אליעד כהן
יעוץ אישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך? ✔הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי ✔ובו יתבאר עניין ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי

ובו יתבאר עניין ההנאות של האדם בחיים. ואיך ליהנות בשלמות?

והעניין הוא, כי הנאה קורית אצל האדם, כאשר רצונו מתמלא. כי טוב, הוא כאשר רצונו של האדם תואם את המציאות, ורע הוא כאשר רצונו של האדם מנוגד למציאות. וכאשר רצונו של האדם מתמלא, אז נוצרת הנאה, על ידי השלמת הרצון והחיסרון של האדם. כי הרצון, הוא חיסרון. כי האדם רוצה את מה שחסר לו, ומה שהאדם רוצה, זה מה שחסר לו. ותחושת החסר של האדם, היא הרצון של האדם. וכאשר הרצון של האדם מתמלא, אז מתמלא אצלו חסרונו, ועל ידי זה נוצרת הנאה.

והנה, בעיני העולם, יש הנאה גשמית ויש הנאה רוחנית. כי בעיני העולם, יש אושר פנימי ויש אושר חיצוני. ואושר חיצוני הוא, כאשר האדם מאושר ושמח, מכך שהמציאות החיצונית היא כרצונו. כגון לדוגמא, שהאדם שמח מכך שיש לו בית. שהבית הוא חיצוני לאדם, והאדם שמח מכך שיש לו בית, שהוא חיצוני לו. וזהו אושר חיצוני. וכאשר האדם נהנה ומפיק הנאה מדברים שהם חיצוניים לו, זאת נקראת הנאה גשמית.

ויש גם אושר פנימי. שהוא כאשר האדם חווה אושר, שאינו תלוי בצורה החיצונית של המציאות. כגון לדוגמא, כאשר האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר, שעל ידי זה, האושר שלו לא תלוי בשום דבר חיצוני. וככל שההנאה של האדם, תלויה פחות במה שקורה מחוצה לו, ונובעת יותר ממה שקורה בתוך האדם, כך האושר הוא פנימי יותר. וכאשר האדם מתבונן באיזה עניין פנימי על עצמו ומבין את המציאות, וכאשר על ידי זה האדם מפיק הנאה, ההנאה הזאת נקראת הנאה רוחנית פנימית, של אושר פנימי.

והחכם האמיתי, האדם השלם, הוא זה שיש לו את שלמות ההנאה הרוחנית. כי ההנאה שלו, לא תלויה בשום צורה חיצונית בעולם, אלא ההנאה שלו היא נובעת מעצמה, מצד המהות של המציאות, שלא משתנה לעולם.

כי מי שהוא חכם אמיתי, הוא מבין את הסיבה שבגללה קורים כל הדברים, בדיוק כפי מה שאלוהים עצמו מבין את סיבת כל האירועים שאותם הוא עצמו עושה. ועל ידי זה, ההנאה של החכם האמיתי, היא לא תלויה במה שקורה, אלא היא תמיד שלמה, בדיוק כפי שאלוהים שלם תמיד עם כל מה שהוא עושה, מאחר שהוא עושה את הכל כרצונו (וגם כאן יש היבטים שונים, מי ברא את הרצון של אלוהים וכולי).

וע"פ הנ"ל, לכאורה ניתן להבין, כי מי שהוא חכם אמיתי, שהוא נהנה משורש ההנאה של המציאות, ראוי לו שלא ייהנה מהנאות גשמיות. כי אם האדם טוב לו באמת מבפנים, בלי להיות תלוי בצורה חיצונית כלשהי, אז לכאורה נראה, שהוא לא יכול להפיק שום הנאה גשמית ולא יכול ליהנות משום הנאה גשמית.

כי ההנאה, היא רק כאשר יש חיסרון. כי האדם, לא נהנה מכך שהוא משיג איזה דבר שלא חסר לו. וההנאה היא, רק כאשר נשלם החיסרון. ואם האדם הוא חכם אמיתי, אז אין לו שום חיסרון. וא"כ, לכאורה נראה, שחכם אמיתי לא יכול ליהנות משום דבר. בין אם זה דבר רוחני ובין אם זה דבר גשמי.

ובעיני העולם, נדמה להם, שמי שרודף אחרי הנאה גשמית, כנראה שהוא לא אדם רוחני. ומי שלא רודף אחרי הנאה גשמית, אלא רק אחרי אושר פנימי, אז כנראה שהוא אדם רוחני, או כזה שרוצה להיות רוחני וכולי. והכל ע"פ ההיגיון הנ"ל.

והאמת היא, שאין שום הבדל בין הנאה גשמית להנאה רוחנית. כי כל הנאה, היא גשמית, וכל הנאה, היא רוחנית, וכל הנאה, היא סבל, וכל סבל, הוא הנאה. והכוונה היא, שמצד האמת, כל ההנאות שיש בעולם, יש להן שורש, שהוא, החיבור של האדם, לאחדות של המציאות. וככל שהחיבור של האדם לאחדות של המציאות גדול יותר, כך האדם נהנה יותר. ובכל הנאה והנאה שיש בעולם, מלובשת שם אחדות המציאות. והאחדות של המציאות, שמלובשת ומסתתרת בכל דבר, היא הגורם המכריע, האם האדם ייהנה או לא ייהנה, ועד כמה הוא ייהנה או יסבול, מכל דבר שקורה לאדם. ואין שום הנאה בעולם, שאינה נובעת מאחדות המציאות, שמלובשת בכל דבר.

ואחדות המציאות, היא חווית האלוהות. שהאדם חווה שהכל אחד, ושהוא עצמו אלוהים האמיתי / השלמות האלוהית. כי כאשר הכל אחד, אז ממילא אין שום הבדל בין המהות לבין הצורה, ואין הבדל בין אלוהים לבין הבריאה, ואז אין עוד מלבדו, ויש רק אלוהים, עד שאין שום משמעות לאלוהים, כי אין שום דבר שנפרד ממנו. ואז על ידי זה, האדם חווה את השלמות.

כי מנקודת מבט אחת, כל ההנאות שיש בעולם, הן כולן סבל. כי כל הדברים שיש בעולם, יש בהם חיסרון. כי כל דבר שקיים, יש בו חיסרון. כי קיומו של הדבר, תלוי בכך שהוא יהיה שונה מדבר כלשהו אחר, דהיינו, חסר צורה כלשהי. וכל צורה, חסרה את כל מה שהיא שונה ונפרדת ממנו. ולכן, כל הצורות חסרות. וכאשר האדם ממלא את רצונו על ידי השגת צורה כלשהי, דהיינו, שהאדם רוצה צורה כלשהי, ואז האדם מקבל את רצונו, דהיינו, מקבל את הצורה שאותה הוא רצה, אז האדם חושב על הצורה שאותה הוא רצה.

ואז, מצד אחד האדם חווה הנאה, מכך שהוא קרוב יותר אל השלמות, כי יש לו פחות חסרונות. אבל מצד שני, ההנאה תמיד חסרה. כי שום דבר אינו מושלם. וכל דבר שיש לאדם, וכל דבר שהאדם חושב עליו, יש בו חיסרון. כי זה הטבע של הדברים, שהם חסרים את מה שהם אינם.

ולכן, תמיד כאשר האדם מרגיש הנאה כלשהי, תמיד תוך כדי זה, הוא היה שמח יותר, אם המציאות הייתה עוד יותר טובה. דהיינו, שהאדם תמיד רוצה את הטוב יותר, משום, שתמיד יש טוב יותר, כי בשום דבר שיש בעולם אין בו שלמות.

