שתף
אל "תחסוך" (תתקמצן) על עצמך!
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חשיבה חיובית, אופטימיות, מחשבות חיוביות, לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, חשיבה חיובית ודמיון מודרך, ממה נובעת סקרנות שלילית, בחירת תכונות שליליות לראיון עבודה, חשיבה חיובית עם מצב רוח טוב, למה שקר הוא שלילי, מסרים תת הכרתיים חיוביים, מהו פידבק חיובי, טיפים לדיבור חיובי, איך לא לחשוב פסימי, תכונות אישיות שליליות, רגשות שליליים וחיוביים, רשימת תכונות אופי שליליות, איך להיות סבלנית לא ישר שלילית, לצאת מהדמיונות שליליים, מנטרות חיוביות, כיצד לחשוב חיובי, חשיבה חיובית בעבודה והתקדמות, תכונות אופי חיוביות ושליליות, אנרגיות שליליות, עזות חיובית, מחשבות פסימיות, האם פסיכולוגיה חיובית עובדת, פילוסופיה שלילית, איך הופכים מחשבה שלילית לחיובית, דוגמה לחשיבה חיובית ושלילית, החשיבה החיובית, רק מחשבות חיוביות, מאמן אישי, להיות אופטימיים, מדריך אישי, דמיון חיובי, כיצד לחשוב אופטימי, חצי הכוס הריקה, הכל לטובה, חשיבה חיובית כדרך חיים, מחשבות חיוביות כדי להרגיש טוב,
יעוץ אישי לכל נושא בחיים!
050-3331-331
הדפסה אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות

ובו יתבאר העניין של תכונות האופי של האדם. איך נוצרות תכונות האופי של האדם? מהן תכונות אופי חיוביות? מהן תכונות אופי שליליות? וכיצד יכול האדם לשנות את תכונות האופי שלו?

ומי שיתבונן יראה, כי כאשר האדם נולד ועוד לא הספיק להביע את עצמו בכל צורה שהיא, הרי שעדיין לא ניתן לומר, שיש לו תכונות אופי. וכמו כן, על רובוט חסר בחירה, לא ניתן לומר עליו שיש לו תכונות אופי. כי התכונות של אותו הרובוט, הן אינן האופי האישי שלו, והן אינן ביטוי האישיות שלו, אלא הן רק דבר שתכנתו את הרובוט, לפעול כך או אחרת.

והרעיון הוא, שתכונות אופי של אדם, הן בעצם הצורה שבה האדם רגיל להתנהג מתוך מודעות עצמית חיצונית, או מתוך מודעות עצמית פנימית מתת המודע של האדם. כגון לדוגמא, אדם שרגיל לכעוס על כל מיני דברים יותר מהממוצע. אז אדם כזה, יגדירו, שיש לו תכונת אופי של כעס. ואדם שרגיל בד"כ לשקר, יאמרו שיש לו תכונת אופי של שקרן. ואדם שרגיל לומר את האמת, יאמרו שיש לו תכונת אופי של דובר אמת.

אבל תכונת האופי, היא לא משהו ממשי באמת, שקיימת או לא קיימת. אלא היא רק תיאור, של ההתנהגות של האדם. ז"א האדם יכול לומר את האמת או לשקר. ואו שהאדם אמר את האמת, או שהוא שיקר. וכאשר האדם חוזר על אותו דפוס פעולה, פעם אחרי פעם, אז מגדירים שיש לו תכונת אופי שכזו. דהיינו, מנסים לומר, שתכונת האופי, דהיינו, ההרגל והתכנות של האופי שלו, הוא לומר את האמת / לשקר. ותכונת אופי פירושה, התכנות של האופי של האדם. דהיינו, האדם מתוכנת להתנהג בצורה כלשהי.

ותכונת אופי, יכולה להיות מתוך מודעות עצמית פנימית, או מודעות עצמית חיצונית. דהיינו, מי שמתרגל לחפש תמיד את האמת, ועושה זאת באופן מודע. לאדם כזה יש תכונת אופי מודעת, של חיפוש האמת. אבל יש גם תכונות אופי, שנראה שהן באות ממקום לא נודע, שהוא התת מודע של האדם. כי לפעמים האדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי. והאדם עושה זאת, לא מתוך מודעות עצמית מודעת, אלא מתוך מקום פנימי בתוכו של תת המודע שלו, שגורם לו להתנהג כך או אחרת. וזו תכונת אופי, שנובעת מתת המודע של האדם.

