...
מלכתחילה ולא בדיעבד - השקר של לאהוב / לקבל / להכיל את מה שיש והעניין הוא, כי העולם שלנו, מלא בטעויות כרימון. ואחת מהטעויות שבעולם, היא הטעות של לאהוב את מה שיש. שבו האדם אומר ... של שווא ושקר? משום שכולן, גם אם הן עובדות, הן עובדות רק בדיעבד אחרי מעשה ולא
מלכתחילה לפני מעשה. כגון לדוגמא, בן אדם שקורה לו איזה דבר רע, שאז הוא מנסה לשקר לעצמו ולומר לעצמו שהוא אוהב את מה שיש, כי "מה שקורה צריך לקרות", ו"מה שיש, זה מה שיש" וכיו"ב ... קורה, הרצון של האדם, הוא בשלמות. דהיינו, שהאדם יודע מבין ומרגיש, שהוא זה שבוחר
מלכתחילה, בבחירה חופשית מלאה, את הדבר הרע שקורה לו. כי כל השקרים של העולם, הם במקרה הטוב ביותר, עוזרים לאדם לשקר את עצמו, שהוא רוצה את מה שקורה. אבל האדם רוצה את מה שקורה, רק אחרי שזה כבר קרה. והאדם, גם מאוד רוצה לשנות את מה שקורה. והאדם, גם לא היה בוחר
מלכתחילה שהדבר הרע יקרה. והאדם, גם לא נמצא במצב, שבו הוא כ"כ רוצה את המציאות כפי מה שהיא, עד שהוא לא רוצה שהמציאות תשתנה, ושצורת הדבר הרע תישאר. כי כאשר האדם רוצה את הדבר
מלכתחילה, אז הוא לא רוצה שהדבר ישתנה אחרי שהוא קורה. (ואעפ"כ, החכם האמיתי / אלוהים, משנה את המציאות כל הזמן, למרות שהיא תמיד מילוי כל רצונו בשלמות. ובשורשו, הכל אחד). ויש ... שקורה, הרי שהוא היה רוצה שהמציאות תהיה כפי מה שהיא ושלא תשתנה. והאדם היה רוצה אותה
מלכתחילה, ולא רק בדיעבד. ויש רק דרך אחת לרצות את המציאות
מלכתחילה. והיא, על ידי זה שהאדם מתחבר לתודעה האחת של המסובב הראשון, שהוא זה שתמיד רוצה את המציאות
מלכתחילה. כי המסובב הראשון שהוא אלוהים, הוא רוצה את כל מה שקורה תמיד. כי כל מה שקורה, זה ביטוי רצונו (וקיומו של רצונו, הוא ביטוי של אחדות המציאות). ומי ורק מי שהופך להיות ... ומקיים את כל העולמות כולם, ושכל האירועים כולם, הם ביטוי של התגשמות רצונו האישי
מלכתחילה. וכיצד יעבור האדם לתודעה של אלוהים? תשובה: על ידי שהאדם יחקור ויגלה מי הוא בעצמו. כי האדם, הוא כבר גם רק אלוהים. ועל ידי זה שהאדם מתבונן אל תוכו, ושואל את עצמו מי ... להיות המסובב הראשון בעצמו. ואז נוצרת אצל האדם החוויה, שהכל זה ביטוי של רצונו האישי
מלכתחילה. והחוויה הזאת קיימת, במקביל לחוויה של האדם שחווה את עצמו, כאדם נפרד משאר המציאות. שזאת חווית השלמות, שבתוך הנפרדות, שיש בה דבר והיפוכו. ויש גם עוד חוויה אחרת, שהיא ...