תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
חשיבה חיובית, אופטימיות, מחשבות חיוביות, לחשוב חיובי, חצי הכוס המלאה, מדריך אישי, מסרים תת הכרתיים חיוביים, עקרונות הפסיכולוגיה החיובית, תכונות אישיות שליליות, האם חשיבה חיובית עוזרת לצאת מחרדות, רגשות שליליים וחיוביים, הצהרות פסימיות, דפוסי חשיבה אופטימיות, דרך טיפול במחשבות שליליות, מנסה לחשוב מחשבות חיוביות ולא מצליח, חצי הכוס הריקה, אימון עסקי, איך להיות סבלנית לא ישר שלילית, לחץ וחשיבה חיובית, תחשוב טוב יהיה טוב, למה התודעה חושבת מחשבות שליליות, פסיכולוגיה חיובית, רשימת תכונות אופי שליליות, להתרחק מאנרגיה שלילית, גישה פסימית, פסיכולוגיה פסימית, איך ליצור שמחת חיים עם חשיבה חיובית, התנהגות חיובית, משוב חיובי, לערוך טקס חיובי כדי להיות מאושר, הצהרות אופטימיות, חשיבה חיובית ודמיון מודרך, עזות חיובית, פסיכולוגיה שלילית, מאמן עסקי, חשיבה פסימית ודמיון מודרך, חשיבה שלילית, לחשוב חיובי, כיצד לחשוב אופטימי, פסיכולוגיה אופטימית, ניקוי רגשות שליליים,
יעוץ אישי לכל נושא בחיים!
050-3331-331
הדפסה אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

אופי האדם, לשנות תכונות אופי שליליות, תכונות אופי חיוביות, תכונות אופי טובות, תכונות אופי רעות

ובו יתבאר העניין של תכונות האופי של האדם. איך נוצרות תכונות האופי של האדם? מהן תכונות אופי חיוביות? מהן תכונות אופי שליליות? וכיצד יכול האדם לשנות את תכונות האופי שלו?

ומי שיתבונן יראה, כי כאשר האדם נולד ועוד לא הספיק להביע את עצמו בכל צורה שהיא, הרי שעדיין לא ניתן לומר, שיש לו תכונות אופי. וכמו כן, על רובוט חסר בחירה, לא ניתן לומר עליו שיש לו תכונות אופי. כי התכונות של אותו הרובוט, הן אינן האופי האישי שלו, והן אינן ביטוי האישיות שלו, אלא הן רק דבר שתכנתו את הרובוט, לפעול כך או אחרת.

והרעיון הוא, שתכונות אופי של אדם, הן בעצם הצורה שבה האדם רגיל להתנהג מתוך מודעות עצמית חיצונית, או מתוך מודעות עצמית פנימית מתת המודע של האדם. כגון לדוגמא, אדם שרגיל לכעוס על כל מיני דברים יותר מהממוצע. אז אדם כזה, יגדירו, שיש לו תכונת אופי של כעס. ואדם שרגיל בד"כ לשקר, יאמרו שיש לו תכונת אופי של שקרן. ואדם שרגיל לומר את האמת, יאמרו שיש לו תכונת אופי של דובר אמת.

אבל תכונת האופי, היא לא משהו ממשי באמת, שקיימת או לא קיימת. אלא היא רק תיאור, של ההתנהגות של האדם. ז"א האדם יכול לומר את האמת או לשקר. ואו שהאדם אמר את האמת, או שהוא שיקר. וכאשר האדם חוזר על אותו דפוס פעולה, פעם אחרי פעם, אז מגדירים שיש לו תכונת אופי שכזו. דהיינו, מנסים לומר, שתכונת האופי, דהיינו, ההרגל והתכנות של האופי שלו, הוא לומר את האמת / לשקר. ותכונת אופי פירושה, התכנות של האופי של האדם. דהיינו, האדם מתוכנת להתנהג בצורה כלשהי.

ותכונת אופי, יכולה להיות מתוך מודעות עצמית פנימית, או מודעות עצמית חיצונית. דהיינו, מי שמתרגל לחפש תמיד את האמת, ועושה זאת באופן מודע. לאדם כזה יש תכונת אופי מודעת, של חיפוש האמת. אבל יש גם תכונות אופי, שנראה שהן באות ממקום לא נודע, שהוא התת מודע של האדם. כי לפעמים האדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי. והאדם עושה זאת, לא מתוך מודעות עצמית מודעת, אלא מתוך מקום פנימי בתוכו של תת המודע שלו, שגורם לו להתנהג כך או אחרת. וזו תכונת אופי, שנובעת מתת המודע של האדם.