ונמצא אם כן, כי תכונות אופי של האדם, הן בעצם תיאור של כיצד האדם רגיל להתנהג בד"כ. כ"כ רגיל להתנהג בצורה כלשהי, עד שמגדירים שהאדם נראה כאילו יש בו תכנות של רובוט, שהוא יתנהג בצורה כלשהי. וזה נקרא תכונת אופי. ויש סוגים שונים של תכונות אופי. יש תכונות אופי טובות, ויש תכונות אופי רעות. יש תכונות אופי חיוביות. ויש תכונות אופי שליליות.

וכפי שניתן להבין, שום תכונת אופי, היא לא תכונת אופי טובה או תכונת אופי רעה בפני עצמה. אלא, תכונת אופי מוגדרת כתכונת אופי שלילית וכתכונת אופי רעה, כאשר ההרגל של האדם, וצורת התכנות שלו, גורמות לאדם לדברים רעים ושליליים בעיניו. ותכונת אופי, מוגדרת כתכונת אופי חיובית וכתכונת אופי טובה, כאשר התכנות וההרגל של האדם, גורמים לאדם לדברים טובים וחיוביים בעיניו.

כי התכונה בפני עצמה, היא לא רעה או טובה. אלא היא רק בעיני המתבונן. כי תכונת האופי של האדם, גורמת לו להתנהג בצורה מסוימת, שמביאה על האדם תוצאות כלשהן. ואם התוצאות נחשבות לטובות בעיני האדם, אז האדם מרוצה מכך שיש לו תכונת אופי, שגורמות לו לדברים טובים. ואז האדם קורא לה, תכונת אופי חיובית ותכונת אופי טובה. אבל אם האדם לא מרוצה מהתוצאה של תכונת האופי שלו, אז האדם קורא לה תכונת אופי שלילית ותכונת אופי רעה.

כך שתכונות האופי החיוביות ותכונות האופי השליליות, הן רק בעיני המתבונן, ביחס למטרות שהוא רוצה להשיג. וכל תכונת אופי, יכולה להיות תכונת אופי רעה או תכונת אופי טובה, הכל לפי המטרה שהאדם רוצה להשיג באותו הרגע.

ומי שיתבונן יראה, כי תכונות האופי של האדם, נובעות ומושפעות באופן ישיר, מתהליכים נפשיים, שמתרחשים בתת המודע של האדם. ולמרות שכלפי חוץ לפעמים נראה, כאילו האדם פשוט מתוכנת לפעול בדרך כזו או אחרת. הרי שתכונות האופי של האדם, הן לא תכנות רובוטי כזה או אחר. אלא הן נובעות, מתוך תת המודע של האדם.

כי בתת המודע של האדם, יש לאדם כל מיני דעות שונות והבנות שונות על המציאות. שהן אלו שאחראיות לתכונות האופי של האדם. וכל תכונת אופי שיש לאדם, נובעת מתוך זה שברמת מודעות עצמית כלשהי של האדם, בין אם זו מודעות עצמית חיצונית, ובין אם זו מודעות עצמית פנימית בתת המודע, יש שם איזו תפישת מציאות, שגורמת לאדם להתנהג כך או אחרת. ולאדם יש בתוכו אמונות כלשהן, והנחות יסוד כלשהן לגבי המציאות, ודפוסי חשיבה כלשהם לגבי המציאות, שהם אלו שאחראיים לצורת ההתנהגות של האדם. וממילא גם לתכונות האופי שלו.

וכנ"ל, תכונת אופי, היא הגדרה שמבטאת כיצד האדם רגיל להתנהג. והאדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי, בגלל שבתוכו בין במודע ובין בתת מודע, יש איזה דבר, שגורם לאדם להתנהג בצורה כלשהי. וזה מה שיוצר אצל האדם, את תכונות האופי שלו.

וזה בעצם אומר, שמי שרוצה לשנות תכונות אופי, שנראות בעיניו כשליליות, ולרכוש תכונות אופי, שנראות בעיניו כחיוביות, עליו להתבונן עמוק אל תוך תת המודע שלו, ולגלות, מהו הדבר בתת המודע שלו, שגורם לכך שהוא יתנהג בדרך כזו או אחרת.

ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת את תכונת האופי שאותה הוא רוצה לשנות, ולפרק אותה לאירועים בודדים, ולנתח אותם אחד אחד לעומק התת המודע. לדוגמא: אדם שרוצה לשנות תכונת אופי של כעס, ורוצה לכעוס פחות או לא לכעוס בכלל. על האדם לקחת את תכונת האופי של הכעס שלו, ולפרק אותה לאירועים שמהם היא מורכבת.

