... המוח, חקר
המוח האנושי, איך להיות מאושר באמת? איך עובד
המוח האנושי? השכל של אלוהים, הסיפור של אליעד כהן, מדיטציה, מודעות ... ממה שאתה זוכר. בדרך כלל בלימוד רוחני רגיל האדם מפריד בין דבר לדבר, למשל הוא אומר שלראות טלויזיה זה לא לימוד רוחני ולכן עדיף לקרוא למשל את הספר להיות
אלוהים. הבעיה מתחילה שנניח שאתה מבין את הספר להיות
אלוהים, ונניח שלמרות שזה לא אפשרי, שהאדם יבין שזה אחד, אבל הוא לא ... אבל האחדות שם ולא פה. הוא לא גם וגם. שאלה: האם הוא מרגיש שהוא קיים? אליעד: הוא לומד בספר שהוא לא קיים, אבל ברור שהוא קיים. אני לא למדתי את הספר להיות
אלוהים, והגעתי למה שהגעתי, את הספר להיות
אלוהים כתבתי אחרי, אבל בעיקרון יש תהליך שלפחות אני עברתי אותו. אני ... סך כל הדברים שידעתי נעלמו. כשהגעתי לשאלה של יש ואין, זה לא היתה שאלה שקראתי אותה באיזה ספר, זה היה כאילו כל מה שאני יודע, כל מה שיכולתי לדעת, וכל
מחשבה שיכולתי
לחשוב, התמזגה לי לתוך הדבר הזה. זה לא היה משהו חיצוני. יש כאן שני ... בשלמות. להתחבר לשלמות בשלמות, שפירושו להתחבר למקום שאין הבדל בין יש לאין, ואז כל דבר הוא שלם, אבל החיבור עצמו אמור להיות בשלמות. מה זה אומר? שכול
השכל כולו, אמור להתחבר ליש ואין. ולכן יש שני תהליכים, כדי
שהשכל יתחבר ליש ואין,
השכל צריך להכנס לעומק, כי רק בעומק הוא יראה שאין הבדל בין יש לאין. אבל כדי שכול
השכל יתחבר לשלמות בשלמות, כל התהליכים צריכים להתחבר לקצה. אם יש ... לסוף, זאת אומרת שאתה לא מצליח דרכה לראות שאין הבדל בין יש לאין, אז אתה לא בסוף. להגיע באמת למצב שאין הבדל בין יש לאין, זה רק כאשר אתה מגיע למצב שכול
מחשבה שנכנסת לך לראש, כל זיכרון שקיים לך בתודעה, כל אפשרות שאתה יכול
לחשוב שמשהו יהיה, הכל נעלם לך בתוך אותו דבר. זה כמו סוג של תפיסה שלא משנה מה נכנס בפנים אתה חווה שאין הבדל בין יש לאין. אבל מספיק אם יש
מחשבה אחת בעולם שאתה לא רואה איך היא מחוברת לאין הבדל בין יש לאין, ... שאלה: אז זה לא משנה אם השכן צועק, או שהדלקת טלויזיה, האם זה אותו הדבר? אליעד: כן, או אם הרגל שלי כואבת או אם אני מכאיב למישהו, זה לא משנה. זה הכל
מחשבות, תהליכים שברמת התהליך אני יכול להחליט האם להגיע לאחד או ... את הדרך, ואז אתה יכול לזנק. אם האחד רק נמצא אצלך כרעיון אז אתה לא יכול לחוות את האחד בכל דבר. ולכן אנו לוקחים כתבה ומנסים לנתח אותה, וזה מוביל שכול
מחשבה שעוברת בראש הוא יראה מאיפה היא באה, עד שיגיע לכלום. הרעיון הוא, לקחת כל
מחשבה ומתוכה להגיע לאחד. לדוגמא כשאומרים שהפרח יפה, זוהי חווית ... משנה אם יפה או לא יפה? והופ קופצים לאחדות. אבל הגעת לאחדות לא מתוך הפרח אלא מחוץ לפרח. למשל המוח שלך רואה כיסא, צורה מוגדרת, אתה כרגע במוח הנוכחי שלך
לא יכול לתפוס שהכיסא הוא גם רק בגודל אין סופי. אתה יכול להגיע למצב שאתה לא ... הוא בגודל אין סופי. אבל אתה לא יכול להגיד, הנה כיסא ובו זמנית לחוות את הכיסא כגודל אין סופי. אין אפשרות כי כיסא זה צמצום. וצמצום זה לא אין סופי.
שכל רגיל לא יכול בשום פנים ואופן לחוות דבר והיפוכו ולכן הוא לא ... מה שקורה שאתה מבין את זה, בשנייה שהסתכלת החוצה אתה רואה שיש הבדל בין יש לאין. ולמה? כי האין הבדל לא משתקף מתוך התהליך אלא מחוץ לתהליך. אני למשל, כל
מחשבה שקפצה לי לראש, אני ראיתי בתוכה, זה סוג של עומק מסויים, ראיתי ... לקרוא ספר, או לעשות מדיטציה, אבל הוא לא יכול, תוך כדי שהוא מתקן למשל את החלון, ומרגיש את המתח בעבודה להגיע למצב שאין הבדל בין יש לאין. הספר להיות
אלוהים הוא בעצם נותן לך את המקדח שאיתו אתה יכול לקדוח בכל דבר. תקרא את הספר להיות
אלוהים, ותנסה להבין את החשיבה שלו, ובחשיבה שלו, לא משנה איזה תהליך אתה לוקח, תקדח בתוכו ודרכו תגיע לזה שאין הבדל בין יש לאין. החיפוש הרוחני הוא בעצם חיפוש של התבוננות, אבל אם הוא מנותק... המטרה היא שלא רק יהיה לך יותר
שכל, אלא שתשתמש
בשכל הזה בתהליכים ושמכל תהליך תוכל להגיע לאין הבדל. זה כמו
שהשכל שלך יכריח אותך לתפוס את האחד. אם יש לך חשיבה מסויימת, ברגע ... עם החלון, זה נקרא אין הבדל בין יש לאין. אני מדבר על תפיסה שאתה יכול ללכת לחלון ולסגור אותו, שזה אומר שיש הבדל בין יש לאין, אבל כאשר אתה מתבונן על
המחשבה שאומרת, אני רוצה לסגור את החלון, מתוך
המחשבה הזאת אתה רואה שאין הבדל בין יש לאין. למה בעיקרון זה לא אפשרי, קודם כל זה אפשרי, אבל למה זה כאילו לא אפשרי? כי זה דבר והיפוכו. אבל אם בן אדם מפתח את
השכל שלו, ואת