהות מסוימת הרי אתה לא נמשך לפעולה עצמה אתה לא נמשך גם לצורה עצמה אתה נמשך לתחושה הטובה שתהיה לך באמצעות הפעולה או באמצעות הצורה לצורך העניין ובעצם, עכשיו למה אתה חווה את התחושה הזאת דרך הצורה הזאת זאת שאלה אחרת זה נושא אחר אבל אני אומר בעיקרון אתה נמשך לתחושה מסוימת שהיא מתלבשת עליך מה שנקרא אהבה נפולה יש אהבה שהיא מתלבשת היא נופלת לתוך רבי נחמן אמר בתאוות מלובש חסד השם יתברך כאילו יש לך את האהבה הכללית ללא תנאים עם המציאות והתחושה של אהבה הכללית ללא תנאים עם המציאות התחושה של חופש מוחלט התחושה של אין גבולות התחושה של שחרור התחושה של "אני טוב איך שאני" התחושה של "אני אוהב את הדברים איך שהם" והתחושה הזאת מצטמצמת ומתלבשת בפעולה מינית.
עכשיו אם אתה יכול להשיג את זה בצורה אחרת / רוצה להשיג את זה בצורה אחרת אתה מנסים בצורה אחרת. אתה מבין את הכוונה?
ש: כן אני מבין.
אליעד: מה אתה מבין?
ש: בעצם כאילו נגזר שצריך להימשך לאיזה משהו לאיזו צורה מסוימת.
אליעד: נניח זה לא מדויק בערך אבל נניח אוקי, יש את משיכה שלך לצורה כדי להיות קיים ויש את המשיכה שלך למהות כדי לא להיות קיים כן.
ש: כאילו ואז כצורה אז יש פה איזה חיסרון יש חיסרון של הנגדי של ההופכי מה שלא היה בצורה עצמה אז הצורה עצמה כדי לחוש שלמות נגיד או להשלים את מה שחסר לה אז היא מזדהה היא מתחברת לכל מיני צורות או נסדר את זה בצורה אתה יודע אפילו להסתדר עם עצמה זה גם סוג של "עכשיו אני מתחברת עם עצמי בתור צורה" כאילו הצורה עצמה חווה גם את החסר.
אליעד: את עצמה יותר.
ש: יותר הפעמים שהיא משלימה את החסר הזה דרך הצורה החיצונית אז יש דבר יחודי שזה כלפי נגיד תאווה מינית זה משהו מסוים אבל באופן עקרוני זה יכול להיות גם דרך צורה רוחנית מסוימת גם כן, מה מהות הדבר שהצורה מחפשת משהו שישלים אותה אלא מה.
אליעד: לא בוא נדייק הצורה מחפשת תחושה מסוימת ולפעמים הצורה חושבת שהיא תשיג את התחושה הזאת דרך לימוד ולפעמים היא חושבת שהיא תשיג את התחושה הזאת דרך פעולה ואתה נמשך יותר, תראה כשאתה הולך למסעדה בסוף יש מנה אחת שאתה נמשך אליה יותר אבל זה לא אומר שאתה לא אוהב את שאר המנות זה אומר שמנה אחת אתה נמשך אליה יותר. נכון?
ש: כן אם נבדוק את זה כן.
אליעד: יפה אז מה שאני בא לומר זה אותו דבר בפועל כשאתה מרגיש שאין לך משיכה מינית נניח זה לא בגלל שאין לך משיכה מינית זה פשוט בגלל שבאותו רגע את המשיכה המינית היא בעצם צורה שדרכה אתה מנסה להגיע למשהו אחר בכלל ואתה כרגע מנסה להגיע למשהו האחר הזה בצורה אחרת שהיא לא מוגדרת כמשיכה מינית ולכן נראה לך שאין לך משיכה מינית אבל המהות של המשיכה המינית מלובשת כרגע בצורה אחרת. אתה מבין אותי?
ש: כן.
אליעד: ואז אם נגיד פתאום יורדת לך המשיכה האחרת זאת אומרת שיש צורה שנמאס לך ממנה, אתה אומר "לא אני לא רוצה להשיג את המהות דרך הזה אני רוצה להשיג את המהות דרך משהו אחר" אז פתאום היא נגיד חוזרת המשיכה המינית. אתה מבין בוא נביא דוגמא נגיד שאתה קורא ספר עכשיו נגיד שאתה אומר "אני מרגיש שאין לי משיכה מינית" אוקי אבל מה המהות של המשיכה המינית המהות להשיג תחושה מסוימת אבל האם המהות להשיג את התחושה הזאת קיימת אצלך עדיין קיימת אז איך אתה ממש אותה באמצעות קריאה בספר נגיד.
