... ומוות, למה
לחיות? למה למות? התאבדות,
לחיות או למות, רצון
לחיות, רצון למות, סיבות
לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה
לחיות, רוצה למות ש: הנושא זה גם משהו אישי אבל נגיד מתוך דוגמא של העיתון, אני קורא עיתון בעיתון אסון שקרה לאיזה משפחה אז אני מנסה ... שנראה טרגי או שכרגע נראה לי טרגי? ש: כרגע נראה לי טרגי אבל כרגע אני מנסה לספר לך את התהליך שעברתי, התהליך שעברתי מצד השכל שאני מתבונן האם טוב
לחיות או טוב למות אז אני באמת לא יודע. אליעד: זה טוב למות אבל בעד ארצנו. ש: כן אז אני לא יודע מה יותר טוב מבחינת התבוננות השכל שלי, אני לא יודע בסופו של דבר כשאני עושה את המאזן אני לא יודע אם זה טוב אבל מצד שני אני אומר לעצמי הרי אני נפשי רצוני כי אני יודע שאני רוצה
לחיות. אליעד: רק רוצה
לחיות? ש: לא. אליעד: טוב אז מה השאלה? ש: אני מעדיף יש לי העדפה. אליעד: אתה צודק אז מה השאלה? ש: יש לי העדפה
לחיות ולא למות ואז אני גם שופט אותה. אליעד: ביחס להעדפה שלך. ש: כן אז. אליעד: נכון עד כאן נכון. ש: לא, אז אני שואל שאלתי את עצמי למה אני בוחר, למה אני מעדיף הרי במאזן השכלי יש בזה מאזן מסוים למה הרצון שלי מעדיף את הצד של
לחיות ולא את הצד למות? אליעד: אתה שואל שאלה ואתה אומר "אם אני בשכל מבין שאין הבדל בין
לחיות ללמות אז למה אני מעדיף דווקא
לחיות ולא למות" זה מה שאתה שואל. ש: או יותר אני אחדד יותר. אליעד: זה מה שאתה שואל, כן תחדד את זה. ש: אני אחדד את זה אפילו נגיד בשכל יש איזה העדפה מסוימת נגיד ספציפית זה לא ברור אם עדיף למות או
לחיות, כן אבל נגיד בשכל באופן יחסי נגיד יש העדפה מסוימת
לחיות אבל למה באמת לבחור
לחיות כאילו. אליעד: לא כי העדפה, לא משנה יש העדפה. ש: אז מה עם ההעדפה? אליעד: אז ההעדפה היא היתרון של הדבר, אתה מעדיף את מה שיש לך את מה שאתה חושב יותר שנכון ואתה מעדיף את הדבר שנראה לך יותר נכון שכלית. תתרכז יש רק שתי אפשרויות או שתגיד לי שאתה חושב שבשכל יש יותר סיבות
לחיות מאשר למות ואז התשובה היא שזאת הסיבה שאתה רוצה
לחיות ולא למות או שתגיד לי "לא, בשכל יש
לחיות ולמות אותן סיבות" ואז תשאל אותי "אם יש אותן סיבות אז למה אני רוצה
לחיות ולא למות", תשובה אותה סיבה שיש נפרדות. זה כמו לשאול "אם הכל אחד אז איך זה שאני רואה שתיים" זאת אותה שאלה "אם המהות היא אותה ... שונות זה כמו לשאול "אם הכל אחד, אם במהות הכל אחד אז איך זה שיש שתיים" זאת אותה שאלה. אז מה אני אגיד לך ולכן אם אתה רוצה לדעת למה באמת אתה רוצה
לחיות ולא למות למרות שאתה רואה
שלחיות ולמות זה אותו דבר בכמות בשביל זה אתה חייב לדעת למה העולם קיים ורק שתדע למה יש נפרדות רק אז תדע למה יש נפרדות בצורה של רצון
לחיות ולא למות. נגיד אתה לא רוצה למות כי אתה רוצה לדבר איתי זאת גם סיבה לא? למה אתה רוצה
לחיות כי אתה מכיר אותי. ש: כן אבל אם אני הייתי מת אולי הייתי מדבר איתך יותר כי אני רוצה לדבר איתך יותר נגיד. אליעד: יותר, אני לא ... רק עם מי שחי. מה ההפך יכול להיות שהיית באמת מת היית מבין יותר טוב את מה שאמרתי קודם זה נקרא שדיברת איתי יותר. מה שאני אומר עוד פעם אם אתה חושב
שלחיות ולמות יש כמות שונה יותר לכיוון
הלחיות אז זאת בדיוק התשובה למה אתה רוצה
לחיות ואם אתה חושב שיש כמות שווה אז התשובה לשאלה "למה זה ולא זה" היא בעצם להגיד לך תחפש תשובה לשאלה אחרת. ש: עכשיו לא אבל על זה יש ... אחד, זה אחד מחייב את השני. ש: אז לא השכל? אליעד: לא. ש: לא, אבל יש הבדל גם הפוך שהרצון משעבד את השכל. אליעד: אתה יודע למה אתה רואה יותר יתרונות
בלחיות כי אתה יותר רוצה
לחיות. ש: זה בדיוק מה שרציתי להגיד. אליעד: אתה יודע למה אתה רוצה
לחיות כי אתה רואה יותר יתרונות
בלחיות ואתה יודע למה אתה רואה יותר יתרונות ב