אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תכלית מטרה ✔מטרות ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות ✔ובו יתבאר אחד ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מטרות ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות

ובו יתבאר אחד העניינים שקשורים להצבת מטרות ויעדים. והוא, העניין של נחישות ושל דבקות במטרה. ויתבאר מהי נחישות אמיתית להשגת מטרות? ואיך להשיג מטרות על ידי דבקות במטרה? ומהי התמדה ונחישות אמיתית, שהאדם צריך כדי להשיג מטרות בחיים? ועוד.

וראשית נסביר, מהי בעצם מטרה? וכיצד האדם מגדיר לעצמו מטרה בחיים? והעניין הוא, די פשוט. והוא, שמטרה בחיים, היא בעצם רצון של האדם להשיג דבר כלשהו בחיים שלו. ז"א שכאשר האדם נולד, עדיין כמעט ואין לו שום מטרות בחיים (מלבד אולי להיות בריא וכיו"ב). וכאשר האדם גדל, הוא מתחיל להציב לעצמו מטרות בחיים.

ומהן בעצם המטרות שהאדם מציב לעצמו בחיים? המטרות האלו, הן בעצם הרצונות של האדם, שהוא מזדהה איתם ושהוא חושב שחשוב שהוא ישיג אותם. כי כל הזמן באים לאדם רצונות שונים ורעיונות שונים, לעשות כך או אחרת. והאדם בוחר בבחירה חופשית, האם להזדהות עם הרצונות האלו, או לא להזדהות עם הרצונות האלו.

ולא להזדהות עם רצון כלשהו, פירושו שהאדם מתעלם מהרצון שלו, וחושב לעצמו, שזה לא משנה אם הוא ישיג את הרצון הזה. או שהאדם חושב, שיקרה לו משהו לא טוב בעיניו, אם הוא יזדהה עם הרצון הזה. אבל לפעמים באים לאדם רצונות שונים, והאדם חושב לעצמו, שאם הוא ישיג את הרצון הזה, אז החיים שלו יהיו טובים יותר. ואז האדם מזדהה עם הרצון הזה. ואז ממילא נוצרת לאדם מטרה בחיים.

דהיינו, מטרה בחיים פירושה, רצון, שהאדם חושב, שאם הוא ישיג אותו, אז החיים שלו יהיו טובים יותר. ואז האדם בוחר להזדהות עם אותו הרצון, ומציב לעצמו כמטרה, להשיג את אותו הרצון שהוא רוצה. ומטרה פירושה, רצון שהאדם חושב שאם הוא ישיג אותו, אז יהיה לו טוב יותר. וממילא זה אומר, שהמטרה הראשית של כל האנשים בעולם, היא להרגיש כמה שיותר טוב.

וכאשר האדם מציב לעצמו איזו מטרה, דהיינו, מזדהה עם רצון כלשהו, עכשיו על האדם בעצם להתאמץ להשיג את המטרה שלו. כי האדם לא מציב לעצמו מטרות, שהוא כבר השיג אותן. אלא האדם מציב לעצמו מטרות, שהוא עוד לא השיג אותן. ז"א האדם לא רוצה לאכול, כאשר הוא שבע. אלא האדם רוצה לאכול, כאשר הוא רעב.

והאדם חווה רצון כלשהו, רק לדבר שחסר לו אותו. ז"א שחסר לאדם איזה דבר, והאדם חווה שהוא רוצה למלא את החיסרון שלו, שזה בעצם הרצון של האדם לשנות את המציאות, ממצב אחד למצב אחר. ואז אם האדם מזדהה עם הרצון שלו, ומציב לעצמו מטרה להגשים את הרצון שלו, הרי שבעצם הוא מציב לעצמו מטרה, לשנות את המציאות.