ונמצא אם כן, כי תכונות אופי של האדם, הן בעצם תיאור של כיצד האדם רגיל להתנהג בד"כ. כ"כ רגיל להתנהג בצורה כלשהי, עד שמגדירים שהאדם נראה כאילו יש בו תכנות של רובוט, שהוא יתנהג בצורה כלשהי. וזה נקרא תכונת אופי. ויש סוגים שונים של תכונות אופי. יש תכונות אופי טובות, ויש תכונות אופי רעות. יש תכונות אופי חיוביות. ויש תכונות אופי שליליות.

וכפי שניתן להבין, שום תכונת אופי, היא לא תכונת אופי טובה או תכונת אופי רעה בפני עצמה. אלא, תכונת אופי מוגדרת כתכונת אופי שלילית וכתכונת אופי רעה, כאשר ההרגל של האדם, וצורת התכנות שלו, גורמות לאדם לדברים רעים ושליליים בעיניו. ותכונת אופי, מוגדרת כתכונת אופי חיובית וכתכונת אופי טובה, כאשר התכנות וההרגל של האדם, גורמים לאדם לדברים טובים וחיוביים בעיניו.

כי התכונה בפני עצמה, היא לא רעה או טובה. אלא היא רק בעיני המתבונן. כי תכונת האופי של האדם, גורמת לו להתנהג בצורה מסוימת, שמביאה על האדם תוצאות כלשהן. ואם התוצאות נחשבות לטובות בעיני האדם, אז האדם מרוצה מכך שיש לו תכונת אופי, שגורמות לו לדברים טובים. ואז האדם קורא לה, תכונת אופי חיובית ותכונת אופי טובה. אבל אם האדם לא מרוצה מהתוצאה של תכונת האופי שלו, אז האדם קורא לה תכונת אופי שלילית ותכונת אופי רעה.

כך שתכונות האופי החיוביות ותכונות האופי השליליות, הן רק בעיני המתבונן, ביחס למטרות שהוא רוצה להשיג. וכל תכונת אופי, יכולה להיות תכונת אופי רעה או תכונת אופי טובה, הכל לפי המטרה שהאדם רוצה להשיג באותו הרגע.

ומי שיתבונן יראה, כי תכונות האופי של האדם, נובעות ומושפעות באופן ישיר, מתהליכים נפשיים, שמתרחשים בתת המודע של האדם. ולמרות שכלפי חוץ לפעמים נראה, כאילו האדם פשוט מתוכנת לפעול בדרך כזו או אחרת. הרי שתכונות האופי של האדם, הן לא תכנות רובוטי כזה או אחר. אלא הן נובעות, מתוך תת המודע של האדם.

כי בתת המודע של האדם, יש לאדם כל מיני דעות שונות והבנות שונות על המציאות. שהן אלו שאחראיות לתכונות האופי של האדם. וכל תכונת אופי שיש לאדם, נובעת מתוך זה שברמת מודעות עצמית כלשהי של האדם, בין אם זו מודעות עצמית חיצונית, ובין אם זו מודעות עצמית פנימית בתת המודע, יש שם איזו תפישת מציאות, שגורמת לאדם להתנהג כך או אחרת. ולאדם יש בתוכו אמונות כלשהן, והנחות יסוד כלשהן לגבי המציאות, ודפוסי חשיבה כלשהם לגבי המציאות, שהם אלו שאחראיים לצורת ההתנהגות של האדם. וממילא גם לתכונות האופי שלו.

וכנ"ל, תכונת אופי, היא הגדרה שמבטאת כיצד האדם רגיל להתנהג. והאדם רגיל להתנהג בצורה כלשהי, בגלל שבתוכו בין במודע ובין בתת מודע, יש איזה דבר, שגורם לאדם להתנהג בצורה כלשהי. וזה מה שיוצר אצל האדם, את תכונות האופי שלו.

וזה בעצם אומר, שמי שרוצה לשנות תכונות אופי, שנראות בעיניו כשליליות, ולרכוש תכונות אופי, שנראות בעיניו כחיוביות, עליו להתבונן עמוק אל תוך תת המודע שלו, ולגלות, מהו הדבר בתת המודע שלו, שגורם לכך שהוא יתנהג בדרך כזו או אחרת.

ובפועל זה אומר, שעל האדם לקחת את תכונת האופי שאותה הוא רוצה לשנות, ולפרק אותה לאירועים בודדים, ולנתח אותם אחד אחד לעומק התת המודע. לדוגמא: אדם שרוצה לשנות תכונת אופי של כעס, ורוצה לכעוס פחות או לא לכעוס בכלל. על האדם לקחת את תכונת האופי של הכעס שלו, ולפרק אותה לאירועים שמהם היא מורכבת.

