... הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות
טיפוליות, שינוי
התנהגותי, שינוי חשיבה,
טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים - פרומו עכשיו מה שקורה אצל אנשים לפעמים שיש להם איזו בעיה הם לא מצליחים לפתור אותה הם כאילו מנסים לשנות משהו
בהתנהגות שלהם והם כל הזמן זה חוזר וחוזר נכון מה זה אומר בעצם, לדוגמא בוא ניתן דוגמא נגיד מישהו מה נגיד? ש: מעשן סיגריות. אליעד: אין בעיה בוא נסגור על מעשן סיגריות ... את זה למקום אחר למקרה שבן אדם נגיד רואה שהוא עושה נגיד איזה טעות
בהתנהגות שלו ואז הוא מחליט "מעכשיו אני צריך לפעול בצורה יותר נגיד אסרטיבית אני צריך לענות יותר בשקט" יש לו איזה. ש: נניח שהוא מתעצבן כל הזמן כועס ישר הוא כועס. ... זה איך להטמיע את הדבר הזה בהנהגות זאת בעצם השאלה. ש: איך לשנות את
ההתנהגות באמת. אליעד: כן. ש: שמלכתחילה הוא לא יכעס לא יגיע לשם בכלל. אליעד: אני אסביר שוב יש בן אדם שמגלה שבכביש תמיד הוא מה עושה נגיד? ש: מתעצבן על נהגים אחרים. ... מתעצבן על נהגים אחרים עד כאן סבבה סבבה אבל ברמה שזה מפריע לו הוא רוצה
לטפל בזה כאילו ברמה שהוא רב עם נהגים והוא אומר "אין אני חייב ללמוד למצוא דרך לא לריב עם הנהגים" משהו כזה עכשיו הוא רוצה לשנות את זה אז מה הוא עושה כדי לשנות את זה אז ... על זה אלף פעמים נדבר שוב בשביל לחדד את העניין, גישה אחת אומרת שינוי
התנהגותי מה זה אומר שינוי
התנהגותי אתה פשוט צריך להגיד אוקי נגיד החלטת שאתה מעכשיו נגיד רוצה לא להיות עצבני על נהגים אז בוא תדמיין עכשיו עשרים סיטואציות מה נגיד יכול לקרות בכביש ותדמיין ... או נגיד ב - 25 סיטואציות או ב - 15 סיטואציות, זאת אומרת אם יש
התנהגות שאתה רוצה לשנות נגיד הוא לקוח שלך נגיד שאתה אומר "אני רוצה ללקוחות תמיד כשהוא אומר לי משהו במקום לתקוף אותו לשאול אותו שאלה" נגיד לדוגמא עכשיו אתה רוצה ... פעמים 100 פעמים זה לא משנה ודרך זה תטמיע לתוך המוח שלך איך אתה רוצה
להתנהג. עכשיו הגישה הזאת היא עובדת אבל היא לא עובדת במאה אחוז מהמקרים יכול להיות שאם אתה נגיד תעשה סימולציה על מאה מקרים אז זה יעבוד לך במאתיים ויכול להיות שזה יעבוד ... ההיגיון מה היו הנחות היסוד שלך שגרמו לך לצעוק עליו למה צעקת עליו מה
הרגשת לפני שצעקת עליו למה
הרגשת את זה האם היית חייב
להרגיש את זה האם באמת הדרך הנכונה ביותר הייתה לצעוק עליו. אם אתה תפתור את זה באמת בתוכך בטוח שלא תצעק יותר על לקוחות אם לא תפתור את זה אלא רק תגיד לעצמך טוב בוא נזכור ... ניתן דוגמא נגיד בן אדם נגיד שהוא מנהל משא ומתן עם לקוחות ונגיד הוא