וככל שיש לאדם יותר מטרות בחיים, כך בעצם זה אומר, שהאדם פחות מרוצה מהחיים שלו. כי המטרות של האדם בחיים, מבטאות את הדברים שהאדם לא מרוצה מהחיים כפי מה שהם. ומי שהוא בדיכאון מכך שאין לו מטרות בחיים, זה רק בגלל שיש לו מטרה מאוד גדולה בחיים, שהיא למצוא משמעות לחיים שלו, ולמצוא מטרה בחיים.

אבל מי שהכל מושלם בעיניו תמיד, ולא משנה למה הכל מושלם בעיניו תמיד, אלא משנה שהכל מושלם בעיניו תמיד, הרי שממילא, אין לו שום מטרות בחיים. כך שבכל מקרה, מטרות בחיים אפשריות, רק כאשר האדם חושב שיש דברים כלשהם במציאות, שלא מספיק מוצאים חן בעיניו, ושהוא היה רוצה לשנות אותם.

ובלי שום מטרות בחיים, בלי זה אין חיים עם משמעות. כי המשמעות בחיים, נוצרת רק לפי המטרות של האדם בחיים. שאז, ככל שהאדם משיג יותר את המטרות שלו, כך יותר טוב לו. וככל שהאדם פחות משיג את המטרות שלו, אז יותר רע לו. אבל, בלי מטרות בכלל, אין שום רצונות כלשהם, ואז אין טווח רגשי, של טוב ורע וכיו"ב. כך שמוכרח שיהיו לאדם מטרות בחיים, כדי שהוא יעשה משהו בחיים, וישתתף במשחק החיים.

וגם מי שהכל מושלם בעיניו, עדיין, גם הוא יש לו מטרות בחיים. אבל זה ממקום רגשי אחר. שבו הוא גם חווה שלמות בכל דבר, ואעפ"כ הוא גם רוצה לשנות את המציאות. וכפי שכבר ביארתי את כל זה לעומק במקומות אחרים.

ובכל מקרה, ההבנה היא, שלהשיג מטרות בחיים, פירושו, לרצות לשנות את המציאות, ממצב אחד למצב אחר. וכאשר יש לאדם מטרות ויעדים כלשהם שהוא רוצה להשיג אותם, הרי שבעצם האדם רוצה לשנות את המציאות. ולשנות את המציאות, לפעמים זה קל ולפעמים זה קשה. הכל תלוי, עד כמה המציאות קרובה להיות, כפי המטרות בחיים, שהאדם הציב לעצמו.

וזה בעצם אומר, שכאשר יש לאדם מטרות ויעדים בחיים, הרי בעצם על האדם להבין, שמוכרח שיהיה לו מאמץ כלשהו, להשיג את המטרות האלו. וככל שהמטרה של האדם, רחוקה יותר מהאדם. דהיינו, ככל שהאדם הציב לעצמו מטרה לשנות את המציאות, ולגרום לה להיות במצב, שהוא מאוד שונה מהמצב שבו הוא נמצא עכשיו, הרי שזאת בעצם מטרה קשה יותר. והרי שבעצם זה אומר, שהאדם צריך יותר להתאמץ כדי להשיג את המטרה שלו.

ולהתאמץ כדי להשיג את המטרה, זה על ידי נחישות / התמדה / דבקות במטרה וכיו"ב. שרק התכונות האלו, רק הן מאפשרות לאדם להגשים את המטרות שלו, שדורשות מאמץ כדי להשיג אותן.

וככל שהמטרה קלה יותר להשגה, כך צריך פחות מאמץ, וממילא אפשר להסתדר גם עם פחות דבקות במטרה ועם פחות נחישות והתמדה להשיג את המטרה. אבל, ככל שהמטרה קשה יותר להשגה, דהיינו, ככל שצריך יותר לשנות את המציאות, כך ממילא צריך יותר התמדה ונחישות ויותר דבקות במטרה, כדי להשיג את אותה המטרה.