דהיינו, במקום לנסות לשנות את תכונת האופי בבת אחת, לנסות לקחת אירוע אחד בודד, שאותה תכונת אופי באה בו לידי ביטוי. ולנסות להתבונן על מה שקורה בתת המודע, כאשר אותו אירוע מתרחש. דהיינו, על האדם לא לנסות להפסיק לכעוס בבת אחת. אלא על האדם לקחת אירוע מאוד ממוקד ומאוד ספציפי שבו הוא כעס, דהיינו, שבו באה לידי ביטוי אותה תכונת אופי שאותה הוא רוצה לשנות. ועל האדם לנסות לפרק ולהבין, את אותו אירוע בפני עצמו.

כי כנ"ל, תכונת האופי, לא קיימת בפני עצמה. אלא היא ביטוי של רצף של אירועים. ועל האדם לקחת אירוע כלשהו מתוך רצף האירועים, ולגלות, מהיכן הגיעה אותה התנהגות שלו, באותו אירוע ספציפי. ואם האדם יגלה מהיכן הגיעה אותה התנהגות, ממילא האדם מקרב את עצמו לאפשרות לשנות את אותה התנהגות. ואז ממילא גם תכונת האופי תשתנה מעצמה.

וכיצד יחקור האדם את אותו אירוע בודד? תשובה: על ידי התבוננות אל הרגשות שיש לו באותו הרגע. כגון לדוגמא אדם כעסן. שעליו לקחת אירוע כלשהו שהוא כעס בו. ועל האדם לשאול את עצמו, למה לכעוס עושה לי טוב! ז"א, כי ברור מאליו שלכעוס עושה לאדם גם רע. כי אחרת האדם לא היה רוצה לשנות את תוכנת האופי של הכעס שלו. אבל מי שרוצה לדעת למה הוא כ"כ כעסן, עליו לגלות, למה הכעס עושה לו טוב וגורם לו להרגיש גם טוב.

כי מי שלא יבין מה הדבר הטוב שיוצא לו מכך שהוא עושה דבר רע, הוא לא יצליח להשתחרר מאותו דבר רע. כי הסיבה שהאדם ממשיך להיות כעסן, היא רק בגלל הדברים הטובים, שהכעס גורם לאדם להרגיש.

כי האדם מחוייב תמיד לתכונת אופי אחת, שהיא תכונת האופי העמוקה ביותר שיש לאדם, והיא, תכונת האופי של האדם, לחפש תמיד להרגיש כמה שיותר טוב. כי האדם בכל מקרה שהוא, תמיד רוצה להרגיש כמה שיותר טוב. והאדם כועס או סולח, ואוהב או שונא וכיו"ב, לפי מה שהוא חושב שיעשה לו הכי טוב, באותו הרגע. וגם כאשר יש בדבר חסרונות, עדיין האדם עושה אותו, בגלל היתרונות שיש באותו הדבר באותו הרגע.

ומי שרוצה להשתחרר מתכונת אופי כלשהי, עליו לגלות מהיכן היא נובעת. והיא נובעת מכך שבתת המודע של האדם, הוא חושב, שאותה צורת התנהגות, גורמת לו ליותר אושר מאשר סבל. לפחות ביחס לאותו הרגע, שהאדם פועל לפי אותה צורת התנהגות.

כגון לדוגמא אדם כעסן, שבתת המודע שלו הוא חושב, שאם הוא לא יכעס, אז הוא יסבול יותר, מכך שהוא מדחיק רגשית את הרגשות שלו. ואז הוא מעדיף לכעוס, כדי להרגיש את החופש, שיש בכך שהוא יכול לכעוס, למרות שזה גורם לו גם לנזק. או אדם שיש לו תכונת אופי אובססיבית, לעשות באובססיה איזה דבר שגורם לו לנזק. שהאדם עושה את אותה הפעולה, רק משום שבאותו הרגע, בתת המודע של האדם, הוא חושב שאותה הפעולה תביא לו יותר תועלת מאשר נזק.

והאדם צריך לקחת אירוע בודד, שאותו הוא היה רוצה לשנות כנ"ל, ולשאול את עצמו: למה ברגע הזה אני עושה את הפעולה הזאת. ולא לקבל את המחשבה שאומרת, שאני עושה כך כרגע, בגלל תכונת אופי כזו או אחרת. כי אם האדם חושב שהוא רובוט, שמתוכנת לעשות כך או אחרת, אז ממילא כבר אין שום טעם לנסות לשנות את תכונת האופי. והאדם רוצה לשנות את תכונת האופי שלו, בגלל שהוא חושב שהוא לא רובוט שמתוכנת באופי כזה או אחר...



