כן מה השאלה?
ש: שתי שאלות, שאלה ראשונה.
אליעד: תקשיבי את צריכה עכשיו לבחור אחת מהשאלות אלא אם כן זאת אותה שאלה אותו הקשר.
ש: שאלה ראשונה זה על יד שאלה שנייה, למה נשים, תגיד לי למה אני צריכה.
אליעד: למה כי הן טיפשות הלאה מה השאלה השנייה, אין פה שאלה אפילו.
ש: אני אחתוך את זה אני נשבעת לך.
אליעד: את רוצה באמת הן חכמות הגברים טיפשים רק אין להם עובדות אז הם אומרים שהנשים טיפשות.
ש: ועכשיו אתה מחמיא לי בעצם.
אליעד: מה את רוצה תשאלי את השאלה.
ש: אז אני שואלת בכייף, למה נשים נמשכות למשהו שקשה להן יותר להשיג ממשהו שקל יותר להשיג אוקי שאלה, למה אנחנו נמשכים למשהו שהוא דוחה אותנו.
אליעד: מי זה אנחנו הנשים או בני אדם?
ש: בני אדם בכלל.
אליעד: שדוחה אותנו או שקשה לנו להשיג?
ש: לא דווקא מי שדוחה אותנו מי שאנחנו זוכרים יותר את הכאב מאשר את העונג, מה שהזיכרון יותר את הרגעים של הכאב.
אליעד: ערבבת לי מלא שאלות, יש למה אנחנו זוכרים למה אנחנו נדחקים.
ש: למה אנחנו זוכרים יותר כאב מאשר עונג ואיך זה בא לידי ביטוי במשיכה למישהו שגורם לך כאב מאשר עונג.
אליעד: אוקי בואי נתחיל מהראשון למה מרגישים כאב יותר מעונג, תשובה למה זוכרים כאב יותר מעונג, תשובה זה לא נכון השאלה בעוצמה תלוי מה מרגישים יותר זוכרים יותר את מה שמרגישים יותר ומה מרגישים יותר כאב או עונג תלוי בעוצמה של הכאב תלוי בעוצמה של העונג, זה קודם כל בשלב הראשון.
ש: אבל יש איזשהו באיזשהו מקום אצלך שאתה מנסה להפוך את הכאב לעונג.
אליעד: חכי רגע קודם כל זוכרים את מה שמרגישים, מבינה מה אמרתי זוכרים את מה שמרגישים בעוצמה לפי עוצמת הרגש ולפי הרלוונטיות שלה לנקודה הנוכחית בחייך ככה את זוכרת, זאת אומרת אם הרגשת משהו מאוד חזק ואחר כך זה כבר לא מעניין אותך יותר אז את כבר גם לא תזכרי זאת אומרת את זוכרת את מה שכרגע אם היית חווה אותו היית מרגישה אותו מאוד זאת הגדרה יותר מדויקת, יש לך בראש תמונות מה שנראה לך יותר עוצמתי את זוכרת יותר. בכל מקרה זה לא נכון להגיד שזוכרים יותר כאב מעונג זוכרים אותו דבר, פשוט כנראה יותר הכאיבו לך מגרמו לך לכן זה אצלך זה ככה, הבנת יפה עכשיו נמשיך לחלק השני. למה נשים נמשכות דווקא לגברים שעשו עושים יעשו להם רע, בא נניח שזאת האמת.
ש: זאת לא האמת.
אליעד: אבל בואי נניח שזאת האמת, בואי נסביר למה אז למה באמת מה אתה חושבת, מה ההיגיון תסבירי לי את ההיגיון.
ש: לי אין היגיון בזה אני בכלל לא שם.
אליעד: אבל זה מה ששאלת, טוב תשאלי שאלה אחרת.
ש: אבל אני עוברת לשאלה היותר עסקית.
אליעד: לא.
ש: למה?
אליעד: ככה כי תתמקדי בנושא.
ש: מה למה נשים אוהבות מישהו שקשה להם להשיג אותו זה כמו שגבר אוהב מישהי שקשה לו להשיג אותה.
אליעד: שאלת שאלה יותר מזה, למה נשים נמשכות לגברים שעושים להן רע, את אמרת לגברים שדוחים אותן שמכאיבים להן זה מה ששאלת, תשובה אישה כמו בן אדם רגיל מה רוצה?
ש: שיהיה לה טוב.
