תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חשיבה חיובית, אופטימיות, מחשבות חיוביות, לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, למה שקר הוא שלילי, החשיבה השלילית, איך להיות אופטימי, לחשוב חיובי בעבודה, מחשבה פסימית, גישה אופטימית, טיפים לדיבור חיובי, חשיבה אופטימית ודמיון מודרך, חצי הכוס המלאה בפסיכולוגיה החיובית, דימוי עצמי ואופטימיות, חשיבה אופטימית, מטפל אישי, איך שומרים על אופטימיות, לחשוב אופטימי, חשיבה פסימית ודמיון מודרך, דמיון חיובי, הכל לטובה, תכונות חיוביות שבי שגרמו להצלחה, דפוסי חשיבה אופטימיות, מסרים תת הכרתיים חיוביים, יצירת מציאות חיובית מול חרדה, עזות חיובית, חשיבה אופטימית כדרך חיים, התגברות על כישלון, לערוך טקס חיובי כדי להיות מאושר, דיבור עצמי משלילי לחיובי, איך לחשוב אופטימי, פסיכולוגיה פסימית, לצאת מהדמיונות שליליים, עקרונות הפסיכולוגיה החיובית, מחשבה שלילית, איך ליצור שמחת חיים עם חשיבה חיובית, תחשוב טוב יהיה טוב, תכונות שליליות, חרדות ומחשבות שליליות, מדריך רוחני חיובי,
יעוץ אישי לכל נושא בחיים!
050-3331-331
הדפסה אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות

ובו יתבאר העניין של תכונות האופי של האדם. איך נוצרות תכונות האופי של האדם? מהן תכונות אופי חיוביות? מהן תכונות אופי שליליות? וכיצד יכול האדם לשנות את תכונות האופי שלו?

ומי שיתבונן יראה, כי כאשר האדם נולד ועוד לא הספיק להביע את עצמו בכל צורה שהיא, הרי שעדיין לא ניתן לומר, שיש לו תכונות אופי. וכמו כן, על רובוט חסר בחירה, לא ניתן לומר עליו שיש לו תכונות אופי. כי התכונות של אותו הרובוט, הן אינן האופי האישי שלו, והן אינן ביטוי האישיות שלו, אלא הן רק דבר שתכנתו את הרובוט, לפעול כך או אחרת.

והרעיון הוא, שתכונות אופי של אדם, הן בעצם הצורה שבה האדם רגיל להתנהג מתוך מודעות עצמית חיצונית, או מתוך מודעות עצמית פנימית מתת המודע של האדם. כגון לדוגמא, אדם שרגיל לכעוס על כל מיני דברים יותר מהממוצע. אז אדם כזה, יגדירו, שיש לו תכונת אופי של כעס. ואדם שרגיל בד"כ לשקר, יאמרו שיש לו תכונת אופי של שקרן. ואדם שרגיל לומר את האמת, יאמרו שיש לו תכונת אופי של דובר אמת.

אבל תכונת האופי, היא לא משהו ממשי באמת, שקיימת או לא קיימת. אלא היא רק תיאור, של ההתנהגות של האדם. ז"א האדם יכול לומר את האמת או לשקר. ואו שהאדם אמר את האמת, או שהוא שיקר. וכאשר האדם חוזר על אותו דפוס פעולה, פעם אחרי פעם, אז מגדירים שיש לו תכונת אופי שכזו. דהיינו, מנסים לומר, שתכונת האופי, דהיינו, ההרגל והתכנות של האופי שלו, הוא לומר את האמת / לשקר. ותכונת אופי פירושה, התכנות של האופי של האדם. דהיינו, האדם מתוכנת להתנהג בצורה כלשהי.