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

פחד טראומטי, חרדה טראומטית, טראומה נפשית, פוסט טראומה, חרדת נטישה - טראומות + חרדה + פחד
...בהווה, למציאות שלו בהווה, היא זו שגורמת לו, לחוש פחד וחרדה בהווה. ולכן, כדי להתמודד עם חרדה טראומטית, לשם כך, על האדם לשנות את צורת החשיבה שלו, בהווה. ולהגיע למצב, שהטראומה הנפשית מהעבר, לא תשפיע עליו. ואיך לשנות את צורת החשיבה בהווה? תשובה: על ידי אמת. דהיינו, על האדם להבין את האמת. שבאמת, יכול להיות שהמציאות תהיה נגד רצונו, ושהוא ירגיש מכך רע. כי זו האמת, ואין טעם לברוח ממנה. כי המציאות, תמיד יכולה להשתנות ולהיות נגד רצונו של האדם. וכאשר האדם מסתכל על האמת הזאת, לפעמים זה גורם לו להרגיש עוד יותר רע. כי האדם לא בורח מהפחד שלו, אלא מבין שהוא אמיתי ממש. כי באמת, האירוע הטראומטי, יכול לחזור על עצמו. והדרך לנטרל את הפחד לגמרי, היא על ידי זה, שהאדם הולך עם האמת עד הסוף ועד הקצה האחרון. כי אפשר לנטרל את הפחד, בכל מיני דרכים שונות. אבל תמיד יהיה לאדם ספק בלב שלו, אולי אעפ"כ יקרה לו דבר רע נגד רצונו. והספק הזה, שנמצא בתת המודע של האדם, הספק הזה, אי אפשר לתת לו שום פתרון, מלבד היצמדות אל האמת, עד... לחץ להמשך...

נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול / ריכוז - מהי המשמעות הרוחנית של העניין?
...מרוכז בנהיגה. והוא כ"כ לא מרוכז בנהיגה, והוא כ"כ מרחף לו בכל מיני מקומות שונים, עד שהוא בכלל לא שם לב לכך שהוא לא מרוכז בנהיגה שלו. ולכן נדמה לו שהוא יותר מרוכז. אבל אין אפשר להילחם עם האמת, והאמת היא שלמרות שנדמה לאדם שהוא מרוכז, הרי שבפועל הוא כלל לא מרוכז בנהיגה. ולכן בפועל אם אדם נמצא תחת השפעת סמים ואלכוהול, הרי שבפועל הוא מעורב ביותר תאונות, גם אם הוא ממשיך לטעון שהוא חושב שהוא יותר מרוכז. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, שלפעמים האדם טועה בחיים שלו. ולפעמים האדם קולט שהוא הולך בדרך שגויה והוא שומר על עירנות ועל דריכות, דהיינו, הוא בודק וממשיך לחפש את האמת ואת דרכו. אבל ישנם בני אדם, שהם נמצאים בשקר כ"כ גדול, עד שהם כלל לא יודעים שהם משקרים את עצמם. כי יש חולה שהוא חולה כ"כ גדול, עד שהוא מאבד את התחושות שלו, והוא אומר שמבחינתו הוא בכלל לא מרגיש שום כאבים. וכידוע, שאם הראש כואב, זה סימן שיש ראש. וכאשר האדם נפגע באיזה איבר, הרי שאם הוא מרגיש את הכאב, זה סימן שאותו האיבר עדיין ממשיך לתפקד... לחץ להמשך...

מוטיבציה, נפרדות מתוך אחדות, אפאטיות, משמעות חלקית, משמעות מוחלטת, משמעות יחסית, אין תשובה מוחלטת, שאלה יחסית
מוטיבציה, נפרדות מתוך אחדות, אפאטיות, משמעות חלקית, משמעות מוחלטת, משמעות יחסית, אין תשובה מוחלטת, שאלה יחסית - פרומו הרצאה על מוטיבציה, נפרדות מתוך אחדות, אפאטיות, משמעות חלקית, משמעות מוחלטת, משמעות יחסית, אין תשובה מוחלטת, שאלה יחסית - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