וכאשר האדם נהנה מאיזה דבר גשמי, תמיד ולעולם, כל הנאה שהיא, גם כזו שנראית כהנאה גשמית, כל הנאה שהיא, היא הנאה רוחנית. כגון לדוגמא שהאדם נהנה מאכילה ושתייה וכיו"ב, שאז האדם לא נהנה מעצם האכילה עצמה, כי זאת פעולה שהיא חסרת כל משמעות במקרה הטוב, והיא יכולה להיחשב למאמץ מיותר שנועד להשיג תכלית אחרת, אם מסתכלים על האכילה או על כל פעולה אחרת, בעין אמיתית. וכאשר האדם אוכל, ההנאה שלו, היא לא מעצם האכילה עצמה, אלא מעצם החוויה שהאכילה נותנת לו.

כגון לדוגמא שהאדם רעב, שאז הוא חווה נפרדות מאוד גדולה. שהאדם מאוד לא רוצה את המציאות, כי האדם מאוד לא רוצה את הרעב. והאדם חווה רעב, שהוא חוויה של חיסרון. ואז כאשר האדם אוכל, על ידי זה מתמלאת אצל האדם החוויה של החיסרון, והאדם מרגיש שבע, דהיינו, חווה מילוי של חסר. ועל ידי זה נוצרת אצל האדם הנאה גדולה. וכיו"ב לגבי שתייה, שהאדם חווה צמא וחיסרון מאוד גדול, ואז המים מרווים את צימאונו של האדם, ועל ידי זה האדם חווה אחדות עם המציאות, ונהנה מחוויית האחדות שמלובשת באותו הדבר.

ולכן יש כאלו שמתמכרים לאכילה, מה שנקרא אכילה רגשית. ולכן יש כאלו, שכאשר הם חווים לחץ וכעס, על ידי זה הם אוכלים יותר. משום, שהאכילה מספקת לאדם את תחושת וחווית השובע, שאותו הוא רוצה יותר מכל, שהוא חווית האחדות עם המציאות. וכאשר האדם מרגיש שחסר לו איזה משהו בחייו, שהוא לא מצליח למלא אותו, על ידי זה הוא מנסה להשיג את חוויית המילוי, באמצעות האכילה הגשמית, שהיא מספקת לאדם חווית שובע גשמי וממשי עבור האדם.

אא"כ האדם לא מוכן להסתפק בחוויית השובע הגשמי, והאדם לא מוכן להסתפק בתחליף שאינו אמיתי, שאז האדם לא מתמכר לאכילה, גם כאשר חסר לו איזה דבר אחר. וכל שכן, כאשר האדם חווה שהכל טוב לו, או שהחיים טובים יותר עבורו, שעל ידי זה, האדם אוכל פחות, רק כדי צורכו וחיותו, אך לא כדי להשיג את ההנאה שיש בתחושת השובע של האכילה.

וכאשר האדם אוכל איזה אוכל טעים, האדם נהנה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים, האדם נהנה פחות. משום שהאוכל הטעים, הוא מספק לאדם חווית אחדות יותר גדולה. כי האדם מתחבר יותר אל האוכל, והאדם רוצה יותר את האוכל. ואז, ככל שהאוכל הוא טעים יותר, כך יש יותר חוויה של אחדות, ופחות חוויה של נפרדות והתנגדות, ואז ההנאה גדולה יותר. וכאשר האדם אוכל, אוכל שאינו טעים לו, אז האדם חווה נפרדות והתנגדות אל האוכל, ואז ההנאה קטנה יותר, עד כדי סבל.

ולמה האדם רוצה טעם אחד יותר מאשר טעם אחר? כי לכל טעם, יש משמעות אחרת עבור האדם. ויש טעם אחד, שהוא מזכיר לאדם חוויה טובה כלשהי, ויש טעם אחר שמזכיר לאדם חוויה אחרת שלילית כלשהי. והאדם נהנה מהחוויה הרגשית, שהוא מקבל באמצעות האכילה הגשמית. ולפעמים, האדם נהנה יותר מהאוכל, כאשר הוא מוגש לו בצורה יפה ונאה, כי אז, בנוסף לחוויית האוכל, מצטרפות לשם עוד חוויות נוספות וכולי.

ולמה האדם אוהב טעם אחד, יותר מאשר טעם אחר? ולמה לפעמים האדם בוחר ליהנות מטעם אחר, ולא מאותו הטעם תמיד? ולמה רצונו של האדם משתנה כל הזמן? כי בכל פעם, האדם רוצה חוויה אחרת, שמוזכרת לו בצורה אסוציאטיבית, באמצעות אותו הטעם. ולכן בכל פעם האדם רוצה לחוות טעם אחר, כדי להשיג על ידו, חוויה אחרת, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע.

ולמה רצונו של האדם משתנה? ולמה האדם רוצה בכל פעם לחוות חוויה אחרת במינונים אחרים? ובשורשו, התשובה היא, כי הכל אחד, ואין שום שאלה כלל. ובלי שורשו, אין שום תשובה כלל. כי על כל סיבה, נמשיך לשאול איזו סיבה קדמה לה וכולי.

וכאשר האדם מקבל במתנה איזה דבר, בד"כ האדם נהנה יותר, מאשר אילו הוא היה קונה את אותו הדבר בדיוק, תמורת עבודה כלשהי. משום שההנאה גדולה יותר, כי יש איתה פחות חיסרון. דהיינו, ההנאה תלויה בגודל של השלמות שיש באותו הדבר. והאדם צריך לרצות את הדבר שאותו הוא מקבל. וכאשר האדם מקבל את הדבר תמורת עבודה, דהיינו, תמורת חווית חסר, אז ההנאה היא קטנה יותר. אך כאשר האדם מקבל את הדבר שאותו הוא רוצה, במתנה, ולא תמורת עבודה וחיסרון, על ידי זה יש יותר שלמות רצון, ואז יש הנאה יותר גדולה.

ולפעמים האדם רוצה לקבל את הדבר, דווקא תמורת עבודה ולא במתנה. כי בעיניו, יש יותר חיסרון כאשר הוא מקבל את הדבר במתנה, שאז לדוגמא הוא מרגיש שהוא תלוי בזה שנתן לו את המתנה, והאדם רוצה להרגיש שהוא אלוהים, ושהוא השיג את הדבר בכוחות עצמו, כמו שאלוהים עושה את הכל בכוחו של עצמו, שאז האדם נהנה יותר לקבל את הדבר תמורת עבודה, שהאדם האדם מרגיש יותר, שהדבר מגיע לו.

ויש גם, את הצד המנוגד. כי לאלוהים מגיע לקבל את הכל, ללא כל מאמץ, כי הכל שלו. ולכן, לפעמים האדם לא רוצה להתאמץ, והאדם נהנה יותר לקבל מתנה, כי הוא חווה יותר, את זה שהוא אלוהים, שמשיג את הכל ללא כל מאמץ וכולי.

וכאשר האדם מקבל איזה סכום של כסף, אז האדם נהנה מהכסף, כפי כמה שהוא חווה שהאושר שלו, תלוי בכסף שאותו הוא קיבל. וככל שהאדם מקבל סכום של כסף יותר גדול, וככל שהאדם חושב יותר, שהאושר שלו, תלוי בדברים שהוא חושב שהכסף יכול להשיג לו, כך הוא נהנה יותר מהכסף שאותו הוא מקבל. וזה משום, שהאדם חווה בבת אחת, שלמות חיסרון גדולה יותר. כי בבת אחת, נשלמים אצל האדם המון חסרונות.

וכיו"ב לגבי כל הנאה והנאה שיש בעולם. שתמיד האדם נהנה, מכך שהוא חווה שהוא קרוב יותר אל שלמות רצונו, כפי מה שהוא רוצה באותו הרגע. כי אצל אלוהים, רצונו שלם תמיד, כי הכל כרצונו תמיד. וככל שהאדם מתקרב יותר לחוויה שהכל כרצונו, כך טוב לו יותר וכולי.