דהיינו, במקום לנסות לשנות את תכונת האופי בבת אחת, לנסות לקחת אירוע אחד בודד, שאותה תכונת אופי באה בו לידי ביטוי. ולנסות להתבונן על מה שקורה בתת המודע, כאשר אותו אירוע מתרחש. דהיינו, על האדם לא לנסות להפסיק לכעוס בבת אחת. אלא על האדם לקחת אירוע מאוד ממוקד ומאוד ספציפי שבו הוא כעס, דהיינו, שבו באה לידי ביטוי אותה תכונת אופי שאותה הוא רוצה לשנות. ועל האדם לנסות לפרק ולהבין, את אותו אירוע בפני עצמו.

כי כנ"ל, תכונת האופי, לא קיימת בפני עצמה. אלא היא ביטוי של רצף של אירועים. ועל האדם לקחת אירוע כלשהו מתוך רצף האירועים, ולגלות, מהיכן הגיעה אותה התנהגות שלו, באותו אירוע ספציפי. ואם האדם יגלה מהיכן הגיעה אותה התנהגות, ממילא האדם מקרב את עצמו לאפשרות לשנות את אותה התנהגות. ואז ממילא גם תכונת האופי תשתנה מעצמה.

וכיצד יחקור האדם את אותו אירוע בודד? תשובה: על ידי התבוננות אל הרגשות שיש לו באותו הרגע. כגון לדוגמא אדם כעסן. שעליו לקחת אירוע כלשהו שהוא כעס בו. ועל האדם לשאול את עצמו, למה לכעוס עושה לי טוב! ז"א, כי ברור מאליו שלכעוס עושה לאדם גם רע. כי אחרת האדם לא היה רוצה לשנות את תוכנת האופי של הכעס שלו. אבל מי שרוצה לדעת למה הוא כ"כ כעסן, עליו לגלות, למה הכעס עושה לו טוב וגורם לו להרגיש גם טוב.

כי מי שלא יבין מה הדבר הטוב שיוצא לו מכך שהוא עושה דבר רע, הוא לא יצליח להשתחרר מאותו דבר רע. כי הסיבה שהאדם ממשיך להיות כעסן, היא רק בגלל הדברים הטובים, שהכעס גורם לאדם להרגיש.

כי האדם מחוייב תמיד לתכונת אופי אחת, שהיא תכונת האופי העמוקה ביותר שיש לאדם, והיא, תכונת האופי של האדם, לחפש תמיד להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם בכל מקרה שהוא, תמיד רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. והאדם כועס או סולח, ואוהב או שונא וכיו"ב, לפי מה שהוא חושב שיעשה לו הכי טוב, באותו הרגע. וגם כאשר יש בדבר חסרונות, עדיין האדם עושה אותו, בגלל היתרונות שיש באותו הדבר באותו הרגע.

ומי שרוצה להשתחרר מתכונת אופי כלשהי, עליו לגלות מהיכן היא נובעת. והיא נובעת מכך שבתת המודע של האדם, הוא חושב, שאותה צורת התנהגות, גורמת לו ליותר אושר מאשר סבל. לפחות ביחס לאותו הרגע, שהאדם פועל לפי אותה צורת התנהגות.

כגון לדוגמא אדם כעסן, שבתת המודע שלו הוא חושב, שאם הוא לא יכעס, אז הוא יסבול יותר, מכך שהוא מדחיק רגשית את הרגשות שלו. ואז הוא מעדיף לכעוס, כדי להרגיש את החופש, שיש בכך שהוא יכול לכעוס, למרות שזה גורם לו גם לנזק. או אדם שיש לו תכונת אופי אובססיבית, לעשות באובססיה איזה דבר שגורם לו לנזק. שהאדם עושה את אותה הפעולה, רק משום שבאותו הרגע, בתת המודע של האדם, הוא חושב שאותה הפעולה תביא לו יותר תועלת מאשר נזק.

והאדם צריך לקחת אירוע בודד, שאותו הוא היה רוצה לשנות כנ"ל, ולשאול את עצמו: למה ברגע הזה אני עושה את הפעולה הזאת. ולא לקבל את המחשבה שאומרת, שאני עושה כך כרגע, בגלל תכונת אופי כזו או אחרת. כי אם האדם חושב שהוא רובוט, שמתוכנת לעשות כך או אחרת, אז ממילא כבר אין שום טעם לנסות לשנות את תכונת האופי. והאדם רוצה לשנות את תכונת האופי שלו, בגלל שהוא חושב שהוא לא רובוט שמתוכנת באופי כזה או אחר...