חרדות ופחדים - למה יש חרדה ופחד? ואיך להתמודד עם חרדות?
...השטן, או ירדפו אותו או שמא יקרה לו דבר כזה או אחר. ומה אתה מפחד? אז תסבול קצת, מה הפחד? ואם ילד נוסע לחו"ל, והאם מודאגת שהילד ימות, שיקרה לו משהו, שהוא ימות ואם ישאלו אותה למה? האם תגיד מה למה? אני רוצה שהוא יחיה, שלא יסבול. ומי שיחפור לעומק, יגלה בעצם שהוא פוחד להרגיש רע. האדם מחליט מה זה טוב ומה זה רע, ושיש אני, ואז הוא מחליט שלמות זה רע, ושכואב זה רע ועל האדם לשאול, למה אתה פוחד שיקרה ככה, ומהו הדבר האחרון שאתה פוחד ממנו לאחר כל השאילתות. ומה אתה לחוץ כל כך מכך שתמות, אל תדאג, כולם ימותו בסוף. אבל האדם יגלה שהוא לא רוצה שיקרה הדבר הרע, ושהאדם יבין מה הדבר הספציפי שהוא לא רוצה, עכשיו עליו לשאול למה אני לא רוצה את הדבר הזה ולא את זה והאדם חייב לדעת ולהבין למה הוא סובל, ולמה הוא פוחד ממשהו והאדם משוגע אם הוא לא יודע להסביר, גם לפחד וגם לא לדעת ממה אתה מפחד??? זה שיגעון. ועל האדם לחקור, למה הוא פוחד. ומי שיהיה אמיתי וישאל את עצמו עד הסוף, יבין שהוא רואה בדבר אחד טוב ובאחר רע ועליו להמשיך... לחץ להמשך...

הסוד של רצון אין סופי - איך *לראות* את התמונה המלאה? איך להבין את *כל* המציאות?
...עליו לשם כך להשתמש ברצון אין סופי להבין את המציאות בשלמות. כי לאדם יש רצונות שונים. ומי שרוצה להבין את המציאות בשלמות, מאחר שמדובר כאן על משימה עם קושי אין סופי, לכן מי שרוצה לפצח את רמת הקושי הזו ולנצח את המשחק של החיים ואח"כ להתחיל ליהנות מהחיים באמת כפי מה שראוי ליהנות מהם, עליו לרצות להשיג את האושר הזה ברצון אין סופי. כי כל זמן שהאדם רוצה להיות מאושר, אבל הוא רוצה ג"כ עוד איזה דבר אחר, הרי שהרצון של האדם הוא לא אין סופי. וכל זמן שיש לאדם רצון כלשהו נוסף מלבד לפצח את הסוד של מהי הסיבה הראשונה, הרי שעדיין אין לאדם את כלי הקיבול איך לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות ואיך לראות את התמונה המלאה. ולראות את התמונה המלאה, פירושו לראות את האמת האובייקטיבית של המציאות. והתנאי היחיד לגלות את האמת המוחלטת והמושלמת של המציאות, היא על ידי זה שיש לאדם רצון אמיתי להבין את האמת של המציאות. כי האמת לא סובלת את השקר. ומי שרוצה להבין את המציאות, ועדיין תוך כדי זה יש לו גם עוד רצונות נוספים, על ידי זה... לחץ להמשך...

מתבייש לרקוד ליד אנשים, אימון אישי לביטחון עצמי, חסימה רגשית, דימוי עצמי, חסם רגשי, הערכה עצמית, פחד מכישלון, ביישנות, חיזוק הביטחון העצמי, העלאת הביטחון העצמי, חלק 2
...שמה. אליעד: כן מה התיאוריה שלך למה זה דווקא שמה, אתה חושב שהיא נכונה התיאוריה הזאת? ש: כן. אליעד: אז למה אתה שואל, אז למה אתה אומר שזאת תיאוריה? ש: אני רוצה לבדוק אותה, אני שואל כי אני רוצה לבדוק אותה. אליעד: אז אתה חושב שהיא נכונה או שאולי היא נכונה? ש: אני חושב שאולי היא נכונה אבל אני חושב שהיא נכונה. אליעד: אתה חושב שהיא נכונה אז למה לבדוק? ש: כי אני רוצה לבדוק מה אכפת לך. אליעד: אבל היא נכונה בשביל מה לבדוק דבר נכון, אתה בודק אם יש פה קיר יש פה קיר למה אתה לא בודק תבדוק. ש: אני אסביר לך כי אני רוצה אולי לקבל עוד פרספקטיבה. אליעד: אז אתה לא בטוח שהיא נכונה. ש: לא אני אומר אני חושב שהיא כן נכונה. אליעד: אבל שאולי חסר בה משהו. ש: אולי אני יכול להרחיב בתוכה. אליעד: אז היא עצמה לא נכונה במאה אחוז משהו חסר בה. ש: לא די עזוב. אליעד: למה מה התיאוריה שלך דווקא ככה ולא אחרת? ש: שלדעתי כאילו וזה דווקא מסתמך על מה שכאילו משיחות קודמות. אליעד: כן ידעתי שאם הוא יגיד מסתמך הוא צריך לגלגל את זה עלי... לחץ להמשך...

אלוהים - חלק 7 - טוב דרכו להיטיב למקבלי הטבה ולכן נברא העולם?!
...הטבה ולכן נברא העולם?! טיעון: שאלה: מדוע אלוהים ברא את העולם? תשובה: אלוהים הוא טוב ומשום כך הוא ברא את העולם כדי לעשות טוב. הסבר: אלוהים הוא טוב. טוב דרכו להיטיב. כדי להיטיב צריך מקבלי הטבה. ולשם כך אלוהים ברא את העולם, כדי שיהיו מקבלי הטבה, כדי שהוא יוכל לעשות גם להם טוב. סוף טיעון. נקבל את ההנחה שאלוהים הוא טוב. אך נשאל: מי החליט שטוב דרכו להיטיב? קיימות גם אפשרויות נוספות: 1 - טוב, דרכו להרע. 2 - טוב, לא עושה טוב ולא עושה רע. 3 - טוב, עושה גם טוב וגם רע. וא"כ מי החליט שטוב דרכו להיטיב? האם אלוהים כפוף לכללים כלשהם? נשאל גם: מי החליט שכדי להיטיב צריך מקבלי הטבה? קיימת גם אפשרות נוספת: כדי להיטיב לא צריך מקבלי הטבה, אלא מספיק בישות של המטיב עצמו. האם מישהו החליט לאלוהים שכדי לעשות טוב הוא חייב שיהיו קיימות ישות נוספות שהן אינן הוא? הרי גם אם נאמר שטוב דרכו להיטיב, עדיין אלוהים היה יכול לעשות טוב לעצמו בלבד, בלי לברוא ישויות נוספות כלשהן שהן אינן הוא. אז מי החליט שטוב דרכו להיטיב? האם אלוהים... לחץ להמשך...

יופי חיצוני, להיות מקובל בחברה, ביטחון עצמי, דימוי עצמי, להיות מקובל, דחייה חברתית, להיות מושלם, לחוות שלמות
...הוא נראה ככה וההוא ככה, למה בעיניך זוהי בעיה? שאלה: זה לא נראה יפה, זה לא נראה נעים אליעד: יש שתי אפשרויות, או שזה נראה יפה, ואת חושבת שזה לא נראה יפה, או שבאמת זה לא נראה יפה. ובכלל את לא בטוחה שזה לא נראה יפה, ובכלל מה זה יפה בעיניך? אז בואי נגיד שזה לא יפה, אז מה אם זה לא יפה? מה הבעיה בזה? אבל את צריכה לבדוק גם מה זה יפה. מקודם אמרת שאת לא בטוחה בשום דבר, ועכשיו את אומרת שזה לא יפה. אז איך את בטוחה שזה לא יפה? שאלה: בחוויה שלי, אני חושבת שזה לא יפה. אני יותר חושבת שזה לא יפה מאשר יפה. אליעד: אז דבר ראשון שצריך לבדוק, האם זה יפה או לא? בתוכך האם את חושבת שזה באמת לא יפה? את חייבת לבדוק את זה. אני רק מראה לך דוגמאות לשקרים שאת מטעה את עצמך. שאלה: איך אני מגיעה למחשבה הזאת? אליעד: על ידי זה שקודם כל את לא משקרת שאומרת שזה לא יפה. אולי זה כן יפה. אם את רוצה אחדות, את חייבת לחקור את זה, אין אפשרות לעזור לך בלי החקירה הזאת. כי כל הרעיון של האחדות זה להבין שאין הבדל. אז אם לא תחקרי איך תגלי... לחץ להמשך...