וחלק מחוויית השלמות, מגיעה לאדם בצורה אסוציאטיבית. דהיינו, שיש אצל האדם חסרונות, שנשלמים אצלו בצורה אסוציאטיבית. כגון לדוגמא, אדם שבעיניו, רכב בצורה כלשהי, מייצג הצלחה. שאז כאשר האדם מקבל את הרכב הזה, על ידי זה האדם בצורה אסוציאטיבית מרגיש שהוא אדם מצליח, ואז נשלם (באופן חלקי) רצונו של האדם להיות אדם מצליח, כמו אלוהים שהוא מצליח תמיד, ואז האדם נהנה יותר.

ונמצא אם כן, כי יש שורש אחד לכל ההנאות. כי כל דבר יש לו שורש ומהות פנימית. דהיינו, שיש חוקיות שלפיה פועלת ההנאה של האדם. והחוק הוא, שככל שהאדם קרוב יותר לחוויה של שלמות אלוהית, דהיינו, שהאדם חווה טוב יותר שהכל אחד, כך האדם נהנה יותר. וההנאה הזאת, מלובשת בכל ההנאות שיש בעולם, ובכל הנאה, היא מלובשת בעוצמה אחרת ובצורה אחרת, עבור כל אדם בכל זמן ובכל מקום וכולי.

ונמצא אם כן, כי אין בעולם שום הנאה גשמית כלל, כי הכל זאת הנאה רוחנית בלבד. שהאדם נהנה תמיד, מכך שהתודעה שלו, חווה השלמת חיסרון. בין אם זה באמצעות חוויה גשמית של שלמות חיסרון, כגון אכילה. שאז חווית השובע, מזכירה לאדם באופן אסוציאטיבי, את חווית השובע ושלמות הרצון של אלוהים. ובין אם זה, על ידי זה שהאדם חווה חוויה אלוהית, שהוא אלוהים, באמצעות הרגשות שמתעוררים בו באופן אסוציאטיבי, כאשר הוא נהנה מאיזה דבר וכולי.

ואם לא היה לאדם שום רצון לחוות שלמות, אז הכל היה מושלם בעיני האדם. כי כאשר אין שום רצון לחוות שלמות, אין שום חיסרון כלל. וכאשר אין שום חיסרון כלל, אז הכל מושלם תמיד. ואז ממילא האדם לא היה יכול ליהנות כלל משום דבר. וכל ההנאות של האדם, תלויות בכך שהוא רוצה לחוות את השלמות, ושאותה הוא מנסה לחוות וחווה, באמצעות ההנאות השונות. וכל ההנאות הן רוחניות, משום שהן כולן ממלאות אצל האדם צורך רוחני לחוות שלמות. ובלי הצורך והרצון הזה, לא הייתה שום משמעות רגשית לאדם, לשום דבר שהוא.

כי כל ההנאות שבעולם, הן כגוף ללא נשמה, אם אין לאדם את החוויה של מילוי החיסרון שמלובשת באותו הדבר. והרצון של האדם לחוות שלמות, הוא זה שיוצר אצל האדם את ההנאה, כאשר הוא משיג דבר גשמי כלשהו.

וכאשר האדם רודף אחרי העולם כדי להשיג הנאה גשמית, הוא בעצם מנסה להשיג הנאה רוחנית, שמלובשת אצלו באותו הדבר הגשמי. כגון לדוגמא, אדם שרודף אחרי הכסף, שהוא רודף אחרי החוויה הרוחנית האלוהית, שהוא מקבל אותה, כאשר הוא משיג את הכסף. וכיו"ב לגבי כל דבר אחר. כך שהאדם רודף תמיד, רק אחרי הנאה רוחנית. וכאשר האדם לא יודע איך להשיג אותה מתוך עצמו, אז הוא מנסה להשיג אותה באמצעות השגת דברים חיצוניים, שגורמים לתודעה שלו לחוות שלמות של הנאה רוחנית.

כי יש בתוך האדם שני רבדים. הרובד של המודעות החיצונית והרובד של המודעות הפנימית, שהם, המודע ותת המודע של האדם. ובתת המודע של האדם, מתרחשים תהליכים שלמים כל הזמן. ובתת המודע של האדם, האדם זוכר תמיד, את זה שהוא היה אלוהים, דהיינו, שהאדם זוכר את זה שהכל אחד. והאדם תמיד משתוקק להשיג את חווית האחדות הזאת, שוב פעם ושוב פעם (ולכן יש רצוא ושוב, כי האדם רוצה להשיג אותה שוב פעם ושוב פעם, וזה אפשרי רק על ידי צמצום וכולי).

ותת המודע של האדם, שמנסה להשיג את ההנאה הרוחנית, הוא מניע את האדם, לחפש את אותה ההנאה הרוחנית. ובתת המודע העמוק ביותר, שם האדם כבר חווה את השלמות, והוא אינו מחפש דבר. ובתת המודע החיצוני יותר, האדם מחפש את ההנאה של האחדות, על ידי התבוננות פנימית, שאותה האדם עושה תמיד, בכל דבר בעולם, בעומק תת המודע שלו.

וברובד חיצוני יותר, האדם לא יודע איך להשיג את ההנאה הזאת באופן ישיר, ואז האדם מחפש להשיג את ההנאה הזאת, דרך הנאה גשמית. שהיא, בצורה אסוציאטיבית, גורמת לתת המודע של האדם, להבין טוב יותר שהכל אחד. ועל ידי זה האדם מתחבר לחוויית האחדות של המציאות, שהיא נוצרת על ידי ההתבוננות של תת המודע של האדם, במציאות החיצונית, שעל ידי זה נוצרת התבוננות פנימית, שיוצרת הבנה של אחדות, שיוצרת חוויה של אחדות וכולי.

כך, שכל ההנאות הגשמיות שיש בעולם, הן בעצם מרדף אחרי הנאה רוחנית, שמסתתרת בכל דבר.

ויש גם את ההנאה הרוחנית. שהיא קרובה יותר אל השורש של ההנאה. כי ההנאה בשורשה, נובעת מהחוויה שהכל אחד. שהיא נובעת, מההבנה של האדם שהכל אחד. והנאה רוחנית, היא, הנאה שנובעת אצל האדם מהתבוננות פנימית, שהיא מקרבת אותו להבנה ולחוויה שהכל אחד.

ויש גם הנאה שנובעת מחוסר התבוננות, שהאדם מנסה להשתיק את השכל שלו. שגם זה סוג של התבוננות פנימית. שבה, חלק מהשכל של האדם, מנסה להתבונן על עצמו, מנקודת מבט של האין שכל. שגם זו התבוננות, שמובילה להבנה ולחוויה של אחדות.

אלא, שגם הנאה רוחנית, גם היא הנאה גשמית. ולמה? כי כל ההנאות הרוחניות, הן הנאות של גוף. שהאדם אוחז בגוף ובצורה רעיונית כלשהי. כי הנאה רוחנית ואושר פנימי, הם כאשר האדם נאחז באיזה רעיון כלשהו. וזוהי בעצם הנאה גופנית. שהאדם נאחז בגוף ובצורה של אותו הרעיון.

וגם התודעה, גם היא גוף. גוף של המהות של המציאות. וכל דבר בעולם, כולל כל רעיון שהוא וכל צורת חשיבה שהיא, לכולם יש גוף, שהוא הצורה של הרעיון ושל הידיעה. וכל ידיעה, היא הגוף של ידיעת האחד, שאין בו שום ידיעה מוגדרת (כנפרדת). וכאשר האדם נהנה מהתבוננות כלשהי, הרי שהגוף דהיינו, התודעה שלו, נהנית מהנאה גופנית, של השגת צורה סופית, דהיינו, רעיון מוגדר, שבו נאחז האדם ומפיק ממנו הנאה.