ותכונת אופי, יכולה להיות מתוך מודעות עצמית פנימית, או מודעות עצמית חיצונית. דהיינו, מי שמתרגל לחפש תמיד את האמת, ועושה זאת באופן מודע. לאדם כזה יש תכונת אופי מודעת, של חיפוש האמת. אבל יש גם תכונות אופי, שנראה שהן באות ממקום לא נודע, שהוא התת מודע של האדם. כי לפעמים האדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי. והאדם עושה זאת, לא מתוך מודעות עצמית מודעת, אלא מתוך מקום פנימי בתוכו של תת המודע שלו, שגורם לו להתנהג כך או אחרת. וזו תכונת אופי, שנובעת מתת המודע של האדם.

ונמצא אם כן, כי תכונות אופי של האדם, הן בעצם תיאור של כיצד האדם רגיל להתנהג בד"כ. כ"כ רגיל להתנהג בצורה כלשהי, עד שמגדירים שהאדם נראה כאילו יש בו תכנות של רובוט, שהוא יתנהג בצורה כלשהי. וזה נקרא תכונת אופי. ויש סוגים שונים של תכונות אופי. יש תכונות אופי טובות, ויש תכונות אופי רעות. יש תכונות אופי חיוביות. ויש תכונות אופי שליליות.

וכפי שניתן להבין, שום תכונת אופי, היא לא תכונת אופי טובה או תכונת אופי רעה בפני עצמה. אלא, תכונת אופי מוגדרת כתכונת אופי שלילית וכתכונת אופי רעה, כאשר ההרגל של האדם, וצורת התכנות שלו, גורמות לאדם לדברים רעים ושליליים בעיניו. ותכונת אופי, מוגדרת כתכונת אופי חיובית וכתכונת אופי טובה, כאשר התכנות וההרגל של האדם, גורמים לאדם לדברים טובים וחיוביים בעיניו.

כי התכונה בפני עצמה, היא לא רעה או טובה. אלא היא רק בעיני המתבונן. כי תכונת האופי של האדם, גורמת לו להתנהג בצורה מסוימת, שמביאה על האדם תוצאות כלשהן. ואם התוצאות נחשבות לטובות בעיני האדם, אז האדם מרוצה מכך שיש לו תכונת אופי, שגורמות לו לדברים טובים. ואז האדם קורא לה, תכונת אופי חיובית ותכונת אופי טובה. אבל אם האדם לא מרוצה מהתוצאה של תכונת האופי שלו, אז האדם קורא לה תכונת אופי שלילית ותכונת אופי רעה.

כך שתכונות האופי החיוביות ותכונות האופי השליליות, הן רק בעיני המתבונן, ביחס למטרות שהוא רוצה להשיג. וכל תכונת אופי, יכולה להיות תכונת אופי רעה או תכונת אופי טובה, הכל לפי המטרה שהאדם רוצה להשיג באותו הרגע.

ומי שיתבונן יראה, כי תכונות האופי של האדם, נובעות ומושפעות באופן ישיר, מתהליכים נפשיים, שמתרחשים בתת המודע של האדם. ולמרות שכלפי חוץ לפעמים נראה, כאילו האדם פשוט מתוכנת לפעול בדרך כזו או אחרת. הרי שתכונות האופי של האדם, הן לא תכנות רובוטי כזה או אחר. אלא הן נובעות, מתוך תת המודע של האדם.

כי בתת המודע של האדם, יש לאדם כל מיני דעות שונות והבנות שונות על המציאות. שהן אלו שאחראיות לתכונות האופי של האדם. וכל תכונת אופי שיש לאדם, נובעת מתוך זה שברמת מודעות עצמית כלשהי של האדם, בין אם זו מודעות עצמית חיצונית, ובין אם זו מודעות עצמית פנימית בתת המודע, יש שם איזו תפישת מציאות, שגורמת לאדם להתנהג כך או אחרת. ולאדם יש בתוכו אמונות כלשהן, והנחות יסוד כלשהן לגבי המציאות, ודפוסי חשיבה כלשהם לגבי המציאות, שהם אלו שאחראיים לצורת ההתנהגות של האדם. וממילא גם לתכונות האופי שלו.