וכאשר האדם מציב לעצמו איזו מטרה, עליו להבין מיד, גם את המשמעויות של הצבת המטרה שלו. כי לכל הצבת מטרה, יש משמעויות שונות. והמשמעות הראשונה של הצבת מטרה כלשהי, היא יצירת משחק של טוב ורע, בעוצמות שונות, לפי החשיבות של המטרה. דהיינו, ככל שהמטרה גדולה יותר, וככל שחשוב לאדם יותר להשיג את המטרה שלו, כך ממילא הוא מרגיש פחות טוב, כאשר הוא לא משיג את המטרה שלו, וכך הוא מרגיש יותר טוב, כאשר הוא כן משיג את המטרה שלו. דהיינו, נוצרת תלות רגשית, בין האדם, לבין השגת המטרה שלו.

ובנוסף, להצבת מטרות, יש גם משמעות נוספת, שהיא, יצירת עלות אישית, שהיא המאמץ להשיג את המטרה. וככל שהאדם מציב לעצמו מטרה גדולה יותר, כך עליו להבין, שבעצם הוא גורם לכך, שהאושר המוגדר שלו, יהיה תלוי, במאמץ יותר גדול. כי יש כאלו שמציבים לעצמם מטרות, ושוכחים, שלהשיג את המטרות, זה כרוך במאמץ. כי בלי שום מאמץ, אי אפשר להשיג שום מטרה. אא"כ אין לאדם שום מטרה, שאז הוא לא צריך להתאמץ בצורה כלשהי.

ומי שרוצה להשיג איזו מטרה, בפרט מטרה שדורשת המון מאמץ, עליו להיות נחוש ולהתמיד בדבקות במטרה. דהיינו, להיות מוכן להתאמץ למען השגת המטרה. וכיצד יכול האדם לחזק את הדבקות שלו במטרה?

ובאופן כללי אפשר לומר, שהאדם מוכן להתאמץ עבור דבר כלשהו, ככל שהתועלת שהוא חושב שתצמח לו מהמאמץ, גדולה מהעלות של המאמץ. כי האדם רוצה להרגיש טוב וכמה שיותר טוב. ולמאמץ, יש עלות. כי לא כיף להתאמץ. אבל למאמץ, יש גם תועלת. שהיא האפשרות שהמטרה תושג, ואז האדם ירגיש יותר טוב / פחות רע. וככל שהאדם חושב שהמטרה שלו חשובה לו יותר, כך זה מגדיל את התועלת שלו, מהמאמץ. וכך הוא מוכן יותר לסבול, למען האפשרות להשיג את המטרה שלו.

כי מטרה שהיא לא כ"כ חשובה לאדם, האדם יהיה מוכן להתאמץ למענה, רק אם הוא יודע, שהוא בוודאות ישיג אותה. אבל כאשר המטרה באמת חשובה לאדם, הוא יהיה מוכן להתאמץ למענה, גם אם הוא לא יודע שבוודאות הוא ישיג אותה. אלא אפילו גם אם הוא יודע, שהוא רק מגדיל את הסיכוי שלו ואת האפשרות שלו להשיג אותה.

ז"א האדם יהיה מוכן להתאמץ, אפילו תמורת הגדלת הסיכוי והגדלת האפשרות, להשיג את המטרה החשובה. וככל שהמטרה חשובה יותר לאדם, כך הוא יהיה מוכן להסתכן יותר במאמץ מיותר, תמורת האפשרות להשיג את המטרה.

ויש מטרה שהיא כ"כ חשובה לאדם, עד שהאדם לא מייחס חשיבות כלשהי לשום דבר שהוא, אם הוא לא ישיג את המטרה שלו. ואז האדם יהיה מוכן להתאמץ במאמץ אין סופי, גם תמורת אפשרות בלבד הכי קטנה בעולם, להשיג את המטרה שלו.

כי כאשר השגת המטרה היא ממש חשובה, כגון לדוגמא קדושת החיים / אושר פנימי וכיו"ב, אז ממילא האדם מוכן לתת את כל מה שיש לו, גם תמורת אפשרות קלושה בלבד להשיג את המטרה שלו. כי בלי השגת המטרה שלו, אין לו לאדם רצון, אפילו לא להיות קיים. ואז האדם מוכן לתת את הכל, אפילו רק למען האפשרות להשיג את המטרה שלו.