וכל הנאה שהאדם רודף אחריה, בין אם זו הנאה גשמית ובין אם זו הנאה רוחנית, הוא תמיד רודף אחרי הנאה גשמית של גוף מצומצם. כי הגוף, דהיינו, התודעה, רודפת אחרי גוף, דהיינו, אחרי צורה מוגדרת, שגורמת לאדם להרגיש טוב. ולכן, כל ההנאות שיש בעולם, הן הנאות גשמיות, שאינן ההנאה בשורשה, שבה אין שום גוף כלל. כי בשורש, הכל אחד ממש (וגם זה עצמו גוף, אלא שהוא גוף שלם וכולי).

וכל הנאה והנאה שיש לאדם, אין בה שלמות. כי בשום גוף, אין שלמות. משום, שהישות חסרה את מה שהיא נפרדת ממנו, ולכן אין שום שלמות בעולם, ולכן שום הנאה אינה שלמה. ולכן, לעולם ותמיד האדם רוצה את הטוב יותר, כי תמיד יש טוב יותר. משום שתמיד, כל דבר יש בו חיסרון.

והשלמות של כל הדברים, היא השכל של החכם האמיתי, שהוא השכל של האחדות. דהיינו, אחדות ההפכים, היש והאין. כי כאשר היש והאין הם אחד, הרי שאין שום חיסרון כלל. כי שום דבר לא חסר שום דבר. ואין שום נפרדות כלל, כנפרדת. אלא, יש נפרדות, שהיא אינה נפרדת מהאחדות. וככל שהאדם קרוב יותר להבין שהכל אחד באמת, דהיינו, שאין דבר כזה אחדות, כי הנפרדות היא בעצמה אחדות, כך האדם קרוב יותר אל ההנאה בשורשה.

ויש אנשים רוחניים, שמאסו בחיי הרוחניות, והם חוזרים לעולם הגשמי ונהנים ממנו בהנאה גדולה. משום, שבשלמות ההנאה, האפשרי (אפשרי המציאות) נכלל במחוייב (מחוייב המציאות). דהיינו, שכל מה שקיומו הוא אפשרי ומצומצם, הופך להיות מחוייב המציאות ובגודל אין סופי. כי כאשר היש והאין הם אחד, אז הנפרדות והאחדות נכללות זו בזו, כישות אחת. ואז אין שום חיסרון בשום הנאה גשמית כלל.

וכאשר האדם רודף אחרי הנאה רוחנית, הוא מנסה ליהנות מהמציאות בשורשה. אבל הוא יוצר נפרדות וסבל. כי הוא בעצם מגדיר אצל עצמו, שהגשמיות, היא נפרדת מהרוחניות. כי כאשר הכל אחד, אין שום הבדל בין גשמיות לבין רוחניות. ומי שמחפש הנאה רוחנית, הוא בעצם מרחיק את עצמו מההנאה הרוחנית האמיתית, שהיא ההבנה שאין הבדל בין גשמיות לבין רוחניות.

ולכן, לפעמים האדם הרוחני חווה הארה רוחנית, דווקא כאשר הוא עוזב את העולם הרוחני, וחוזר ליהנות בעולם הגשמי. כי בשורשו, ההנאה מהצמצום של הגשמיות, היא עצמה השלמות. וכאשר האדם מתרחק מהרוחניות, הוא בעצם מתקרב אל השלמות, שבה, אין הפרדה בין רוחניות לבין גשמיות.

ומי שמשתמש בשכל שלו בשלמות, הוא רואה את האמת שהכל אחד ממש, שיש רק ישות אחת בלבד. וכאשר, כל התודעה של האדם חושבת רק על דבר אחד בלבד, דבר שהוא חסר כל משמעות, כי הרי אין שום דבר שנפרד ממנו, דהיינו, כלום / שום דבר, וכאשר האדם חושב על הישות הזאת שהיא חסרת כל גוף וכל צורה, כי אין בה שום נפרדות, אז על ידי זה הרצון של האדם מתבטל לגמרי, כי גם התודעה העצמית של האדם מתבטלת לגמרי, כי באחדות, אין שום נפרדות של קיום עצמי. ואז בשעת ביטול, האדם חווה שלמות אמיתית, שאין בה שום חיסרון כלל.

וההנאה היחידה בעולם, שאין בה שום חיסרון כלל, היא ההנאה של ידיעת האחדות / אי ידיעת הנפרדות. שבה האדם לא יודע שום דבר. וכאשר אין שום ידיעה, אין שום חיסרון כלל. ואם יש רצון, הרי שאי אפשר לרצות שום דבר, שאינו יכול להיות קיים. וכאשר יש קיום רק לישות אחת, הרי שאפשר לרצות רק ישות אחת. כי בשורש, אין אפילו לא פוטנציאל של נפרדות, ויש אחדות גם ברמת הפוטנציאל. כך שאי אפשר לחשוב ואי אפשר לרצות, שום דבר, מלבד מה שכבר קיים, שהוא קיים תמיד.

כי כאשר האדם חושב רק על דבר אחד, אז יש רק ישות אחת, והאדם יכול לרצות רק דבר אחד. ש"במקרה", רק הוא קיים תמיד. כך שרצונו של האדם מלא בשלמות ללא כל חיסרון. עד שהאדם אפילו לא יודע שהוא חווה את השלמות, כי הוא אינו יכול לחוות חוויה של חוסר שלמות. כ"כ טוב, עד שאין שום רע כלל, וממילא גם אין ידיעה של הטוב. כי מי שיודע שטוב לו, הרי שרע לו, לפחות קצת. כי בלי שום רע, אי אפשר לדעת שטוב וכולי. ובשלמות, שאין שום רע כלל, אין גם ידיעה של טוב.

וככל שהאדם יותר חכם אמת, דהיינו, מבין טוב יותר שהכל אחד, כך ההנאה שלו גדולה יותר. הנאה שאינה מוגדרת כהנאה, כי אין לה הפך וניגוד. ז"א, זאת לא חווית הנאה רגילה שניתן להגדיר אותה כהנאה, כי אין לה שום הפך שיגדיר אותה. וזו עצמה ההגדרה שלה, שהיא, חוויה שלא ניתן להגדיר אותה. דהיינו, שגם האדם עצמו לא מסוגל להגדיר עבור עצמו את החוויה של עצמו וכולי.

ואעפ"כ, יש גם נפרדות. ז"א כי בשלמות האחדות של החכם האמיתי, גם שם יש נפרדות. ובשכל שמפריד בין אחדות לבין נפרדות, אי אפשר להבין את העניין הזה כלל. כי הוא נראה כדבר והיפוכו. אבל בשכל שבו הכל אחד, שם ניתן להבין, שבאמת, גם הכל אחד, וגם בו זמנית יש נפרדות אין סופית. כי אחדות אמיתית, היא כאשר יש רק נפרדות וגם רק אחדות בו זמנית כישות אחת. שאין הבדל בין הנפרדות לבין האחדות כלל.

והחכם האמיתי, דהיינו, כל אדם בעומק פנימיות דעתו, הוא נהנה תמיד מכך שהכל אחד. הנאה שאינה תלויה בשום דבר, הנאה שאינה צריכה שום דבר, הנאה שאי אפשר להשיג אותה בשום דבר, כי אי אפשר לאבד אותה לעולם וכולי. ואעפ"כ, יש גם נפרדות. כי הכל אחד, ואעפ"כ, יש נפרדות, שהיא באחדות עם האחדות.

