תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חשיבה חיובית, אופטימיות, מחשבות חיוביות, לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, שליליות פסימיות, חשיבה חיובית, מחשבות חיוביות, לחץ וחשיבה חיובית, גישה שלילית, חשיבה חיובית בקרב בני נוער, חשיבה שלילית, איך לא לחשוב פסימי, כיצד לא לחשוב פסימי, דמיון חיובי, שליליות, עקרונות הפסיכולוגיה החיובית, למה אופטימיות משפיעה על לחץ, חצי הכוס הריקה, חשיבה אופטימית ודמיון מודרך, כיצד לחשוב חיובי, תכונות אופי חיוביות אישיות, מדריך אישי, איך לחשוב חיובי, אימון אישי, התנהגות חיובית, ייעוץ אישי, טיפים לדיבור חיובי, מדריך רוחני חיובי, רק מחשבות חיוביות, תכונות שליליות, התגברות על כישלון, חשיבה פסימית, מחשבה חיובית, רשימת תכונות אופי שליליות, מחשבות אופטימיות, דוגמה לחשיבה חיובית ושלילית, חצי הכוס המלאה, למה התודעה חושבת מחשבות שליליות, חשיבה פסימית ודמיון מודרך, האופטימי חושב חצי הכוס המלאה,
יעוץ אישי לכל נושא בחיים!
050-3331-331
הדפסה אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות

ובו יתבאר העניין של תכונות האופי של האדם. איך נוצרות תכונות האופי של האדם? מהן תכונות אופי חיוביות? מהן תכונות אופי שליליות? וכיצד יכול האדם לשנות את תכונות האופי שלו?

ומי שיתבונן יראה, כי כאשר האדם נולד ועוד לא הספיק להביע את עצמו בכל צורה שהיא, הרי שעדיין לא ניתן לומר, שיש לו תכונות אופי. וכמו כן, על רובוט חסר בחירה, לא ניתן לומר עליו שיש לו תכונות אופי. כי התכונות של אותו הרובוט, הן אינן האופי האישי שלו, והן אינן ביטוי האישיות שלו, אלא הן רק דבר שתכנתו את הרובוט, לפעול כך או אחרת.

והרעיון הוא, שתכונות אופי של אדם, הן בעצם הצורה שבה האדם רגיל להתנהג מתוך מודעות עצמית חיצונית, או מתוך מודעות עצמית פנימית מתת המודע של האדם. כגון לדוגמא, אדם שרגיל לכעוס על כל מיני דברים יותר מהממוצע. אז אדם כזה, יגדירו, שיש לו תכונת אופי של כעס. ואדם שרגיל בד"כ לשקר, יאמרו שיש לו תכונת אופי של שקרן. ואדם שרגיל לומר את האמת, יאמרו שיש לו תכונת אופי של דובר אמת.

אבל תכונת האופי, היא לא משהו ממשי באמת, שקיימת או לא קיימת. אלא היא רק תיאור, של ההתנהגות של האדם. ז"א האדם יכול לומר את האמת או לשקר. ואו שהאדם אמר את האמת, או שהוא שיקר. וכאשר האדם חוזר על אותו דפוס פעולה, פעם אחרי פעם, אז מגדירים שיש לו תכונת אופי שכזו. דהיינו, מנסים לומר, שתכונת האופי, דהיינו, ההרגל והתכנות של האופי שלו, הוא לומר את האמת / לשקר. ותכונת אופי פירושה, התכנות של האופי של האדם. דהיינו, האדם מתוכנת להתנהג בצורה כלשהי.

ותכונת אופי, יכולה להיות מתוך מודעות עצמית פנימית, או מודעות עצמית חיצונית. דהיינו, מי שמתרגל לחפש תמיד את האמת, ועושה זאת באופן מודע. לאדם כזה יש תכונת אופי מודעת, של חיפוש האמת. אבל יש גם תכונות אופי, שנראה שהן באות ממקום לא נודע, שהוא התת מודע של האדם. כי לפעמים האדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי. והאדם עושה זאת, לא מתוך מודעות עצמית מודעת, אלא מתוך מקום פנימי בתוכו של תת המודע שלו, שגורם לו להתנהג כך או אחרת. וזו תכונת אופי, שנובעת מתת המודע של האדם.

