ש: אני מכיר את הדרך חשיבה הזאת מההרצאות ואני מכיר את זה ומתרגל את זה.
אליעד: אוקי באופן יומיומי?
ש: כן.
אליעד: אוקי זה לא מספיק צריך כל שעה, צריך מדי שעה סע נו אוקי.
ש: זהו ואז בעצם היו, הייתה איזה תקופה היו רגעים כאלו שאמרתי ואללה אולי לא הבנתי פה משהו אולי לא הבנתי עד הסוף לא בטוח שהבנתי עד הסוף אולי פספסתי משהו ואז כאילו ראיתי עוד פעם הרצאות גם אותן הרצאות שכבר ראיתי וסתם בשביל לחזור אולי.
אליעד: ואז ראית שוואלה פתאום הוא מוסיף איזה מילה בדיוק שמעת עוד מילה לא?
ש: לא, ראיתי שאני כבר מבין אבל משהו עדיין לא, אני מבין אבל.
אליעד: עכשיו תשמע את ההרצאה עוד פעם תראה שיש עוד מילה, לדוגמא אתה שומע את המילים אבל אתה לא שם לב לסדר שלהן מה משמעות הסדר של המילים, למה הוא אמר את המשפט הזה ככה כשהוא יכל להגיד את אותו משפט גם אחרת, למה הוא אמר את זה דווקא ככה למה הוא לא אמר את זה הפוך. אוקי בא נמשיך אז מה אתה רוצה לשאול?
ש: אני אמשיך לספר פשוט הרגשתי שאני כבר לא בטוח במה שאני אומר, אני לא בטוח כל כך מה אני מתכוון ובכללי מן בלבול כזה שאני קישרתי אותו לחוסר הבנה של איזה עניין של משהו שפספסתי פה.
אליעד: אוקי.
ש: ומה השאלה.
אליעד: אז מה השאלה?
ש: השאלה היא שמה כאילו אולי ננתח מה בדיוק מה בעצם קרה שם כאילו כי אמרתי לעצמי לא הבנתי משהו ואז ראיתי שכן הבנתי כאילו שכמו שאני חושב ככה זה.
אליעד: יש פה שניים, יש פה "האם הבנת או לא הבנת את מה שאמרתי בוידאו" זה אחד, שתיים שאתה לא בטוח מה שאתה אומר. מה מרכז השאלה איפה מרכז השאלה איפה מרכז הדבר שמציק לך?
ש: אולי אני לא בטוח במה שאני אומר.
אליעד: יפה לכן בוא נתמקד בזה לא אם הבנת או לא הבנת תתמקד במה מציק לך יותר אז מה מציק לך יותר שאתה הגעת למצב שבו?
ש: שבו אני לא בטוח בעצמי.
אליעד: אוקי מה מציק לך בזה, בא ננסה להבין מה זה "לא בטוח בעצמי" תן דוגמא.
ש: נגיד אני.
אליעד: רק תשים לב שאתה עכשיו מעלה את ההתנגדות של אותה בחורה שהייתה מדריכה, מה היא אמרה צריך בטוח לא דעות מנוגדות נכון ומה אתה אומר ומה אני אמרתי לך דעות מנוגדות "לא אני אביא לך את שני הצדדים, רגע אני כבר לא יודע מה לעשות אני לא בטוח בעצמי". אוקי אתה שם לב לזה?
ש: כן.
אליעד: שזה בדיוק אותו דבר.
ש: אני יודע שגם במצב של הלא בטוח בעצמי היה לי בסך הכל בסופו של דבר בסדר עם זה לוקח לי זמן.
אליעד: אבל לא מספיק בסדר כי אם זה היה מספיק בסדר לא היית אומר שזה לא בסדר.
ש: טוב אף פעם לא.
אליעד: אוקי אז בא ננסה להבין אתה, בא ננסה לדבר על משהו קונקרטי אתה כרגע אומר משפטים ואתה לא בטוח בהם, בא נדבר על משהו מההווה אז בא נדבר על זה דבר.