דהיינו, למרות שהכל אחד, אעפ"כ יש נפרדות. וגם אצל החכם האמיתי, גם אצלו יש נפרדות כפשוטו. ואעפ"כ, זה לא כפשוטו. כי אצל החכם האמת, אין הבדל בין נפרדות לבין אחדות וכולי. ובנפרדות של החכם האמת, גם הוא יש לו גוף, דהיינו, תודעה עצמית, שהיא נמצאת בתוך גוף, שהוא הגוף הגשמי. וגם החכם האמיתי, גם הוא יש לו רצונות גשמיים, הן מצד התודעה והן מצד הגוף. וכמו שהמציאות משתנה כל הזמן, למרות שבמהותה הכל אחד, וכמו שהמציאות משנה את רצונה ואת מעשיה כל הזמן, למרות שבאמת אין אצלה שום שינוי כלל, כך גם אצל החכם האמיתי, שאצלו הכל אחד תמיד, אעפ"כ יש נפרדות תמיד, ואין שום הבדל וכולי.

והחכם האמיתי, בתוך הנפרדות שלו, גם ההנאה שלו, תלויה בדיוק באותו שורש ההנאה של כל ההנאות שיש בעולם, שהוא להתקרב אל האחדות כנ"ל.

ואפשר להתקרב אל האחדות בשתי צורות. גם על ידי שתיקה וגם על ידי דיבור.

ועל ידי שתיקה, פירושו שהחכם האמיתי מבטל את שכלו ואת דעתו לגמרי, דהיינו, שהוא בחוויה שאין בה שום שכל כלל. והוא יכול לדבר ולעשות פעולות שונות, מתוך חוויה של אין שכל כלל. ואז החכם האמיתי, נהנה מהשתיקה שיש לו, תוך כדי הפעולות שהוא עושה.

והשתיקה, היא לא שתיקה מוחלטת. כי אם היא הייתה שתיקה מוחלטת, דהיינו, שאין בה שום שכל כלל, לא היה ניתן ליהנות ממנה בצורה מוגדרת. כי בשורש, יש הנאה שלמה, אך לא הנאה מוגדרת. כי אי אפשר ליהנות בצורה מוגדרת, דהיינו, אי אפשר לדעת שאתה נהנה, כאשר אתה חווה רק הנאה. ולכן מצד הנפרדות, יש גם את הנפרדות. שבה יש אין סוף מקום וזמן, דהיינו, צמצום של טוב ורע. והחכם האמיתי שותק, דהיינו, מתחבר אל האחדות, על ידי זה שהוא מבטל את שכלו, וממילא גם ישותו מתבטלת. אבל זאת, לא שתיקה מוחלטת. ובשורשו, זאת שתיקה מוחלטת. אבל מצד הנפרדות, זאת לא שתיקה מוחלטת.

ובחיצוניות, החכם האמיתי עושה פעולות שונות כמו אדם רגיל, וחושב כמו אדם רגיל. אבל בתוך תוכו, הכל קורה מעצמו, והחכם האמיתי נמצא בשתיקה מוחלטת, שאין בה שום שינוי כלל.

ובשורש, ההנאה היא של שתיקה. כי כאשר הכל אחד, יש שתיקה של הרצון ושל המחשבה, כי אין אפשרות לחשוב על שום דבר מוגדר, ואי אפשר לשנות את המחשבה ואת הרצון וכולי. וככל שהאדם חכם יותר, כך הוא יודע ליהנות, מהר יותר וטוב יותר, משתיקה עוצמתית של המחשבה שלו, דהיינו, חיבור לשכל של האחדות.

וזהו ההיבט הראשון, של ההנאה של החכם האמיתי, מהצד שהוא בנפרדות ובתוך צמצום. שהוא, הנאה שנובעת מחוויה של שתיקה ושל ביטול השכל של הנפרדות, אל השכל של האחדות. וכאשר החכם האמיתי נהנה באופן הזה ומההיבט הזה, הוא אדם פשוט לגמרי. דהיינו, שהוא מתנהג בפשיטות לגמרי, בלי שום שכל כלל, דהיינו, שלמות העדר השכל (שלמות, אך לא בשלמות לגמרי, כי רק בשורשו זה בשלמות אמיתית). ואז החכם האמיתי, נהנה מהנאה גשמית, אבל בתוכו, הוא נהנה מההנאה שיש בשתיקה, שתוך כדי הפעולה הגשמית.

ונזכיר רק, כי כל פעולה וכל מחשבה היא גשמית. ואי אפשר לדעת שאתה קיים, בלי להיות בחוויה של גוף תודעתי. וכל רצון, הוא רצון גשמי. כי הוא רצון מוגדר לצורה מוגדרת. ולכן תמיד ולעולם, האדם נמצא ברצון גשמי.

ויש גם היבט נוסף, של ההנאה של החכם האמיתי, והוא, התבוננות שכלית, שגם היא מובילה אל השתיקה של האחדות. אלא שבגלל שהיא שכלית יותר, אז יש בה יותר מקום של התבוננות ושל צמצום. וניתן לחוות באמצעותה, בצורה יותר מוגדרת, את ההנאה של האחדות.

כי ככל שההנאה מתקרבת יותר לשורשה, כך יש פחות רע, וכך חווית הטוב המוגדר נעלמת. ולכן יש גם את הצמצום, שבו יש טוב מצומצם, כדי שיהיה טוב מוגדר. ולמה צריך שיהיה טוב מוגדר? והתשובה בשורשה היא, כי הכל אחד ואין שום שאלה כלל.

וכאשר החכם האמיתי מתעסק באיזה דבר גשמי, דהיינו, כל דבר בעולם, כי כל דבר בעולם הוא גשמי, אז החכם האמיתי מתבונן בשכלו בצורה מצומצמת, על שורש השכל שיש באותו הדבר הגשמי. והחכם משתמש בשכלו בצורה מצומצמת, כי הוא מצמצם את עצמו, כדי להיות בנפרדות. ואעפ"כ הוא משתמש בשכלו, כדי להתחבר אל האחדות.

ובפועל, החכם האמיתי, דהיינו, כל אדם באשר הוא, ברובד מסוים של התודעה שלו, ובפרט מי שהרובד הפנימי של ההתבוננות שלו, הוא נמצא ברובד חיצוני שלו, דהיינו, חכם אמיתי, שהוציא את שכלו מכוח אל הפועל, כאשר הוא עוסק באיזה דבר גשמי, אז, ברמה החיצונית הוא אכן עוסק בדבר הגשמי, וברמה כלשהי הוא נמצא בשתיקה מוחלטת, שבה הוא מחובר לאחדות של המציאות, בלי שום שכל כלל כנ"ל. אבל ברמה מסוימת, הוא נמצא בהתבוננות שכלית, על השכל שיש באותו הדבר. לראות, כיצד הוא מחובר לאחדות של המציאות.

כי כל הדברים שיש בעולם, מחוברים לאחדות של המציאות, באותה הצורה ממש. דהיינו, דרך מהותם. וכל דבר, דרך מהותו, הוא מחובר באופן ישיר לאחדות המציאות. ומהצד הזה, אין שום התבוננות שכלית שונה, בין דבר אחד לבין דבר אחר. ואעפ"כ יש לבוש שונה של השכל של האחדות, בכל צורה וצורה באופן אחר. כי בכל צורה, אותו השכל של האחדות, מלובש בצורה אחרת. והחכם האמיתי, מתבונן בדבר הגשמי, ומתבונן על הצורה שלו, כדי להכיר טוב יותר את האחדות של המציאות, וליהנות ממנה יותר, באופן מוגדר.

כי בשורש, הכל אחד. ואין שום אפשרות להכיר יותר או פחות את האחדות של המציאות. ואעפ"כ באחדות, שבה הכל אחד ממש,...