ונמצא אם כן, כי תכונות אופי של האדם, הן בעצם תיאור של כיצד האדם רגיל להתנהג בד"כ. כ"כ רגיל להתנהג בצורה כלשהי, עד שמגדירים שהאדם נראה כאילו יש בו תכנות של רובוט, שהוא יתנהג בצורה כלשהי. וזה נקרא תכונת אופי. ויש סוגים שונים של תכונות אופי. יש תכונות אופי טובות, ויש תכונות אופי רעות. יש תכונות אופי חיוביות. ויש תכונות אופי שליליות.

וכפי שניתן להבין, שום תכונת אופי, היא לא תכונת אופי טובה או תכונת אופי רעה בפני עצמה. אלא, תכונת אופי מוגדרת כתכונת אופי שלילית וכתכונת אופי רעה, כאשר ההרגל של האדם, וצורת התכנות שלו, גורמות לאדם לדברים רעים ושליליים בעיניו. ותכונת אופי, מוגדרת כתכונת אופי חיובית וכתכונת אופי טובה, כאשר התכנות וההרגל של האדם, גורמים לאדם לדברים טובים וחיוביים בעיניו.

כי התכונה בפני עצמה, היא לא רעה או טובה. אלא היא רק בעיני המתבונן. כי תכונת האופי של האדם, גורמת לו להתנהג בצורה מסוימת, שמביאה על האדם תוצאות כלשהן. ואם התוצאות נחשבות לטובות בעיני האדם, אז האדם מרוצה מכך שיש לו תכונת אופי, שגורמות לו לדברים טובים. ואז האדם קורא לה, תכונת אופי חיובית ותכונת אופי טובה. אבל אם האדם לא מרוצה מהתוצאה של תכונת האופי שלו, אז האדם קורא לה תכונת אופי שלילית ותכונת אופי רעה.

כך שתכונות האופי החיוביות ותכונות האופי השליליות, הן רק בעיני המתבונן, ביחס למטרות שהוא רוצה להשיג. וכל תכונת אופי, יכולה להיות תכונת אופי רעה או תכונת אופי טובה, הכל לפי המטרה שהאדם רוצה להשיג באותו הרגע.

ומי שיתבונן יראה, כי תכונות האופי של האדם, נובעות ומושפעות באופן ישיר, מתהליכים נפשיים, שמתרחשים בתת המודע של האדם. ולמרות שכלפי חוץ לפעמים נראה, כאילו האדם פשוט מתוכנת לפעול בדרך כזו או אחרת. הרי שתכונות האופי של האדם, הן לא תכנות רובוטי כזה או אחר. אלא הן נובעות, מתוך תת המודע של האדם.

כי בתת המודע של האדם, יש לאדם כל מיני דעות שונות והבנות שונות על המציאות. שהן אלו שאחראיות לתכונות האופי של האדם. וכל תכונת אופי שיש לאדם, נובעת מתוך זה שברמת מודעות עצמית כלשהי של האדם, בין אם זו מודעות עצמית חיצונית, ובין אם זו מודעות עצמית פנימית בתת המודע, יש שם איזו תפישת מציאות, שגורמת לאדם להתנהג כך או אחרת. ולאדם יש בתוכו אמונות כלשהן, והנחות יסוד כלשהן לגבי המציאות, ודפוסי חשיבה כלשהם לגבי המציאות, שהם אלו שאחראיים לצורת ההתנהגות של האדם. וממילא גם לתכונות האופי שלו.

וכנ"ל, תכונת אופי, היא הגדרה שמבטאת כיצד האדם רגיל להתנהג. והאדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי, בגלל שבתוכו בין במודע ובין בתת מודע, יש איזה דבר, שגורם לאדם להתנהג בצורה כלשהי. וזה מה שיוצר אצל האדם, את תכונות האופי שלו.