וכנ"ל, תכונת אופי, היא הגדרה שמבטאת כיצד האדם רגיל להתנהג. והאדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי, בגלל שבתוכו בין במודע ובין בתת מודע, יש איזה דבר, שגורם לאדם להתנהג בצורה כלשהי. וזה מה שיוצר אצל האדם, את תכונות האופי שלו.

וזה בעצם אומר, שמי שרוצה לשנות תכונות אופי, שנראות בעיניו כשליליות, ולרכוש תכונות אופי, שנראות בעיניו כחיוביות, עליו להתבונן עמוק אל תוך תת המודע שלו, ולגלות, מהו הדבר בתת המודע שלו, שגורם לכך שהוא יתנהג בדרך כזו או אחרת.

ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת את תכונת האופי שאותה הוא רוצה לשנות, ולפרק אותה לאירועים בודדים, ולנתח אותם אחד אחד לעומק התת המודע. לדוגמא: אדם שרוצה לשנות תכונת אופי של כעס, ורוצה לכעוס פחות או לא לכעוס בכלל. על האדם לקחת את תכונת האופי של הכעס שלו, ולפרק אותה לאירועים שמהם היא מורכבת.

דהיינו, במקום לנסות לשנות את תכונת האופי בבת אחת, לנסות לקחת אירוע אחד בודד, שאותה תכונת אופי באה בו לידי ביטוי. ולנסות להתבונן על מה שקורה בתת המודע, כאשר אותו אירוע מתרחש. דהיינו, על האדם לא לנסות להפסיק לכעוס בבת אחת. אלא על האדם לקחת אירוע מאוד ממוקד ומאוד ספציפי שבו הוא כעס, דהיינו, שבו באה לידי ביטוי אותה תכונת אופי שאותה הוא רוצה לשנות. ועל האדם לנסות לפרק ולהבין, את אותו אירוע בפני עצמו.

כי כנ"ל, תכונת האופי, לא קיימת בפני עצמה. אלא היא ביטוי של רצף של אירועים. ועל האדם לקחת אירוע כלשהו מתוך רצף האירועים, ולגלות, מהיכן הגיעה אותה התנהגות שלו, באותו אירוע ספציפי. ואם האדם יגלה מהיכן הגיעה אותה התנהגות, ממילא האדם מקרב את עצמו לאפשרות לשנות את אותה התנהגות. ואז ממילא גם תכונת האופי תשתנה מעצמה.

וכיצד יחקור האדם את אותו אירוע בודד? תשובה: על ידי התבוננות אל הרגשות שיש לו באותו הרגע. כגון לדוגמא אדם כעסן. שעליו לקחת אירוע כלשהו שהוא כעס בו. ועל האדם לשאול את עצמו, למה לכעוס עושה לי טוב! ז"א, כי ברור מאליו שלכעוס עושה לאדם גם רע. כי אחרת האדם לא היה רוצה לשנות את תוכנת האופי של הכעס שלו. אבל מי שרוצה לדעת למה הוא כ"כ כעסן, עליו לגלות, למה הכעס עושה לו טוב וגורם לו להרגיש גם טוב.

כי מי שלא יבין מה הדבר הטוב שיוצא לו מכך שהוא עושה דבר רע, הוא לא יצליח להשתחרר מאותו דבר רע. כי הסיבה שהאדם ממשיך להיות כעסן, היא רק בגלל הדברים הטובים, שהכעס גורם לאדם להרגיש.

כי האדם מחוייב תמיד לתכונת אופי אחת, שהיא תכונת האופי העמוקה ביותר שיש לאדם, והיא, תכונת האופי של האדם, לחפש תמיד להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם בכל מקרה שהוא, תמיד רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. והאדם כועס או סולח, ואוהב או שונא וכיו"ב, לפי מה שהוא חושב שיעשה לו הכי טוב, באותו הרגע. וגם כאשר יש בדבר חסרונות, עדיין האדם עושה אותו, בגלל היתרונות שיש באותו הדבר באותו הרגע.