וכדי להתאמץ למען משהו, לשם כך צריך לאהוב את הדבר. כי ככל שיש יותר אהבה כלפי הדבר, כך האדם מוכן יותר לסבול למען הדבר. והאהבה נמדדת, בעד כמה האדם מוכן לסבול למען הדבר שאותו הוא אוהב. וככל שהאדם אוהב יותר את המטרה שלו, כך גם הוא יהיה מוכן לסבול יותר ולהתאמץ יותר למענה. כך, שכדי לגרום לאדם להתאמץ למען משהו, צריך לגרום לו לאהוב את השגת המטרה.

וכדי שהאדם יאהב משהו, האדם צריך להתבונן, על התועלת שתצמח לו, מכך שהוא ישיג את המטרה. ונזכיר, כי מנקודת מבט אובייקטיבית לגמרי, אין שום צורך במאמץ כלשהו, כי אין שום יתרון או חיסרון לשום דבר בעולם. אבל מנקודת מבט יחסית, על האדם להתבונן היטב, על התועלת שתצמח לו מהשגת המטרה שלו, כדי לחזק את האהבה שלו, כלפי המטרה שלו.

והדרך של האדם לחזק את האהבה שלו כלפי המטרה שלו, היא על ידי זה שהאדם שואל את עצמו, למה אני רוצה להשיג את המטרה הזאת?! כי כל מטרה שהאדם רוצה להשיג אותה, היא עבור איזה דבר שהאדם אוהב אותו. והאדם אוהב את הבריאות שלו, ולכן הוא מוכן להתאמץ ולעבוד קשה, למען הבריאות שלו.

וכאשר קשה לאדם לעבוד, עליו להזכיר לעצמו, את הסיבה שלמענה הוא מתאמץ ועובד. וככל שהאדם מתבונן יותר על הסיבות שבגללן הוא מתאמץ, כך הוא נזכר יותר במה שבאמת חשוב לו, וכך הוא נקשר יותר רגשית, למטרה הסופית שאותה הוא רוצה להשיג.

ולפעמים, כאשר האדם שואל את עצמו, למה אני רוצה להשיג את המטרה הזאת, אז לפעמים כבר אין לו חשק להשיג את המטרה הזאת. כי הוא מבין, שהיא לא באמת חשובה לו. כי השאלה של האדם את עצמו, למה אני רוצה להשיג את המטרה שלי, היא חושפת בפני האדם, את מה שבאמת חשוב לו להשיג.

ואז לפעמים האדם מגלה, שבכלל הוא רוצה להשיג איזה דבר אחר, ממה שהוא חשב שהוא רוצה להשיג. ואז לפעמים האדם מגלה, שאולי יש דרך אחרת טובה יותר להשיג את המטרה שלו. או שאולי האדם מגלה, שכבר יש לו את מה שהוא רוצה, ושכבר אין טעם יותר להתאמץ.

כי לפעמים האדם מתאמץ במאמץ מיותר, להשיג את המטרות שלו. ולמה? כי כאשר האדם מציב איזו מטרה להשיג אותה, אז מכך האדם מפיק לעצמו גם תת מטרות, שאם הוא ישיג אותן, אז הוא ישיג את המטרה הראשית שלו. והאדם משיג מטרות קטנות, כדי להשיג את המטרה הגדולה.

ולפעמים יש דרך להשיג את המטרה הגדולה, בצורה יותר קצרה. אבל בגלל שהאדם כבר מזדהה עם הרצון שלו להשיג את תתי המטרות שלו, דהיינו, המטרות הקטנות שלו, שאמורות להשיג לו את המטרה הגדולה, אז האדם לא רואה את האפשרות הקלה יותר, להשיג את המטרה הגדולה. ואז נוצר אצל האדם מאמץ מיותר, חסר תועלת אמיתית.