וזה בעצם אומר, שמי שרוצה לשנות תכונות אופי, שנראות בעיניו כשליליות, ולרכוש תכונות אופי, שנראות בעיניו כחיוביות, עליו להתבונן עמוק אל תוך תת המודע שלו, ולגלות, מהו הדבר בתת המודע שלו, שגורם לכך שהוא יתנהג בדרך כזו או אחרת.

ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת את תכונת האופי שאותה הוא רוצה לשנות, ולפרק אותה לאירועים בודדים, ולנתח אותם אחד אחד לעומק התת המודע. לדוגמא: אדם שרוצה לשנות תכונת אופי של כעס, ורוצה לכעוס פחות או לא לכעוס בכלל. על האדם לקחת את תכונת האופי של הכעס שלו, ולפרק אותה לאירועים שמהם היא מורכבת.

דהיינו, במקום לנסות לשנות את תכונת האופי בבת אחת, לנסות לקחת אירוע אחד בודד, שאותה תכונת אופי באה בו לידי ביטוי. ולנסות להתבונן על מה שקורה בתת המודע, כאשר אותו אירוע מתרחש. דהיינו, על האדם לא לנסות להפסיק לכעוס בבת אחת. אלא על האדם לקחת אירוע מאוד ממוקד ומאוד ספציפי שבו הוא כעס, דהיינו, שבו באה לידי ביטוי אותה תכונת אופי שאותה הוא רוצה לשנות. ועל האדם לנסות לפרק ולהבין, את אותו אירוע בפני עצמו.

כי כנ"ל, תכונת האופי, לא קיימת בפני עצמה. אלא היא ביטוי של רצף של אירועים. ועל האדם לקחת אירוע כלשהו מתוך רצף האירועים, ולגלות, מהיכן הגיעה אותה התנהגות שלו, באותו אירוע ספציפי. ואם האדם יגלה מהיכן הגיעה אותה התנהגות, ממילא האדם מקרב את עצמו לאפשרות לשנות את אותה התנהגות. ואז ממילא גם תכונת האופי תשתנה מעצמה.

וכיצד יחקור האדם את אותו אירוע בודד? תשובה: על ידי התבוננות אל הרגשות שיש לו באותו הרגע. כגון לדוגמא אדם כעסן. שעליו לקחת אירוע כלשהו שהוא כעס בו. ועל האדם לשאול את עצמו, למה לכעוס עושה לי טוב! ז"א, כי ברור מאליו שלכעוס עושה לאדם גם רע. כי אחרת האדם לא היה רוצה לשנות את תוכנת האופי של הכעס שלו. אבל מי שרוצה לדעת למה הוא כ"כ כעסן, עליו לגלות, למה הכעס עושה לו טוב וגורם לו להרגיש גם טוב.

כי מי שלא יבין מה הדבר הטוב שיוצא לו מכך שהוא עושה דבר רע, הוא לא יצליח להשתחרר מאותו דבר רע. כי הסיבה שהאדם ממשיך להיות כעסן, היא רק בגלל הדברים הטובים, שהכעס גורם לאדם להרגיש.

כי האדם מחוייב תמיד לתכונת אופי אחת, שהיא תכונת האופי העמוקה ביותר שיש לאדם, והיא, תכונת האופי של האדם, לחפש תמיד להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם בכל מקרה שהוא, תמיד רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. והאדם כועס או סולח, ואוהב או שונא וכיו"ב, לפי מה שהוא חושב שיעשה לו הכי טוב, באותו הרגע. וגם כאשר יש בדבר חסרונות, עדיין האדם עושה אותו, בגלל היתרונות שיש באותו הדבר באותו הרגע.

ומי שרוצה להשתחרר מתכונת אופי כלשהי, עליו לגלות מהיכן היא נובעת. והיא נובעת מכך שבתת המודע של האדם, הוא חושב, שאותה צורת התנהגות, גורמת לו ליותר אושר מאשר סבל. לפחות ביחס לאותו הרגע, שהאדם פועל לפי אותה צורת התנהגות.