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

איך לדעת את מה שאינו ידוע? מה לעשות כשמגיעים למבוי סתום?
...לאחוריו או עוצר את החיפוש, והכל זה רק בגלל הטיפשות של האדם והשקר שלו, שהוא לא באמת רוצה לדעת את האמת. כי מי שהוא איש אמת והוא באמת רוצה להבין את המציאות, הוא אין לו שום מניעות ושום מחסומים כלל, אלא הוא מתקדם קדימה תמיד. כי המחסום היחיד שיש לאדם, הוא מחסום השקר והטיפשות שלו, שגורמים לרצון של האדם, לא להיות רצון אמיתי. כי כאשר יש רצון אמיתי, אין שום מניעה כלל, אלא האדם מתקדם תמיד בבטחה דרך כל המחסומים הדמיוניים, עד אשר הוא מגיע אל כס המלכות וכולי. ובפועל, כאשר האדם מגיע למצב של מבוי סתום, על האדם לא להיות טיפש שקרן שמאשים את המציאות שהיא לא ברורה, אלא על האדם להיות חכם ולהתבונן בשכלו, על חוסר ההבנה שלו ועל מהותה. כי הטיפשים, כאשר יש להם איזה ספק ואין להם תשובה מה האמת, אז הם בוחרים בטיפשותם לשקר את עצמם ולומר לעצמם, שהאמת היא כך או אחרת. ובכך הם מנסים לשקר את עצמם כאילו הם מצאו את התשובה. לדוגמא: אדם שמנסה להבין ולגלות מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שמהר מאוד הוא מגלה שאין לו תשובה לשאלה... לחץ להמשך...

התחדשות אלוהית, או מוות אנושי - איך להתחדש בכל פעם מחדש?
...התחדשות אין סופית בכל פעם מחדש, כל זמן שיש לו שכל סופי. והשכל של האדם הוא סופי. וכל השיטות בעולם, כולן נכללות במסגרת השכל הסופי, שאינו מכיל את ההפכים של האין סוף. ולכן אין בהן שום התחדשות אמיתית כלל, אלא הן כולן בית קברות אחד גדול. ומי שרוצה לעלות מדרגה לדרגה ולהתחדש כל הזמן מחדש ולחוות בכל רגע ורגע את כל המציאות כולה בצורה חדשה לגמרי, בלי שום מאמץ להתאמץ לחוות את החוויה הזאת, מי שרוצה לזכות לזה, עליו להגיע לשכל של האחדות. שבו כל האדם כולו רואה בעיניו בשלמות, שהכל אחד ממש, ושה"אני" שלו עצמו מתחדש בכל רגע מחדש, ואז ורק אז האדם חווה את כל המציאות כולה, בצורה חדשה לגמרי בכל רגע מחדש. כי בכל רגע ורגע, הכל מתחדש מחדש לגמרי, יש מאין מוחלט. ובנוסף, ההתחדשות היא חדשה, בכל פעם בצורה חדשה. ובכל צורה של התחדשות, יש שכל חדש לגמרי. שבמהותו, הוא תמיד אותו השכל של השלמות, אבל בצורתו, הוא בכל פעם חדש ומחודש. ולזכות לזה, הוא על ידי זה שהאדם מרגיל את עצמו, להתחיל התחלה חדשה בכל פעם מחדש. כי האדם הוא מת, כי... לחץ להמשך...

פחד מנפצים, פחד מרעשים חזקים, פחד מכלבים, טיפול בהלם קרב, טיפול בטראומה, נפגעי הלם קרב, התמודדות עם טראומה, להתמודד עם טראומה, פוסט טראומה, הפרעת דחק פוסט טראומטית, הפרעת חרדה
...היה מפחיד אותך? ש: לא כי זה משהו אחר. אליעד: יפה אז לא רק ווליום זה גם הצליל עצמו נכון? ש: כן צלילים חזקים ומקוטעים. אליעד: יפה עכשיו אתה זוכר מה שדיברנו על צלילים אדוני? יפה, תסביר לה מה הסברנו על צלילים. ש: שצליל כל הרעיון בו זה שיש בו חלקים שהם מרגיעים ויש בו חלקים שהם גורמים לך לעצבנות והשילוב שלהם. אליעד: ולפי מה זה עובד, למה דבר אחד מרגיע אותך ודבר שני מלחיץ אותך, מה דיברנו? ש: הצליל. אליעד: לפי מה שזה מזכיר לך אבל, צלילים מתחברים אצלך לאירועים נגיד. ש: רק צלילים? גם ריחות. אליעד: לא, בסדר אנחנו אבל עכשיו מדברים על צלילים, עכשיו תראי אם עושים ככה זה לא מפחיד אותך אם יש משהו זה לא מפחיד אותך אבל אם נגיד יש איזה בום מפחיד אותך, עכשיו מה שמפחיד אותך זה לא הווליום מה שמפחיד אותך זה ההקשרים שאת נזכרת בהם כשאת שומעת את הבום הזה, נכון? יפה אז בואי תגידי לי מה מזכיר לך הרעש של הבום. ש: לא יודעת. אליעד: אין לך שום זיכרונות? ש: זה מדהים אתה חושב שאני יכולה להעלות את זה מהר ככה. אליעד: לא אני... לחץ להמשך...