ומי שרוצה להשתחרר מתכונת אופי כלשהי, עליו לגלות מהיכן היא נובעת. והיא נובעת מכך שבתת המודע של האדם, הוא חושב, שאותה צורת התנהגות, גורמת לו ליותר אושר מאשר סבל. לפחות ביחס לאותו הרגע, שהאדם פועל לפי אותה צורת התנהגות.

כגון לדוגמא אדם כעסן, שבתת המודע שלו הוא חושב, שאם הוא לא יכעס, אז הוא יסבול יותר, מכך שהוא מדחיק רגשית את הרגשות שלו. ואז הוא מעדיף לכעוס, כדי להרגיש את החופש, שיש בכך שהוא יכול לכעוס, למרות שזה גורם לו גם לנזק. או אדם שיש לו תכונת אופי אובססיבית, לעשות באובססיה איזה דבר שגורם לו לנזק. שהאדם עושה את אותה הפעולה, רק משום שבאותו הרגע, בתת המודע של האדם, הוא חושב שאותה הפעולה תביא לו יותר תועלת מאשר נזק.

והאדם צריך לקחת אירוע בודד, שאותו הוא היה רוצה לשנות כנ"ל, ולשאול את עצמו: למה ברגע הזה אני עושה את הפעולה הזאת. ולא לקבל את המחשבה שאומרת, שאני עושה כך כרגע, בגלל תכונת אופי כזו או אחרת. כי אם האדם חושב שהוא רובוט, שמתוכנת לעשות כך או אחרת, אז ממילא כבר אין שום טעם לנסות לשנות את תכונת האופי. והאדם רוצה לשנות את תכונת האופי שלו, בגלל שהוא חושב שהוא לא רובוט שמתוכנת באופי כזה או אחר...



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

גילוי עתידות, לצפות את העתיד, לדעת מה יקרה בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד
גילוי עתידות, לצפות את העתיד, לדעת מה יקרה בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד - פרומו הרצאה על גילוי עתידות, לצפות את העתיד, לדעת מה יקרה בעתיד, לחזות את העתיד, חיזוי עתידות, חוזה עתידות, חוקי הפיזיקה, סטטיסטיקה והסתברות, המפץ הגדול, מעשי ניסים, ידיעת העתיד, חיזוי העתיד - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1
מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1 - פרומו הרצאה על מלחמת אגו מול מורה רוחני, איך מתנהג מורה רוחני? לפגוש את אליעד כהן, למה ללמוד אצל אליעד כהן? קושיות על הצדיק, השכל של המחלוקת על הצדיק, ביקורת על מורה רוחני, יחסי מורה ותלמיד, חלק 1 - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

דימוי עצמי / מה חושבים עליך - מדוע חשוב לאדם מה שחושבים עליו?
...עליו? מי שיתבונן בעניין יראה, כי בד"כ כל אדם מושפע ממה שחושבים עליו. והדימוי וההערכה העצמית של האדם לעצמו, מושפעים בין השאר, גם ממה שחושבים עליו. וסולם הערכים של האדם, גם הוא מושפע ממה שחושבים שאר בני האדם. ובד"כ בני אדם רוצים שיאהבו אותו ושיעריכו אותם. ובד"כ חשוב לאדם הכבוד שלו וכיו"ב. והאדם מייחס המון משמעות למה שחושבים עליו. והשאלה היא למה? וכפי שכבר ביארתי, האדם רוצה להרגיש טוב. ומי שהוא קרוב אל האמת, הדבר הזה גורם לו לשקט נפשי ולהרגיש טוב. והאדם מחפש את החיזוקים מבחוץ, כדי להרגיש שהוא קרוב יותר אל האמת. כי האדם מרגיש שאם כולם אומרים לו שהוא בסדר ושהכל טוב, אז אכן הכל טוב. וככל שיותר אנשים מסכימים על איזה דבר, כך הוא הופך להיות יותר אמיתי בעיני האדם. ועל ידי זה שהרבה בני אדם חושבים עליך שאתה אדם טוב, אז האדם מרגיש עם עצמו טוב יותר. וזו הסיבה שבגללה חשוב לאדם מה שחושבים עליו, משום שדעת הרוב היא ביטוי של אמת. והאדם מה שהוא באמת מחפש, זה את האמת. וכאשר האדם נצמד אל האמת, אז לא חשוב לו מה... לחץ להמשך...

שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים
שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים - פרומו הרצאה על שעמום של ילדים, שעמום בחיים, למה משעמם? אושר יחסי, אושר מוחלט, תחושת מיצוי, תחושת שעמום אצל ילדים, איך לתגמל מורים? איך לתגמל ילדים? חינוך ילדים, הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

פחד וחרדה - מהי מהות הפחד? האם אפשר ואיך לחיות בלי שום פחד?
...המציאות. והקיום הנפרד של האדם, הוא עצמו נובע מכך, שהאדם מבדיל בין היש לבין האין, שזאת בעצם תפישת הנפרדות. ותפישת הנפרדות של האדם, היא עצמה נובעת מכך ש? ועל האדם לברר את העניין הזה היטב. וכל זמן שהאדם לא מבין, מהיכן נובעת תפישת הנפרדות שלו, אז הוא סובל ממנה. אבל מי שהוא איש חיל, הוא חוקר את הנושא הזה לעומקו, ומגלה את מהותו העצמית, שהיא האחדות של המציאות. ואז אח"כ כאשר האדם חוזר לשכל של הנפרדות ואל הרצון הנפרד והטוב והרע, אז הוא לא באמת מפחד. כי גם מי שיש לו את השכל של האחדות, כל זמן שהוא בנפרדות, גם הוא מפחד. כי יש לו רצון, שיוצר טוב ורע ויוצר פחד וכולי. אלא, שהוא לא באמת מפחד. כי בחיצוניות שלו הוא חי בנפרדות, אבל בפנימיות שלו, הוא מחובר לאמת של המציאות, ששם הכל אחד ואין שום פחד כלל. ומי שינסה להגדיר את הפחד שלו בדיוק, הפחד שלו ייעלם. ולהגדיר את הפחד, פירושו להבין ממה בדיוק ולמה בדיוק הפחד קיים. והטיפש שחושב שהתשובה היא "כי אני לא רוצה להרגיש רע", וכיו"ב שאר תשובות השקר, הוא ימשיך לסבול ולפחד... לחץ להמשך...

ענווה / גאווה - מהי ענווה אמיתית? איך להגיע לענווה אמיתית?
...יש לאדם ענווה אמיתית, לא רק שהוא לא מחזיק את עצמו לשום דבר, אלא הוא גם לא מחזיק אף אחד אחר ושום דבר אחר לשום דבר. ענווה שנובעת מידיעת האמת של האדם על עצמו ביחס למציאות, גורמת לאדם להתייחס בשווה ובצורה אחידה גם לכל שאר בני האדם. ז"א האדם מבין שמצד האמת גם כל בני האדם וכל מה שישנו, זה אינו כלום ביחס למציאות האין סופית. כאשר יש לאדם שכל קטן והוא אינו מבין שהמציאות היא אין סופית, על ידי זה הוא מתייחס לדברים קטנים כאל גדולים. כאשר השכל של האדם גדל, כאשר האדם מבין שהמציאות היא אין סופית, ממילא הוא מבין שגם הוא וגם כל מה שנמצא, זה הכל כלום ביחס למציאות האין סופית. בנוסף, כאשר האדם מתבונן בעניין הזה שמהותה של המציאות מאחדת ומהווה את כל הדברים כולם, ממילא האדם מבין ששום דבר אינו יכול להיות טוב יותר או פחות מדבר אחד. כי במהות הכל זה דבר אחד. למרות שכלפי חוץ, באורח פלא הדברים נראים שונים זה מזה, עדיין מצד האמת מהותם היא אחת. המציאות מהווה את כל הדברים כולם באותה מהות. וממילא האדם אינו חושב שהוא או... לחץ להמשך...

סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע
סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע הרצאה על סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע ועוד... לחץ להמשך...

מילון מונחים - ביאור מושגים שמוזכרים באתר ובספרים
...ושקיומם של כל הדברים, תלוי בו. חזרה בתשובה - התחברות למקור של הדברים, התחברות לגורם הראשון שמניע את התהליך. כפירה - התכחשות למשהו. כפירה ברעיון כלשהו, פירושה חוסר הזדהות מוחלט עם אותו הרעיון והזדהות עם ההפך שלו. לבוש / צורה / קליפה - הצורה החיצונית שבה הדברים נראים ומוצגים. הלבוש של משהו, הוא החלק הנראה לעין, החלק הגלוי יותר ושאותו רואים ראשון. מהווה - החיבור של הרעיון של הבורא, עם הרעיון של הוויה, יוצר את המושג מהווה. מהות - המהות היא הדבר הבסיסי ביותר שממנו כל הדברים עשויים / החלק המרכזי / החשוב ביותר / העיקרי של הדברים. מוחלט - משהו שאין לו הפך / שלא ניתן לחשוב על ההפך שלו. משהו שלא ניתן לחשוב אחרת ממנו. וזאת, גם אם נראה שאין דבר כזה במציאות / לא ניתן להגדיר דבר כזה. מחויב המציאות - הדבר שחייב להיות קיים ושאין אפשרות שהוא לא יהיה קיים, וגם אין אפשרות שהוא יהיה קיים בצורה שונה. גם אם מדובר על דבר שאינו ניתן להגדרה ושאינו ניתן לתפיסה בשכל האנושי. + עיין ערך אלוהים. קליפה - עיין ערך לבוש... לחץ להמשך...

טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה
טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה - פרומו הרצאה על טיפול ב OCD, התנהגות כפייתית, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, הפרעה כפייתית, הפרעה התנהגותית, הפרעת אישיות, הפרעה אובססיבית, התנהגות אובססיבית, הפרעת התנהגות, טיפול באובססיה - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

אדישות, אפתיה, שאננות, עייפות נפשית, חוסר חשק, עייפות כרונית, חוסר אנרגיה, אדישות קלינית, אפאטיות
...להיות אפאטי, כלפי דברים, שהוא שבע רצון מהם. כי ברגע שהאדם מרוצה מאיזה דבר, אז ממילא הדבר הזה כבר לא מטריד אותו יותר, והוא אדיש לגביו. כמו לדוגמא, שאדם בריא, שהוא לא מתרגש מכך שהוא בריא, כי את זה הוא כבר מקבל כמובן מאליו. והאדם חווה סוג של אדישות כלפי זה שהוא בריא, כי המצב הבריאותי של האדם, הוא שבע רצון ממנו, וממילא אין לו משמעות עבורו. ומי שהוא לא יהיה אפאטי כלפי שום דבר, הרי שתמיד הוא יגלה עניין בכל דבר. דהיינו, הוא תמיד יחשוב, שכל דבר יכול לעשות אותו למאושר יותר. כי האדם מתעניין, רק במה שיכול לקרב אותו אל האושר העצמי שלו. ולגלות עניין בכל דבר, פירושו, לחשוב שכל דבר יכול להשפיע על האושר הפנימי שלך. ולכן, יש גם נקודת מבט נוספת, שאומרת, שאין טוב או רע, אלא הכל אחד (אחדות מול נפרדות). ושהכל טוב באותה המידה או שהכל רע באותה המידה. כאשר הדגש הוא, שהכל שווה באותה המידה. וששום דבר, הוא לא יותר טוב או פחות טוב משום דבר אחר. ושלשום דבר בעולם, אין יותר או פחות משמעות, מאשר לשום דבר אחר. ומנקודת המבט... לחץ להמשך...

תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים, שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה
תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים, שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה הרצאה על תינוקות חושבים, על מה תינוקות חולמים, שכל של תינוק, לפני הפוטנציאל של המציאות, להיות אלוהים, הכל בו זמנית, להיות דבר והיפוכו, מחוייב המציאות, אפשרי המציאות, להתבונן פנימה ועוד... לחץ להמשך...

ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב)
ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? (ברסלב) הרצאה על ראש השנה של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן - מה העניין? ועוד - על ברסלב / רבי נחמן מברסלב / יהדות ועוד...... לחץ להמשך...

אי הבנה שמבטאת הבנה - האם וכמה אתה קרוב להבנת המציאות?
...יחשוב ויבין את כוונת החכם, אא"כ הוא עצמו החכם עם השכל של החכם עצמו. ועד שזה לא קורה, עד אז האדם לא מבין את החכם האמת בהבנה של אמת, אלא רק בהבנות של שקר, שעוטפות את האמת הפנימית של האחדות. כי האדם תופש את דברי החכם כנפרדות, למרות שבאמת הם כולם אחדות. ולכן, כאשר האדם מנסה להבין את השכל של החכם האמת ושל המציאות, עליו לבחור תמיד את הפירוש הפחות הגיוני שהוא יכול לפרש את דברי החכם האמת. והטוב ביותר הוא, לפרש את דברי החכם האמת, גם הפוך לגמרי מהלבוש החיצוני שלהם, וגם כפי הלבוש החיצוני שלהם. כי החכם האמיתי רוצה להביא את האדם לשכל שאינו מוגדר כלל, שבו האדם רואה ומבין שהכל אחד. וכדי שזה יקרה, על האדם לחפש תמיד את הפירוש ההפוך ואת השכל הנגדי של כל דבר, עד שכל האמונות של האדם מתפרקות, והוא רואה את האמת, שהכל אחד ממש. ועד שהאדם לא רואה את הסתירות האין סופיות שיש בכל דבר במציאות, עד אז הוא לא מבין את המציאות בכלל. ורק אחרי שהאדם רואה את הסתירות, רק אז הוא מתקרב להבין שאכן הסתירות הן אמת, כי באמת היש והאין... לחץ להמשך...

הפכים / להיות גם וגם - איך להכיל בתוכך הפכים? איך להיות גם וגם?
...אינה שלמות. אך כאשר האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים, כגון לדוגמא להיות שמח בחלקו וגם לשאוף לעוד וכיו"ב, הרי שזו השלמות. והשאלה היא, איך יכול האדם להכיל בתוכו את ההפכים השונים. כיצד אפשרי הדבר שהאדם גם מצד אחד ייהנה מדברים כאילו הוא היה מכור אליהם, ומצד שני גם לא להקשר רגשית. כיצד יכול האדם, גם להיות מרוצה ממה שיש לו, וגם לשאוף ליותר וכולי? והתשובה היא, כי הדבר אפשרי, על ידי זה שהאדם גורם לעצמו להיות מסוגל להכיל את ההפכים. ואיך? על ידי זה שהאדם מתבונן במציאות, ומבין שכל ההפכים מתחברים. כי המציאות מכילה בתוכה את הכל. וכל הדברים שבעולם, בשורשם הם אותו הדבר. כך שכל ההפכים מתחברים אחד לשני. וככל שהאדם מתבונן יותר על המציאות, ומבין טוב יותר שכל ההפכים מתחברים בסופו של דבר, על ידי זה התודעה של האדם משתנה, ועל ידי זה האדם מסוגל להכיל בתוכו את ההפכים. דהיינו, להיות גם וגם. גם דבר וגם היפוכו. והכל תלוי בעד כמה האדם רואה את השורש של המציאות בכל דבר, ועד כמה האדם רואה את השלמות ואת הטוב שיש בכל דבר... לחץ להמשך...

חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון
חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון הרצאה על חקירה רגשית, ניתוח צורת שאלה, ניתוח מבנה שאלה, ניתוח רגשי, איך לשאול שאלה, לקרוא אנשים, למה אתה מתכוון ועוד... לחץ להמשך...

להתמודד עם בעיות רגשיות, טיפול ברגשות רעים, לא רוצה להרגיש רע, להיות מאושר תמיד, תיקון הכללי, התמודדות עם מחשבות רעות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם פחד לאבד שליטה
להתמודד עם בעיות רגשיות, טיפול ברגשות רעים, לא רוצה להרגיש רע, להיות מאושר תמיד, תיקון הכללי, התמודדות עם מחשבות רעות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם פחד לאבד שליטה - פרומו הרצאה על להתמודד עם בעיות רגשיות, טיפול ברגשות רעים, לא רוצה להרגיש רע, להיות מאושר תמיד, תיקון הכללי, התמודדות עם מחשבות רעות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם פחד לאבד שליטה - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

כיפת ברזל, מדינת ישראל, החמאס, קסאמים, פוליטיקה, ראש הממשלה, הסכם שלום, מלחמה בטרור, נפרדות מול אחדות
כיפת ברזל, מדינת ישראל, החמאס, קסאמים, פוליטיקה, ראש הממשלה, הסכם שלום, מלחמה בטרור, נפרדות מול אחדות - פרומו הרצאה על כיפת ברזל, מדינת ישראל, החמאס, קסאמים, פוליטיקה, ראש הממשלה, הסכם שלום, מלחמה בטרור, נפרדות מול אחדות - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

נייטרליות, למטבע יש שני צדדים, להיות נייטרלי, שיפוטיות נייטרלית, למטבע שני צדדים, חשיבה נייטרלית, שני צדדים למטבע
...ואובייקטיבית? והתשובה היא, שמי שרוצה חשיבה נייטרלית ואובייקטיבית, עליו לנסות לראות תמיד את שני הצדדים של המטבע. כי למטבע, יש שני צדדים. דהיינו, כל דבר בעולם, ניתן לראות אותו ולהסתכל עליו מנקודות מבט שונות, ואפילו מנקודות מבט מנוגדות והפוכות. כי כל דבר בעולם, יש בו גם יתרונות וגם חסרונות. וכל דבר שנראה כחיסרון לאדם אחד, יכול להראות כיתרון לאדם אחר וכולי. ומאחר שלמטבע שני צדדים, הרי שמי שרואה רק צד אחד של המטבע, הרי שהוא בעצם גורם לכך שהוא לא יהיה נייטרלי. ומי שרוצה להגיע לנייטרליות לגמרי, עליו לראות תמיד את כל הצדדים השונים של המטבע. ואיך לראות את כל הצדדים השונים של המטבע? תשובה: על ידי זה שהאדם מטיל ספק, בכל דבר שהוא בטוח בו. ז"א, כי כל דעה שיש לאדם, היא תמיד גם נכונה מנקודת מבט כלשהי, ו גם לא נכונה, מנקודת מבט אחרת. וכאשר יש לאדם איזו דעה על איזה דבר, אז, אם הוא נאחז רק בדעה שלו, ומאמין לדעה שלו, אז בעצם הוא רואה רק צד אחד של המטבע. ועל האדם להבין, שהדעה שלו, היא תמיד גם נכונה, מנקודת... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר www.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של קאוצינג, אימון לחשיבה חיובית, טיפול אישי בחשיבה חיובית, מחשבה חיובית, לחשוב חיובי, קואצינג, מחשבות חיוביות, קואצ'ר ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות
עכשיו 21_10_2014 השעה 19:42:04
wesi1