כגון לדוגמא אדם כעסן, שבתת המודע שלו הוא חושב, שאם הוא לא יכעס, אז הוא יסבול יותר, מכך שהוא מדחיק רגשית את הרגשות שלו. ואז הוא מעדיף לכעוס, כדי להרגיש את החופש, שיש בכך שהוא יכול לכעוס, למרות שזה גורם לו גם לנזק. או אדם שיש לו תכונת אופי אובססיבית, לעשות באובססיה איזה דבר שגורם לו לנזק. שהאדם עושה את אותה הפעולה, רק משום שבאותו הרגע, בתת המודע של האדם, הוא חושב שאותה הפעולה תביא לו יותר תועלת מאשר נזק.

והאדם צריך לקחת אירוע בודד, שאותו הוא היה רוצה לשנות כנ"ל, ולשאול את עצמו: למה ברגע הזה אני עושה את הפעולה הזאת. ולא לקבל את המחשבה שאומרת, שאני עושה כך כרגע, בגלל תכונת אופי כזו או אחרת. כי אם האדם חושב שהוא רובוט, שמתוכנת לעשות כך או אחרת, אז ממילא כבר אין שום טעם לנסות לשנות את תכונת האופי. והאדם רוצה לשנות את תכונת האופי שלו, בגלל שהוא חושב שהוא לא רובוט שמתוכנת באופי כזה או אחר...



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

המבחן של האושר, מבחן לפני האושר, לימודי מודעות עצמית, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, להשלים עם המציאות, לוותר למציאות, להילחם במציאות, להיות אלוהים, מהו אושר אמיתי?
המבחן של האושר, מבחן לפני האושר, לימודי מודעות עצמית, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, להשלים עם המציאות, לוותר למציאות, להילחם במציאות, להיות אלוהים, מהו אושר אמיתי? - פרומו הרצאה על המבחן של האושר, מבחן לפני האושר, לימודי מודעות עצמית, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות, להשלים עם המציאות, לוותר למציאות, להילחם במציאות, להיות אלוהים, מהו אושר אמיתי? - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת
הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת הרצאה על הספר להיות אלוהים - למה יש נפרדות למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות אולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת ועוד... לחץ להמשך...

הפרעות חרדה / חרדות - הפרעת חרדה, כמה היא שכיחה? מי סובל מהפרעות חרדה?
...החרדה שיש לאדם, נובעת, מכך שיש לו רצון עצמי, ומכך שהוא מבין, שאולי הרצון שלו לא יתמלא. ולכל ישות שקיימת בעולם, יש רצון כלשהו. כי הקיום עצמו של האדם, מחייב שתהיה לו תחושת חיסרון כלשהי. ובכל מקום שיש תחושת חיסרון, הרי שיש רצון למלא אותו. וממילא יש תחושה של פחד וחרדה, מכך שהרצון לא יתמלא. אלא, שלא כולם מבטאים את הפרעת החרדה שלהם, באותה הצורה. ויש כאלו שיש להם התמכרות לאיזה דבר בצורה אובססיבית, מה שנקרא הפרעה אובססיבית / התנהגות אובססיבית, עד כדי הפרעה התנהגותית. וההפרעה הנפשית שלהם והאובססיה החולנית שלהם, נובעת מכך שיש להם הפרעת חרדה, שהיא זו שדוחפת אותם להיות אובססיביים למשהו, כדי להדחיק את החרדה ואת הפחד שלהם. וכל בן אדם שמכור לאיזה דבר, וכל בן אדם שמתמסר לאיזה דבר, וכל בן אדם שנותן את עצמו למען איזה דבר, הכל זה נובע מתוך החרדה של האדם. כי המסירות הנפשית של האדם, למען איזה דבר, בפרט כאשר קשה לאדם לעשות איזה דבר, ואעפ"כ הוא מתאמץ לעשות אותו, היא מעידה על כך שיש לאדם רצון חזק למען אותו הדבר... לחץ להמשך...

