מבוא -
איך ללמוד את הספר? מהי
דרך הלימוד הנכונה? וכאן יתבאר, מהי הדרך הטובה ביותר
ללמוד את הספר הזה? והתשובה לכך היא, כי הדרך הטובה ביותר
ללמוד את הספר, היא
ללמוד את הספר, כמה שיותר, בכמה שיותר דרכים, וכמה שיותר, יותר טוב. ויש להבין, כי השכל של הספר הזה, הוא כולו שכל אחד ויחיד, והוא כולו נובע מכולו ... אחד, שהוא מחוץ להכל. ולכן, בפועל, על האדם
ללמוד את הספר הזה בכמה צורות שונות במקביל. וצורת
הלימוד הראשונה, היא קריאה של כל הספר כולו מתחילתו ועד סופו, פרק אחרי פרק, גם בלי להבין את כל הטקסט עצמו. כי בכל פעם שהאדם קורא בספר, הוא מבין עוד קצת ... שבסופו של דבר, האדם מבין את הכל בשלמות. וזוהי
דרך הלימוד הראשונה. ובמקביל, על האדם
ללמוד את הספר בעוד צורה, שהיא
לימוד בספר בעיון חלקי. דהיינו, שהאדם קורא את הטקסט של הספר ומנסה להבין אותו, אבל לא מתעמק בו יותר מידי, אלא מנסה להבין אותו בצורה טובה, גם אם היא לא עמוקה כ"כ. ודרך
הלימוד הזאת, היא יותר עמוקה ופחות מהירה, והיא יותר לעומק מאשר לרוחב. ודרך
הלימוד הנוספת, שגם אותה צריך האדם
ללמוד בו זמנית במקביל לכל שאר צורות
הלימוד, היא
לימוד בעיון גדול ועמוק, עד לעומק כוונת הרעיונות שבספר. דהיינו, שהאדם לוקח כל רעיון ורעיון שיש בספר, וחוקר אותו לעומקו, ושואל עליו את כל השאלות ... באמת יראה את אחדות המציאות עצמה, בשלמות,
דרך הטקסט של הספר. וכמה
ללמוד בכל
דרך ובאיזה מינון? תשובה: המינון הוא כרצונו של האדם, וכל המרבה לרוחב ולעומק הרי זה משובח. אבל תמיד צריך לזכור ולכוון אל התכלית האחת, שהיא בסופו של ... לפני כל ההגדרות וכולי. ובנוסף לכל אלו, יש גם
דרך לימוד נוספת, שבה האדם בכל פעם פותח את הספר באופן אקראי / או יזום, וקורא בספר היכן שבא לו, באיזה עומק שבא לו. ובלבד שיזכור את התכלית הסופית של
הלימוד בספר. וכאשר האדם
לומד בספר, הוא מוכרח וחייב למצוא את עצמו בספר. כי יש בספר המון רעיונות שונים, שלפעמים נדמה לאדם שהם רחוקים ממנו ושאין להם קשר ישיר אליו. והאדם מוכרח ...