אליעד: יפה למה היא נמשכת אליו שיהיה לה טוב, איך יכול להיות שיהיה לה טוב אם הוא עושה לה רע, תשובה ועוד איך שיכול להיות היא מחפשת אהבה והאהבה מתבטאת בכך שאתה אוהב דבר רע, אהבה מתבטאת כאשר אתה לוקח דבר שהוא אמור להיראות כרע ואתה מתייחס אליו כטוב זה נקרא אהבה, אהבה נמדדת כאשר אתה הופך את הרע לטוב כשהטוב הוא טוב זה נחמד זאת לא אהבה אז יש כאלה שמחפשים אהבה שיהיה להם טוב יש כאלה שמחפשים אהבה במובן של "אני רוצה להרגיש שאני אוהבת אותו כשהוא עושה לי רע כי אז אני באמת אוהבת אותו" ולכן היא נמשכת למי שעושה לה רע.
ש: עוד הפעם.
אליעד: יש שני סוגים של אהבה אני מסביר, יש אהבה שעושה לך טוב וטוב לך והיית רוצה זה אהבה רגילה אתה אוהב את מה שעושה לך טוב לפעמים אתה רוצה להרגיש אהבה יותר חזקה, עכשיו מתי נמדדת אהבה חזקה כשרע לך ואתה בכל זאת שם זה סימן שאתה אוהב.
ש: ואולי אני בתלות משם.
אליעד: תלות ואהבה זאת אותה מילה.
ש: כי זה ללא תנאי כאילו.
אליעד: יפה אמרת כי זה ללא תנאי, אתה יודע שאתה אוהב ביום שרע לך ואתה נשאר ולא אכפת לי איך תקרא לזה ואתה יודע שאתה לא אוהב ביום שכשרע לך אתה הולך ואתה יודע שכשאוהבים אותך כשרע ונשארים. עכשיו מול מי זה נכון, לא קשור לזוגיות זה נכון באופן כללי מהחיים איך אתה יודע שאתה אוהב את המציאות כשהיא כרצונך או לא כרצונך, אם היא כרצונך אז אתה אוהב אותה זאת לא חוכמה אתה אוהב את עצמך בכלל אבל אם כשהמציאות אתה אוהב אותה "אה אתה באמת אוהב את המציאות", אם כשהאישה מתלבשת ונראית יפה ואתה אוהב אותה אתה אוהב אותה "רק אם" אתה אוהב איך שהיא נראית אתה לא אוהב אותה אבל אם כשהיא נראית זוועה אתה אוהב אותה אז אתה אוהב אותה.
אותו דבר המציאות אם כשהמציאות מתלבשת כרצונך ואתה אוהב אותה אז אתה לא אוהב אותה, אתה אוהב את זה שהיא מתאימה את עצמה אלייך אבל אם כשהמציאות נגד רצונך אתה אוהב אותה אז אומרים "וואלה אתה באמת אוהב את המציאות, יש לך באמת קשר אישי עם המציאות עובדה שאתה אוהב אותה גם כשהיא נגד רצונך" ואנשים מחפשים זוגיות אחת מהסיבות כדי להצליח להגיע למצב שבו אתה אוהב גם כשזה נגד רצונך ולכן היא אוהבת את ההוא שלא רוצה אותה כי אז זה נגד רצונה.
ש: יש מצב שבעצם אתה גם אוהב את עצמך.
אליעד: רגע תחכי שנייה, מה אתה אומר?
ש: מה שאתה אומר אני תופס אותו כדבר והיפוכו כי אם אתה בעצם לא עושה.
אליעד: מה שאמרת זה נכון ואף על פי כן באופן יחסי אם זה מוחלט אבסולוטי, הוא אמר "אם באופן מוחלט זה נגד רצונך אז איך אתה אוהב את זה ואם אתה אוהב את זה זה נגד רצונך" נכון באופן יחסי זה הרבה נגד רצונך ובאופן יחסי אף על פי כן אתה רוצה את זה, "אוהב ולא אוהב" זה בעולם יחסי זאת הייתה הבהרה.
ש: זאת הבהרה מהצד של המוחלט.
אליעד: אם אתה באופן מוחלט זה נגד רצונך אתה לא קיים גם באופן מוחלט כרצונך אתה גם לא קיים, המציאות היא לא כרצונך ואף על פי כן אתה אוהב אותה אז כאילו זאת אומרת שהיא כן כרצונך זה כרצונך שזה לא כרצונך אז זה יחסי כזה זה לא בדיוק מאה אחוז אוקי.