מוות / שכול / אובדן ומשמעות החיים - מהו ערך החיים והמוות?
...רוצה לדבר על התמודדות עם מוות. וכשאני אומר התמודדות עם מוות, הכוונה להתמודדות עם אובדן, מישהו מת לאדם קרוב משפחה, חבר או כל אחד. ואנשים בלוויה צועקים, איפה אתה? לאן הלכת? וצועקים וזועקים. ואנשים מתחרפנים כשמישהו מת, ומי ששומע אותי עכשיו חושב שהשתגעתי לגמרי וחושבים, מה אם ימות לך מישהו קרוב, ילד, הורה אח, לא תתחרפן? וחושבים שהשאלה מטופשת. ותכף נראה מי המטופש האמיתי. ואנשים בעצם בוכים על האובדן, כל אובדן כלשהו, ובטח ובטח אובדן חיים, ואנשים בוכים ובוכים. והאדם בעצם בוכה על כך שקרה דבר מאד רע, לקחו לו בעצם את המשמעות מהחיים שלו. זה שמתאבל בוכה על כך שלקחו לו משהו ממשמעות החיים שלו, לא על מי שמת. כאשר מישהו מת, זה שמתאבל, מתאבל בכלל על עצמו. ואם מישהו מת והוא באמת כבר איננו, אז מה אתה בוכה עליו, הוא איננו כאן כבר, מה יש לבכות עליו, אתה בוכה על עצמך! ואם הוא עדיין ישנו במקום אחר, אז גם כן מה יש לבכות, הוא עדיין קיים רק במקום אחר בצורה אחרת, מה אתה לחוץ? אין מה לבכות עליו. מה אתה מצטער שהוא לא... לחץ להמשך...

שקר לצורך אמירת האמת, נפרדות ושקר הם לא שקר מצד האחדות והאמת
שקר לצורך אמירת האמת, נפרדות ושקר הם לא שקר מצד האחדות והאמת הרצאה על שקר לצורך אמירת האמת, נפרדות ושקר הם לא שקר מצד האחדות והאמת ועוד... לחץ להמשך...

משה רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן ח"א כ (ברסלב)
משה רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן ח"א כ (ברסלב) הרצאה על משה רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן ח"א כ ועוד - על ברסלב / רבי נחמן מברסלב / יהדות ועוד...... לחץ להמשך...

שלמות - מה לעשות כדי להשיג שלמות?
...כי אדם לא מוכן להתפשר על פחות מ 100% שלמות, ו99 אחוז שלמות גרוע בדיוק כמו 50 אחוז, כי אם אתה כבר מתפשר, מה זה משנה כמה אתה מתפשר. או הכל, או שלא משנה אם זה פחות. ואם אדם בחר לעצמו דרך בחיים, כל דרך היא מהשלמות, אבל... לך עם הדרך הזו בשלמות. החלטת לעשות משהו בחיים, לך איתו בשלמות עד הסוף. אם הוא לא מעניין אותך יותר, זה טוב, אבל תפסיק לעסוק בו, ואם אתה רוצה אותו באופן חלקי, גם טוב, אבל לך עם זה בשלמות, גם עם החלקי. ודרך כל דבר בחיים אפשר להגיע לשלמות, כל תחום ותחום שאתה מתעסק בו, תנסה להיות יותר טוב, בכדי לגלות את השלמות שבתוכו. ומי שרוצה להצליח למצוא את האושר, את השלמות, עליו בכל דבר להיות אמיתי, לא לשקר בכלום, גם בדבר הקטן ביותר על האדם לשאול את עצמו מה אני יכול לעשות טוב יותר. כמו אדם צמא במדבר, יעשה הכל להשיג מים. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, שהדבר היחיד בעולם יהיה חיפוש עד הסוף עד שתגיע לאושר אמיתי, ולחפש את האושר בשלמות. אם לא בא לך להיות מאושר, זה גם בסדר, אבל אל תשקר שאתה רוצה. כדי... לחץ להמשך...

מודעות עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית
מודעות עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית הרצאה על מודעות עצמית, להפוך את המחוייב לאפשרי, התמודדות עם בעיות בחיים, התמודדות רגשית, להתמודד עם בעיות, תרגול רוחני, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית ועוד... לחץ להמשך...

