הודפס מהאתר www.EIP.co.il/?key=3070
שיטות מכירה, שיטות שכנוע, שיטות משא ומתן - מהי השיטה הטובה ביותר? אומנות המכירה, אומנות השכנוע, שיטת מכירות משולבת, שיטת שכנוע משולבת

וכאן תתבאר האמת, לגבי שיטות שכנוע ושיטות מכירה שונות. ויתבאר, האם באמת יש שיטת מכירות מנצחת? והאם באמת יש שיטת שכנוע, שהיא הטובה ביותר? והאם באמת קיימת דרך שהיא הטובה ביותר לשכנע אנשים? ואם כן, מהי הדרך הזו? ועוד.

והאמת צריכה להיאמר, והיא, שלא קיימת שום שיטת מכירות מוגדרת ושום שיטת שכנוע מוגדרת, שנחשבת לשיטה הטובה ביותר שקיימת. ובהחלט כן קיימת שיטה לא מוגדרת, שהיא השיטה המנצחת למכירות ולשכנע אנשים. אבל זאת שיטה לא מוגדרת, כפי שיתבאר להלן.

והרעיון הוא, שמי שיתבונן בעין אמיתית על העניין, יראה, כי בכל שיטה ושיטה של מכירות, תמיד יש בה ויהיו בה, גם יתרונות יחסיים וגם חסרונות יחסיים אחרים. כי האדם שאותו רוצים לשכנע, הוא מורכב ממכלול שלם של רעיונות ושל דעות שונות. וכאשר רוצים לשכנע אדם אחר לחשוב בצורה כלשהי ולפעול בצורה כלשהי, לשם כך צריכים לתת מענה שלם, לסך כל הצרכים של אותו האדם, שאותו רוצים לשכנע.

וכדי לגרום לאדם להחליף את צורת המחשבה שלו ולאמץ צורת מחשבה אחרת, לשם כך, יש המון אסטרטגיות שכנוע ואסטרטגיות מכירה שונות. ולכל שיטה ולכל אסטרטגיה מכירתית, יש את היתרונות וגם את החסרונות שלה. אבל האמת היא, שאין בעולם שלנו, שום שיטה מוגדרת שיכולה להיות השיטה הטובה ביותר שקיימת, כדי להצליח בתחום כלשהו באופן כללי, או כדי לשכנע אנשים ולהגדיל מכירות וכיו"ב, באופן פרטי.

והדבר דומה, לעולם אומנויות הלחימה. שאין בעולם שלנו, שום שיטה ושום תרגיל בשום אומנות לחימה, שהוא התרגיל הטוב ביותר, כדי להכניע את היריב שלך. כי כל תרגיל, נועד עבור מצב אחר. ולכל מצב ומצב, יש כמה וכמה תרגילים אפשריים וכמה אסטרטגיות שונות, איך להכניע את היריב שלך. אבל בו זמנית, לכל שיטה ושיטה, יש גם את החסרונות שלה. כידוע לכל מי שעוסק בתחום אומנויות הלחימה לעומקו.

ובעולם אומנויות הלחימה, אין שום התחייבות כלשהי, שדרך כלשהי, תוביל תמיד לניצחון על כל יריב שהוא. וכך גם בדיוק, לגבי השיטות לשכנע אנשים ולגבי שיטות מכירה ושיטות הצלחה וכיו"ב. שאין שום שיטה מוגדרת, שיכולה להתחייב שהיא תמיד תוביל אל הניצחון.

ולשכנע מישהו, זה תהליך מקביל וזהה לחלוטין, לדו קרב בעולם אומנויות הלחימה. משום, שתהליך של שכנוע, הוא תהליך, שבו שתי דעות שונות ושני רעיונות שונים, נלחמים אחד בשני. וכל נקודת מבט, מנסה להכניע את נקודת המבט השנייה. וכל דרך חשיבה, מנסה להתגבר על דרך החשיבה הנגדית.

והרצון של המוכר, מנסה להתגבר על הרצון של הלקוח. כי המוכר, רוצה להפיק מקסימום תועלת, שהיא מגיעה על חשבון המשאבים של הלקוח. והאינטרס של הלקוח, הוא מנוגד באופן חלקי, לאינטרס של המוכר. כי למרות שגם המוכר וגם הלקוח יכולים להיות מרוצים מהעסקה (win win situation). הרי שבפועל, אף אחד מהצדדים, לא יכול להיות מרוצה ב 100% מהעסקה. כי כל אחד נאלץ לוותר על משאב (כסף / מוצר) כלשהו, למען השגת התועלת מהעסקה המשותפת.

וכאשר המוכר מנסה למכור את המוצר ללקוח, בעצם מתנהל כאן דו קרב, בין החשיבה של המוכר, לבין החשיבה של הלקוח. כי הלקוח מנסה להקטין את ערך המוצר, כדי להקטין את העלות שלו לרכוש את המוצר. והמוכר מנסה להגדיל את ערך המוצר, כדי להגדיל את התועלת שהוא יקבל מהלקוח, על רכישת המוצר. וכיו"ב בכל תהליך של משא ומתן, שהוא תהליך של דו קרב רעיוני, בין הצדדים השונים.

ובדיוק כמו בשדה הקרב בעולם הממשי שלנו, כך גם בשדה הקרב הרעיוני של שיטות משא ומתן ושל ניסיון שכנוע ולהשפיע על דעות של אחרים. שאין שום שיטה אחת מוגדרת, שהיא השיטה הטובה ביותר שקיימת כדי לשכנע אנשים. אלא, לכל שיטה ושיטה, יש את היתרונות היחסיים ואת החסרונות היחסיים שלה, והכל לפי העניין.

