או הכל או כלום, להמר על הכל, ללכת עד הסוף, ההתמודדות האחרונה, השאלה האחרונה, להיות מרוצה בשלמות מהמציאות, שביעות רצון מלאה מהמציאות, להיות דבר והיפוכו... רצון מלאה מהמציאות, להיות דבר והיפוכו - פרומו אליעד: יש כאן אדם שהאגו שלו עומד למות, נניח. מה שקורה אצלו זה שהוא נמצא בחווית נפרדות מאוד גדולה, הפוקוס שלו זה בנושא של היפוכים. כל דבר שאומרים לו, בכל נושא, הוא מנסה לראות למה זה לא נכון. זה נחמד וטוב ויפה, אבל יש פרוייקט יותר גדול. מה החיסרון במה שאתה עושה? אתה לוקח את החיים למקום של האחדות השיקרית איך שזה נקרא. למקום שאי אפשר לשוחח איתך, אי אפשר לדבר איתך, אמנם אפשר לשוחח איתך אבל זה מאוד קשה. אי אפשר להגיע איתך להסכמה על כלום. כל דבר אתה אומר ... במגמה שאתה מחפש את ההיפוך וטוב שכך, אך לא רק טוב שכך, ואני אסביר לך למה. בעיקרון הגישה שלך באה על חשבון חיי העולם הזה. חיי העולם הזה מבוססים על אמונה, על לא לבדוק עד הסוף, לבדוק ולא עד ... המשחק. לך קל להיות בנפרדות, וקל לך להיות באחדות השיקרית, אבל כשאני אומר לך, בו תהיה באחדות האמיתית, אתה שואל, אבל איך אני יוכל? עליך לרוץ יותר מהר לאחד, ומה זה אומר? זה אומר להפסיק למשוך לצד אחד, ולהתחיל למשוך לשני הצדדים בו זמנית. מה זה אומר פרקטית? כאשר מישהו מדבר איתך, גם תנסה להפוך וגם תנסה להזדהות. למשל ... לי וגם בראש תעשה את ההיפוכים. תנסה להציב רף יותר גבוה שאומר להיות גם וגם. גם ברמה הרגשית וגם ברמה השיכלית, גם להצליח להזדהות עם זה שאין הבדל וגם להצליח להזדהות עם זה שיש הבדל. מה זה אומר פרקטית? היא למשל משוחחת איתך, בראש איך שהיא מדברת אתה רואה את הדבר והיפוכו, אבל גם יכול להזדהות ולשוחח איתה. למשל האם יש פה כסא? מיד תהפוך את זה ותגיד אין הבדל בין הכסא לפיל, אבל זה לא נכון, גם אין הבדל בין הכסא לפיל, וגם יש הבדל בין הכסא לפיל, כי יש רק כסא ואין פיל. אתה צריך להתחיל לתחזק את שתי המחשבות, גם שאין הבדל בין הכסא לפיל, וגם שיש פה רק כסא. עד היום הגדרת שהמטרה שלך זה למצוא מה ההיפוך. עכשיו תתחיל להגדיר, מה הדבר שאתה לא יכול לעשות? לחשוב על שני דברים בו זמנית, את זה עליך לרצות. איך תעשה זאת? קודם כל תגדיר את זה כמטרה. תחשוב, איך אני מצליח לחשוב על שני דברים בו זמנית. קודם כל תגדיר להיכן אתה רוצה להגיע. תגדיר שאתה רוצה להגיע לדבר והיפוכו המוחלט. שזה גם להצליח להיות בחוויה של לא יודע כלום, וגם להיות בחוויה שאתה יודע שאת זה אתה רוצה ואת זה אתה לא רוצה. שניהם בו זמנית באותו רגע. למרות שאחדד ... תשאל איך אני יכול להיות גם וגם. ותשאל את עצמך, למה אני לא מצליח להיות שם? ואת השורש הזה תנסה להכות. הבנת שכול דבר שאומרים ההפך שלו גם נכון, עכשיו השאלה היא, איך אתה יכול להבין שגם ההפך ... עצמך, למה אתה לא יכול להיות דבר והיפוכו בו זמנית? למה אתה לא שם? האם אני לא שם? והשאלה הזאת תוביל אותך לשורש של הנפרדות שבתוכך. שורש הנפרדות שבתוכך, זה חוסר היכולת לתחזק בראש שתי מחשבות מנוגדות, שזה גם אחד וגם שתיים. בסוף היש והאין אחד, אך אתה לא יכול לתחזק גם את היש וגם את האין. אתה לא יכול ... אם אתה מגדיר את שורש הנפרדות כמטרת על וכמטרה יחידה שלך, שאתה רוצה שזה יהיה גם וגם, ואז אתה תראה את הקונפליקט בכל דבר, תחווה את הצמצום יותר, ואז תראה את שורש ה