חינוך ילדים עקשנים, איך
לגדל ילדים מאושרים, שיטות
לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול
ילדים בגיל ההתבגרות,
איך לחנך ילדים - חלק 3 ונמשיך, שאחרי שמזהים את הצרכים של הלקוח, עכשיו יש גם תהליך של: זיהוי התנגדויות לקוח. שבו, צריך לזהות את הסיבות ואת ההתנגדויות, שבגללן הלקוח לא רוצה ולא ירצה לקנות את המוצר. דהיינו, לא מספיק לגלות מה
הילד רוצה, והאם מה שמבקשים ממנו, זה משרת את הרצון של
הילד. אלא צריך לחדד גם את הנקודה של: למה
הילד לא רוצה, ולמה
לילד רצון להתנגד להקשיב, למה שאומרים לו. וגם כאן, כפי שכבר אמרנו, יש גם התנגדות גלויה וגם התנגדות סמויה שנמצאת בתת המודע של הלקוח. שהוא לא תמיד יודה ולא תמיד הוא יודע, למה באמת הוא לא רוצה לקנות את המוצר. דהיינו, יש המון דברים בתת המודע של
הילד, שגורמים לו להתנגד להקשיב להורים שלו. גם אם ההורים שלו מציעים לו, לעשות משהו לטובתו האישית. לדוגמא:
ילד שסובל מרגשי נחיתות, גלויים וסמויים. שבתת המודע של
הילד, הוא רוצה להרגיש שהוא כן שווה משהו. ולכן,
הילד כמעט אוטומטית, יתנגד לכל מה שיגידו לו. כי זה גורם לו להרגיש בתת המודע שלו, כאילו הוא נחות ביחס להורים שלו, שאומרים לו לעשות כך או אחרת. ולכן כמעט אוטומטית, הוא יתנגד להקשיב להם. כי מצד האמת, כמעט מוכרח שיהיו
לילד רגשי נחיתות ביחס להורים שלו וביחס לעולם שסביבו. ולמה? כי בפועל,
הילד תלוי ברמה הפיזית, בהורים שלו. כי הוא חי על חשבונם, והם מחליטים את סגנון החיים של
הילד. והם שולטים, במשאבים של
הילד. והילד מרגיש, כאילו הוא ממש נתון לחסדי ההורים שלו. שזו תחושה של נחיתות ושל פגיעה באגו ובכבוד העצמי של
הילד, גם אם הוא בסך הכל
ילד קטן. וגם ברמה התחרותית,
הילד, הוא בסך הכל
ילד. ומבחינת הישגים ויכולות, הוא הרבה יותר מוגבל, ביחס לרוב
האנשים בעולם, שנמצאים סביבו. וגם זה גורם לכך,
שהילד יחווה סוג של רגשי נחיתות, באופן כללי בכלל, ובאופן פרטי מול ההורים שלו, בפרט. ובנוסף, ההורים של
הילד, הם כאילו נחשבים לחכמים יותר ולחזקים יותר מהרבה בחינות, ביחס
לילד. ואז, הם מבקשים / דורשים / מכריחים את
הילד, לעשות כך או אחרת. ואז,
הילד מרגיש ממש פגיעה רצינית בכבוד העצמי שלו. ואז כמובן, ה