מילוי רצון אוכל התנהגות טוב מצומצם טובה יותר החוויה הרגשית המהות של אין סוף מקום הרובד הפנימי את תחושת חיצוני איך איך ל איך ליהנות איך ליהנות בשלמות איך נוצר איך נוצרות איך נוצרים איך נוצרת איך נוצרת הנאה אמת בשלמות גשמיות האמיתי החכם החכם האמיתי הנאה הנאה גשמית הנאה רוחנית חומריות חומרנות חכם חכם אמיתי כיצד נוצרות ליהנות ליהנות בשלמות נוצר נוצרת נוצרת הנאה רוחני רוחניות רוחנית שורש שורש ה שורש ההנאה שורש ההנאות של החכם של החכם האמיתי שלמות
איך לגרום למישהו להיזכר בך? איך לגרום למישהו לחשוב עליך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לאחל למישהו משהו? איך לגרום לבחורה להיזכר בך? איך לגרום לבחורה לחשוב עליך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לגבר להיזכר בך? איך לגרום לגבר לחשוב עליך? איך לגרום לגבר לאהוב אותך? איך לגרום לגבר לרצות אותך? איך לשתול מחשבה? איך לאחל איחול?
איך לגרום למישהו להיזכר בך? איך לגרום למישהו לחשוב עליך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לגרום למישהו לרצות אותך? איך לאחל למישהו משהו? איך לגרום לבחורה להיזכר בך? איך לגרום לבחורה לחשוב עליך? איך לגרום לבחורה לאהוב אותך? איך לגרום לבחורה לרצות אותך? איך לגרום לגבר להיזכר בך? איך לגרום לגבר לחשוב עליך? איך לגרום לגבר לאהוב אותך? איך לגרום לגבר לרצות אותך? איך לשתול מחשבה? איך לאחל איחול? וכאן אבאר עוד שיטה, איך באפשרותך לגרום למישהו, להיזכר בך, להתגעגע אליך ולאהוב אותך? והדרך לכך ...
מכירות למתחילים, מבוא למכירות, איך למכור בפעם הראשונה? איך למכור ללקוח הראשון? איך למכור מוצר חדש? הדרכת איש מכירות מתחיל, איך לגשת למכירה? איך למכור? איך לדעת למכור? איך ללמוד למכור? איך מוכרים? איך לבנות תסריט שיחה? איך להתכונן לשיחת מכירות? איך להתכונן לפגישת מכירות? איך להצליח למכור? איך מתחילים למכור? איך ניגשים למכירה? הדרכת אנשי מכירות מתחילים, הכנת תסריט שיחה
... למתחילים, מבוא למכירות, איך למכור בפעם הראשונה? איך למכור ללקוח הראשון? איך למכור מוצר חדש? הדרכת איש מכירות מתחיל, איך לגשת למכירה? איך למכור? איך לדעת למכור? איך ללמוד למכור? איך מוכרים? איך לבנות תסריט שיחה? איך להתכונן לשיחת מכירות? איך להתכונן לפגישת מכירות? איך להצליח למכור? איך מתחילים למכור? איך ניגשים למכירה? הדרכת אנשי מכירות מתחילים, הכנת תסריט שיחה וכאן אבאר מספר תהליכים במכירת מוצר, בפרט בהתחלה של התהליך. כגון לדוגמא: איך להתחיל למכור מוצר / שירות חדש? איזה דברים אתה צריך לדעת לפני שאתה מתחיל למכור משהו? איזה שאלות עליך לשאול את עצמך, לפני שאתה ... כלשהו, כדי לשפר את המכירות שלך? איך עליך לגשת לתהליך חדש של מכירה? איך לבנות תסריט שיחה? איך להכשיר איש מכירות מתחיל? איך ניגשים למכירה של מוצר חדש? איך מתכוננים לשיחת המכירה הראשונה? איך סוגרים את המכירה הראשונה? איך משכנעים את הלקוח הראשון? ועוד. אז נקודת ההתחלה, היא בהבנה הבסיסית ביותר של תהליך המכירה. והיא, שכדי שהלקוח יקנה ממך את המוצר, ... לעשות? מהן אפשרויות השימוש במוצר? איך משתמשים במוצר? מה המוצר יכול לעשות? מה המוצר נותן? מהם המאפיינים הטכניים של המוצר? וכולי. שלב 2: למד להכיר את יתרונות המוצר ... איזה טוב המוצר שלי עושה לאנשים? איך המוצר שלי יכול לשמח אנשים / מישהו בעולם? אם המוצר שלי היה ניתן לאנשים בחינם, איזה טוב הוא היה עושה להם (בידוד העלות של הכסף)? ... נוסף למישהו, מעבר לרשימה הנ"ל? איך אני בטוח בכך? ונסה שוב לעבור על כל רשימת השאלות מההתחלה, ונסה למצוא תשובות נוספות לשאלות שנשאלו. שמטרתן היא, לגרום לך לראות את ... ללקוח הפוטנציאלי שלך. שלב 3: למד איך להסביר את היתרונות של המוצר שלך! עכשיו עוברים לשלב הבא, שהוא להבין, שלא מספיק שאתה מבין מה הטוב שהמוצר שלך עושה ללקוח שלך, אלא גם צריך להבין איך גורמים ללקוח שלך להבין את כל הטוב הזה. ולכן השאלות שעליך לשאול את עצמך הן: מה אני חושב שחשוב יותר ללקוח, מתוך כל היתרונות ... יותר מאשר יתרונות אחרים? האם ואיך ניתן לנסות לזהות את סוגי הלקוחות האלו מראש, כדי לדעת איזה יתרונות להציג להם? איזה יתרונות יש גם למוצרים המתחרים שלי? איזה ... יותר ללקוחות ספציפיים? האם ואיך ניתן לזהות את סוג הלקוחות האלו מראש? מה היתרונות של כל צורת הסבר / הדגמה / ניסוח? למי כל אפשרות מתאימה הכי טוב? מתי כדאי להשתמש ... למה הם מציגים את היתרונות האלו? איך זה משפיע על הלקוחות שלהם? איזה יתרונות יותר קל למתחרים שלך, לשקר ולומר שיש גם להם את היתרונות האלו? איזה יתרונות יותר קל ...
איך להציע הצעות? איך לגרום למישהו להסכים איתך, איך לגרום למישהו לקבל את ההצעה שלך? איך להציע הצעות טובות? איך לא לקבל לא? איך לגרום למישהו לא לסרב לך? איך לגרום למישהו לא להתנגד להצעה שלך? איך להציע לבחורה? איך להציע לילד? איך להציע הצעת מחיר? איך לנהל משא ומתן? איך להקטין את הסיכוי שתקבל לא? איך לא לקבל דחייה? איך ליצור הסכמה?
איך להציע הצעות? איך לגרום למישהו להסכים איתך, איך לגרום למישהו לקבל את ההצעה שלך? איך להציע הצעות טובות? איך לא לקבל לא? איך לגרום למישהו לא לסרב לך? איך לגרום למישהו לא להתנגד להצעה שלך? איך להציע לבחורה? איך להציע לילד? איך להציע הצעת מחיר? איך לנהל משא ומתן? איך להקטין את הסיכוי שתקבל לא? איך לא לקבל דחייה? איך ליצור הסכמה? וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בנושא של מערכות יחסים, בנושא של איך להציע למישהו הצעה כלשהי, בצורה נכונה. כדי ליצור אוירה כמה שיותר טובה. והעיקרון הזה מבוסס על העיקרון הבסיסי יותר, שאומר שאם ברצונך לפתח מערכת יחסים טובה עם מישהו, אז עליך ... מנסה שוב להציע עוד הצעה נוספת, עד שיש הסכמה. וכמובן שניתן לתת עוד הרבה דוגמאות כיו"ב, להצעה שמתקנים אותה שוב ושוב, עד ששני הצדדים מסכימים על ההצעה. וזאת דוגמא טובה, לאיך לא צריך לעשות. כי בכל פעם שאתה מציע למישהו משהו, והוא מסרב להצעה שלך, לא משנה איך נסתכל על זה, ברגע שהוא סירב לך, נוצרה