וכאשר האדם שואל את עצמו תמיד, למה אני בכלל מתאמץ, אז האדם נזכר תמיד ונשאר ממוקד תמיד, במטרה המרכזית שלו. ואז האדם לא שוכח...

שאלה להגדיל את ה לא להיות לשנוא דרך מאמץ מיותר סבל אדם צריך איך משחק להתאמץ בחיים דבקות דבקות במטרה דבקות במטרות הישגים הצבת יעדים הצבת מטרות השגת מטרות השגת מטרות בחיים התמדה התמדה ונחישות חיים יעד יעדים יעדים ומטרות להשיג להשיג מטרות להתמיד להתמיד במטרות מטרה מטרה בחיים מטרות מטרות בחיים מטרות ויעדים נחישות נחישות והתמדה תכלית
תכלית הידיעה - מהי תכלית הידיעה? מהי ידיעה שלמה? איך להגיע לתכלית הידיעה?
תכלית הידיעה - מהי תכלית הידיעה? מהי ידיעה שלמה? איך להגיע לתכלית הידיעה? פילוסופיה. לוגיקה. מהי מהותה של תכלית הידיעה והידיעה השלמה? תכלית הידיעה = שלמות הידיעה. לדעת דבר בשלמות = תכלית הידיעה של הדבר. הקדמה: כל ידיעה מתחלקת ל 3 גורמים. היודע את הידיעה. הדבר שאותו יודעים. והידיעה שמחברת בין זה שיודע לבין הדבר שאותו הוא יודע. כנ"ל לגבי מחשבה. יש את זה שחושב את ... + הדבר הידוע, שלושתם נמצאים בתוך המציאות שמכילה את שלושתם. המציאות מהווה גם את היודע, גם את הדבר שיודעים וגם את הידיעה שמחברת אותם. ונחזור לעניין תכלית הידיעה: כדי לדעת את הדבר בשלמות, יש לדעת את המהות האמיתית שלו. כדי לדעת את המהות של הדבר בשלמות, יש להיות הדבר עצמו. כי רק הדבר עצמו יודע את עצמו בשלמות. לדעת את המהות של דבר ... שמאחדת את היודע ואת הידוע. כי כאשר יודעים את הדבר בשלמות, יודעים את המהות. והמהות של היודע ושל הידיעה ושל הדבר שאותו יודעים היא אחדות גמורה. ולכן תכלית הידיעה שלא נדע. ידיעה שלמה = שהידיעה לא תהיה נפרדת וחיצונית מהאדם, אלא שהדבר שאותו יודעים יהיה המהות של היודע = ידיעה עצמית. ידיעה שלמה = שלא יהיה הבדל בין היודע לבין הדבר שאותו יודעים, אלא שתהיה אחדות ביניהם. כאשר יש אחדות, זאת כבר לא ידיעה שכלית, אלא הוויה רגשית = אחדות שלמה. ואיך מגיעים לתכלית הידיעה והידיעה השלמה? על ידי הסתכלות אל השורש וחיפוש המהות של כל דבר. כל הדברים כולם מקושרים זה לזה באחדות גמורה מצד המהות שלהם. בשורש של המציאות, גם זה שיודע וגם הדבר שאותו ... הידיעה עצמה, הם שלושתם דבר אחד. כאשר האדם מסתכל תמיד אל השורש של כל דבר, על ידי זה המהות שלו מתאחדת עם כל הדברים = הופך להיות אחד עם כל הדברים = תכלית הידיעה שלא נדע כנ"ל. רק נבהיר ונוסיף, כי לתכלית הידיעה יש גם רבדים נוספים. תכלית הידיעה = ידיעת מהות האין סוף = ידיעת שורש כל הידיעות כולן, שהיא מהותה של המציאות, מהות האין סוף. תכלית הידיעה = התאחדות של האדם עם המציאות = התודעה של האדם תופסת את עצמה כמו המציאות עצמה = האדם מסתכל על המציאות דרך העיניים של המציאות. תכלית הידיעה = לדעת את הכל = לדעת את המהות של דבר אחד = לדעת את הכל. כי במהות הכל אחד. תכלית הידיעה = שלמות שאין שלמות אחריה, כי אי אפשר לדעת יותר. תכלית