... / הקמת /
פירוק שותפות - מהי המהות המעשית והרוחנית של שותפות? במאמר הזה נדבר על נושא שותפויות במובן הפשוט שלו, ולאחר מכן נסביר את המשמעות הרוחנית של העניין. ואם נתבונן על עניין ... אנשי עסקים, שהם מנהלים סוג של "הצגת יחיד", והם דווקא מעדיפים לעבוד לבד בלי שותפים שונים. ולכאורה, מאחר שכל העולם שלנו מונע על ידי שותפויות שונות של כוחות שונים, א"כ
נשאלת השאלה, מדוע בעצם ישנם בני אדם שמעדיפים לעשות דברים מסוימים בלי שותפים? והעניין הוא, כי אם נתבונן על העולם נראה, כי לא כל השותפויות עולות יפה ולא כל השותפויות ... הישות של חברו. וכאשר שני רכבים שנוסעים בכביש מנסים ליצור שותפות, הרי שזה יוצר תאונת דרכים. כך שלא תמיד כל צורת שילוב של שני כוחות, מובילה באמת למציאות שטובה יותר עבור
רצונו של האדם. ולכן, לא תמיד
רוצה האדם לעבוד עם שותפים. ולפעמים נוח יותר לאדם מסיבות אישיות שלו, לעבוד דווקא בלי שותפים. כי לא תמיד כל שותפות יכולה לעזור לאדם. וכאשר האדם רץ, אם נצרף אליו שותף ... שכאשר האדם נכנס לשותפות כלשהי, עליו להבין שלמרות ששותפות יכולה להביא לו הרי תועלת, הרי שיכול להיות שבעתיד הוא ירצה לפרק אותה. בדיוק כמו תהליך גירושין לקשר זוגי, או
פירוק חברה לקשר עסקי. וכאשר האדם נכנס לשותפות, הרי שהתועלת שהשותפות מביאה לו, בד"כ היא יוצרת איתה גם תלות. בין אם זה תלות כספית, או תלות רגשית וכיו"ב. ומי שהוא חכם שרואה את הנולד, ומי שהוא חכם שעיניו בראשו, הרי שבטרם שהוא נכנס לשותפות כלשהי, הוא תמיד מתבונן היטב גם על האפשרות של
פירוק השותפות. כי מי שהוא כסיל שהולך בחושך, הוא יכול לדוגמא לקחת לעצמו משכנתא גדולה, בלי לחשוב מראש על זה שאולי בעתיד הוא לא יוכל לשלם אותה. אבל מי שעיניו בראשו, אז ... לוקח בחשבון שאולי יהיו לו בעיות בהמשך הדרך. וכאשר האדם נכנס לשותפות, אם הוא לא מתבונן גם על מה יקרה במידה והוא ירצה בעתיד לפרק את השותפות, הרי שהדבר דומה לאדם שמתנדב
מרצונו החופשי להיכנס לכלא, כדי ליהנות שם מאיזה ארוחה טובה. כי האדם הזה הוא רואה כרגע רק את הארוחה הטובה שעומדת אל מול עיניו, אבל הוא שוכח שבסוף הוא גם יצטרך לשלם ... כגון שותפות זוגיות או עסקית, או לרכוש עבור עצמו דברים שונים, שגם זה סוג של שותפות, אבל תמיד על האדם לוודא שכאשר הוא נכנס לשותפות, הרי שהוא יודע מראש שהוא גם יכול
לבחור לנטוש את השותפות. כי אחרת האדם דומה למי ששם אזיקים על ידיו למטרת
משחק, אבל זורק את המפתחות של האזיקים לים. ומי שהוא חכם, הוא תמיד מסתכל על הסוף של כל הדברים. וכאשר האדם מסתכל על הסוף, הוא מבין שכל דבר ודבר שיש לו, סופו להילקח ... אז הוא יילקח מהדבר. אבל האדם בכל מקרה לא יכול להמשיך להיצמד לדברים שלו לנצח. ובסופו של התהליך, האדם בכל מקרה יאלץ לעזוב אחר כבוד את כל רכושו וכולי. וגם כאשר האדם עדיין
חי, הרי שאף אחד לא מבטיח לו שכל מה שיש לו כרגע, יהיה שלו גם בעתיד. כי המציאות משתנה כל הזמן. ומה ששייך לאדם היום, לא בהכרח יהיה שייך לו מחר. ולכן, מי שהוא חכם, אז ... יכול ליהנות מהשותפות שיש לו עכשיו, ואח"כ אם השותפות תמצה את עצמה, הרי שאדרבה זה לא דבר שלילי, אלא זה דבר חיובי שמאפשר לאדם למצוא חוויה אחרת. ואם האדם לא זוכר מראש
שבחיים הכל זמני, אז כאשר שותפות כלשהי מתפרקת אצלו, אז הוא נכנס לסוג של טראומה. והוא מרגיש מנותק, תלוש, בודד, לחוץ וכיו"ב. ועד כדי כך שלפעמים כאשר מתפרקת לאדם שותפות ... האדם להבין שכל דבר שהוא עושה שמפיק לו הנאה כלשהי, הרי שזה בעצם סוג של יצירת שותפות בין האדם לבין הדבר שמפיק לו הנאה. ועל האדם לזכור שלכל הדברים החיצוניים יש סוף. ומי
שרוצה למצוא שותפות כזו שלעולם לא תתפרק לו, עליו לנסות לחפש
בחיים שלו את הדבר הפנימי היציב שלעולם לא משתנה. כי יש במציאות שלנו דבר אחד יציב שהוא לא משתנה לעולם, והוא המציאות עצמה. ומי שמצליח ליהנות בהרמוניה עם המציאות, על ידי ...