בינו לבינך תחושת ריחוק, גם אם רגעית וקטנה. כי בעצם הוא אומר שהוא לא רוצה את מה שאתה מציע. שזו בעצם תחושת קונפליקט. אא"כ אתה רוצה ... מידי וכיו"ב. ובעולם אידיאלי, אתה אמור להציע הצעה, רק אחרי שאתה יודע מראש שיגידו לך כן ושההצעה תתקבל בברכה. או כמובן לשאוף לכך, שיהיו כמה שפחות תיקונים להצעה שלך. ואיך בעצם יודעים להציע הצעה שתתקבל על הצד השני? תשובה: על ידי בירור צרכים בצורה פחות מוגדרת. לדוגמא, איפה יש יותר סיכוי שתקבל "לא" לשאלה שלך, האם על השאלה "האם אפשר להציע לך ... לך אולי עוגה" או לשאול "אפשר להציע לך עוגת ( + הפסקה של שניה) שוקולד". ולמה הפסקה של שניה, בין המילה עוגה לבין המילה שוקולד? כדי לנסות להרגיש את הבן אדם השני, לראות איך הוא מגיב לשאלה שלך, לפני שאתה מגדיר אותה יותר ויותר. כי אולי תזהה מראש התנגדות במילה "עוגה", ואז תוכל לחסוך את ההתנגדות ל"עוגת שוקולד". כי התנגדות למילים עוגת שוקולד, ... ממש מוגדרת, כגון "יבוא לך שנעשה משהו ביחד, לדוגמא נלך לסרט" שככה גם מגדירים וגם לא מגדירים בו זמנית. ובכל אחד מהניסוחים, יש יתרונות וחסרונות וצריך לדעת, בכל מקרה לגופו איך להתנסח הכי נכון. ונניח שהתשובה היא שכן, אז אפשר לעבור לשאלה הבאה, כגון "מה איתך השבוע בערבים, יש לך אולי ערב פנוי". שאז אם תקבל לא, אז חסכת מראש לקבל דחייה להצעה שלך, ...
איך להתמודד עם חוסר הסכמה? איך לא ליצור עוגן שלילי? איך ליצור עוגן חיובי? איך לא ליצור התניה שלילית? איך להתמודד עם מריבה? איך להתנהג בזמן מריבה? איך להגיב כשפוגעים בך? איך להגיב כשמסרבים לך? מה לעשות כשאתה מקבל לא? מה לעשות כשלא מסכימים איתך? איך להקטין מריבות? איך לצמצם קונפליקט? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להחליש אהבה? איך ליצור כימיה אישית? איך להגיב להתנגדות?
איך להתמודד עם חוסר הסכמה? איך לא ליצור עוגן שלילי? איך ליצור עוגן חיובי? איך לא ליצור התניה שלילית? איך להתמודד עם מריבה? איך להתנהג בזמן מריבה? איך להגיב כשפוגעים בך? איך להגיב כשמסרבים לך? מה לעשות כשאתה מקבל לא? מה לעשות כשלא מסכימים איתך? איך להקטין מריבות? איך לצמצם קונפליקט? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להחליש אהבה? איך ליצור כימיה אישית? איך להגיב להתנגדות? וכאן אבאר עוד שיטה לאיך ליצור מערכת יחסים טובה עם מישהו, באמצעות תגובה נכונה, לתגובה לא רצויה שלו כלפיך. כי צריך לדעת לא רק איך לגרום למישהו להגיב כלפיך איך שאתה רוצה שהוא יתייחס אליך ויגיב כלפיך, אלא צריך גם לדעת, איך להגיב כאשר מישהו לא מגיב כלפיך כפי שרצית מראש. והרעיון הוא, שאם ברצונך שמישהו יאהב ... יהיה כמה שיותר בתחושה של הרמוניה ושל הסכמה איתך. וכבר הסברתי הרבה מאוד שיטות ודרכים, לאיך לגרום למישהו להרגיש קרוב אליך ואיך לגרום למישהו להסכים איתך. אבל מה לעשות במידה ומישהו לא מסכים איתך ורב איתך? אז ...
איך ליצור התניה? איך המוח מתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך ליצור התניה חיובית? איך ליצור התניה שלילית? איך לשנות תחושה של מישהו? איך לשנות רגש? איך ליצור רגש? איך להתגבר על רגש? איך להחליף רגש? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך שותלים מחשבות?
איך ליצור התניה? איך המוח מתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך ליצור התניה חיובית? איך ליצור התניה שלילית? איך לשנות תחושה של מישהו? איך לשנות רגש? איך ליצור רגש? איך להתגבר על רגש? איך להחליף רגש? איך לגרום למישהו לשנוא משהו? איך שותלים מחשבות? וכאן אבאר עוד שיטה איך לשנות דעות של אנשים? איך לגרום למישהו לאהוב דברים שהוא לא אוהב? איך באפשרותך לקחת מישהו שלא אוהב משהו, ולהשפיע עליו לאהוב אותו? איך באפשרות לגרום למישהו לא לאהוב משהו? ואיך באפשרותך לגרום לעצמך לאהוב דברים שאת לא אוהב? ועוד. והשיטה שתתבאר הפעם לכך, היא שאם לדוגמא אתה רוצה שמישהו יאהב דבר שהוא לא ... שצריך להבין אותו, שבאותה המידה בדיוק ניתן ליצור התניה הפוכה, התניה שלילית, שתגרום למישהו לא לאהוב משהו, שאותו הוא דווקא כן אוהב. ואיך? על ידי זה שלוקחים את הדבר שאותו הוא אוהב, ומכניסים אותו בסיטואציה שאותה הוא לא אוהב. ואז האדם מתרגל לחשוב, שהדבר שלא באמת עשה ... לשנוא את הדבר שאותו הוא אוהב, כי הוא חושב שהדבר הזה אחראי לרע שהוא הרגיש. למרות שהרע נבע מהמוזיקה. וכמובן שמכל זה ניתן ללמוד גם לגבי איך ניתן לגרום למישהו להסכים עם רעיון שהוא לא אוהב אותו. וזה על ידי זה שמכניסים את הרעיון שהוא לא אוהב, לתוך רעיון אחר שאותו הוא כן ...
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
... תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה? הרצאה על ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה? ועוד תקשורת בין אישית, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, יכולות תקשורת, איך לכתוב טור דעה? ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת?
איך למכור כשאתה לא במיטבך? איך למכור בלי אנרגיה? איך להגיע מוכן לפגישת מכירות? איך להרגיש מוכן? איך למכור כשאתה בלחץ? איך למכור את עצמך? איך למכור כשאתה בדיכאון? איך למכור כשאתה בחרדה? איך להיות במיטבך? איך לאפס את עצמך? ראיון עבודה, איך למכור בלי חשק? איך למכור בלי מצב רוח?
איך למכור כשאתה לא במיטבך? איך למכור בלי אנרגיה? איך להגיע מוכן לפגישת מכירות? איך להרגיש מוכן? איך למכור כשאתה בלחץ? איך למכור את עצמך? איך למכור כשאתה בדיכאון? איך למכור כשאתה בחרדה? איך להיות במיטבך? איך לאפס את עצמך? ראיון עבודה, איך למכור בלי חשק? איך למכור בלי מצב רוח? וכאן אתן את הטיפ המרכזי, מה לעשות כאשר אתה איש ... נמצא בחרדה / דיכאון / לחץ על משהו שקורה לך בחיים האישיים, משהו שעובר עליך. ואתה מרגיש חוסר אנרגיה וחוסר חשק לעבוד. והשאלה היא, איך למכור גם במצב הזה? והתשובה לכך היא די פשוטה, והיא שיש משהו אחד ...