עכשיו ויכול להיות מצב נגיד שאתה אומר יורדת לך המשיכה ואז אתה נגיד כמו במסעדה שאתה אומר "אני בוחר את הצורה הזאת אני רוצה את הצורה הזאת להשיג יותר את המהות" ויש מצב שאתה אומר "לא בא לי על המנה הזאת אני לא רוצה דרך הצורה הזאת" אני לא רוצה דרך הצורה הזאת" כי גם לקרוא ספר זה סוג של צורה ואתה אומר "לא אני רוצה להשיג את המהות של התחושה הכללית" של אהבה כללית או מה שזה לא יהיה "אני רוצה להשיג אותה לא דרך הצורה של לימוד אלא אני רוצה להשיג אותה דרך הצורה של פעולה מינית" ואז לפעמים נמאס לך מהצורה הזאת אתה אומר "טוב בא נעבור לצורה אחרת".
נגיד לפעמים בן אדם עושה משהו מיני ואז נמאס לו מזה הוא אומר "זה לא מוביל אותי לשום מקום אני רוצה מעבר אני רוצה מוחלט אני רוצה טוטאלי" ואז נמאס לו מהמין ואז הוא הולך לחפש את עצמו, עכשיו נגיד לדוגמא יש אנשים נגיד שיכול להיות יהיה להם מניע מיני והם רודפים אחרי זה כי זה נותן להם תחושה טובה ואז הם מרגישים סוג של ריקנות למה כי הם בעצם ראו כשהם משיגים את התחושה זה כאילו חיזק אצלם את הרצון להשיג את התחושה אבל הם ראו שאחרי המין זה נעלם אז הם אמרו "לא אני רוצה אז זה כבר סוג של ריקנות" זה כאילו עשו לעצמם טיזינג כמו גירוי הם גירו את הרצון שלהם להשיג אהבה ללא תנאים ופתאום זה נעלם ופתאום הם קיבלו את זה לשנייה ראו שזה מאוד טוב ואז זה נגמר להם אז עכשיו הם אומרים "בוא נלך לחפש את זה בצורה אחרת". מה אתה מבין?
ש: כרגיל כשיש רצון לתחושה מסוימת שחווים אותה דרך המין אז רואים שמצד אחד זה גורם להם למלא את התחושה הזאתי אבל הם רואים גם את החסרונות שבזה הם בכל זאת לא השיגו את זה בצורה מוחלטת בצורה שהם ציפו.
אליעד: ואז לפעמים נמאס להם מהמין לדוגמא או שהם מחפשים יותר אבל אז הם מרגישים ריקנות כי הם לא יכולים להשיג את זה ואז מחפשים משהו רוחני נגיד ואז הם מנסים להשיג את זה ברוחני ואז נגיד הם לא מוצאים את זה ברוחני ואז הם נופלים עוד פעם למין גם זה יכול להיות, תראה בעיקרון מהיבט מסוים ככל שבן אדם לומד יותר ממורים רוחניים אז מהיבט מסוים אז כשהוא מתעניין ברוחניות תשוקת המין אמורה לרדת מחויב למה מחויב כי אם הראש שלו כרגע ברוחניות הראש שלו לא יכול להתעסק במין כי אתה לא יכול במסעדה לאכול שתי מנות בו זמנית אתה לא יכול להיות בו זמנית במחשבה בשתי משיכות.
עכשיו אבל השאלה היא מה קורה כשהבן אדם נכנס ללימוד רוחני ואז הוא עושה מסיבה כלשהי הוא נגיד מתעייף מהלימוד ואז הוא נגיד עושה אתנחתא או הפסקה מהלימוד הרוחני האם זה שהוא למד לימוד רוחני האם זה מגדיל את המשיכה המינית שלו או מקטין את המשיכה המינית שלו מהיבט מסוים מגדיל למה זה מגדיל כי עכשיו הוא בריקנות הוא בחסר יותר גדול כי כאילו בלימוד הרוחני הוא כאילו ניסה להגיע למשהו יותר מוחלט ועכשיו הוא בלי הלימוד אז הוא נשאר בריקנות יותר גדולה אז הוא מנסה להשיג אומר "טוב אני אשיג את זה חלקי דרך מין" מצד שני יכול להיות שהוא בחסר כל כך גדול שכבר המין לא ממלא לו את זה בכלל אז הוא אומר עזוב כאילו הוא כל כך רוצה משהו גדול שעכשיו הוא נכנס לדיכאון יותר גדול אבל הוא פחות נמשך למין כי זה פחות מעניין אותו, זאת אומרת כי הוא רוצה משהו כל כך גדול שהמין לא יכול לספק לו את זה ולכן אין לו משיכה מינית.