מרגיש שלפעמים המשא ומתן נגיד הוא מושפע יותר מדי ממה שאומרים לו נניח והוא אומר "אני מעכשיו רוצה לדעת שכל פעם כשאומרים לי תן לי הנחה שבמקום להגיד סבבה אני אומר לא רוצה לתת לך הנחה" זה מה שהוא רוצה הוא אומר "אני רוצה לשנות את
ההתנהגות שלי" אז עוד פעם אז הגישה הבסיסית אומרת שנקראת שינוי
התנהגותי אומרת אוקי בוא נדמיין מלא סיטואציות שבהם אתה עושה את הטעות ותנסה לדחוף לעצמך למוח פשוט להרגיל את עצמך לעשות אחרת. הלוגיקה פה אומרת תרגיל את עצמך לעשות ... בכל המקרים ואם דעתך תוסח אתה לא תזכור ואם יש לך לשנות מאה דברים
בהתנהגות שלך אתה צריך לזכור אלף דברים וזה לא יעבוד לך ולכן הפתרון היותר טוב שהוא יותר קשה אומר אם לדוגמא נגיד כשלקוח אומר לך משהו "תן לי הנחה" אתה אומר לו כן ואתה ... "כשאני אומר לו כן למה אני אומר לו כן מה הסיבה מה ההיגיון בזה מה אני
מרגיש מה אני חושב" את כל הסיפור מה עובר לך במוח ולשנות את זה ולראות האם באמת זה נכון האם באמת אני אמור
להתנהג ככה לא אמור
להתנהג ככה. נגיד לדוגמא בן אדם אלים נגיד שהוא מחליט שהוא רוצה עכשיו נגיד להפסיק להיות אלים אז עוד פעם אז יש גישה אחת שתגיד בוא עכשיו אין בעיה אז בא ניקח עכשיו עשר סיטואציות ובוא ננסה ללמד אותך
להתנהג אחרת זאת גישה אחת ויש גישה אחת שאומרת בא ניקח סיטואציה אחת שהייתה לי ובוא ננסה להבין למה היא הייתה לי מה היה ההיגיון בזה שתהיה אלים למה זה הגיוני בזה שתהיה ... אתה תשנה את התפיסה שלך זה יסתדר מעצמו זה כמו נגיד שבן אדם נגיד מנסה
להתנהג כמו חתול אבל מה ההבדל שמתישהו הוא יפסל זאת אומרת מתישהו הוא יתבלבל נגיד חתול ולעומת זאת חתול הוא אף פעם הוא לא יתבלבל למה כי חתול הוא באמת חתול הוא לא מתאמץ ... שלו יעשו משהו מסוים אז הגישה הפרימיטיבית אומרת בא נעשה נוהל
"תקשיב כל פעם כשאתה עושה את זה תבדוק את זה ואת זה כל פעם אחרי שאתה עושה את זה תבדוק את זה ואת זה" אבל אתה אף פעם לא יוצא מזה לעולמי עולמים אתה לא יכול לצאת מזה למה כי ... בא ננסה להבין למה הוא שכח לסגור את הבורג מה האמת למה הוא שכח וננסה
לטפל בשורש של למה הוא שכח למה באמת הוא שכח כי זה לא חשוב לו כי הוא לא הבין כי הוא לא יודע כי הוא לא רוצה כי זה קשה לו מה האמת משהו, תנסה לפתור את זה אתה מקטין בצורה ... לעשות אותו אז כשאתה כשהעובד שלך יעשה משהו מה אתה תעשה אתה תגיד "טוב
תקשיב תזכור לעשות את זה ואת זה בוא נרשום לך לעשות את זה ואת זה" כי אתה בעצם תציע לו את מה שאתה מציע לעצמך. אבל אם אתה כבן אדם כשאתה רוצה לזכור משהו אתה אומר "אני לא ... שהוא מעדיף אותה באופן אקראי ואתה רוצה לזכור שביחס אליו אתה צריך
להתנהג בצורה מסוימת אז לפעמים זה כן אקראי נגיד לזכור שפה זה אקראי אבל יש הרבה מאוד מקרים שזה לא אקראי יש בזה היגיון שאתה יכול שבמקום לזכור מה לעשות בא תבין את ההיגיון ...