ש: עכשיו עוד שאלה.
אליעד: רגע זה הבנת את זה?
ש: זה הבנתי.
אליעד: מה הבנת?
ש: הבנתי שהכל יחסי ואתה מגדיר את זה שבן אדם.
אליעד: למה שבחורה תרצה גבר שמתעלל בה?
ש: כדי להרגיש שהיא אוהבת אותו ללא תנאים.
אליעד: אחת מהסיבות האפשריות היא זאת יכולות להיות עוד סיבות כי היא חיה על חשבונו, כי משהו אבל בואי נניח שהיא אוהבת אותו וכמה הוא פוגע בה והיא בכל זאת אוהבת אותו זה עושה לה טוב שהיא אוהבת מישהו שעושה לה רע.
ש: לא זה עושה לה טוב לדעת שהיא אוהבת.
אליעד: למרות שהוא עושה לה רע.
ש: מישהו זה בעצם את עצמה.
אליעד: זה תמיד את עצמה.
ש: הרי את מי רואה היא רואה את עצמה.
אליעד: זה תמיד נכון גם כשהיא שונאת את עצמה בסדר זה אנחנו יודעים, אני מדבר אבל על משהו אחר בעיקרון לפעמים בן אדם מפיק הנאה מכך שהוא נהנה מדבר שגורם לו סבל כי זאת ההוכחה.
ש: מה הפסיכולוגיה שם?
אליעד: אז אני מסביר כי בן אדם רוצה לחוש אהבה, לחוש אהבה זה בשתיים לחוש שאתה אוהב ולחוש שאוהבים אותך, עכשיו אם אתה רוצה להרגיש אתה האוהב, עכשיו למה מביאים ילדים אחת מהסיבות זה כדי שיהיה את מי לאהוב בלי תנאים, את כולם אוהבים עם תנאים צריך למצוא מישהו לאהוב אותו בלי תנאים גם כשהוא יהיה רע את מי אפשר לאהוב בלי תנאים ילד "בוא נביא ילד ואז יהיה את מי לאהוב".
ש: זה מודעות?
אליעד: בתת מודע זה מה שאתה רוצה, בתת מודע אתה מביא ילד כדי שתוכל לאהוב מישהו גם כשהוא יעשה לך רע.
ש: או במודעות גם אפשר.
אליעד: לא משנה בסדר זה כבר הבנו, עכשיו מה שאני בא להגיד אותו דבר גם בזוגיות אין ילדים את מחפשת מישהו שיהיה לך מישהו לאהוב אותו גם כשהוא יעשה לך רע, למה כי את רוצה בתוכך להרגיש את המקום שבו את אוהבת שבו את אוהבת ללא תנאים, למה כי זה כייף לאהוב ללא תנאים.
ש: זה אפשרי לאהוב ללא תנאים?
אליעד: כן עכשיו איפה פה הבעיה כי אם זה יהיה בלי שום תנאים בכלל.
ש: האפשרי?
אליעד: כן אפשרי.
ש: באמת יש לך הוכחה חיה שזה קיים?
אליעד: כן, לא צריך להוכיח שאפשרי משהו כי הכל אפשרי.
ש: האמת שזה לא נכון.
אליעד: אתה מרוכז עכשיו תקשיב, את אמרת תוכיח שזה אפשרי נכון, לא צריך להוכיח על משהו שהוא אפשרי כי הכל אפשרי יש דברים שלא צריך להוכיח לדוגמא שמשהו אפשרי.
ש: אבל זה ברמה הגבוהה שאתה מחובר לעצמך.
אליעד: מה לא אפשרי אי אפשר באמת לאהוב בלי שום תנאים כי אם אתה תאהבי גבר בלי שום תנאים אז למה דווקא אותו אפשר לאהוב את השכן, את יכולה גם לא לאהוב אף אחד את יכולה לאהוב את הקיר למה דווקא אותו לכן את מציבה לו תנאים ואז בשביל התנאים האלה את אוהבת אותו בלי תנאים אחרים, את מחפשת מישהו שהוא יתאים לתנאים כדי שתאהבי אותו בלי תנאים.
ש: שיתאים לבלי תנאים ואז אני אוהב אותו בלי תנאים.
אליעד: לא שהוא יתאים לתנאים כדי שתוכלי לאהוב אותו בלי תנאים זה כמו שהוא מספיק יעמוד בקריטריונים מסוימים כדי שתוכלי להגיד "אני עכשיו אוהבת אותו למרות...