עכשיו רבי נחמן כשדיבר על נושא של משיכה מינית אז רבי נחמן אמר שבעיקרון הבן אדם צריך לתקן את הנושא של המשיכה המינית אבל בשורשו מה זאת אומרת בשורשו בשורשו הכוונה היא שלא רק שלא תהיה לך משיכה מינית אלא אתה צריך להגיע בפועל אלא אתה צריך להגיע להגיד למצב שלא תהיה לך משיכה מינית בכוח מה זאת אומרת שלא תהיה לך אופציה למשיכה מינית אפילו אופציה תיאורטית למשיכה מינית, עכשיו בעיקרון למה הוא אמר את זה ככה כי הוא ידע שבתקופתו היו הרבה רבנים שכאילו לא הייתה להם משיכה מינית בעיקרון לא הייתה להם משיכה מינית למה כי הם נגיד נמשכו ללימוד תורה כי הם פה כי הם שם ורבי נחמן בא להגיד להם נכון שאתם בפועל אין לכם משיכה מינית אבל בכוח יש לכם משיכה מינית אבל עדיין יש לכם את האופציה להימשך לצורה כי עדיין אתם כן יכולים לדמיין את עצמכם נמשכים או כי אתם לא פתרתם את הדבר במהותו.
הפתרון המוחלט לצאת מהמשיכה המינית זה על ידי שאתה בעצם יוצר מכל המשיכות שבעולם על ידי שאתה מתאחד עם כל הדברים אם אתה מגיע לשלמות לצורך העניין אז רק שמה בעצם נגמר לך המשיכה המינית כי אז אתה בן אדם מלא במאה אחוז אם אתה מלא במאה אחוז נגמרה לך כל המשיכה מינית רוחנית כל המשיכות נגמרות, אתה מבין את הכוונה גם משיכה רוחנית זה ביטוי של משיכה מינית כאילו בשורש שלו אתה מנסה להשיג משהו שניסית להשיג אותו בדרך המינית. עכשיו ואחרי שאתה מגיע לשלמות של המוחלט אז כשאתה שם אין לך שום משיכה לשום דבר בעולם לשום רצון בכל נושא שהוא בכל הקשר בכל עניין ואחר כך אתה מה שנקרא זה הרצון יש משוב שאתה נמצא בתור צמצום ואז יש לך משיכות רגילות אתה נמשך לפה נמשך לצורה הזאת ונמשך לצורה הזאת אותו דבר לכל דבר ועניין.
ואז מהיבטים מסוימים יש לך פחות משיכה מינית למה יש לך פחות משיכה מינית כי אתה כבר יש לך את המוחלט אז אם יש לך את אותו מוחלט זה כבר פחות משיכה מינית אבל מהיבט מסוים יש לך יותר משיכה מינית כי אתה לא מנסה להגיע למוחלט כי כבר יש לך אותו אתה בכלל מנסה להתרחק ממנו ועכשיו יש פה עוד היפוך כי אם אתה מנסה להתרחק ממנו אז תהיה לך פחות משיכה מינית כי המשיכה המינית מטרתה לקרב אותך למוחלט אז אם אתה בכלל מנסה להתרחק מהמוחלט אז למה שתרצה להימשך מינית אבל מהיבט מסוים למרות שאתה מתרחק מהמוחלט זה כדי להתקרב מוחלט ואתה מנסה להתקרב אליו לא דרך המהות אלא דרך הצורה לכן יכול להיות שתהיה לך יותר משיכה מינית כי אתה מנסה להתקרב למוחלט דרך הצורה ולא דרך המהות. פספסת עוד פעם?
ש: אפשר.
אליעד: אחרי שהגעת למוחלט, בא נראה אם זה יצא עוד פעם אחרי שהגעת למוחלט אז מהיבט מסוים יש לך פחות משיכה מינית למה כי יש לך כבר את המוחלט את השלמות למה שתימשך למשהו בכלל לאו דווקא משיכה מינית למה שתהיה לך משיכה למשהו, מהיבט מסוים יש לך את אותה משיכה מינית או אותה משיכה באופן כללי לדברים למה כי אתה כבר לא מחפש את המוחלט כי לפעמים זה שאתה מחפש את המוחלט זה גורם לך שלא תתחשק בדברים גשמיים.
ש: כי הראש שלך יותר כאילו?
אליעד: תראה למה אנשים לפעמים אין להם חשק מיני או למה אין להם חשק בכלל לעשות דברים כי בלב שלהם הם מחפשים איזה משהו מוחלט אושר אולטימטיבי אבל אתה אומר "טוב זה כבר יש לי זה לא מעניין אותי אני עכשיו רוצה דברים יחסיים"...