ואעפ"כ, כן קיימת שיטת שכנוע ושיטת מכירות שהיא לא מוגדרת, שהיא אכן השיטה הטובה ביותר שיש, כדי להצליח לשכנע אנשים וכדי להצליח במכירות. ובעולם אומנויות הלחימה, השיטה הזאת נקראת, אומנות לחימה משולבת (MMA - Mixed martial arts). שהיא, אומנות לחימה, שמשולבת מהמון סוגים שונים של אומנויות לחימה שונות. שבזירה, הלוחם משתמש בכל שיטות הלחימה שהוא מכיר, לפי הצרכים של אותו הרגע שהוא נתקל בהם בזירת הקרב.

וככל שהלוחם, מכיר מספר גדול יותר של שיטות לחימה, וככל שהלוחם מיומן יותר בשיטות לחימה שונות, וככל שהלוחם מודע טוב יותר ליתרונות ולחסרונות היחסיים שיש בכל שיטת לחימה, וככל שהלוחם יודע בזמן אמת לנתח במהירות את המצב, ולהחליט בצורה נכונה, מה המהלך שנראה לו הכי טוב לעשות באותו הרגע, כך גדלים סיכוייו של אותו לוחם, לנצח את היריב שלו בדו קרב.

וכמובן שצריך לזכור, שגם היריב, מודע לשיטות לחימה שונות, בין באופן מודע ובין באופן בלתי מודע. בהקבלה לכך, שהלקוח, גם הוא מכיר ומשתמש בשיטות שכנוע, לשכנע את המוכר. בין באופן מודע, ובין באופן בלתי מודע.

וכך גם לגבי העניין של שיטות מכירה ושיטות שכנוע. שמי שרוצה להיות אומן מכירות שהוא מומחה למכירות ומומחה לשכנוע אנשים, עליו להכיר כמה שיותר שיטות מכירה ושיטות שכנוע שונות. ומי שבאמת רוצה להיות המומחה הטוב ביותר לשכנוע ולמכירות, עליו לשאוף להכיר את כל שיטות המכירה ושיטות המשא ומתן שיש בעולם.

וזה לא מספיק שהאדם רק יכיר את שיטות המכירה השונות שיש. אלא האדם גם צריך לדעת, מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטת מכירה. ולדעת, לאיזה מצב מתאימה יותר כל שיטת מכירה. ולדעת, כיצד להחליט במהירות בזמן אמת, איזו שיטת מכירה היא הטובה ביותר לשימוש, באותו הרגע ובאותו המצב.

והמסר הוא, שאין בעולם שלנו, שום שיטת מכירות מוגדרת שיכולה להיחשב לשיטת המכירות הטובה ביותר שקיימת. אבל בהחלט, כן קיימת שיטת מכירה ושיטת שכנוע, שהיא השיטה הטובה ביותר שקיימת. והיא, שיטת מכירות משולבת, ושיטת שכנוע משולבת. שבה האדם לומד את המנגנון של השכנוע ושל המכירות, לעומקו ולרוחבו. והאדם לומד להכיר את כל אסטרטגיות המכירה ואסטרטגיות השכנוע, האפשריות.

ולמרות שלפעמים נראה שיש אין סוף אסטרטגיות מכירה ואסטרטגיות שכנוע, הרי שבפועל קיים מספר מוגבל, של אסטרטגיות מכירה ואסטרטגיות שכנוע. שהן באות לידי ביטוי באין סוף צורות שונות. דהיינו, אי אפשר לדעת את כל צורות ושיטות המכירה השונות האפשריות. אבל בהחלט אפשר לדעת, את השורש ואת הלוגיקה ואת הרעיון העמוק ביותר, שעל בסיסו מושתתות כל שיטות המכירה הקיימות. כפי שביארתי את כל הדברים האלו, במקומות אחרים.

ועל האדם להכיר היטב, את השורש הראשון ואת נקודת המבט העמוקה ביותר, על התהליכים של המכירה ושל השכנוע. ועל האדם להתנסות ולתרגל שיטות מכירה ושיטות שכנוע שונות. ועל האדם להיות מומחה, לא רק בשיטת מכירות ושיטת שכנוע מוגדרת, אלא בשיטת מכירות משולבת, ובשיטת שכנוע משולבת. שבה יש לאדם סוג של מפה רעיונית, עם דרכים סלולות, איך לעבור מכל רעיון אחד לכל רעיון אחר. ואז בזמן אמת המוכר, יכול לשכנע את הלקוח, בצורה הטובה ביותר. וכפי שביארתי את הנושא הזה במקום אחר.

ואעפ"כ נאמר, שגם בשיטת מכירות משולבת וגם בשיטת שכנוע משולבת, גם בה יש חסרונות ויתרונות. והיתרונות, התבארו לעיל. שכאשר האדם מומחה למכירות בשיטת מכירות משולבת, אז הוא יכול בזמן אמת, להתאים את עצמו, לכל מצב ומצב כנ"ל. אבל בשיטת מכירות משולבת, יש גם חיסרון יחסי.

והוא, שכאשר האדם מכיר המון שיטות מכירה שונות, עם החסרונות והיתרונות של כל אחת מהן, אז לפעמים, המוכר הופך להיות: לא ממוקד ולא יעיל. כי לפעמים, מרוב זה שהאדם מכיר כ"כ הרבה...

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן