אתה יושב בכיסא. למה, מה הסיבה? כי ככה וככה
האם כי ככה וככה מחייב אותך לשבת, האם אף על פי הככה וככה אתה יכול לקום, כן.
אם כך, למה אתה בכל זאת יושב? לא יודע
אם אתה באמת לא יודע, בא נבדוק מה הם כן האפשרויות
אפשרות אחת - עשית דבר כדי להגיע למצב מסויים
אפשרות שניה - שעשיית הדבר והמצב המסויים הם אחד
דוגמא:
אני אוכל כי אני רעב -
אפשרי שאכן אני אוכל כי אני רעב (יש קשר בין הרגעים)
ואפשרי שאכן אני אוכל כי אני אוכל (אין קשר בין הרגעים)
ואפשרי, שגם יש קשר וגם אין קשר בו זמנית בין הרגעים
לדוגמא, אתה שואל מה הסיבה?
ובשאלה עצמה יש הנחה, שאכן הסיבה מחייבת.
אז בא נבדוק, האם הסיבה מחייבת את המצב?
מה האפשרויות
אם אכן הסיבה (הקשר בין רגע לרגע) מחייבת, זה אומר שהיא לא מחייבת, למה? כי מצד ההנחה הזאת ניתן לשאול עד אינסוף על הסיבה של הסיבה. ואז מה התוקף והכח של כל סיבה? ומצד האמיתה הזאת, ההנחה שלך ממש, כל האפשרויות נכונות, רק תבחר מי מהן בא לך לחייב.
ואם היא לא מחייבת, אז מה כן מחייב? אולי כל רגע הוא בפני עצמו, ולפעמים יש נראה שיש קשר בין הרגעים ולפעמים לא.