... מצד האמת במקום לשאול איך אפשר לגעת במחשבה, במקום זה צריך לשאול איך אפשר לגעת במה שחושבים עליו. במקום לשאול איך ניתן לראות מחשבה, צריך לשאול איך אפשר לראות את מה שנמצא
בתוך המחשבה. הסבר: מי שיתבונן יראה, כי המחשבה היא הרבה יותר ממשית ומוחשית מאשר כל דבר אחר. האדם לא צריך להיות מסוגל לגעת ולמשש מחשבה, משום שכל מה שהאדם ... קיים העולם. וקיימת המחשבה שמקשרת ביניהם. כל מה שהאדם רואה, הוא רואה באמצעות המחשבה. הדבר נכנס לתוך המחשבה ואז רואה / שומע / ממשש אותו האדם. הדבר שאותו ממשש האדם נמצא
בתוך המחשבה של האדם. למחשבות מסוג מסוים האדם קורא להן חוש הראייה, לחלק הוא קורא חוש השמיעה וכולי. אך באמת, הכל מתרחש
בתוך המחשבה. לדוגמא: בשעת החלום והשינה, האדם רואה / שומע / מרגיש / ממשש דברים וכולי ממש כמו בעולם "הממשי", והכל באמצעות המחשבה בלבד. גם כאשר האדם ער, הכל ... האדם מדמיין בצורה מאוד חזקה משהו (דמיון מודרך) הגוף של האדם מגיב כאילו זה מתרחש במציאות. מדוע? משום שאין הבדל בין דמיון מודרך לבין המציאות עצמה. כל האירועים מתרחשים
בתוך המחשבה. כך שמצד האמת, המחשבה היא יותר ממשית עבור האדם מאשר כל דבר אחר. המחשבה של האדם ממשית עבור האדם כמו ה"אני" שלו. האם שייך לומר האם ניתן למשש את ה"אני"? הרי ה"אני" של האדם הוא הדבר היותר ממשי שקיים עבורו, יותר מאשר כל דבר אחר. גם העולם
שבתוך המחשבה וגם המחשבה עצמה, קיומם תלוי בקיומו של ה"אני". ז"א בלי "אני" אין דרך לחשוב על משהו. כך שה"אני" יותר ממשי מאשר כל מה שקיים. כמו כן לגבי המחשבה. ... של האדם. מי שרוצה לגלות ממה עשויה המחשבה שלו, עליו לחקור ולגלות ממה עשוי ה"אני" שלו. וכאשר האדם מגלה ממה עשוי ה"אני" + המחשבה שלו, אז הוא מגלה ממה באמת עשוי העולם
שבתוך המחשבה שלו. וכאשר האדם מבין באמת את מהות ה"אני" + המחשבה + העולם = הבנת המציאות באמת = אושר מושלם. ...