... איך
לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים
לשכנוע לקוחות, טריקים
לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף?
טכניקות לשכנוע, כושר
שכנוע - פרומו אליעד: עיסקה, זה בעצם חליפין בין שני אנשים. האדם נותן משהו שלו, כדי לקבל משהו אחר. ולמה שהאדם יבצע עיסקה? כי הוא חושב שמה שהוא יקבל, שווה יותר ... הטוב), מנמיכים את החיסרון (העלות, הרע) כדי
לשמור על הפער שבו היתרון גדול מהחיסרון. הקונספט הוא להגדיל את היתרון או להקטין את החיסרון, כלומר, ליצור פער בין היתרון לחיסרון (לטובת היתרון כמובן), כדי שהעיסקה ... זה טוב לך. במקרה כזה, כדי לבצע עיסקה, לא מספיק
לשכנע את הלקוח שיש יתרון מעל חיסרון, אלא, יש צורך בפער גדול של יתרון מעל חסרון. העוצמה של הפער לטובת היתרון מכפרת על אי הודאות אם זה באמת יתרון. לדוגמא: בנאדם לא ... את כל הקזינו (יתרון גדול מאד). על כן, אם רוצים
לשכנע מישהו לסגור עיסקה, יש להגדיל את היתרון שהוא חושב שהוא יקבל, וכן, את רמת הודאות שלו לגבי היתרון. והכל עד כדי מוחלטות, כלומר, מחויב שמה שהוא יקבל זה יתרון, ... פשוט לראות טלויזיה? מה הוא באמת רוצה? כשעונים לו
תשובה, יש להשתמש במושגים שלו ("טלויזיה חדשה", "לסלון החדש שלי"), אחרת,
התשובה תשמע טכנית וחלשה. לדוגמא - לקוח: " אני רוצה לקנות טלויזיה חדשה לסלון החדש שלי" מוכר טיפש: "בבקשה, יש לנו פה טלויזית פלזמה דגם X במחיר Y". בשלב זה, המוח של ... החדש שלך ובשביל הטלויזיה החדשה שלך!". (חזק מאד)
טכניקה נוספת למניפולציה היא - לבטא את דבריי הלקוח בלשון הווה או בלשון עבר, כדי להשרות תחושה, שרצונו של הלקוח מתממש כרגע \ כבר התממש: "הטלויזיה הזאת משתלבת בדיוק ... הציע לו, אבל, הוא יודע למה הוא מרגיש ככה - בגלל
הטכניקות (מניפולציות) שהמוכר הפעיל עליו. לכן, אי אפשר "לעבוד עליו". כשיש לך מטרה, שאתה רוצה להשיג אותה, עליך להשקיע מאמץ כדי להשיגה. המאמץ הוא עלות. מה שאתה חושב ... הוא זה שצריך לשלם ב"לעשות ספורט". אם אתה רוצה
לשכנע את עצמך לעשות משהו, או אם אין לך מוטיבציה לעשות משהו, עליך לבדוק ולהבין למה זהו המצב.
התשובה היא, שכנראה שמבחינתך, החיסרון גדול מהיתרון או שאין לך ודאות לגבי היתרון. אם תרצה, תוכל
לשכנע את עצמך שיש בדבר תועלת גדולה, או שיש ודאות שתקבל את התועלת מהדבר. כלומר, כל התהליך של מוכר - קונה נמצא בתוכך בכל פעולה. יש לך מלא רצונות, וכל רצון "מוכר" ... נכון, ובכך "יעטוף" את הספק בודאות. דוגמא נוספת
מהיהדות: "אלוהים נתן את
התורה, ולכן אתה צריך לשמוע בקולו ולשמור שבת!". בא נניח שיש אלוהים, שהיה מתן
תורה, ושהוא ביקש ממך
לשמור שבת, נניח שזו האמת. האם זה מחייב את זה שאתה צריך
לשמור שבת? לא! אולי אתה צריך לעשות הפוך ממה שאלוהים אמר? אולי זה לא משנה מה שאלוהים אמר? אם האדם ישאל את עצמו, האם הוא באמת צריך
לשמור שבת, הוא יסתכל על הנושא באופן אובייקטיבי ולכן לא בהכרח שהוא ישמור שבת
ומצוות... אבל אז הרב יגיד לו: "יש הוכחות
שהתורה נכונה ושזה מאלוהים, ולכן עליך
לשמור את השבת". כלומר, הרב לקח משהו שהוא מחויב, וחיבר אליו משהו שהוא רק אפשרי. דוגמא נוספת מהפוליטיקה: "מי שבעד חיסול הטרור, שיתמוך בי! ויראה שניצחנו את הטרור!". ...