איך לחזק אהבה? איך לשתול מחשבות אהבה? איך למחוק זיכרון אהבה? איך למחוק געגוע? איך לשכוח אקסית? איך לחזק רגש? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לא לפחד מבגידה? איך להתמודד עם חרדת נטישה? איך לא לאהוב? איך לשכוח מישהו? איך שותלים מחשבות? nlp
איך לחזק אהבה? איך לשתול מחשבות אהבה? איך למחוק זיכרון אהבה? איך למחוק געגוע? איך לשכוח אקסית? איך לחזק רגש? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לא לפחד מבגידה? איך להתמודד עם חרדת נטישה? איך לא לאהוב? איך לשכוח מישהו? איך שותלים מחשבות? nlp וכאן אבאר נוסחא, איך לחזק אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו, ואיך להחליש אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו. וממילא גם בצורה הזאת ניתן להשפיע על התלות הרגשית של אותו האדם, בדבר שאותו הוא אוהב. ואסביר גם איך יוצרים התניה בתת מודע, איך יוצרים עוגנים, איך שותלים מחשבות, איך לשכוח אקס, איך לא ליצור תלות רגשית, איך לגרום למישהו להתאהב או לא להתאהב בך, איך ליצור קרבה ואיך ליצור ריחוק ועוד. והעניין הוא, כדלקמן, מהיבט מסוים, כל דבר שבן אדם אוהב אותו, הוא אוהב אותו מסיבה ... סתם כך ללא כל סיבה. ותמיד יש איזה סיבה, שבגללה נוצרת האהבה. לדוגמא, איך נוצרת התאהבות של בחור בבחורה?! הבחור יש לו רצונות כלשהם. לדוגמא רצון להרגיש אהוב, רצון להרגיש ... וכמובן שגם כאן יש כל מיני נקודות איזון, שצריך לדעת אותן ושצריך לדעת מה ואיך בדיוק לעשות בפועל. וממילא אחרי שהוסבר כל זה, עכשיו נבין את הצד השני של המטבע. כי יש גם צד שני. ... סיבה. ומי שיבין לעומק את המנגנון הנ"ל, יוכל לגזור ממנו המון שימושים. לגבי איך לשתול מחשבות במינונים שונים במצבים שונים. ואיך לשלוט בעוצמה של האהבה. ואיך לגרום למישהו לאהוב או לא לאהוב משהו. ואיך לגרום למישהו לשכוח מישהו אחר / להיזכר במישהו אחר. ועוד המון שימושים נוספים. ושיהיה... באהבה! ...
איך להפסיק לאהוב מישהי? איך להפסיק לאהוב מישהו? איך לשכוח אהבה? איך לשכוח אקסית? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח בחורה? איך שוכחים מישהו? התמודדות עם געגועים, איך להוציא מישהו מהלב? איך להוציא מישהו מהראש? איך לא לחשוב על האקסית? איך לא לחשוב על מישהי? איך להשתחרר מהאקסית? אהבה לא ממומשת, אהבה לא הדדית, אהבה לא אפשרית, אוהבת גבר נשוי, אוהב אישה נשואה, למה אני אוהב אותה?
איך להפסיק לאהוב מישהי? איך להפסיק לאהוב מישהו? איך לשכוח אהבה? איך לשכוח אקסית? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח בחורה? איך שוכחים מישהו? התמודדות עם געגועים, איך להוציא מישהו מהלב? איך להוציא מישהו מהראש? איך לא לחשוב על האקסית? איך לא לחשוב על מישהי? איך להשתחרר מהאקסית? אהבה לא ממומשת, אהבה לא הדדית, אהבה לא אפשרית, אוהבת גבר נשוי, ... נשואה, למה אני אוהב אותה? וכאן אבאר עוד תופעה של המוח האנושי, איך הוא מתאהב בהתאהבויות שנראות לפעמים לא הגיוניות ולא רצוניות. כי כאשר האדם אוהב ... הרבה. אבל לא כ"כ פשוט להפסיק לאהוב ולא כ"כ קל להפסיק לאהוב. אז איך בעצם מפסיקים לאהוב? ואיך אפשר להשתחרר מאהבה? איך אפשר לשכוח מישהו? איך אפשר לשכוח אקסית? איך אפשר להפסיק להתגעגע? איך אפשר להפסיק לקנא? איך אפשר להתמודד עם פרידה? ואיך בעצם אפשר לאהוב פחות? אז רוב ככל האנשים חושבים בצורה הבאה שאומרת כך. בן אדם ... שבגללה הוא כ"כ אוהב מישהו אחר. וכאן אתן עוד כמה כיווני חשיבה לאיך לענות לעצמך לשאלה: למה אני אוהב אותה? / למה אני אוהבת אותו? אז בפשוט, בן אדם ... את הכסף, היא הייתה משיגה אותו בעצמה. אבל מאחר שהיא לא יודעת איך להשיג את הכסף / קשה לה להשיג את הכסף / נראה לה בלתי אפשרי שהיא תשיג את הכסף (א ...
איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה? וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ואיך לשלוט בתסריט שלך, במובן שתוכל להחליט איזה דברים לפתח יותר ואיזה פחות. ואסביר גם, מהו התהליך של פיתוח התסריט? איך ניגשים לכתיבת תסריט? איך יודעים איך לפתח את התסריט? איך אפשרי לתקצר (לעשות תקציר) לתסריט? איך לכתוב תסריט פשוט וגם תסריט מורכב כמה שבא לך? איך נכון לתכנן את התסריט? איך לפתח את העלילה של התסריט בצורה מובנית? ועוד. אז צריך להבין, שלכתוב תסריט, זה בדיוק כמו לתכנן בניין שבונים אותו. דהיינו, שצריך לתכנן ... נוספים. ונשאל את עצמנו, מה אנחנו רוצים לספר על איך הם נפגשו. אז מכאן יהיה הגיוני לדוגמא להחליט, על השלבים הבאים: 1- הכרות עם הדמויות באופן כללי. 2 - תיאור תהליך ההכרות שלהם. ונציג את ... לפי ההקשר. ואסביר ואדגיש. אני כרגע לא עוסק כאן, באיך להפוך את התסריט למעניין ולמסקרן. שזה עניין בפני עצמו שצריך לדעת אותו. אני גם לא עוסק כאן באיך להחליט מה לכתוב בתסריט ובאיך לפתח את העלילה. אני כן עוסק כאן באיך לגשת לנושא של כתיבת התסריט ובאיך לפתח את העלילה באופן מובנה ומסודר ובלי ללכת לאיבוד. כאשר הרעיון הכללי הוא להראות, איך מתחילים מהגזע הראשי, משם לענפים ומשם לאט לאט נכנסים בכל פעם יותר ויותר פנימה. להיכן בדיוק נכנסים? איזה פרטים להזכיר ואיזה לא? כמה זמן ... שאלות נפרדות. אבל קודם כל צריך לדעת באופן כללי, איך בונים את התבנית הכללית של התסריט והעלילה שלנו. ועכשיו ניכנס לדוגמא לתהליך של ההכרות של הדמויות. ונשאל את עצמנו, איך אנחנו רוצים לספר שהם הכירו. אז נניח שאנחנו רוצים לספר שהם הכירו במקרה ברחוב. אז נפרק את זה לתת תהליכים, שיראו בתרשים בצורה כגון: ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הנאה - שורש ההנאה, איך נוצרת הנאה? במה תלויה הנאה? איך ליהנות בשלמות? הנאה גשמית / הנאה רוחנית / ההנאה של החכם האמיתי
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך?, האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...



שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך?, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, אימון עסקי, אימון אישי לבני נוער בנושא איך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.7695 שניות - עכשיו 28_03_2024 השעה 12:02:25 - wesi1