אחדות ההפכים, חווית האחדות והשלמות תוך כדי הנפרדות - איך להשיג אותה?
אחדות ההפכים, חווית האחדות והשלמות תוך כדי הנפרדות - איך להשיג אותה? הרצאה על אחדות ההפכים, חווית האחדות והשלמות תוך כדי הנפרדות - איך להשיג אותה? ועוד...... לחץ להמשך...

בקשת עזרה רוחנית, תעזור לי לעזור לך, לקחת אחריות אישית, פחד לגלות את האמת, פחד להשתגע, פחד למות, פחד מגילוי האמת, פחד ללכת עד הסוף, מאמץ רוחני, עלוקה רוחנית, פחד להתאמץ
בקשת עזרה רוחנית, תעזור לי לעזור לך, לקחת אחריות אישית, פחד לגלות את האמת, פחד להשתגע, פחד למות, פחד מגילוי האמת, פחד ללכת עד הסוף, מאמץ רוחני, עלוקה רוחנית, פחד להתאמץ - פרומו הרצאה על בקשת עזרה רוחנית, תעזור לי לעזור לך, לקחת אחריות אישית, פחד לגלות את האמת, פחד להשתגע, פחד למות, פחד מגילוי האמת, פחד ללכת עד הסוף, מאמץ רוחני, עלוקה רוחנית, פחד להתאמץ - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם?
שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם? - פרומו הרצאה על שעמום, איך להתמודד עם שעמום? מה זה שעמום? ממה נובע שעמום, לקחת חופש מהעבודה, העבודה הכי קשה בעולם, לא לעשות כלום, איך להיצמד לאמת? למה משעמם? - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

איך לפתח מיומנויות מכירה? ללמוד לשים לב למילים, איך לשפר כושר שכנוע? איך לרכוש כושר שכנוע? איך לשכנע אנשים? איך לשפר יכולות מכירה? איך לשפר יכולות שכנוע? איך ללמוד לשכנע אנשים? טיפים למכירות
...אבל יש פה סוג של יכולת ספציפית, את היכולת להוציא מילים בעלות משמעות. תראה, הרבה פעמים שאני יושב עם בן אדם שהוא בטוח שהוא יודע למכור, אני אומר לו "טוב, תמכור לי" ואז הוא בא למכור, אני אומר "למה אמרת את המילה הזאת? המילה הזאת תכשיל את מכירה". נגיד אתה אומר לו "אם תרצה ככה וכהה" למה הוספת את המילה "אם"? או למה "כש...", "ש..." למה "כש...", למה "אם ש...". "תוריד את המילה אם, תוסיף" למה לא הוספת את המילה "אם" אתה לא מבין שאתה חייב להוסיף את המילה "אם", אפילו אתה חייב להוסיף את המילה "אם". אתה יודע למה זה לא מצליח לך המכירה? כי אמרת לו "כשככה וככה", מה זה "כש..." תגיד לו "אם", מה זה "כש..." איך הוא יודע, תוסיף "אם". אבל למה הוספת לו "אם", תוריד את "אם" נגיד. הוא אומר איך אני יכול לשים לב, נגיד אמרתי לו "מה שהרגשתי או מה שאתה מרגיש". למה אמרת "הרגשתי" למה לא אמרת "הרגשנו", מה זה "הרגשתי" תגיד "הרגשנו", מה זה "הרגשנו" תגיד "הרגשת". תגיד "הרגשתי", תגיד "ידעתי", תגיד "זכרתי", "זכור". עכשיו, בן אדם... לחץ להמשך...

