... נפש,
כאב גופני, התמודדות עם
כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים אליעד אז מה שאת שואלת האם ... האמת יש תמיד מכנה משותף לכל הדברים. בואי נגיד לדוגמא
שכאב פיזי זה בעיה מסוג אחד
וכאב מנטלי מסוג אחר, בסופו של דבר אם נכנס פנימה אנחנו נגיע לנקודה אחת. זה דבר אחד. לכן כעיקרון אם יש לך ... הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק
מכאב, המכנה המשותף לשני הדברים האלו לשאול למה, למה אני רוצה הנאה. למה אני רוצה להתרחק
מכאב והמכנה המשותף של הלמה, נמצא שיש כוח אחד שמניע את הלמה. הלמה בפשיטות כי אתה רוצה למלא את רצונך, בסוף, בסוף, בסוף כי ככה אני רוצה. אני לא רוצה
כאב, אני רוצה הנאה, אבל למה אני רוצה הנאה, כדי למלא את רצוני, לא בגלל ההנאה. למשל דוגמא, אדם בדיכאון, אומרים ... רוצה הנאה, זאת אומרת שהנאה לא מחויבת המציאות. אותו דבר
בכאב, יש מצבים שהאדם רוצה שיכאיבו לו, גם במזוכיזם. שאלה אני אומרת שאני נהנית סתם מקריאת ספר ומישהו אחר יגיד לי ... אולי למה אחד נהנה מספרים והשני מאוכל, אבל כשכואב לך
כאב פיזי, אתה לא צריך ללכת אחורה, כולם, כל האנושות באשר היא, חוץ מהחרדים והמזוכיזם. אליעד אבל זה לא רק הם, ... אתה שמח שכואב לך, בסופו של תהליך השאלה היא מה אתה רוצה,
הכאב הוא רק טריגר, אתה מתמודד עם הרצון לא עם
הכאב. שאלה אני בכוונה מדברת על
כאב פיזי, שמדובר
בכאב אף אחד לא רוצה אותו. אליעד זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון ... על זה. אליעד מה זה משנה, היוגי שמח שהצליח להתמודד עם
הכאב. אני אתן לך דוגמא, למשל את קוראת ספר ויתוש עקץ אותך ואת לא מרגישה את היתוש, האם זה מפריע לך וכואב לך לא, כי את לא מודעת
לכאב. שאלה עזוב יתוש, אם ידקרו אותי עכשיו בסכין. אליעד למשל דוגמא, אדם נפצע במלחמה וכואב לו ואפילו מדמם הוא לא ... הילד שלה וזה כבד לה, אבל האהבה שלה לילד מכילה בתוכה את
הכאב, היא לא מרגישה את
הכאב. למשל יש עכשיו שריפה, האדם מקבל פתאום הרבה כוחות, מאיפה הכוחות האלה, האדם יכול פתאום להתמודד עם
כאב, הוא מרים דבר כבד מאוד שכואב לו הגוף, אבל הרצון של האדם להרים את הדלת או הרכב הוא כל כך חזק, שאתה כולך נמצא בו ואתה לא מרגיש את
הכאב שהגוף שלך כואב. מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על התודעה ... הם לא מתמלאים רע לך. זה הרעיון, מצד האמת אין הבדל בין
כאב פיזי
לכאב מנטלי. אני רוצה להסביר משהו, לאן מוביל התהליך של השאלה למה, למשל אדם כואב לו הראש, ואני אומר לו אם תשאל ... ישאל למה, בסוף הוא יבין שכואב לו הראש בגלל שהוא לא רוצה
שיכאב לו הראש, למה אני לא רוצה, כי יש משהו בתוכי שיוצר לי את הרצון הזה, משהו בתוכך גורם לך לא לרצות את
הכאב, תתחיל לחפור פנימה, בסוף תגלה שיש ישות אחרת או מציאות, לא משנה איך תקרא לה אולי אלוהים, איך שבא לך, שהיא יוצרת את הרצון שלי, קודם כל אתה מבין שהרצון שלך שלא
יכאב לך זה לא הרצון שלך, זה רצון של מישהו שמלביש דרכך. דבר ראשון אתה מבין שהרצון לא שלך, זה לא אני רוצה, יש ישות שיוצרת אותי, שיוצרת את הרצון שלי, שיוצרת את
הכאב שלי, ועושה ביניהם אינטרקציה. כאשר אתה נמצא במצב התודעתי הזה הרבה זמן ומתבונן, התודעה של האדם עוברת לשלב ... פיזי, זה לא בגלל שכואב לו פיזי, אלא בגלל שהוא לא רוצה
שיכאב לו פיזי. עכשיו אם הבן אדם ישאל למה למה אני לא רוצה
שיכאב לי הראש, אז מה אם כואב לי, זה שכולם מבינים שהם לא רוצים
כאב זה לא אומר שאני גם לא רוצה, מה אכפת לי מכולם למה לקיר לא אכפת ולי אכפת מאיפה זה בא ואז אם הבן אדם מתבונן ... חושב, אני רוצה וכו, ולתודעה הזאת יש רצון שלא רוצה להרגיש
כאב, אני מפרק את זה לגורמים, יש כאן תהליך, יש ישות שמודעת לעצמה, שיש לה רצון שלא
יכאב לה הראש, שיש לה מודעות לכך שיש לה