איך לאהוב את מה שיש? איך לאהוב את עצמך? איך לא לשנוא את עצמך? ביירון קייטי, כיצד לאהוב את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לא לשנוא? איך נוצרת אהבה? מהי אהבה? למה לאהוב? למה לא לשנוא?
...זה משנה?", "זה משנה?", "מי קבע שזה משנה?", "אולי זה לא משנה?", "למה זה משנה?" וכו'... עד שבסוף זה לא יהיה משנה לך... אלה חוקי המשחק, ככה זה עובד. ומה האמת באמת? מה טוב באמת? ומה רע באמת? תשובה - האמת היא, שאין בכלל הבדל בין טוב לרע, אבל זה כבר נושא אחר... לפעמים בנאדם אומר: "אני לא אוהב את החיים שלי, ואני יודע מה טוב בהם, אבל אני לא יודע מה רע בהם, ובכל זאת, אני לא אוהב אותם" איך מצב כזה יכול להיות? או דוגמא אחרת - אתה לא אוהב בנאדם אחר, למרות שאתה יודע מה טוב בבנאדם הזה, ואין לך לכאורה דברים רעים לומר עליו. איך זה ייתכן? תשובה - כי לפעמים זה לא רע באופן אקטיבי, הוא לא עשה לך משהו רע באופן אקטיבי, אלא, באופן פסיבי. הוא לא נתן לך את מה שרצית לקבל ממנו, כלומר, ביחס לציפיות שלך - הוא עשה לך רע. כלומר, הוא לא ממלא את ציפיותך וזה דבר רע. הוא לא עשה לך כל רע, אבל אתה מאוד רוצה לקבל ממנו משהו, והוא לא מספק לך אותו, ולכן אתה אומר שרע לך איתו. לכאורה בתוכך, אתה שואל את עצמך: "אילו דברים טובים הייתי... לחץ להמשך...

סגפנות / נהנתנות / רוחניות - מה יותר קשה מאשר סגפנות?
...לומר שאחת מהאפשרויות טובה יותר מהאפשרות השנייה. אלא הכוונה לומר, שדרך הסגפנות ודרך הנהנתנות, שתיהן טובות ולא טובות באותה המידה. ואם נסתכל על פנימיות המחשבה של האדם "הרוחני" שעוסק בלסגף את עצמו, נראה שהוא לא שונה בשום צורה מהאדם שעוסק כל היום בלחפש הנאות שונות, ובלמלא את תאוותיו ואת תשוקותיו. ולמרות שכלפי חוץ נדמה שהאדם "הרוחני" והסגפן, הוא כובש את יצרו והוא שולט ביצרו והוא מסוגל לשלוט בדחפיו ובתשוקותיו, הרי שבאמת הוא לא שונה בשום צורה, מהאדם השני שכל היום רודף אחרי תאוותיו. ולמה אין הבדל בין שני האנשים האלו? תשובה: משום ששניהם עוסקים בנהנתנות וברדיפה אחרי התשוקות שלהם. אלא, שלאחד מהם יש תשוקות מסוג אחד, ולשני יש תשוקות מסוג אחר. אבל גם מי שכל היום מהנה את עצמו, וגם מי שכל היום מסגף את עצמו, שניהם עוסקים כל הזמן בסיפוק עצמי ובמילוי התשוקות והתאוות שלהם. ואם נתבונן היטב על פנימיות המחשבה של האדם שמסגף את עצמו, נראה שכמו שקשה לנהנתן לסגף את עצמו, כך קשה לסגפן, ליהנות. והנהנתן נהנה מסוג אחד... לחץ להמשך...

אהבה, זוגיות, אהבה רומנטית, אהבה זוגית, חיפוש אושר, NLP, אהבה ללא סיבה, חטא אדם הראשון, להיות מפורסם, הערצה
אהבה, זוגיות, אהבה רומנטית, אהבה זוגית, חיפוש אושר, NLP, אהבה ללא סיבה, חטא אדם הראשון, להיות מפורסם, הערצה - פרומו הרצאה על אהבה, זוגיות, אהבה רומנטית, אהבה זוגית, חיפוש אושר, NLP, אהבה ללא סיבה, חטא אדם הראשון, להיות מפורסם, הערצה - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

רטוריקה / דיבייטינג / שכנוע - להפוך עובדה לפירוש ולהפוך פירוש לעובדה - איך לעשות מניפולציות? איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? טכניקות מכירה / NLP / להגדיל מכירות
...שלך, עליך להציג את הדברים שלך, כאילו שאתה מתאר עובדות שאינן מוטלות בספק. ולפעמים באפשרותך גם לעשות עוד טריק ומניפולציה, והוא שעל חלק מהפירושים שאתה אומר, תדגיש שאלו רק פירושים שלך אך לא עובדות. ובכך בעצם תיצור רושם שכאילו אתה מבדיל בין עובדות לבין פירושים, ואז ממילא שאר הפירושים שאתה מציג כעובדות, יראו כאילו הם אכן עובדות. וכמובן שיש בזה גם חיסרון, כי אז יכולים להתחיל לשים לב לכל משפט שאתה אומר, האם הוא עובדה או פירוש. ולכן צריך לעשות את זה בצורה מתוחכמת. שגם יוצר רושם שאתה לא מערבב בין עובדות לבין פירושים, ושאתה עצמך מציג את העובדות כעובדות ואת הפירושים כפירושים. ובו זמנית שלא תגרום לכך שיטילו ספק במה שאתה מספר. וכאשר אתה מציג את הדברים שלך, אתה מוכרח להשתדל להימנע בכל כוחך, שלא להתייחס אל הדברים שאתה אומר, כאל פירושים, אלא רק כעובדות בלבד. דהיינו, שלא בטעות תאמר "אני חושב ש" או "זכור לי ש" או "אני מרגיש ש" או "לדעתי כך או אחרת" או "אני אומר ש". אלא תציג את הדברים כאילו אתה מספר סיפור שעליו... לחץ להמשך...