ביטול הרצון - כיצד לבטל את הרצון העצמי?
ביטול הרצון - כיצד לבטל את הרצון העצמי? כי הרצון העצמי, הוא סיבת הסבל היחידה של האדם. כי בלי רצון, אין שום סבל כלל. ומי שרוצה להרגיש שלמות, מוכרח לבטל את הרצון. ואת הרצון אפשר לבטל, רק על ידי זה שממלאים אותו. כי הרצון, פירושו תחושת חסר. ומי שרוצה להעלים את תחושת החסר שלו, עליו למלא אותה בשלמות, עד כדי כך שהאדם יחווה שביעות רצון מלאה, והרצון יתבטל. וכיצד אפשר למלא את הרצון כולו? תשובה: על ידי זה שהאדם מתבונן אל תוך הרצון שלו, ומנסה להבין מה באמת הוא רוצה. עד שהאדם מגלה שיש רצון אחד ויחיד שאותו הוא באמת רוצה. וכל דבר שהאדם חושב שהוא הרצון הראשון שלו, על האדם לשאול את עצמו, למה אני רוצה את זה? ולמה הרצון שלי, הוא דווקא כך ולא אחרת? עד שהאדם מגלה מהו הרצון הראשון שלו, שהוא רצון אחד ויחיד שמניע את הכל. והבשורה הטובה היא, שתכף ומיד כשהאדם מגלה את הרצון הראשון והיחיד שלו, דהיינו, מגלה, למה באמת הוא רוצה את הרצונות שלו, תכף ומיד הרצון שלו מתמלא בשלמות.... לחץ להמשך...

הספר להיות אלוהים - פחד וחרדה - מהי מהות הפחד, האם אפשר ואיך לחיות בלי שום פחד, חרדות ופחדים, חלק 2
הספר להיות אלוהים - פחד וחרדה - מהי מהות הפחד, האם אפשר ואיך לחיות בלי שום פחד, חרדות ופחדים, חלק 2 - פרומו הרצאה על הספר להיות אלוהים - פחד וחרדה - מהי מהות הפחד, האם אפשר ואיך לחיות בלי שום פחד, חרדות ופחדים, חלק 2 - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

צחוק, הומור, בדיחות, חוש הומור, רצינות, בדיחות הדעת, ישוב הדעת, שחרור רגשי, הומור עצמי
...צחוק זה ההפך של רצינות, אז יש לנו צמצום של רצינות וצמצום של צחוק. מה נותן לנו הצחוק שלא נותנת לנו הרצינות? זאת הסיבה שבגללה אתה צוחק. כי הצחוק נותן לך את האופציה לחוות דבר מסוים שלא יכולת לחוות אותו ברצינות. לדוגמא, כאשר מישהו מחליק על בננה, אתה לא יכול ברצינות לשמוח מזה שרע לו, כי זה לא נעים לך, ולכן אתה אומר שזה בצחוק. כאשר מישהו נופל, אתה לא יכול לחוות ברצינות את החוויה של לצחוק עליו, אבל בצחוק זה בסדר. או למשל שקורה לך משהו רע, ואתה צוחק על זה, כי ברצינות אתה לא יכול לצחוק על זה, כי זה רע. אז למעשה הצחוק כאילו משחרר אותך מהשכל, ואז אתה יכול לצחוק על זה. מה שאני מנסה להגיד הוא, שהצחוק מאפשר לך לחוות דבר לא הגיוני מצד הרצינות. אם יש סיטואציה, ואתה רוצה לחוות רגש מסוים, ואם אתה רק רציני, אתה לא תוכל לחוות את הרגש הזה, כי הרצינות כאילו מצמידה אותך לשכל, לאמת, להיגיון. כשאתה צוחק אתה כאילו מגדיל לך את הטווח שאתה יכול לערבב דברים ולעשות הפוך. כול פעם שאתה צוחק, זה בגלל שמשהו שם הרגיש לך לא... לחץ להמשך...

מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס
מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס הרצאה על מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס ועוד... לחץ להמשך...

להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני
להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני - פרומו הרצאה על להשתגע מחיפוש עצמי, להשתגע כדי להיות מאושר, התאמה בין חוויה להבנה, להרגיש את השאלה, השאלה החשובה ביותר, השאלה הסופית, פחד להשתגע, שיגעון רוחני - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

השכל הנקנה, שלמות השכל, השכל האנושי, רבי נחמן מברסלב, למצוא תשובות לשאלות, מה אתה רוצה, דע מאין באת ולאן אתה הולך
השכל הנקנה, שלמות השכל, השכל האנושי, רבי נחמן מברסלב, למצוא תשובות לשאלות, מה אתה רוצה, דע מאין באת ולאן אתה הולך הרצאה על השכל הנקנה, שלמות השכל, השכל האנושי, רבי נחמן מברסלב, למצוא תשובות לשאלות, מה אתה רוצה, דע מאין באת ולאן אתה הולך ועוד... לחץ להמשך...

