... של השכל ה
על אנושי - איך להשיג אותו? איך להבין את כל המציאות? חלק 2 וכאשר האדם מגיע לסוף ולקצה רמת העומק ... השכל שלו, דהיינו, בשורש השכל שלו, דהיינו, בשכל עם יכולת תפישה
על אנושית ואיך סופית. אך מחמת שהאדם עוד לא הביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הזה שבו, לכן המידע שאותו ... שהיא שאלת כל השאלות. כי את המידע הזה אפשר להבין רק בשכל
על אנושי, דהיינו, רק עם שורש השכל. ומאחר שהאדם מנסה בשכל רגיל להבין את המידע שאותו אפשר להבין רק עם ... גדולה. שאלה כ"כ גדולה, עד שאי אפשר בשום דרך למצוא לה הסבר
בשכל האנושי. והדבר הוא מוכרח. דהיינו, מוכרח שלא יהיה הסבר
בשכל אנושי. כי מהות המידע, קשורה לרמת העומק של שורש השכל של האדם. כי כל השכל של האדם, הוא רק חלק קטן ... איתה אפשר להבין את עומק המציאות. והאדם שאין לו מושג מהו השכל
העל אנושי, וכיצד שם באותו שכל תופשים את המציאות, הוא חושב שהמידע שאליו הוא הגיע, שהוא שאלה מאוד ... תשובה לשאלת כל השאלות, עליו להשתמש ביכולת התפישה של שורש
השכל האנושי. איך כיצד יכול האדם להתחבר ליכולת התפישה
העל אנושית שלו? והתשובה היא, שעל האדם לנסות לעשות 2 פעולות הפוכות בו זמנית, שהשילוב שלהן יגרום לאדם ... לא מבין. דהיינו, על האדם לנסות להבין את מה שהוא לא מבין, עם
השכל האנושי הרגיל שלו. אבל הדגש הוא לא לנסות להבין איך זה יכול להיות שהמידע נכון, אלא רק פשוט לנסות להבין עם השכל הרגיל, מהו המידע הזה שאותו קשה להבין. כי
בשכל האנושי הרגיל כן אפשר להבין את סיבת כל הסיבות וכולי. אבל אי אפשר להבין את הסיבה שמאפשרת את הקיום של סיבה כזאת. כי
בשכל אנושי האדם לא יכול לתפוש במחשבתו את האפשרות שתהיה קיימת סיבה כזאת. כי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, היא סיבה שניתן לומר ולהגדיר אותה
בשכל אנושי רגיל. אך
בשכל אנושי רגיל, לא ניתן להבין את קיומה ואת מהותה של הסיבה הזאת. כי קיומה נוגד את יכולת
התפישה האנושית. ולכן, כאשר האדם מגיע לנקודת ההתחלה של כל האירועים כולם, שהיא בכלל נמצאת הרבה לפני ציר ... הרי שהיא חייבת להיות גם מחוץ לעצמה. וזה כמובן דבר שלא נתפס
בשכל אנושי. כי האדם לא מסוגל לתפוש דבר שהוא קיים בלי להיות קיים, ושהוא הסיבה של עצמו. בכל מקרה, כאשר ... ואת המידע שאליו הוא הגיע. אבל על האדם לא לנסות להבין עם
השכל האנושי שלו, את אפשרות הקיום של המידע הזה. כי בסוף הדרך האדם רואה את הסיבה הראשונה, והוא רואה שהיא ... ועל האדם כן לנסות להבין את המידע הזה, אבל לא לנסות להבין עם
השכל האנושי איך זה יכול להיות שהמידע הזה נכון. ועל ידי זה שהאדם מתבונן היטב על המידע שאליו הוא הגיע, ועל ידי זה שהאדם לא מנסה להבין עם
השכל האנושי את אפשרות קיומו של המידע הזה, על ידי זה האדם מתחבר לשכל
העל אנושי שלו. וליכולת התפישה העל שכלית, שורש השכל, השכל
העל אנושי של האדם. והחיבור של האדם לשורש השכל שלו, הוא אך ורק על ידי נקודת החיבור הזו. שהיא הניסיון ...