הידיעה = וודאות מוחלטת. כי אם יש אפשרות של ספק, הרי שזו אינה ידיעה שלמה. תכלית הידיעה = ידיעת האמת הבלתי תלויה, שאי אפשר שלא לדעת אותה, אלא רק צריך להבין את השורש של מה שכבר יודעים. היבט נוסף: תכלית הידיעה היא אשר לא נדע. לדעת משהו = להיות מסוגל להגדיר אותו ולהבדיל אותו מדברים אחרים. הגדרה = גדר = הצבת גבול / תחימה של הדבר מדברים אחרים. ההגדרה של הדבר מבדילה אותו מדברים ...
האם יש תכלית לבריאה? ומהי התכלית של התכלית עצמה?
... יש תכלית לבריאה? ומהי התכלית של התכלית עצמה? טיעון: לכל תהליך בעולם יש תכלית. ומכך ניתן להסיק כי גם לבריאה כולה יש תכלית. סוף טיעון. הפרכה: ראשית לא ניתן להוכיח כי אין יוצא מן הכלל. יכול להיות שלכל דבר יש תכלית, אך לעולם כולו אין תכלית. בנוסף, נשאל את השאלה הפשוטה, מדוע התכלית עצמה קיימת? דהיינו, מהי הסיבה שבגללה התכלית עצמה קיימת? או במילים אחרות, מהי הסיבה שבגללה קיימת תכלית כלשהי? אם נאמר שאין סיבה ותכלית לכך שיש תכלית כלשהי, הרי שאין סיבה לשום דבר. ואם נאמר שיש תכלית וסיבה לכל דבר, אז תמיד נמשיך לשאול, מהי הסיבה שבגללה קיימת סיבה כלשהי? ומהי התכלית שלשמה קיימת תכלית כלשהי? מסקנה אפשרית: איננו מבינים את תכלית הבריאה והאם בכלל יש תכלית, וממילא לא ניתן לשאול מהי התכלית וכולי. ...
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים?
תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לכל דבר? האם יש תכלית לחיים? בהמשך למה שביארתי במאמר תכלית החיים - האם יש או אין תכלית לחיים? ואם יש, אז מהי?, נבאר עוד את העניין בצורה הבאה: מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש 3 אפשרויות. אפשרות אחת היא שלכל דבר בעולם יש תכלית. אפשרות שנייה היא שלשום דבר בעולם אין תכלית. ואפשרות שלישית היא, שלחלק מהדברים בעולם יש תכלית ולחלק מהדברים בעולם אין תכלית. וכדי לפתור בעיה, לשם כך צריך לצמצם את האפשרויות שלה. ולשם כך נצמצם את 3 האפשרויות שלנו ל2 אפשרויות בצורה הבאה: אם נאמר שלחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית, נשאל את השאלה הבאה: האם יש תכלית וסיבה מדוע לחלק מהדברים יש תכלית ולחלק מהדברים אין תכלית? ואם נאמר שיש סיבה מדוע לחלק יש תכלית ומדוע לחלק אין תכלית, הרי שבעצם אמרנו שלכל דבר יש תכלית. ואם נאמר שאין תכלית וסיבה, מדוע יש דברים שיש להם תכלית ומדוע יש דברים שאין להם תכלית, הרי שהמשמעות היא שאין שום תכלית לשום דבר. כי לומר שיש לחלק מהדברים תכלית, פירושו שיש סיבה בנקודת ההתחלה של הדברים, שבגללה הדברים הם כפי מה שהם. ואם לחלק מהדברים אין סיבה. הרי שבנקודת ההתחלה שנוצרו הדברים, הרי שלא באמת הייתה סיבה מדוע לחלק ...
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים?