סדנה לאושר, סדנא למודעות עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 6
סדנה לאושר, סדנא למודעות עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 6 - פרומו הרצאה על סדנה לאושר, סדנא למודעות עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 6 - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה?
לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה? - פרומו הרצאה על לטפל בפחד, להעלות את היראה לשורשה, ליקוטי מוהרן ח"א טו, לטפל בחרדה, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות ההפכים, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, למה יש פחד? למה יש חרדה? - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

להפוך להיות אלוהים, איך זה הגיוני להפוך להיות אלוהים
להפוך להיות אלוהים, איך זה הגיוני להפוך להיות אלוהים הרצאה על להפוך להיות אלוהים, איך זה הגיוני להפוך להיות אלוהים ועוד... לחץ להמשך...

רצון של אמת מתגשם תמיד, למה מה שאתה באמת רוצה כבר קיים, למה יש נפרדות
רצון של אמת מתגשם תמיד, למה מה שאתה באמת רוצה כבר קיים, למה יש נפרדות הרצאה על רצון של אמת מתגשם תמיד, למה מה שאתה באמת רוצה כבר קיים, למה יש נפרדות ועוד... לחץ להמשך...

התייעלות בעבודה, איך להתייעל בעבודה? ייעול עובדים, איך לייעל את העובדים? לשכנע עובדים, שכנוע עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים, יעוץ לנהל עובדים, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, שכנוע אנשים
התייעלות בעבודה, איך להתייעל בעבודה? ייעול עובדים, איך לייעל את העובדים? לשכנע עובדים, שכנוע עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים, יעוץ לנהל עובדים, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, שכנוע אנשים - פרומו הרצאה על התייעלות בעבודה, איך להתייעל בעבודה? ייעול עובדים, איך לייעל את העובדים? לשכנע עובדים, שכנוע עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים, יעוץ לנהל עובדים, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, שכנוע אנשים - פרומו ועוד... לחץ להמשך...

NLP, איך לשכנע לקוח לקנות? איך לגרום ללקוח לקנות? איך למכור יותר? טיפים לשכנוע לקוחות, טריקים לשכנוע אנשים, איך להגדיל מכירות? איך לעשות כסף? איך להרוויח כסף? טכניקות לשכנוע, כושר שכנוע
...שאתה רוצה להאמין שהוא אמת, "אתה רע" זה מונח שהוא אפשרי בלבד ובספק גדול מאד אם הוא נכון. כלומר, המשפט שהאישה אמרה הוא וריאציה של מניפולציה (שהוסברה לעיל במאמר), בה לוקחים משהו אמיתי ומחויב ("התחתנו"), ומדביקים לו משהו שמוטל בספק ואפשרי ("אתה רע"), זאת מניפולציה שהיא מוכרת והבעל קונה, והיא משיגה מכך משהו. יכול להיות שהאישה עשתה מניפולציה על עצמה! יכול להיות שהיה לה ספק אם היא בסדר או לא בסדר, או שבן זוגה הוא בסדר או לא בסדר, ואז היא חשבה לעצמה: "כשהתחתנו היה לנו טוב, אח"כ הוא היה רע, וזה לא כמו פעם שהיה לנו טוב..." כלומר, היא חשבה על כך שהיה להם טוב ואח"כ על זה שבעלה היום - לא כזה טוב... וזה גרם לה להאמין למחשבה של עצמה שאומרת "בעלי לא טוב" (="בעלי רע"). אם כן, ניתן לראות שהאדם חושב לפעמים על משהו נכון ואמיתי (ודאי, מחויב המציאות), ואח"כ הוא מתבונן במשהו שהוא אולי נכון או אולי לא נכון (ספק, אפשרי המציאות), ואז בטעות הוא חושב שהספק הוא ודאי - משמע, זאת מניפולציה עצמית. המניפולציה תהיה חזקה... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר www.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מטפל לחשיבה חיובית, קואצ'ר, קואצינג, מחשבה חיובית, פסיכולוגיה חיובית, מחשבות חיוביות, אימון לחשיבה חיובית, קאוצינג ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות
עכשיו 21_04_2014 השעה 13:08:35
wesi1