חשיבה חיובית - מתי חשיבה חיובית לא עובדת? ומתי חשיבה חיובית תמיד עובדת?
...נמצא אם כן כי: חשיבה חיובית לא תעבוד כאשר היא לא תואמת את המציאות. כגון לדוגמא שהאדם מאמין שהוא יצליח לעשות דבר, שהוא לא באמת יכול לעשות אותו. חשיבה חיובית אולי תעבוד כאשר היא תואמת את המציאות, אך עדיין היא לא נובעת מידיעה ברורה אלא מאמונה ותקווה בלבד. במקרה כזה החשיבה החיובית אולי תעזור לאדם לגלות את היכולת שלו ואולי לא. וחשיבה חיובית בטוח תעבוד, כאשר היא נובעת מתוך ידיעה ברורה של האדם את האמת שהוא אכן יכול להצליח. ואם האדם לא יודע בוודאות האם הוא יכול להצליח או לא. איך מומלץ לחשוב במקרה כזה? תשובה: הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות, הוא לא להסתבך עם שאלות של חשיבה חיובית או שלילית, אלא פשוט לנסות לראות מהי האמת. על האדם לשאול את עצמו: מצד האמת, האם אני יכול או לא יכול להתמודד? במה אני כן יכול להתמודד? האם יכול להיות שאני לא מודע מספיק טוב ליכולות של עצמי? האם אני כן יכול אולי אפילו רק לנסות להתמודד? וכיו"ב. כאשר, הדגש העיקרי הוא, על ראיית האמת ועל הבנת הדברים כפי מה שהם, בלי צורך להסתבך עם חשיבה... לחץ להמשך...

חרדה חברתית - חרדה חברתית אצל ילדים, טיפול בחרדה חברתית, פחד קהל, פחד חברתי, הפרעת חרדה חברתית, ביישנות וחוסר ביטחון עצמי
...וזה מתבטא בביישנות / פחד קהל / חוסר ביטחון עצמי וכיו"ב. ויש סוגים שונים של טיפול בחרדה חברתית. והפסיכיאטרים, שלא מבינים כמובן את השורש האמיתי של הפרעת החרדה החברתית הקשה שיש לאדם, הם נותנים לו כדורים ותרופות כאלו ואחרות, שלא עוזרות באמת, לשורש הבעיה הנפשית של האדם. ויש גם חלק מהפסיכולוגים, ואת שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי, שבה מנסים לגרום לאדם להבין בצורה הגיונית ורציונאלית, שהוא לא צריך לפחד מהסביבה שלו. כגון לדוגמא, שבאופן הדרגתי מלמדים את האדם לדבר עם אנשים וכיו"ב. ושיטת הטיפול הזו של חלק מהפסיכולוגים, היא אכן שיטת טיפול טובה. כי היא פועלת מול השכל של האדם, שיבין שהוא לא צריך לפחד מאחרים. אבל היא שיטת טיפול טובה, רק באופן יחסי ולא באופן מוחלט. כי לפעמים, טיפול התנהגותי עוזר לאדם לצאת מהחרדה החברתית הקשה שלו. ולפעמים, גם טיפול קוגניטיבי התנהגותי, לא יכול לעזור לאדם לצאת מהחרדה החברתית הקשה שלו. ולמה? כי למרות שברמה ההגיונית הרגילה, האדם לא אמור להיות עם חרדה חברתית לא הגיונית, הרי שאעפ"כ... לחץ להמשך...