לחיות את הרגע - למה כן / לא לחיות את הרגע?
...לצד אחד ולא לצד אחר, בזאת הוא בעצם יוצא מהפרופורציה. כי להגיד אני חי את הרגע ולא אכפת לי מה יהיה, זה דבר שאינו נכון, כיוון שיש צדדים שכן משנה מה היה או מה יהיה. ונסביר למה מבחינה פרקטית גם אם מישהו יגיד שהוא חי רק את הרגע, הוא לא באמת יכול לחיות רק את הרגע ותכף נסביר למה. וגם אדם צריך לזכור שהמציאות היא סך כל הכוחות, ואדם צריך לדעת גם לחיות את הרגע וגם לא לחיות את הרגע. ורצוי מאד שזה יהיה בשלמות, גם לחיות את הרגע בשלמות, ובו בזמן לא לחיות את הרגע. ואם נבין מה היא המציאות, אם ניקח רגע של מציאות, ניקח את כל הרגעים שבעולם, ונחשוב שהם סרט, ומתוך הסרט ניקח רק רגע אחד, ניקח סרט רגיל, ונקפיא לרגע את התמונה שלו, ונשאל מה המשמעות של התמונה שלו, מה המשמעות של הרגע הזה, אנו נראה שהרגע הזה הוא כל חסר משמעות, יש צבעים ויש צורות, ואין שום משמעות. המשמעות של הרגע, נוצרת ע"י המשמעות של מה שאנו מיחסים לעבר, והמשמעות של הרגע הזה, באמת היא גם המשמעות שאנו נותנים ביחס לדברים שאנו חושבים שיקרו בעתיד, אבל לרגע... לחץ להמשך...

בחירה חופשית - מי בוחר את קיומך ואת רצונך?
...בוחר בבחירה חופשית מלאה, לעשות כרצונו. ושהוא עושה את מעשיו, רק כי הוא רוצה לעשות אותם. והאדם מרגיש, שהוא עצמו, ברצונו העצמי, בוחר את מעשיו. ולא ברור לאדם, מה השאלה כלל, ולמה בכלל שהוא יטיל ספק בתחושות שלו. והעניין הוא, כי בירור הבחירה החופשית, לא שולל את כל הנ"ל. כי גם אם אפשר לקבל את זה, שבאמת האדם מרגיש שהוא קיים, ושהוא רוצה, ושהוא בוחר, לעשות דבר כלשהו. עדיין על האדם להתבונן היטב ולשאול את עצמו, מה גורם לכך שאני קיים? מה גורם לכך, שאני רוצה? מה גורם לכך, שאני רוצה רצון מסוים? מה גורם לכך, שאני בוחר בחירה כלשהי? ומה גורם לכך, שאני מרגיש, שאני זה שבוחר את הפעולה? ועל האדם לנסות להסתכל ממבט שחיצוני לו, על תהליך הבחירה שלו עצמו, ולנסות להבין, מה מפעיל ומה מניע, את הרצון העצמי שלו עצמו? ומה מניע את התודעה העצמית עצמה? ומה גורם לאדם עצמו, להיות קיים? ואיך הוא קיים? ומה גורם לאדם, לדעת שהוא קיים? ומה גורם לו לרצות לשנות את המציאות? ומה גורם לו, לבחור את הבחירות שלו, כך ולא אחרת? וכולי. ואם האדם... לחץ להמשך...

מימד זמן / מרחב מקום - האם וכיצד מימד הזמן ומרחב המקום תלויים אחד בשני?
...שהן: השולחן + כל השאר שאינו השולחן. וגם לשם כך צריך זמן, כדי להפריד בין המחשבה על השולחן לבין המחשבה על כל שאר הדברים שהם אינם השולחן. לסיכום: הגדרתו של דבר מתבצעת על ידי יצירת מקום עבור הדבר. יצירת מקום = הפרדה תודעתית שלו מכל שאר הדברים. וההפרדה עצמה היא מתרחשת בזמן מסוים ולא בבת אחת. כי כדי להפריד 2 דברים / כדי להגדיר משהו, לשם כך צריך זמן שבו יהיה קיום ל 2 הדברים השונים. ונחדד עוד קצת: גם ציר הזמן תופס מקום וגם מרחב המקום תופס זמן. הסבר: ציר הזמן = רגעים שונים = לפני / אחרי = עבר / הווה / עתיד. כל אחד מהחלקים של הזמן נמצא במקום אחר על פני ציר הזמן. אם לא היה מקום, הרי שלא היה ניתן להפריד בין הרגעים השונים של הזמן, ואם כן לא היה זמן. ציר הזמן הוא מרחב המקום של הרגעים השונים שבתוכו. כיו"ב לגבי המקום שגם הוא תלוי בזמן. כדי להגדיר מקום אחד שונה ממקום אחר, לשם כך צריך זמן. כדי לנוע ממקום למקום, לשם כך צריך זמן. אם לא היה זמן אלא הכל היה קורה באותו הרגע, הרי שלא היה גם מקום אחד נפרד ממקום... לחץ להמשך...