ש: בוא לא עכשיו אין משהו שאני.
אליעד: לא, אוקי באופן כללי לפעמים בן אדם נגיד מדבר אתה ממילא אתה מרגיש שאתה לא בטוח בעצמך מה זה אומר, "לא בטוח בעצמי" פירושו שאתה מתחיל לצאת מהחוויה שאומרת "רק אני צודק" לחוויה שאומרת "גם אני צודק" זה משמעות הדבר ואתה כל כך מצליח לראות שאולי ההפך נכון עד כדי כך שאתה אומר "אולי אני בכלל טועה" שזה כבר בלבול אתה אומר "אולי רק הוא צודק" מה האמת ששניכם צודקים, בסדר עכשיו השאלה מה אתה מחפש אם אתה מחפש את הדאווין תגיד "מה פתאום רק אני צודק מה פתאום שאני אשאל שאלות", אם אתה מחפש דאווין אחר נגיד "אני אלוהים" עכשיו אולי הוא צודק ואולי הוא צודק ואז תרגיש שאתה אלוהים "כי אני מבין את כולם".
ש: שוב.
אליעד: אני אומר השאלה מה אתה מחפש אם אתה מחפש להישאר באגו קטן אל תשאל שאלות אל תבדוק שום דבר אתה צודק תזרום, תקשיב לשיר תהנה ממנו סע הלאה אבל אם אתה מחפש לפתח לבנות ליצור, להביא דברים מלמטה לגלות תוצאות או אולי בסוף תחפור כל כך עמוק שתגרום לפיצוץ כדור הארץ גם זה יכול להיות מה שאתה צריך לעשות, כי לקחתי את אותו תהליך והראיתי את ההיפוך אם אתה חופר אתה לא תמיד מוצא אוצרות אם אתה חופר לפעמים זה קובר אותך, לפעמים אתה עושה פיצוץ לפעמים יוצא משהו ושוטף אותו לפעמים אתה גורם לרעידת אדמה, בכל מקרה מה שאני אומר זה שאם אתה חופר כדי לגלות דברים על עצמך בסוף אתה מגיע לנקודת מבט שאתה רואה את כל נקודות המבט באופן שווה ואז אתה סוג של אלוהים כי כל דבר אתה רואה את ההיפוך, טוב לך תמיד אתה כאילו בכל הזוויות אתה מתחבר.
ש: למה סוג של?
אליעד: סוג של כי מה זה אלוהים כשאומרים אלוהים זה גם סוג של אלוהים לא. כשאתה אומר "אני לא בטוח בעצמי" פירושו "אני פחות מפחד", "לא בטוח בעצמי" זה יותר מפחד מצד שני זה פחות "מפחד להיות טועה". תסתכל מה אמרנו על הבחורה קודם שהיא אומרת "רק אני צודקת" אתה ישר אמרת "זה נותן לה ביטחון עצמי", מה אמרתי לך זה גורם לכך שהיא תפחד יותר שאולי היא לא צודקת כי אתה צריך לשמור על משהו יותר מוגדר כי אם זה יותר מוגדר יש יותר סיכוי שתטעה. כשאתה אומר "אני לא בטוח בעצמי" פירוש "אני מפחד שאולי אני טועה אבל מצד שני אני פחות מפחד לטעות כי אם אני לא בטוח בעצמי אז מהצד שאני לא בטוח בעצמי אני כבר לא יכול לטעות כי אני לא חושב שאני צודק, מהצד שאני בטוח בעצמי אני מפחד לטעות ומהצד שאני לא בטוח בעצמי".