יקומים מקבילים - אחדות המהות והצורה - ואחדות הכל
...נמצאות בכל מקום ובכל זמן תמיד. ואצל האדם, הדבר הזה נקרא יקומים מקבילים. שיש אין סוף יקומים מקבילים, שבכל אחד מהם, יש אפשרות אחת, מתוך אין סוף אפשרויות. וכולם קיימים במקביל. ולכן, בכל מקום ובכל זמן, מצד האמת, יש תמיד את כל הצורות ואת כל האפשרויות כולן. והאדם, וכל המציאות שלו, זאת לא יותר מאשר אפשרות אחת, בתוך אין סוף אפשרויות שקיימות כרגע. ולאדם נדמה שיש שינויים, ואז יש לו שאלות. למה המציאות משתנה? ומה טוב יותר או פחות? וכיו"ב. והאדם שהוא חכם אמת, הוא יודע את האמת, שהכל אחד והכל קיים תמיד בו זמנית, בלי שום שינוי כלל. ולכן אין שום שאלה ושום שינוי של זמן ומקום כלל. והבנת האדם את השכל הזה, היא מחליפה לאדם את חווית הזמן והמקום שלו. כי האדם מבין את האמת, שהזמן והמקום שלו, שבהם הוא רואה נפרדות, הם רק אפשרות אחת, מתוך אין סוף אפשרויות שקיימות כל הזמן, והוא עצמו רק אפשרות אחת, מתוך כל האפשרויות האלו. וכאשר כל היקומים וכל הצורות קיימים בו זמנית בכל מקום ובכל זמן, זה בעצם אומר שכל היקומים כולם כישות... לחץ להמשך...

סוף הדרך הרוחנית, להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן, לעבור אגף בבית הכלא, מהו אושר אמיתי? לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, איך להיות מאושר באמת?
סוף הדרך הרוחנית, להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן, לעבור אגף בבית הכלא, מהו אושר אמיתי? לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, איך להיות מאושר באמת? - פרומו הרצאה על סוף הדרך הרוחנית, להיכן מובילה הדרך של אליעד כהן, לעבור אגף בבית הכלא, מהו אושר אמיתי? לימודי מודעות עצמית, לימודי התפתחות אישית, איך להיות מאושר באמת? - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

להשתחרר מהשכל באמצעות השכל, רע אין סופי, שלמות הרע, סבל אין סופי, הדרך הקצרה ביותר להשתחרר מהשכל
להשתחרר מהשכל באמצעות השכל, רע אין סופי, שלמות הרע, סבל אין סופי, הדרך הקצרה ביותר להשתחרר מהשכל - פרומו הרצאה על להשתחרר מהשכל באמצעות השכל, רע אין סופי, שלמות הרע, סבל אין סופי, הדרך הקצרה ביותר להשתחרר מהשכל - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

אני. מהי הידיעה היחידה ש*אינה* נובעת מידיעת האני?!
...מה שאומר בעצם, שגם ה"אני" עצמו של האדם, הוא הגדרה של מהות כלשהי שמהווה את ה"אני" של האדם. המהות של ה"אני" היא הדבר שמהווה את ה"אני". המהות של ה"אני" היא הדבר היחיד שקיים גם ללא "אני". קיומה של המהות של ה"אני" אינו תלוי ב"אני", למרות שהקיום של ה"אני" מתקיים באמצעות המהות שמהווה אותו בכל רגע מחדש. מסקנה: הדבר היחיד שאפשר לדעת בלי לדעת "אני", הוא ידיעת המהות של ה"אני". ברמה המעשית: כאשר האדם רוצה להגיע אל חקר המציאות ואל הבנת עצמו, עליו לחפש את האמת בתוכו ולא מחוצה לו. מדוע? כי כל מה שנמצא מחוץ לאדם, הכל תלוי ונובע מידיעת ה"אני", כך ששום דבר לא יכול לגלות לאדם דבר חדש על השורש של המציאות באמצעות מחקר חיצוני, מאחר שכל מה שניתן לדעת שנמצא מחוץ ל"אני", הכל אלו ידיעות חיצוניות שאינן מחדשות כלום על כלום. כאשר האדם רוצה להגיע אל המהות של המציאות ולהבין את המציאות באמת, עליו להתבונן פנימה על ה"אני" שלו אל תוך עצמו. כי רק בתוך ה"אני" ניתן למצוא ידיעה עמוקה יותר על המציאות, מאשר ידיעת ה"אני". סיכום:... לחץ להמשך...

הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 7
...לדעת שהוא קיים. לא יכול להיות שהוא רוצה לרצות לברוא את העולם. למה? כי מנקודת המבט שלפני רצונו של אלוהים, עוד לא היה לו רצון, לרצות את רצונו. לא יכול להיות שאלוהים יגיד שהוא בחר להיות קיים, כי עוד לא היה האני שבוחר. עוד לא הייתה תודעה שבוחרת. זאת אומרת שגם הראשון בשרשרת אומר שעשה זאת בלי רצון. כי עדיין אלוהים לא היה קיים, הכל היה אחד. אם הכל אחד, איך יכול להיות שמהאחד, אני רציתי? מצד אחד אתה לא יכול להגיד שאלוהים רוצה לברוא את רצונו, כי עוד לא היה לו רצון לברוא את רצונו. אבל אתה גם לא יכול להגיד שזה בלי בחירה, כי עוד לא היה לו ניגוד. אפשר להגיד שאמנם אלוהים לא בחר לרצות, אבל הוא גם לא התנגד לרצות. זה מקום שאין בו העדפה אם לרצות או לא לרצות. רצונו של אלוהים / ידיעתו של אלוהים שהוא קיים - זה לא יכול להיות ברצונו של אלוהים, וזה גם לא יכול להיות נגד רצונו של אלוהים. אבל בטוח לנו שזה ממהותו, זה לא דווקא עשייה רצונית, כי אם זה קיים, ואני הראשון, אז זה ממהותי. אז אתה מבין שהרצון שלך, אם הוא כרצונך... לחץ להמשך...

לצאת מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל
לצאת מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל - פרומו הרצאה על לצאת מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

בעיות נפשיות / לחץ / מתח נפשי - ממה נובעים לחץ ומתח נפשי? איך להתמודד איתם?
...כאשר האדם לא יודע מה לעשות הוא נלחץ. כאשר האדם לא יודע ולא מבין, את הסיבות שבגללן המצב הוא כפי מה שהוא, הוא נלחץ. בקיצור, לחץ נובע מחוסר הבנת המצב. כמו כן ישנם גם מצבים נוספים שבהם, לא רק שחסרה לאדם ידיעה, אלא שיש אצלו גם ידיעה שגויה. לדוגמא, כאשר יש לאדם מידע שגוי על בעיה שתתרחש, הוא עלול להילחץ. ולכן בסופו של דבר, ידיעה ברורה משחררת את הלחץ. וזה בעצם אומר, שכדי להתגבר על לחץ, לשם כך על האדם לחפש את האמת. כאשר משהו מלחיץ את האדם, עליו לחפש את האמת, ולשאול את עצמו מה היא האמת, והאם הוא רואה את הדברים כפי מה שהם באמת. על האדם לנסות לברר עם עצמו, האם יתכן שיש פרטים חסרים שאותם הוא לא רואה כרגע? האם ואולי יש אפשרויות נוספות שהוא לא מודע אליהן? האם ואולי המידע שיש לו לא מדויק כל כך? ואולי יש פרטים שהם רק הגזמה? על האדם לנסות לעשות הפרדה בין הדברים שבהם הוא בטוח בוודאות, לבין הפירושים השונים שהוא נותן למציאות. ולנסות להבין טוב יותר את המציאות, כדי שהלחץ יעלם. וגם אם נניח שכל המידע שיש לאדם הוא... לחץ להמשך...

הספר להיות אלוהים, ספר הספרים, הספר החכם בעולם, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, הספר הטוב בעולם
הספר להיות אלוהים, ספר הספרים, הספר החכם בעולם, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, הספר הטוב בעולם הרצאה על הספר להיות אלוהים, ספר הספרים, הספר החכם בעולם, הסיפור של אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, הספר הטוב בעולם ועוד... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר www.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של קואצינג, קואצ'ר, אימון אישי לחשוב חיובי, קאוצינג, מחשבה חיובית, מחשבות חיוביות, אימון לחשיבה חיובית, חשיבה חיובית ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3750 שניות
עכשיו 02_10_2014 השעה 19:28:16
wesi1