...
כרצונך תמיד,
לרצות את הכל בשלמות,
סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק
רצונות, הכל נגד
רצונך תמיד - פרומו
שאלה: איך ההבנה, שלמשל השולחן, היא למעשה גם יש וגם אין, מביאה למצב שאין יותר
שאלות? אליעד: את אומרת שכאשר את מסתכלת על השולחן, את רואה שזה אחד, אבל את לא מבינה איך זה ... לכלום, אין הבדל. עכשיו, מה זה נותן? מהצד שאת לא יודעת שום דבר, אז אין לך יותר
שאלות. ומהצד שאת כן יודעת, יש לך
שאלות ויש לך תשובות, אבל לא תשובות מלאות ומוחלטות. מהצד שאת לא
רוצה שום דבר, אין בעיה. מהצד שאת
רוצה הכל, גם אין בעייה. אבל מהצד שאת גם
רוצה וגם לא
רוצה, אז
רצונך יכול להתמלא אבל אף פעם לא בשלמות. למשל, את לוקחת משהו שמציק לך וחוקרת אותו, ובסוף את ... אבל מהצד שזה כן משנה לך, את יכולה למצוא תשובות והסברים אבל אף פעם זה לא יהיה מושלם.
שאלה: אני הבנתי ממך שאם פעם אחת מבינים שהיש והאין זה אחד, אז זהו זה. יש דברים שאני מבינה שיש ואין זה אחד, אבל עדיין יש דברים שאני לא מבינה אותם כך, אז איך זה? אליעד:
השאלה היא בעומק של מה שאת הבנת. למרות שאת חושבת שיש דברים שהם לא משנים, עדיין את חושבת שיש ... עד הסוף הכוונה שכבר לא תחווי את האני שלך. את לא תדעי מה זה אני. אז במכה אחת כל
השאלות יגמרו לך בכל הנושאים. זה הכל באופן יחסי, עלו לך
שאלות והבנת שזה אחד, אבל בכל זאת נשארו לך
שאלות כי לא הלכת עד הסוף על הכל. את אומרת שאין לך
שאלות ולכן את לא יודעת איך להתקדם. אני
רוצה להסביר לך מה הכוונה
לשאלות. שאלות, הכוונה ביום יום, למשל, מה אני צריכה לעשות, מה אני אלבש היום? אלו
השאלות שאת צריכה לבדוק אותם. למשל, למה את מפחדת שיקרה משהו רע? למשל כאב פיסי,
תשאלי, למה זה כואב לי? מצד אחד את
כאלוהים רוצה שזה יקרה, מצד שני אני
כאלוהים לא
רוצה שזה יקרה, מצד שלישי זה לא משנה אם זה קורה או לא קורה. כשכואב לך תנסי לגלות מה את חווה. למשל
תשאלי, מה אני מרגישה עכשיו? את מרגישה כאב, מה זה כאב?
לשאול מה אני מרגישה כאשר רע לי, למה רע לי? למשל כאבו לך העיניים, מצד אחד ככה
אלוהים רוצה. מצד שני אם