תסתכל עוד פעם תדמיין כאילו בתוכך נגיד שאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא בטוח עכשיו ונגיד שאתה רוצה להגן על הדעה שלך להגן אז מי מפריע לך להגן על העמדה חמישים אחוז שאתה לא בטוח אבל מהצד שאתה לא בטוח אין לך גם על מה להגן אז מי גורם לך לחשוב אולי אני אטעה הצד שאתה בטוח, הצד שאתה בטוח "אולי אני אטעה אולי אני לא צודק" אוקי אז מי מפריע לך לחשוב שאתה צודק יותר הצד שאתה לא בטוח אבל מהצד שאתה לא בטוח אתה גם לא מפחד לטעות אתה אומר "אני בכלל לא חושב שאני צודק", אז מי מפריע לך לישון בלילה בשקט ולהגיד "לא אכפת לי לטעות" הצד שבטוח בדיוק. זאת אומרת כשאתה פחות בטוח בעצמך מצד אחד זה מפריע לך להגן על "הרק אני צודק" מצד שני זה מקרב אותך למקום של "אני לא צריך להיות רק צודק גם השני צודק, בשביל מה אין לי בכלל פחד". אתה הבנת את זה?
ש: כן.
אליעד: תסביר.
ש: שאם אני כאילו קודם כל אם אני לא בטוח בעצמי אז כאילו.
אליעד: נגיד שאתה לא בטוח בעצמך, תראה אם אתה בטוח בעצמך במאה אחוז יש לך מאה אחוז בטחון אתה לא מפחד לטעות כי אתה בטוח במאה אחוז, אם אתה מאה אחוז לא בטוח בעצמך אתה גם לא מפחד לטעות אתה לא יכול לטעות "אני לא בטוח בעצמי בכלל", איפה מתחילה הבעיה כשאתה חמישים אחוז בטוח וחמישים אחוז לא בטוח בדיוק ואז מה הבעיה שמהצד שאתה בטוח בעצמך אתה רוצה להיות צודק ואז מי מפריע לך לחשוב שאתה צודק הצד שאתה לא בטוח ומהצד שאתה לא בטוח אתה רוצה לישון בלילה בשקט ומי מפריע לך הצד שאתה חושב שרק אתה צודק, תסביר.
ש: שכשאני בטוח בעצמי מערער אותי "הלא בטוח".
אליעד: נכון כי הוא מפריע לך לחשוב שרק אתה צודק, אוקי.
ש: זאת אומרת אם הייתי מבין שאני גם צודק גם בטוח וגם לא בטוח אז.
אליעד: מהצד שאתה בטוח, לא אם היית פעם אחת מגיע או בטוח במאה אחוז או לא בטוח בשום דבר השתחררת, אם אתה בטוח במאה אחוז שאתה צודק אין שאלה אם אתה מאה אחוז לא בטוח בשום דבר אז אתה לא יכול לטעות כי אני לא אומר "ששום דבר רק אני צודק אז איך אני אטעה, אני לא יודע כלום מי שלא יודע כלום איך יכול לטעות" אבל הבעיה היא שהבן אדם הוא מעורבב שהוא גם בטוח וגם לא בטוח עכשיו מהצד שהוא בטוח והוא רוצה להיות יותר בטוח זה שהוא לא בטוח זה דופק אותו אבל מהצד שהוא לא בטוח הוא מנסה לשחרר אחיזה כדי שהוא יצטרך פחות לשמור על הדברים שלו, כאילו אם כל הכסף שבעולם שלך אתה לא יכול לאבד אותו ואם אין לך בכלל כסף אתה גם לא יכול לאבד אותו, איפה הבעיה שחלק יש ולחלק אין.
עכשיו אם אתה רוצה למשוך למקום של "אני לא צריך לשמור על שום דבר" אז הכסף שיש לך מונע ממך ואם אתה רוצה למשוך למקום של "אני רוצה שכל הכסף יהיה שלי" אז הכסף שאין לך מונע ממך את הצד השני, השאלה היא לאיפה אתה רוצה למשוך אתה רוצה למשוך למקום של "רק אני צודק" אתה צריך להיות יותר וודאי בעצמך, אתה רוצה למשוך למקום של "כולם צודקים" אתה צריך להיות פחות וודאי בעצמך. אם אתה רוצה להגיע...