תכלית החיים - מהי תכלית החיים? כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים? תכלית החיים / משמעות החיים / מהות החיים - האם לחיים יש תכלית? מהי תכלית החיים? מהי משמעות החיים? ואם יש תכלית לחיים, אז איך לגלות את תכלית החיים? ובמאמר כאן לא נשיב על השאלה מהי תכלית החיים, אבל כן נסביר את שורש השאלה מהי תכלית החיים. ונסביר כיצד למצוא תשובה לשאלה מהי תכלית החיים. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בד"כ כאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, בד"כ כוונת האדם לשאול, מהי תכלית חייו. כי האדם צריך מטרה כלשהי בחייו, כדי להיות מאושר. כי אם אין לאדם שום מטרה בחיים, הוא יכול להשתעמם ולהשתגע ממש. והאדם צריך שתהיה לו מטרה כלשהי בחיים. והאדם שואל את עצמו מהי תכלית החיים שלו, כדי לנסות להבין לאיזו מטרה הוא צריך להתקדם. ובנוסף, כאשר האדם לא מאושר מהחיים שלו, האדם מנסה להבין את הסיבות שבגללן החיים שלו לא מאושרים. ואז האדם מניח שכנראה יש איזה משהו שהוא עושה לא בסדר. וממילא האדם ... הוא יעשה את מה שהוא צריך לעשות, אז זה יביא אותו בסופו של דבר אל האושר. כך שכאשר האדם שואל מהי תכלית החיים, הרי שבד"כ הכוונה של האדם היא, לשאול מהי התכלית שלשמה הוא חי? לאיזו מטרה עליו לנסות להגיע? להיכן החיים מובילים אותו? וכיו"ב. והדרך למצוא תשובות לכל השאלות האלו, היא על ידי זה שמבינים את שורש השאלה של מהי תכלית ומשמעות החיים. כי לכל שאלה יש שורש. כי כל שאלה מבוססת על חוסר הבנה כלשהו. וכאשר האדם שואל שאלה כלשהי, תמיד יש איזו שאלה אחרת פנימית יותר, שבה האדם צריך להתמקד, כדי למצוא תשובה ... ואז הוא מגיע לשאלה הראשונה, ומוצא לה תשובה, ואז הוא מקבל את התשובות לכל השאלות. ושורש השאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא השאלה מהי תכלית קיומה של המציאות. ומהי התכלית והמטרה של כל האירועים שקורים. כי חייו של האדם, הם רק מקרה פרטי בתוך סך כל האירועים שמתרחשים. והשאלה מהי תכלית חייו של האדם, היא תת שאלה של השאלה הכללית יותר, מהי תכלית הקיום של המציאות כולה. כי כל הזמן דברים קורים. וגם אם האדם לא היה קיים, הרי שעדיין המציאות הייתה ממשיכה להתקיים. וגם אם האדם לא יהיה קיים, עדיין קיימת השאלה, מהי תכלית כל הדברים. דהיינו, מדוע הדברים קורים? למה המציאות קיימת? מהי תכלית קיומם של הדברים? ומי שמוצא תשובה לשאלה מהי תכלית קיומה של המציאות, הרי שממילא הוא מוצא תשובה גם לשאלה מהי
תכלית / משמעות החיים - למה *לא* יכולה להיות תכלית לחיים? ומהי *כן* תכלית החיים?
תכלית / משמעות החיים - למה לא יכולה להיות תכלית לחיים? ומהי כן תכלית החיים? והעניין הוא, כי משמעות חיי האדם, נגזרת מהמשמעות של החיים עצמם ושל קיום חיי המציאות עצמה. כי כל חיי האדם עם כל מה שקורה לאדם, הם רק תהליך קטן מאוד, ... שרוצה באמת להבין את משמעות חייו וכולי, הוא מוכרח להבין את משמעות קיום המציאות עצמה. וכאשר מתבוננים על משמעות ותכלית המציאות בעין אמיתית, רואים כי לא באמת יכולה להיות