...
המוח, חקר המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד
המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה,
מודעות עצמית, עיצוב מוצר,
איך להגיע להארה רוחנית אמיתית? אליעד: כשאני הבנתי את מה ... הספר, ואחר כך חי את החיים שלי, אז יותר מהר הייתי מגיע לסוף. כי היו לי את ההקדמות של רבי נחמן, ודרכי החשיבה של רבי נחמן גרמו לי לנתח את הדברים האחרים. מה אני
רוצה להגיד, שהדבר היה מדורג, קודם כל התעסקתי בלבושים חיצוניים, ... ראיתי למשל סרטים, אחר התבוננתי בתהליכים, ולמשל כשראיתי סרט, ראיתי את מה שיש מאחורי הסרט, ראיתי עומק מסויים. ואחר עוד עומק ועוד עומק, עד שהגעתי למצב שראיתי את
המהות והצורה וזה התאחד. ולא ידעתי כלום. אבל כשלא ידעתי כלום, בעצם ... שיכולתי לחשוב, התמזגה לי לתוך הדבר הזה. זה לא היה משהו חיצוני. יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד חייב לקרות בסוף בכל מקרה, שאתה צריך להגיע לשלמות בשלמות. בסוף
התודעה שלך צריכה להתמזג עם משהו אחר, והחיבור אמור להיות בשלמות.
להתחבר לשלמות בשלמות, שפירושו
להתחבר למקום שאין הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור להיות בשלמות. מה זה אומר? שכול השכל כולו, אמור
להתחבר ליש ואין. ולכן יש שני תהליכים, כדי שהשכל
יתחבר ליש ואין, השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול השכל
יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים
להתחבר לקצה. אם יש תהליך אחד שלא
מתחבר לך לסוף, אז אתה לא יכול להגיע לסוף, כי תמיד יהיה לך סוג של הסחת הדעת. אתה תנסה להתרכז ואפילו
התת מודע שלך יגיד לך, יש עוד משהו. כדי להגיע לשלמות בשלמות, אתה צריך שהשלמות תמלא אותך בחוויה. ונניח שאתה
מתחבר דרך הספר, אבל אם יש פרסומת בטלוזיה ודרכה אתה לא מצליח להגיע ... לראות שאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף. להגיע באמת למצב שאין הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים לך
בתודעה, כל אפשרות שאתה יכול לחשוב שמשהו יהיה, הכל נעלם לך בתוך ... בחוויה של אין הבדל. אני למשל כשאני רואה טליויזיה, אני מחליט איזה מרחק אני שומר מהאחד, וזה הכל בתוך ההגדרות של הנפרדות. ואם אני רואה תהליך, אני בוחר כמה אני
רוצה להיות קרוב לאחד, אבל לא משנה איזה תהליך אני רואה, אני מתוכו ... את הויכוח הוא לא יוכל להיות רגוע. הוא לא יכול מתוך ההתבוננות הספציפית לראות את האחד, כאילו האחד בורח לו. הוא לא רואה את האחד בתוך התהליך הספציפי. מה שאני
רוצה להגיד שהמטרה היא שדרך כל תהליך האדם יכול להגיע לאחד. העיקר ... לדוגמא כשאומרים שהפרח יפה, זוהי חווית נפרדות. ואז שואלים מה זה משנה אם יפה או לא יפה? והופ קופצים לאחדות. אבל הגעת לאחדות לא מתוך הפרח אלא מחוץ לפרח. למשל
המוח שלך רואה כיסא, צורה מוגדרת, אתה כרגע במוח הנוכחי שלך לא ... יכול להגיד, לא אכפת לי שיש או אין תמונה על הקיר, או להגיד שאכפת לו שיש או אין תמונה על הקיר. לא אכפת לי אם יש או אין, זה מושלם, ואכפת לי זה מהלא מושלם, אבל
המוח לא יכול גם להגיד למישהו תזיז את התמונה ימינה או שמאלה, שזה ... הוא נוכל. אני אף פעם לא אמרתי שחייבים לסבול, אמרתי, אפשר לסבול, כדאי לסבול, אבל לא אמרתי שחייבים לסבול, ויש את האופציה לא לסבול בכלל. אני מנסה להסביר איך עובד
המוח ולחבר את זה לנושא של האחדות.
המוח מוגבל - לתפוס דבר והיפוכו. עובדתית כשאתה מתיחס לצמצום אתה לא ... זה נקרא אין הבדל בין יש לאין. אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על המחשבה שאומרת, אני
רוצה לסגור את החלון, מתוך המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש ... סגור? אתה יכול לצאת לאין הבדל כשאתה אומר, מה זה משנה הרי בכל מקרה אני אמות. יצאת לאין הבדל. אם למשל אני אומר לך תסגור את החלון, זה נקרא חווית נפרדות, אם אתה
רוצה לצאת לאחדות, אתה אומר, מה זה משנה בסוף אמות - אחדות. אני ... אתה גם יכול לדבר איתו על החלון, וגם בעומק אחד פנימה אתה רואה את האחד. אתה יכול להזדהות שיש פה חלון, אתה יכול להזדהות שהחושים עובדים, אתה יכול להזדהות שיש לך
רצון, אתה יכול להזדהות שיש טוב ורע, ועדיין בתוך זה להביא את עצמך למצב שאין הבדל בין יש לאין ברמת הסיטואציה הספציפית. ואז אתה נמצא באחדות ובנפרדות ביחד. אתה רואה את האחדות בכל הרמות. אתה רואה שאין הבדל בין אני
רוצה שהוא יסגור את החלון, לבין אני לא
רוצה שהוא יסגור את החלון. יש כאן שני תהליכים, תהליך אחד זה ...