...
אפתיה, שאננות, עייפות נפשית, חוסר חשק, עייפות כרונית, חוסר אנרגיה, אדישות קלינית,
אפאטיות ובו יתבאר העניין, שלפעמים האדם חווה חוסר חשק לעשות דברים. תחושה של עייפות כללית, אדישות,
אפאטיות וכיו"ב. ויש פסיכולוגים וכיו"ב שחושבים בטעות, שרגשות של
אפתיה / חוסר אנרגיה / עייפות נפשית וכיו"ב, נובעים מתוך מצב של דיכאון. ... האדם לעשות דבר כזה או אחר, זה כמובן
הרצון שלו. שהאדם חושב, שהמציאות תהיה טובה יותר, כאשר היא תהיה כך או אחרת. ואז, כאשר יש לאדם
רצון שהמציאות תהיה כך או אחרת, אז ככל שיש לאדם
רצון גדול יותר שהמציאות תהיה כך או אחרת, כך יש לו יותר חשק לעשות ... כדי לשנות את המציאות שהיא תהיה
כרצונו. אבל, כאשר האדם נמצא בתחושה של דיכאון ועצבות וכיו"ב, אז ... שלהם בעיניו. ואז האדם חווה סוג של
אפתיה / עייפות נפשית / אדישות / שאננות וכיו"ב. ואם האדם יהיה ... אבל רק באופן חלקי בלבד. ולמה? כי
אפתיה / אדישות וכיו"ב, הן לא בהכרח רעות. ולא רק שהן לא רעות, אלא, ... את האדם. והאדם חווה כלפיהם, תחושה של
אפאטיות ושל חוסר חשק וכיו"ב. כגון לדוגמא אדם שנמצא במצב של דיכאון, ... כי הוא מרוכז בתוכו עם עצמו. אבל,
אפתיה ואדישות, יכולות לנבוע, גם מתוך מקום חיובי של אושר פנימי. כגון ... בגלל שהוא מרגיש מלא מבפנים. כך
שאפתיה ואדישות, יכולות לנבוע, גם ממצב של דיכאון. שהאדם סובל מאיזה ... לא ממש יכול להשפיע על רמת שביעות
הרצון שלו מהמציאות, אז ממילא הוא לא מייחס לו משמעות. ולכן, כאשר האדם ... באמת מבפנים, גם הוא חווה סוג של
אפתיה / אדישות / שאננות כלפי המציאות. ולמה? כי הדברים שחיצוניים לו, ... יש להוסיף ולומר, כי אם האדם יהיה עם
אפתיה בשלמות, אז ממילא הוא לא יעשה שום דבר בשום נושא בעולם. כי מי ... ומי שבורח מאש לבריאותו, הרי שהוא לא
אפאטי לגמרי. כך שלהיות
אפאטי לגמרי, זה אפשרי כמובן, אבל זה יביא את האדם לכך, שהוא לא יעשה שום ... המטבע, והוא, שאם האדם אף פעם לא יהיה
אפאטי ואדיש, אלא הוא תמיד יגלה עניין בכל דבר, הרי שלעולם האדם לא יהיה
מרוצה משום דבר. כי בסופו של דבר, מוכרח שהאדם יהיה גם אדיש וגם
אפאטי, כלפי דברים מסוימים. כגון לדוגמא אדם שלא יהיה אדיש, לכך שיש ... באוויר שאותו הוא נושם. ולמה? כי האדם
אפאטי לכך, מסיבות שונות. וכמובן, שגם זה במינונים שונים ובעוצמות שונות. ... מנוגדות, שבהן תלוי, האם האדם יהיה
אפאטי, או יגלה עניין ויתעניין בדבר כלשהו. ונקודת המבט הראשונה אומרת, ... גורמת לכך, שהאדם לעולם לא יהיה שבע
רצון מהמציאות שלו. כי האדם הופך להיות
אפאטי, כלפי דברים, שהוא שבע
רצון מהם. כי ברגע שהאדם
מרוצה מאיזה דבר, אז ממילא הדבר הזה כבר לא מטריד אותו יותר, והוא אדיש ... כי המצב הבריאותי של האדם, הוא שבע
רצון ממנו, וממילא אין לו משמעות עבורו. ומי שהוא לא יהיה
אפאטי כלפי שום דבר, הרי שתמיד הוא יגלה עניין בכל דבר. דהיינו, הוא תמיד ... ומנקודת המבט הזו, האדם הוא די אדיש
ואפאטי כלפי העולם. ולא שהוא מרגיש כ"כ רע, עד כדי כך שהעולם לא מעניין ...