משמעות אמיתית למציאות שלנו. ולמה? ונסביר: כי לומר שיש למשהו משמעות, זה אפשרי רק כאשר יש הפרדה של טוב ... והעדר הסיבתיות, היא בעצם דבר אחר ממש. ורק לאדם נראה כאילו יש הבדל, בין הסיבה לבין ההעדר שלה. והאדם מחפש את תכלית ואת משמעות החיים, כדי להרגיש טוב. וכאשר האדם מבין שהכל אחד, אז ממילא הוא חווה את השלמות, ומרגיש טוב בשלמות אמיתית. כך שמצד האמת אין שום שאלה כלל, כי הכל ... שהכל אחד ממש. ועוד נאיר: כי לומר שלדבר כלשהו יש משמעות, זה בעצם מוריד ממנו את המשמעות. כי אם המשמעות והסיבה והתכלית של דבר, היא למען דבר אחר, הרי שהוא עצמו רק אמצעי והוא עצמו לא ממש משמעותי. ולכן, כאשר אין שום משמעות לשום דבר, אז כל דבר הוא משמעותי בפני עצמו באמת מצד ...
תכלית החיים / מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן
תכלית החיים / מטרה - מי מחפש מטרה? מי לא צריך מטרה? מי לא צריך תכלית לחיים? שעמום, ניהול זמן מי מחפש מטרה? ומי אינו צריך מטרה? מהי תכלית החיים? למה לחיות? וממה נובע הרצון למצוא תכלית לחיים? לכל דבר בעולם יש תכלית. האדם מנהל את חייו לפי תכליות ומטרות שונות. כל דבר שמתרחש, מתרחש למען תכלית מסוימת. האדם כל הזמן מחפש מטרה. האדם מחפש סיבה לקום בבוקר. האדם מחפש תכלית כלשהי לחיים שלו. האדם מחפש מטרה כלשהי לנוע לכיוונה. מדוע האדם מחפש תכלית? תשובה: כדי להרגיש טוב. התכלית יוצרת עבור האדם משמעות טובה לקיומו / למציאות. האדם מחפש תכלית ומטרה כדי להרגיש טוב. האדם לא רוצה להרגיש שהוא סתם חי ללא סיבה. כאשר אין לאדם תכלית הוא מרגיש שעמום. ולכן האדם מחפש תכלית כלשהי כדי ליצור משמעות לחייו. שאלה להתבוננות: מהי התכלית הסופית של כל התכליות / מטרות / יעדים? בסופו של דבר מה זה משנה מה קורה? מהי התכלית הסופית של כל התכליות? התכלית והמטרה גורמת לאדם להרגיש טוב. מי אינו מחפש מטרה? תשובה: מי שטוב לו. ככל שטוב יותר לאדם, כך הוא פחות מחפש סיבה / תכלית למה לעשות את מה שהוא עושה. כאשר האדם מרגיש שהוא מתאמץ / נאבק וכיו"ב, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יסכים להתאמץ. התכלית ממתיקה את המאמץ ואת הקושי. כאשר רע לאדם והוא צריך להתמודד עם קושי, הוא מחפש תכלית שלשמה הוא יתאמץ. לעומת זאת, כאשר טוב לאדם והוא נהנה ומרגיש טוב, הוא אינו מחפש תכלית. כאשר האדם מרגיש טוב, מה אכפת לו מה ה
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטרות ויעדים, התמדה ונחישות, דבקות במטרה, להתמיד במטרות, השגת מטרות בחיים, הצבת יעדים, הצבת מטרות, להשיג מטרות
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תכלית מטרה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תכלית מטרה, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני מומלץ, רטוריקה, מאמן אישי רוחני בתחום תכלית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 19_04_2024 השעה 14:53:56 - wesi1