אדישות, אפתיה, שאננות, עייפות נפשית, חוסר חשק, עייפות כרונית, חוסר אנרגיה, אדישות קלינית, אפאטיות
...כגון לדוגמא אדם שכל חייו חיפש את משפחתו האבודה, שברגע שהוא מוצא את משפחתו האבודה, אז הוא יכול להיכנס למצב של אופוריה ולתחושה של התרוממות רוח וכיו"ב, שתגרום לכך, שגם הוא יהיה בסוג של אדישות כלפי מה שקורה סביבו. וזה דווקא בגלל שהוא מרגיש מלא מבפנים, עד כדי כך, שלא אכפת לו מה שקורה בחוץ. ואדם שלא מתעניין באוכל, זה או בגלל שהוא כ"כ חולה, עד כדי כך שאין לו חשק לאכול. או בגלל שהוא כ"כ בריא וכ"כ שבע, עד כדי כך שגם אין לו חשק לאכול. ולא בגלל שהוא חולה, אין לו חשק לאכול. אלא דווקא בגלל שהוא מאוד בריא ומאוד שבע, ומאוד עסוק בדברים שמעניינים אותו, עד כדי כך שאין לו חשק לאכול, דווקא בגלל שהוא מרגיש מלא מבפנים. כך שאפתיה ואדישות, יכולות לנבוע, גם ממצב של דיכאון. שהאדם סובל מאיזה מצוקה נפשית מאוד חזקה, שגורמת לכך שלא יעניינו אותו הדברים שקורים מחוצה לו. או שהאדם נמצא במצב של בריאות נפשית מאוד גדולה, עד כדי כך ששום דבר חיצוני, לא יכול להפר את שלוות הנפש שלו. כי האדם מתעניין ומגלה עניין, בכל דבר שנתפש עבורו... לחץ להמשך...

רגשות / מעשים / אושר - האם אתה מאושר ממה שאתה עושה?
...חוסר אושר = הלקאה עצמית / רגשות אשם / תחושה של כישלון / חוסר שביעות רצון / כעס עצמי / ספקות וחוסר וודאות מתמדת לגבי הבחירות של האדם בחיים וכיו"ב. הסיבה שבגללה האדם לא מספיק מקבל את עצמו, היא רק בגלל שהוא לא מסתכל על עצמו בצורה נכונה ואמיתית. אדם לא מקבל את עצמו, משום שיש לו צפיות מעצמו שלפעמים אינן בכלל בשליטתו. האדם מאשים את עצמו בחינם, על דברים שהוא לא היה יכול לעשות אחרת. האדם מעביר על עצמו ביקורת מיותרת, משום שנדמה לו שהוא היה יכול להיות טוב יותר וכיו"ב. כאשר האדם מסתכל על עצמו בעין אמיתית, דהיינו, האדם מודע ליכולות האמיתיות שלו, ואינו מפריז בכוח העצמי שלו, על ידי זה האדם תמיד ממש את הפוטנציאל שלו ולעולם לא יבוא אל עצמו בתלונות כלשהן. כאשר האדם מסתכל על עצמו כעל חלק מהמכלול של המציאות, דהיינו, שהאדם מבין שהוא לא פועל בחלל ריק, אלא הוא חלק מהמציאות השלמה, דהיינו, האדם מבין שהוא מושפע מכל שאר המציאות שסביבו, וכל הבחירות / התלבטויות / החלטות שהוא מקבל, מושפעות מהסביבה שלו, על ידי זה האדם... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר www.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של פסיכולוגיה חיובית, קאוצינג, אימון לחשיבה חיובית, מטפל לחשיבה חיובית, קואצ'ר, חשיבה חיובית, מחשבה חיובית, קואצינג ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות
עכשיו 28_12_2014 השעה 06:32:24
wesi1